Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:Ik vraag me altijd af, diegenen die de belasting van het milieu als argument aanvoeren, hebben jullie ook geen auto, werken jullie niet in bedrijven die vervuilen, planten jullie je niet voort?
Want het is gewoon heel eenvoudig, de beste bijdrage aan het milieu is het uitsterven van de mens.
maralyn schreef:Zo klein is die ruimte van die o zo arme sneue kipjes niet.
Kinke schreef:En laten we dat laatste zinnetje vooral niet vergeten ipv anderen naar een vegetarische of zelfs veganistische levensstijl te dwingen Ine23
Kinke schreef:En laten we dat laatste zinnetje vooral niet vergeten ipv anderen naar een vegetarische of zelfs veganistische levensstijl te dwingen Ine23
maralyn schreef:Duuuuusss die richtlijnen zeggen ook direct dat ze allemaal zo zitten??
Bijzondr.
Zelfs al zóu je ze tien x zo veel ruimte geven.
Weet je wat ze dan doen??
Duidelijk nog nóóit op n kippenhouderij geweest
blue_sky schreef:Ine23 weet duidelijk waarover ze het heeft. Naar mijn idee ligt het probleem dan ook zeker niet bij de boeren maar bij de consument die de producten uit de veeteelt niet voldoende waardeert (er veel te weinig geld voor over heeft), de supermarkten die vervolgens de boeren uitknijpen waardoor zij geen andere keus hebben dan zo efficiënt mogelijk te "produceren". Als die mensen nu eens het geld dat ze uitgeven aan 7 dagen vlees zouden uitgeven aan 2 keer een goed en diervriendelijk stukje vlees dan vaart alles en iedereen daar wel bij.
De verstikkende regelgeving en eindeloze controles zijn voor een groot deel gericht op voedselveiligheid. Het dierenwelzijn kan maar marginaal verbeterd worden omdat altijd de economische belangen van de veehouders mee wegen. En terecht. Maar daar moet wel iets veranderen en dat kan alleen als alle betrokken partijen samen werken. Zodat ook de veehouder weer een fatsoenlijk salaris kan verdienen.