Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MissDD schreef:Meid, realiseer je dat je NIET op de wereld bent gezet om hem gelukkig te maken!
Lillith24 schreef:Curlycoat: ik lees dat iedereen je aanraadt je biezen te pakken. Ik lees jouw twijfel. Wat ik niet lees is: heb je wel eens goed met hem gesproken hierover? Maatregelen getroffen? Een nieuwe pinpas + code aanvragen is daar al één van bijvoorbeeld.
In hoeverre heb je hier met hem serieus over gepraat, en dan ook serieus in de zin van: ik twijfel aan onze relatie en toekomst door x en y. Elke relatie kan een "rough patch" hebben, en bij jullie is het toch niet al twee jaar lang kommer en kwel? Hij moet knopen doorhakken en snel ook, dat zou ik hem voorleggen. Ultimatum erbij, maar dan geef je hem een eerlijke kans ,mits jij hem dat graag wil geven natuurlijk. Als de koek op is, dan moet je er een punt achter zetten, maar er is niets mis met proberen te vechten voor een relatie die op verdere vlakken wel goed zit.

Ik snap nu ook goed waarom mijn moeder adviseerde om eerst eens een eigen kamer te nemen en niet meteen bij hem in te trekken. MissDD schreef:Meid, realiseer je dat je NIET op de wereld bent gezet om hem gelukkig te maken!
'Ik ben er niet om jou gelukkig te maken, maar jij wel om mij gelukkig te maken'. Begrijp me niet verkeerd hoor! Er is in deze relatie zeker iets mis, maar we horen nu één kant van het verhaal.
) CurlyCoat schreef:Ik begin inderdaad steeds meer te denken dat hij niet meer zal veranderen, en dat we altijd problemen met geld zullen heb, hoeveel we ook zullen gaan verdienen.
Als hij zo blijft, hou ik het geen 30 jaar meer vol.
Wat die sollicitaties betreft, ik weet dat hij zich juist erg goed kan uitdrukken op papier en juist minder zo face-to-face.
Daarom betwijfel ik of hij wel zijn best deed om werk te zoeken.
Soms lijkt het me gewoon heerlijk om zelf een eigen plekje te hebben.
Mijn eigen wereldje, zonder relatie.
Daar schrik ik soms heel erg van als ik daar aan denk.
voor alles is een tijd en een plaats en denken dat je daar zelf een keus in hebt is net zo futiel als proberen je toekomst te plannen. Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
wat ik denk dat voor TS wel goed zou doen om toch deze mogelijkheid te proberen als ze zoveel twijfels heeft Nikass schreef:Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
Dit zou je kunnen doen, als je het prettig vindt om de hulpverlener te zijn van je vriend. Het feit alleen al dat hij helemaal niet ziet of vindt dat het niet goed gaat, dat hij op opmerkingen van ts reageert door te liegen, denk je serieus iets te kunnen bereiken met een goed gesprek?
Je kan ook voor jezelf kiezen en op jezelf gaan wonen en dan eens kijken of hij wakker wordt. En als dat zo is kun je altijd nog zien.
Maar ik geef het weinig kans.
je wilt toch ook weten wat hem gelukkig maakt? Het gaat er toch uiteindelijk om hoe je samen gelukkig bent met elkaar? En tuurlijk, als hij na een goed gesprek niet verandert en niet inziet dat hij nu maar eens moet vechten voor z'n relatie, is het goed om voor jezelf te kiezen. Ik denk alleen dat het goed is om eerst dan eens om tafel te gaan
CurlyCoat schreef:Ik begin inderdaad steeds meer te denken dat hij niet meer zal veranderen, en dat we altijd problemen met geld zullen heb, hoeveel we ook zullen gaan verdienen.
Wat die sollicitaties betreft, ik weet dat hij zich juist erg goed kan uitdrukken op papier en juist minder zo face-to-face.
Hannanas schreef:CurlyCoat schreef:Ik begin inderdaad steeds meer te denken dat hij niet meer zal veranderen, en dat we altijd problemen met geld zullen heb, hoeveel we ook zullen gaan verdienen.
Waarom schrik je daar van?
Ben je bang om alleen te zijn?
Ballard_L schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met secribcible: er is nog een tussenweg. Ga eens GOED met elkaar praten. Wat voelt hij? Waarom wil hij eigenlijk niet solliciteren? Is hij ergens bang voor? Zit hij echt nog zo met het verlies van zijn vader? Zou hij daarvoor hulp nodig hebben? Hoe ziet hij zijn toekomst? Kortom: wat gaat er in hem om? Dan kan je zelf ook in dat gesprek aangeven hoe jij je voelt, het financiële aspect en misschien ook wel dat je behoefte hebt om een huisje voor jezelf te hebben. (misschien zou dat voor hem ook heel goed zijn. Dan is hij minder afhankelijk van jou en gaat hij misschien sneller op eigen benen staan)
(grapje)