Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:41

Als het een collega is die ik echt wel mag, heb ik het er wel voor over. Voor dat uurtje zou ik het denk ik even van iemand lenen...
Maargoed ik hou wel van een verkleed feestje :+ of het nou een kleuren thema is of ik als kuise mormoon moet... ik ga ervoor :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:42

c_alsemgeest schreef:
Maargoed ik hou wel van een verkleed feestje :+ of het nou een kleuren thema is of ik als kuise mormoon moet... ik ga ervoor :')

:= :=

Lastig TS! Ik zou wel gaan maar snap het ook al je niet gaat.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:43

Nies_ schreef:
Ik snap het probleem eigenlijk niet hoor. Je koopt iets voor een paar tientjes of je leent wat van iemand. Dat je het zelf dan niet prachtig vindt, vind ik er niet echt toe doen.

Dat kan.
Ik ga niet iets aanschaffen voor een receptie waar ik na 2 drankjes weer weg ga.
Ieder zijn keuze toch?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:44

Goof schreef:
Nies_ schreef:
Ik snap het probleem eigenlijk niet hoor. Je koopt iets voor een paar tientjes of je leent wat van iemand. Dat je het zelf dan niet prachtig vindt, vind ik er niet echt toe doen.

Dat kan.
Ik ga niet iets aanschaffen voor een receptie waar ik na 2 drankjes weer weg ga.
Ieder zijn keuze toch?

Dan blijf je wat langer :)*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:46

Een receptie duurt toch nooit veel langer dan twee drankjes :? Of je moet je in dat uur of 1,5 enorm uit je dak gaan met drank natuurlijk :P als er al drank is smiddags en dat is ook niet zo mormoons.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-02-17 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:46

Of ik me aan zou passen/zou gaan hangt af van hoe goed je iemand kent in combinatie met de gestelde eis.

Ik ben ooit uitgenodigd voor een receptie die een uurtje duurde, waar een sjieke kledingeis was gesteld en waarvoor ik meer dan 2 uur enkele reis moest afleggen. Die moeite wilde ik niet doen, mooie kaart gestuurd. Klaar :)

Dreamybol

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:48

Je wordt uitgenodigd hè, het is niet verplicht om ook daadwerkelijk te gaan. Tenminste, dat zou zo moeten zijn. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:48

Goof schreef:
Nies_ schreef:

Dat kan.
Ieder zijn keuze toch?

Je vraagt toch hoe anderen er mee omgaan? Nou heel simpel dus. Niet mauwen, maar die jurk aantrekken en gaan. Het is maar een lap stof hoor, hou je niks aan over.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:51

Lastig dat het alleen voor de receptie is. Voor die tijd snap ik dat je niet iets nieuws wilt kopen, zeker als je het na die tijd waarschijnlijk niet weer zult dragen.

Misschien is een lange rok met een nette blouse wel iets? Jurken zullen nu lastig zijn, omdat wat jij zoekt zeer specifiek is (veel lange jurken zijn of strak en getailleerd met hoge split of te casual).
Misschien zit hier wat tussen: https://www.bonprix.nl/categorie/dames- ... f82dlengte

Wanneer dit niet te kort is zou deze nog kunnen met een jasje:
https://www.bonprix.nl/product/shirtjur ... 669/#image

Edit: heeft je moeder, zussen, nichten, goede vriendin, etc. Niet iets wat je voor dat uurtje kunt lenen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 22:53

Cabelona schreef:
Edit: heeft je moeder, zussen, nichten, goede vriendin, etc. Niet iets wat je voor dat uurtje kunt lenen?

Niemand!! Niemand die ik ken draagt zulke kleding.
De enige die me kleding zou kunnen lenen is dus de bruid zelf.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:55

Maar als je bijv alleen een rok leent en daar een eigen shirt/ blouse bij doet?
Dan valt het niemand op dat je wat leent en kan je het meer eigen maken

Aangenomen dat je niet alleen maar shirts hebt die open zijn tot de navel :Y)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:56

Ik zit hier in de Biblebelt en wil met alle liefde voor je bij de kringloop kijken morgen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:57

Laatst bijgewerkt door Snorlex op 08-02-17 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:58

Goof schreef:
Sannens schreef:
Ik vraag me vooral af: Heeft je college dit echt zo medegedeeld tegen jou? Dus heeft je collega gezegd: Ik wil graag dat je komt en de kledingeisen zijn dit...

Of heb je dit via via gehoord? :) Mogelijk valt het allemaal wel mee en is een gewoon net jasje met een rok tot op de knie ook gewoon goed genoeg.

Dit heeft zij idd exact zo met mij besproken. Het valt dus niet mee en is zoals ik beschreef.

Ik vermoed dat zij idd in een weinig pikante trouwjurk zal lopen. Alles bedekt, lang en niet (te) strak.

Het valt dan inderdaad niet mee nee. Ik was benieuwd of er misschien nog wat rek in zat, maar dat is dus niet. :)

Ik snap best dat je hiervoor niets iets wilt kopen wat je verder nooit zou dragen, dat zou voor mij inderdaad ook te gek zijn (persoonlijk vind ik sommige jurken die langs komen wel heel leuk, maar het moet inderdaad maar net je stijl zijn.)

Misschien kan je van een bokker hier iets lenen? :)*

Heb je een foto van je eigen jurkje? Ik ben wel benieuwd namelijk. :D

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:00

Ik heb niet alles gelezen, dus misschien lees ik eroverheen. Is het niet een idee om een zwarte losse lange jurk te kopen met geen/korte mouwen. Die kan je 's zomers nog aantrekken na de bruiloft. Voor de bruiloft kun je er een net jasje over aandoen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:00

Ik zou er geen moeite mee hebben om een rok/wijde kleding te gaan kopen. Ik draag sowieso geen blousjes, jasjes, jurken en rokken dus bij überhaupt een normale bruiloft zou ik al feestelijks moeten kopen of lenen :').
Zelf zou ik niet zo zwart wit denken: 'ik heb zulke kleding niet, dus ik ga niet...'. Maar ik vind winkelen nogal leuk, goed excuus dus :+
Er zijn zat lange rokken te vinden tegenwoordig, want dat is o.a. de mode. Net als loszittende kleding.
Een simpele maxi rok van rekbaar katoen kan je in de zomer ook nog leuk dragen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:03

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:04

Ik heb wel meer bruiloften gehad met kledingvoorschriften. Dan was het wel meer een wens dan een harde eis en kwam het vanuit een stijloogpunt en niet vanuit geloofsovertuiging. Black tie, gala, iedereen in het wit, ik heb het allemaal al wel meegemaakt en vond dat ook wel leuk. Ik zou me of aanpassen of niet gaan. Als iedereen in het wit is kom ik niet in een rode jurk binnen. :')

Maar het is maar net wat je wil. Een lange rok is zo geregeld toch? H&M heeft er vast wel een die niet al te duur is. Maar als het je bezwaart moet je gewoon niet gaan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:05

...eerlijk gezegd vind ik die kledingeisen niet eens zo heftig.

Lange rokken (al dan niet met maillot etc er onder) staan feestelijk en in de winter vind ik korte mouwen en décolle toch niets.

Heb je geen lange rok: koop iets leuks bij de vintage voor 10 euri.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:05

Ik zou niet speciaal iets gaan kopen dat ik verder nooit meer aan ga doen voor een feest. Nu heb ik een erg gevarieerde kleerkast dus als ik het niet heb, dan ben je gewoon echt aan het muggenziften. Maar ik zou dus niks speciaal gaan aanschaffen, dan ga ik niet, jammer, hun feestje, als ik niet kan voldoen aan de eisen dan ga ik hun ideaalbeeld niet verpesten maar ik ga ook niet ten koste van mezelf gaan. :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:18

Kan je niet op marktplaats wat scoren? King Louie heeft bv best leuke jurkjes, ook wel wat langer dacht ik.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:27

Of je gaat en je past je aan of je gaat niet. Het is hun dag en je bent niet verplicht om te gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:30

Ik zou t echt helemaal te gek vinden. Heb er totaal niets mee, zowel niet met t geloof als met lange jurken, maar dit is toch heerlijk? Gewoon ergens iets cheaps scoren en lekker helemaal jezelf in een andere schil zijn. Wat maakt jou t toch uit, Tis maar de behuizing. D'r verandert niets aan de inhoud. :+

Je gaat vast je ogen uitkijken! Tis maar voor een paar uurtjes!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:31

Het probleem is natuurlijk niet of TS een lange jurk kan of wil kopen. Het probleem is ook niet of dat dan 5 of 500 euro kost. Het probleem is dat TS het gevoel heeft aan zichzelf voorbij te gaan. En de vraag is wat bokkers daarmee zouden doen. :)

Om eerlijk te zijn, ik zou vriendelijk bedanken. En een mooie felicitatiekaart met gelukwensen sturen.
Ik ben zo iemand die voor iedere gelegenheid passende kleding heeft. In míjn stijl, wat míj met mijn lichaamsbouw staat. :)
Uiteraard zal ik nooit in een wit mini-jurkje op een begrafenis verschijnen. En mijn tuinbroek gaat niet aan naar een bruiloft. Maar binnen de eigen stijl is het mogelijk goed te kleden naar: netjes, cocktail, gala, avond, etc, etc.
Maar met dergelijke eisen ga ook ik, net als TS, aan mezelf voorbij. En dan ga ik dus niet. :)

Liezel1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:33

heb je niet een leuke maxi-dress oid waar je een jasje op kunt doen?