Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Palmera schreef:Dreamybol schreef:Eileen, dat vraag ik me ook af van die nieuwsjaarszoenen op het werk enzo. Ken verschillende mensen die gewoon de eerste week van januari vrij nemen om dat te voorkomen. Wat is er mis met zeggen 'joh, ik houd niet van zoenen, maar gelukkig nieuwjaar!'? Maar tradities zijn lastig te doorbreken, dat blijkt maar weer..
Mensen vatten het op als een persoonlijke belediging als je zegt: "ik hou niet van zoenen, maar gelukkig nieuwjaar".Ik heb dit vroeger vaak zat gezegd, dan kreeg ik antwoorden als "ik heb heus niets hoor" "ik heb me vanmorgen nog gewassen" en vervolgens zoenen ze me, tégen míjn persoonlijke wens in, alsnog.
). Werd mijn moeder ernstig ziek en was een groepsgenoot overstuur en boos omdat ze me zo graag een knuffel wilde geven om haar steun te betuigen, maar ik dat niet wilde. Sorry, maar maak van jouw probleem alsjeblieft niet het mijne.
In België is dat alleszins niet gebruikelijk en persoonlijk vind ik het ook onzin, alleen de jarige is jarig, toch? Dreamybol schreef:Ben daar inmiddels vrij simpel in hoor, als jij je aantrekt dat ik niet wil zoenen, dan is dat lekker jouw probleem. En tegen mijn wil gebeurt er niets meer aan mijn lijf.
Heb een half jaar in een revalidatiekliniek gezeten en daar ook goed duidelijk gemaakt dat ik niet van het knuffelen en dergelijke ben (sowieso niet van fysiek contact, kan echt enorm schrikken en uithalen dan). Werd mijn moeder ernstig ziek en was een groepsgenoot overstuur en boos omdat ze me zo graag een knuffel wilde geven om haar steun te betuigen, maar ik dat niet wilde. Sorry, maar maak van jouw probleem alsjeblieft niet het mijne.
![]()
Trouwens dat handen schudden heel onhygiënisch is, is ondertussen toch ook wel genoeg bewezen? De beste manier om een verkoudheid te verspreiden. Maar ja, als ik dat als echt argument wil gebruiken moet ik ook uit de chipsbak op tafel blijven natuurlijk. Lastig!!
Christiene schreef:Ik zorg dat ik vroeg ben... Meestal ben ik de eerste gast. Dan hoef je dat niet..
Als ik weg ga zeg ik ook gewoon iedereen gedag of nog een fijne avond en ben dan weg.

Dreamybol schreef:Eileen, dat vraag ik me ook af van die nieuwsjaarszoenen op het werk enzo. Ken verschillende mensen die gewoon de eerste week van januari vrij nemen om dat te voorkomen. Wat is er mis met zeggen 'joh, ik houd niet van zoenen, maar gelukkig nieuwjaar!'? Maar tradities zijn lastig te doorbreken, dat blijkt maar weer..

Aleeneh schreef:Volgens mij is dit een gewoonte waar iedereen een hekel aan heeft naar waarvan niemand hem durft te doorbreken uit angst onbeleefd te zijn.
Als we nou eens met z'n allen ermee stoppen..
Ik vind het wel leuk om met mensen te kletsen op verjaardagen, maar dat genante rondje waarop niemand zit te wachten en waarbij je zeventien keer bijna struikelt over voeten sla ik graag over.
) even persoonlijk begroeten vind ik wel zo sociaal.