Geld overmaken van buitenland naar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:41

Ik zit bij dezelfde Belgische bank.
Als ik naar Nederland overschrijf heb ik idd genoeg aan NL met het rekeningnr erachter.
Wel moet ik dan ook een BIC nr ingeven. (Daarin staat dan namelijk gespecifieerd van welke bank het nr is.)
Ik moet trouwens ook niet specifiek aangeven dat het een buitenlandse overschrijving is. Dat doet de bank automatisch. En de afschriften die je hebt zien er exact hetzelfde uit als degene die ik krijg.
Maw, denk dat het wel goed komt ;) (Alleen lijkt termijn mij wel kort. Ik reken toch 3 weekdagen voor een overschrijving naar Ndl)

Storm

Re: Geld overmaken van buitenland naar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:24

Volgens mijn man (werkte tot voor kort bij de ABN-Amrobank), is tegenwoordig met de IBANnummers een overschrijving met 1 a 2 werkdagen binnen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:33

Ik heb het topic vluchtig doorgelezen, maar ik denk hier maar één ding en dat is oplichting.
Gedoe met overschrijving.
Niet persoonlijk wezen kijken.
Snel laten afleveren, voordat de bank het goed heeft kunnen verwerken.

Ik zou heel voorzichtig zijn en ook even contact opnemen met je bank.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:50

Marsu schreef:
Ik heb het topic vluchtig doorgelezen, maar ik denk hier maar één ding en dat is oplichting.
Gedoe met overschrijving.
Niet persoonlijk wezen kijken.
Snel laten afleveren, voordat de bank het goed heeft kunnen verwerken.

Ik zou heel voorzichtig zijn en ook even contact opnemen met je bank.

Hier hetzelfde. Wees maar voorzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:31

Luckystory schreef:
Als ik naar Nederland overschrijf heb ik idd genoeg aan NL met het rekeningnr erachter.
Wel moet ik dan ook een BIC nr ingeven. (Daarin staat dan namelijk gespecifieerd van welke bank het nr is.)
Ik moet trouwens ook niet specifiek aangeven dat het een buitenlandse overschrijving is. Dat doet de bank automatisch. En de afschriften die je hebt zien er exact hetzelfde uit als degene die ik krijg.
Maw, denk dat het wel goed komt ;) (Alleen lijkt termijn mij wel kort. Ik reken toch 3 weekdagen voor een overschrijving naar Ndl)

Hieruit blijkt dat je echt moet oppassen wanneer je iemand als oplichter bestempeld. Deze bokker zit bijdezelfde bank en die geeft aan dat het wel zeker zo gaat.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 14:38

Ik zeg ook niet dat het oplichters zijn, ik zeg dat het nog spannend blijft.

Er staat nog geen geld op de rekening, en ik rij niet voordat het erop staat heb ik besloten.
Ben benieuwd, hoop gewoon dat het goed komt.
Zowel voor hun als mij. Ze bellen me straks voor een extra pony en zal dan ook even aangeven dat het geld niet op de rekening staat en ik niet eerder wil aanrijden.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 14:39

Luckystory schreef:

Krijg jij dan ook precies het zelfde afschrift te zien?

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:45

Spannende gang van zaken zo. Ben benieuwd of je morgen kan gaan rijden :)

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:47

Kan wel even duren voor het geld erop staat wanneer er een weekend tussen valt. Twee weken geleden heeft mijn vriend op donderdagavond geld overgeschreven naar onze gezamenlijke rekening en stond er pas maandagochtend op. Het is afhankelijk van bank tot bank.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:49

Ik zou ook maar niet afladen voor je het geld handje contantje binnen hebt eigenlijk.

Wel een spannend topic dit, ik ga ook even volgen.

Blijven updaten he TS!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:21

Paspoort schreef:

Ja, die 2de vind ik wel herkenbaar.
Die eerste niet zo. Maar dat is waarschijnlijk een Europese overschrijving en die gebruik ik nooit.
(Ik doe altijd gewoon IBAN en BIC)
Maar het ziet er bij wel even 'simpel' uit idd. En dat zinnentje bovenaan dat het overgeschreven wordt, is ook exact wat er altijd staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:42

Het is na 3en ben benieuwd of er geld op je rekening staat(denk heel eerlijk gezegd niet).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:41

Paspoort schreef:

Er staat nog geen geld op de rekening, en ik rij niet voordat het erop staat heb ik besloten.
Zowel voor hun als mij. Ze bellen me straks voor een extra pony en zal dan ook even aangeven dat het geld niet op de rekening staat en ik niet eerder wil aanrijden.

Je moet naar het buitenland ook het hele bedrag vragen en geen aanbetaling anders sta je daar en zeggen ze ik maak het vanavond over en dan moet je maar afwachten of je het krijgt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:29

janderegelaa schreef:
Je moet naar het buitenland ook het hele bedrag vragen en geen aanbetaling anders sta je daar en zeggen ze ik maak het vanavond over en dan moet je maar afwachten of je het krijgt.

dat is wel een goede. Ze gaan er vast vanuit als je al een stuk gereden hebt, je de pony vast niet weer mee terug gaat nemen als ze niet gelijk kunnen betalen. Hebben ze alsnog een goedkope pony.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 22:23

janderegelaa schreef:
Paspoort schreef:

Nee daar ben ik niet bang voor, ze betalen de rest contant verderaf. Ik snap hun kant ook als het volledige bedrag overmaakt en ik niet kom opdagen.

Dus 1/3 van de prijs vinden wij altijd netjes, en betalen ze de pony niet verder af dan laden we hem weer op en rijden we naar huis en zijn hun de aanbetaling kwijt.

Maar ng geen geld, wel telefonisch contact gehad en echt overgemaakt volgens de beste mensen. We wachten morgen dus nog even af en lever morgen nog niet af is afgesproken. Ze balen wel, net zoals ik.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 22:24

Luckystory schreef:
Paspoort schreef:

Ja, die 2de vind ik wel herkenbaar.
Die eerste niet zo. Maar dat is waarschijnlijk een Europese overschrijving en die gebruik ik nooit.
(Ik doe altijd gewoon IBAN en BIC)
Maar het ziet er bij wel even 'simpel' uit idd. En dat zinnentje bovenaan dat het overgeschreven wordt, is ook exact wat er altijd staat.

Spannend! Haha
Hoelang duurt het bij jou als je naar Nederland overboekt?
Weekend viel er hier tussen dus dat is logisch, maar ik dacht net zoals in nl staat het dan de
Volgende werkdag erop. Niet dus :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:37

Vorige week 's avonds betaling vanuit Nederland naar Duitse rekening overgemaakt, volgende ochtend had ik bericht dat bedrag al bijgeschreven was.

Ik zou denk ik in dit geval ook huiverig worden om restant cash aan te nemen.
Slecht volk heeft er ook geen moeite mee om met slecht, lees vals, geld te betalen.
Laat ze alles maar overmaken op jouw rekening en check zelf of het op jouw rekening is bijgeschreven.
Slimmeriken betalen via bijna lege rekening, laten jou een schermprint of app zien dat bedrag is betaald.
Maar als saldo onvoldoende is, boekt de bank het bedrag alsnog terug. Ondanks dat zij je hebben je getoond dat bedrag van hun rekening is afgeschreven.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:52

Paspoort schreef:
Spannend! Haha
Hoelang duurt het bij jou als je naar Nederland overboekt?
Weekend viel er hier tussen dus dat is logisch, maar ik dacht net zoals in nl staat het dan de
Volgende werkdag erop. Niet dus :+

Overschrijven naar Nederland duurt bij mij toch echt minimum 3 werkdagen.

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:01

Heb niet alles mee gelezen maar wel een deel.
Hoop ook voor je dat het goed komt :)
Heb ook regelmatig dat mensen uit BE geld overmaken. En ene keer is het er de volgende dag en andere keer duurt het soms wel 3 dagen. (terwijl ze dan ook zeggen dat het wel is overgemaakt). Volgens mij (zoals ik het nu wat in de gaten houdt) verschilt het per bank vanwaar het word overgemaakt hoe lang het duurt.
Ben benieuwd of je het morgen binnen hebt.
Ga verder mee lezen :)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:26

Ik ben benieuwd of je het geld al binnen hebt TS?

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:12

Nee helaas :(
Wederom contact gehad en hun houden echt vol van wel. En weet eigelijk ook niet hoe ik dit moet oplossen nu, geen geld op de rekening is gewoon weg geen paard afleveren.
Zou het dan echt drie werkdagen duren?
Moet ik om een ander betalingsbewijs vragen?

Ik wil echt wel uitgaan van hun goedheid maar vind het allemaal wat ongeloofwaardiger overkomen

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:13

Ik heb onlangs geld van BE naar NL overgeschreven en dit heeft 5 volle werkdagen geduurd.. Maandag ochtend overgemaakt, zaterdag was het er pas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:14

Je zou nog kunnen vragen om een foto (dus met camera van scherm) van hun bankrekening op de computer. Waarop staat dat het bedrag er af is.

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 13:15

Laurievc schreef:
Ik heb onlangs geld van BE naar NL overgeschreven en dit heeft 5 volle werkdagen geduurd.. Maandag ochtend overgemaakt, zaterdag was het er pas...

Wauw!
Hun hebben contact gehad met de bank en afgeschreven bij hun op 3/2.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:16

Jans schreef:
Je zou nog kunnen vragen om een foto (dus met camera van scherm) van hun bankrekening op de computer. Waarop staat dat het bedrag er af is.

Als iemand wat handig is met photoshop weet je ook niet of je dat klopt.

Ik zou echt wachten of het op de rekening staat en niets eerder het paard gaan leveren.