Enge film creëert nachtmerrie's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:07

xxCYNNxx schreef:
Ayasha schreef:
Herinner me de titel niet meer maar het is een stadje waar er om bovennatuurlijke redenen 10 of 12 kinderen geboren worden, helft meisjes, helft jongens. Allen blond, grijze/blauwe ogen (meen ik) en ze blijken later in de film ook bovennatuurlijke gaves te hebben. Ze zijn bovendien niet erg menslievend. Ik herinner me het beeld dat ze in een rij per twee (steeds jongen-meisje) lopen. In grijze outfitjes dacht ik. Een van de kinderen laat haar moeder mbv haar gaven haar hand in kokend water steken bv...

Ik weet welke je bedoeld....is een oude zwart wit film van...en die jij bedoeld zal de remake zijn uit ik dacht de jaren 90...is zeker NIET children of the corn....maar kan helaas zelf zo ook niet op de titel komen...is idd wel een creepy film, vooral die kinderen zijn erg creepy.
Overigens geldt dat ook voor de kinderen uit Children of the corn hoor, daar niet van, maar dat is niet de film die Ayasha bedoeld

Ze lijken er wel op maar toen ik het verhaal op zocht zag ik dat bij children of the corn geen paranormale gaven voor kwamen. In 'mijn' film hadden ze die wel. Ze konden anderen 'besturen' met hun gedachten. Ik dacht thans dat het ook een verfilming van een boek was. Damn hoe noemt die stomme film weer... :')
De kinderen praatte onderling ook weinig of niet meen ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Enge film creëert nachtmerrie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:17

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:39

Jep!! Dat is 'm! :D
(bij Children of the corn vond ik in eerste instantie ook foto's van kinderen die daar op leken. Toen ik verder ging zoeken zag ik dat het een andere was. :D)

Ik zie dat ik ook maar 5 jaar was toen, misschien vond ik hem daarom zo eng. :') (mijn broer was er gek van en keek 'm dus vaak ook als ik erbij was ^) )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:41

Met 5 jaar al zo'n film kijken := Toen kon je hem waarschijnlijk ook nog helemaal niet volgen :(:)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:57

Op de basisschool kreeg ik nachtmerries over Karbonkel van Ik Mik Loreland.
Als ik nu onder de zonnebank ga, denk ik nog steeds over de zonnebankscene in Final Destination.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:59

Cayenne schreef:
Child's Play (het eerste deel. De rest was lachwekkend :') ).
Ik keek die film op veel te jonge leeftijd en droomde dat ik achterna werd gezeten door die pop. Ik had nog poppen op mijn kamer en durfde niet meer te slapen, dus ik gooide mijn poppen op de gang. Terwijl ik sliep vonden mijn ouders de poppen en zetten ze weer terug in mijn kamer. De volgende ochtend was ik er van overtuigd dat ze zelfstandig terug waren gekropen :')

:D hilarisch!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:00

Cayenne schreef:
Met 5 jaar al zo'n film kijken := Toen kon je hem waarschijnlijk ook nog helemaal niet volgen :(:)

Ja mijn broer was bijna 6 jaar ouder dus die was al een stoere 11 jarige (en mijn broer is altijd een nog aparter geval geweest dan ik. :') )

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:07

Bohhh toen ik 13-14 was wilde mijn buurmeisje op haar verjaardagsfeestjes altijd enge films kijken. Iedereen leek dat leuk te vinden, ik kon daar eeeecht niet tegen. En op deze manier dus heel veel enge films gezien en heel veel slaap verloren.

Alle Saw films, bah
The Ring 1 & 2
The Hills have Eyes
The Amithyville horror
when a stranger calls (deze was eigenlijk wel goed!)
scream
chucky maar die vond ik dom
the glass house
last house on the left ofzoiets
final destination films
the omen

dan was er nog eentje met een website en als je die bekeek hielp je iemand vermoorden,
ik denk dat hij untraceable heette

en nog eentje met buikspreekpoppen in een groot huis die mensen vermoorden brrrr

ik vergeet er waarschijnlijk nog heel veel, die zal ik wel uit mijn geheugen gebrand hebben

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:14

- It. Met stip op 1. Kan ik nu nogsteeds nachtmerries van krijgen.
    - Nightmare on Elmstreet - de voorstukjes die ik zag waren al genoeg voor een leuk traumaatje.
    - Chucky - zie bovenstaand.
    - Poltergeist - in een vlaag van verstandsverbijstering helemaal gekeken. Daarna niet meer kunnen slapen.
    - Een of andere 'echt gebeurd' documentaire over een gezin dat geteisterd werd door een boze geest en die geest wurgde iemand zowat met een douchegordijn. Ik heb wekenlang met het douchegordijn open gedoucht...

Wat dat betreft heb ik gewoon een iets te levendige fantasie voor dit soort films. Erover horen is soms al voldoende voor mij... Ik ben ook wel een beetje een watje, ik vond vroeger Ghostbusters en de Gremlins al eng (nu niet meer :+ )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:16

Van Arachnophobia heb ik ook slapeloze nachten gehad trouwens :=
en een spinnenfobie aan over gehouden :+

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:35

Machie schreef:
ET :+ Toen was ik 8 ofzo. Doodeng zo'n eng beest tussen mn knuffels :P

O dat kan ik nog steeds niet kijken... :')

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:40

JoT schreef:
    - Nightmare on Elmstreet - de voorstukjes die ik zag waren al genoeg voor een leuk traumaatje.
    - Poltergeist - in een vlaag van verstandsverbijstering helemaal gekeken. Daarna niet meer kunnen slapen.
    - Een of andere 'echt gebeurd' documentaire over een gezin dat geteisterd werd door een boze geest en die geest wurgde iemand zowat met een douchegordijn. Ik heb wekenlang met het douchegordijn open gedoucht...

Wat dat betreft heb ik gewoon een iets te levendige fantasie voor dit soort films. Erover horen is soms al voldoende voor mij... Ik ben ook wel een beetje een watje, ik vond vroeger Ghostbusters en de Gremlins al eng (nu niet meer :+ )

Poltergeist!
O die vond ik zó eng!
Dat kleine vrouwtje met dr rare stem...Carol-ann..Carol-annnn

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:54

Sjakie en de chocoladefabriek! als kind heb ik jaar maanden nachtmerries van gehad...
Dat die jongen in de chocolade viel en door zo'n buis omhoog werd gezogen.. haha!

Weet nog goed dat ik hem keek bij een vriendinnetje en daar zou blijven logeren... ben midden in de nacht opgehaald door mijn ouders.. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:59

Film die ik momenteel echt te creepy voor woorden vind is á L'Interieur. Echt gruwelijk, walgelijk, bah, was zeer zeer misselijk na het kijken. Verder lukt het mij nooit zo goed om bang te worden films.

Vroeger heb ik echter van Jurassic Park en de Gremlins 1 nachtenlang wakker gelegen _O-. Had een gordijn met allemaal vakjes en 's avonds zaten daar allemaal enge gremlins in :D.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:09

Cerastes schreef:
JoT schreef:

Poltergeist!
O die vond ik zó eng!
Dat kleine vrouwtje met dr rare stem...Carol-ann..Carol-annnn

Het meest enge van die film is nog wel dat een aantal castmembers daarna op vreemde wijze omgekomen zijn, waaronder het meisje.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:10

Yv_ schreef:
Film die ik momenteel echt te creepy voor woorden vind is á L'Interieur. Echt gruwelijk, walgelijk, bah, was zeer zeer misselijk na het kijken. Verder lukt het mij nooit zo goed om bang te worden films.

Vroeger heb ik echter van Jurassic Park en de Gremlins 1 nachtenlang wakker gelegen _O-. Had een gordijn met allemaal vakjes en 's avonds zaten daar allemaal enge gremlins in :D.

Oh, dus ik ben niet de enige die de Gremlins eng vond? Gelukkig maar :o

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:13

Cayenne schreef:
Het meest enge van die film is nog wel dat een aantal castmembers daarna op vreemde wijze omgekomen zijn, waaronder het meisje.

Echt? Ieuw... Dat had ik beter niet kunnen weten :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:18

JoT schreef:
Yv_ schreef:

Oh, dus ik ben niet de enige die de Gremlins eng vond? Gelukkig maar :o

Oh nee hoor, deze lieftallige nachtmerrie heeft zelfs jááren aangehouden _O-.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:34

IT!
Bah bah bah, ik kijk die film nooit meer.
poedersuiker clowns, vieze putdeksels en ook nog eens die ballonnen....
BA-BA-BILLYBOY.... -O-

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:47

Uhh sneeuwwitje :+
Ik kijk überhaupt al geen enge films, ik kan daar helemaal niet tegen. Ik heb een keer de crinch gezien en dat was geen succes.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:51

JoT schreef:
Cayenne schreef:

Om het even erger te maken JoT :')
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9612

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:08

Je hebt the exorcist maar daar was ook een grappige versie van, van scary movie. Daar was ik vroeger blijkbaar echt mega bang van geworden. Kon weken niet meer slapen en was bang voor dat mens dat die op de trap zat..

Nu heb ik laatst een keer The Conjuring gekeken. Ik heb de helft maar gezien want het was zo eng.. Toen moest ik nog om 2 uur 's nachts over een verlaten weg, alleen naar huis rijden.. Ik was doodsbang..
Later nog The Conjuring 2 gekeken met twee vrienden in de bioscoop. Die hebben zich kapot gelachen om mij.

Ik ben echt een watje :')

Oh en gatver die IT was ook mega eng ja. Heb het niet meer op clowns..

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:17

JoT schreef:
Cayenne schreef:

O dat wist ik niet zeg!
Nou dat had ik toen niet moeten weten hoor.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:23

Sleeper schreef:
Cayenne schreef:

Om het even erger te maken JoT :')
http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?i=9612

Fijn... Op zich nog geneens zo'n heel erg creepy stukje, maar het deel waar iemand vertelt dat bij haar thuis tijdens de opnames de foto's elke keer scheef hingen vind ik dan wel weer iets minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:24

Paranormaal Activety als 11 jarige, ook geen goed idee :')
Verder ben ik gek op goede horror en thriller, dus nooit echt nachtmerries ;)