Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:13

Corelli schreef:
Niet onder mn bed, maar een slang onder de dekens, bij het voeteneind. Dat je gaat liggen en dan met je voeten de slang raakt brrrr :=

_/-\o_ Jep ,

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:15

Angst van kinderen is toch vaak een spook, monster, draak of krokodil onder het bed.
Hier zijn ze allemaal al eens gepasseerd :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:16

Jildau schreef:
Hakim van Sesamstraat. Als ik iets hoorde dacht ik altijd dat hij de trap op kwam..

:')

Ik lig in een deuk _O-

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:21

Roodvos schreef:
gerpiegorp schreef:
Dat als ik voor mn bed stond dat een hand dan mn voet pakte :=

Dat overkwam mij in het echt :oo . Dat was mijn broer die grappig was en me bij de enkel greep en mijn naam fluisterde..... 8)7
Heb al gillend een sprong gemaakt die goed was voor een olympisch record.

Smickey2011 schreef:
Zo'n grapjas van een broer had ik ook... net iets anders, hij had zich in de kast verstopt en dat was met zo'n draaiknopje dus toen mijn licht uit was en mama naar beneden, zwaaide hij die deur open met enge spookgeluiden erbij. Ik ben er bijna in gebleven en mijn bureautje tegen die kast gezet (waren van die inbouwkasten tussen twee kamers in, kon precies netjes).

De conclusie naar aanleiding van deze en andere reactie’s is dat er maar 1 ding is waar we realistisch bang voor moeten zijn: broers! :')

@TS: voldoende inspiratie inmiddels? :+

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:27

Een eng persoon...toen the grudge uitkwam riep ik keihard dat dat het ding is waarvan ik vroeger dacht dat t onder me bed zat...en nog steeds :') denk ik dat met regelmaat. Al hebben we nu een bed met lades rondom geen open onderkant meer (gekocht ook echt om dat idee). En ik slaap nog steeds met een lampje aan |( . En als ik in bed stap doe ik dat ook nog met een afstandje _O-

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:28

Ik kan het niet laten:
Afbeelding
"Nee, hier is in geen velden of wegen een weerwolf te bekennen. Dat heb je gedroomd." (Zie hier.)

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:30

benangelique schreef:
roodvos, jij hebt net zo'n fijne broer als ik heb :+

ik droomde dat IT onder mijn bed zat. Stiekem een stukje meegekeken met grote broer. Is nooit meer goedgekomen overigens. Denk bij een nachtelijke plas nog geregeld dat ie uit de wc-pot komt.

Jaaaaaaaa daar heb ik nou ook last van _/-\o_

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:57

antje_vip schreef:
Jildau schreef:
Hakim van Sesamstraat. Als ik iets hoorde dacht ik altijd dat hij de trap op kwam..

:')

Ik lig in een deuk _O-

Ik ook, deze spant de kroon _/-\o_
Elke keer als ik Jildaus bericht lees moet ik ook gewoon weer lachen :')

Volgens mij was ik vroeger niet echt bang voor een specifiek iets eigenlijk.
Wel kon ik, nu nog steeds trouwens, erg onder de indruk zijn van een nachtmerrie als ik daarvan wakker werd en daar dan echt bang voor zijn de rest van die nacht. Dat varieerde van ijsberen in mijn kamer ( :+ ) tot familie of huisdieren die dood gaan.

Fireheart

Re: Kinderangsten: wat zat er onder jullie bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:30

Ik was altijd bang dat er een T-rex uit de muur zou komen en me op zou eten :').

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:36

Ik zag altijd de plaaggeest oid van Bassie en Adriaan achter de kast. En dan die verschrikkelijke lach erbij, bah :=

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:37

Ayasha schreef:
Jans schreef:
Spook, maar dan echt zo'n laken met een zwarte ronde mond en ogen :x

Angst is ook nooit helemaal verdwenen.. heb mn bed dichtgetimmerd aan de onderkant :+ met als hoofdreden de kat dat die er niet onder kon, maar het kwam mij stiekem goed uit :') en dan ben je 28

_O- _O- _O- _O-
Ik ben al lang blij om te lezen dat ik niet de enige ben waarbij die angst nooit helemaal over gegaan is. _O- _O- :')
Niet blij dat jullie ook nog steeds een beetje bang zijn maar wel dat ik dan blijkbaar niet totaal abnormaal ben. _O-

Ik kan het bed hier niet dicht timmeren ^)
Denk dat mijn man me ook voor gek verklaart dan. :=
Maar als er een nieuw bed komt ga ik er wel op aan sturen om eentje te kopen dat dicht is tot op de vloer onder het mom van "Onder zo'n bed poetsen is een crime!" :')
je bent niet alleen.
Hier ook ene die tot op heden bang is om haar voeten uit bed te laten hangen. Ik kijk s avonds ook rond in het donker en zie dan allemaal vlekken die lijken te bewegen. Je wil niet weten wat ik dan allemaal bedenk. Ook het kleinste geluid hoor ik dan heel goed. Een enge film mag ik ook gewoon niet kijken want gegarandeerd beleef ik dingen terug in mijn dromen.
En dan slaap met mijn vriend maar die slaapt zeer snel haha.
Heb ook altijd schrik dat er iets onder me bed zit. Maar deze maand komt ons nieuw bed, een boxspring tot op de grond. Ik hoop dat ik dan beter slaap haha

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:37

Kermit the frog :') ik was al de dood voor die kerel :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:40

Nog steeds... stof!!!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:43

GreaseMonkey schreef:
Ik had 's nachts altijd een eng zwart figuur voor mijn slaapkamerraam zweven, met brandende rode ogen. Durfde nooit zelf de gordijnen open - of dicht te doen als het buiten donker was, hij kon immers zó ineens voor mijn raam verschijnen.

Dit heb ik nogsteeds wel een beetje. Ik hoef ik het donker ook niet in de buurt of zicht van een raam te zijn. Je ziet zo slecht wat er aan de andere kant is terwijl ze jou wel goed zien.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:49

Een olifant.

Als kind moest ik heel vaak overgeven, en snachts voordat dat gebeurde had ik altijd één en dezelfde nachtmerrie. Ik val door zo'n luik, glijd door een buis en kom in een buro stoel terecht. En zo'n olifant achter me begint 'm heeeeeel vaak en heel hard rondjes te draaien. Gevolg, ik word wakker en moet direct overgeven :')

Later toen ik een hoogslaper had zat ik dus op de hoogte van mijn ondergoed kast. Als ik daar de deur van open had was ik altijd bang dat een jongetje met blauwe huid en zwart haar me zat te bekijken. Heb ik soms nog wel 'ns :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:50

Ik zag als kind mijn moeder heel vaak op de overloop lopen met haar hoofd in haar hand. Eng... :=

En als mijn rolluiken niet goed neer waren,zag je zo dat licht tussen de kiertjes,dat vond ik ook heel eng.

Wat nog enger was,dat je zo erg gedroomd hebt en dan versuft wakker werd en niet meer kon tasten waar het begin of einde van je bed was en je dan uiteindelijk helemaal achterstevoren in je bed bleek te liggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:51

Hahaha, prachtige verhalen komen er voorbij :))

Ik sprong ook altijd uit/in bed, vooral niet te lang er naast blijven staan, want stel je voor dat iets je bij je enkels pakt :')
En later was ik wel eens bang dat aliens de trap op kwamen en me mee namen.. Uiteraard was ik onder de dekens wel veilig, dan zagen ze me niet :')

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:56

Die van jullie zijn nog best fantasierijk! :D

Ik was vroeger bang dat ik compleet zou verstijven als er iets ergs was, bijvoorbeeld brand of inbrekers.
Daar had ik een keer over gedroomd: er waren allemaal mensen in ons huis en ik kon niet bewegen of gillen. Doodeng, ik krijg nu nog de rillingen als ik er aan denk.

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:01

Donkere kamers enz. vond ik altijd heel eng, en de zolder ook. Op mijn kamee had ik dan ook soms het gevoel dat er een een of ander monster naar me toe kroop zonder dat ik het doorhad/goed kon zien. Had (en heb := ) er ook vaak last van als ik een horror film heb gezien ofzo. Schaduwen 'vervormen' kon ik ook heel goed trouwens. :j

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:03

Mijn broertje was toen die klein was bang dat er koeien achter het gordijn zaten. _O-

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:04

Onder mijn bed lag altijd een inbreker met een mes! Was als de dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:05

Ik was altijd bang dat terwijl ik sliep er brand uit zou breken. Mijn moeder moest dan ook 3 keer controleren of ze de kaarsen beneden had uitgeblazen. :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:09

Mijn broertje lag toen hij klein was een keer onder mijn bed en pakte mij zo bij mijn enkels.. Nou ik kijk er nu nog onder :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:12

Hikarii schreef:
Een olifant.

Als kind moest ik heel vaak overgeven, en snachts voordat dat gebeurde had ik altijd één en dezelfde nachtmerrie. Ik val door zo'n luik, glijd door een buis en kom in een buro stoel terecht. En zo'n olifant achter me begint 'm heeeeeel vaak en heel hard rondjes te draaien. Gevolg, ik word wakker en moet direct overgeven :')

Later toen ik een hoogslaper had zat ik dus op de hoogte van mijn ondergoed kast. Als ik daar de deur van open had was ik altijd bang dat een jongetje met blauwe huid en zwart haar me zat te bekijken. Heb ik soms nog wel 'ns :=

Wat grappig,
Als kind moest ik ook vaak overgeven en voor dit gebeurde droomde ik 's nachts altijd van een grote coupe aardbeien met slagroom (ik vond destijds slagroom vies :+ ) en de snake slang van het spel die al die coupes ging op eten... en dan uiteindelijk mij er bij :oo

Doodeng!, als ik die droom kreeg (en soms nog krijg) weet ik dat ik als een gek moet rennen naar de wc :+
Het spel snak vond ik in eerste instantie dan ook doodeng :')

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:14

Op een of andere manier wolven.. Don't aks me why :Y)