Paardenkleding, wat wil bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenkleding, wat wil bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:06

Nou, ik zie een gat in de markt voor oerdegelijke rijkleding van hoge kwaliteit. Zonder blingbling. De landrover onder de rijkleding zeg maar... Klassiek chique.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:15

safina schreef:
Nou, ik zie een gat in de markt voor oerdegelijke rijkleding van hoge kwaliteit. Zonder blingbling. De landrover onder de rijkleding zeg maar... Klassiek chique.

Inderdaad. Voor normale prijzen. Tegenwoordig betaald men het dubbele voor een merknaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:18

Nog een aanvulling hier. Mijn man rijdt ook en die heeft heel veel moeite om rijkleding te vinden. Bijna alles is gericht op vrouwen. Dus een mooie mannenlijn in dezelfde stijl zou super zijn.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:27

GamblersCup schreef:
gekvanfleur schreef:
Goede kwaliteit, maar mag er 'eenvoudig' uitzien.

Ik word gek van de frutsels/blingbling en het roze en paars.

Ik zoek goede spullen in normale kleuren (donkerblauw/zwart/grijs)

Hier precies hetzelfde. En veel paardenvriendinnen met mij. Geen gedoe of rommel of vreselijke bling bling... en geen grote merklogo's er op. Als ik reclame moet lopen wil ik er voor betaald worden -O-

Haha dat zeg ik ook altijd.
Moet je daar zoveel voor betalen, je zou er betaald voor moeten krijgen.

Inderdaad weer gewone kleding, ook in gewone maten, niet alleen perfect getailleerd.
Zonder bling, lak en andere opvallende versiersels.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:33

Mariett schreef:
Ik zeg het toch, ook al is het inderdaad lastig qua materiaal etc :)
Maar jodhpurs waarvoor je niet onwijs smalle voeten moet hebben zouden top zijn! Alle jodhpurs zijn voor mijn voeten óf te smal, óf heel erg lang (als ik een maat groter neem) en aangezien ik een kleine/gemiddelde vrouwenmaat heb, zijn er bijna geen herenschoenen in mijn maat te vinden. En ik heb echt geen inmens brede voeten hoor, haha. Alleen niet piepsmal, en hele lange schoenen vind ik ook niet mooi.

Verder zou een mooie overall ook fijn zijn, met zitvlak of iets dergelijks, en zonder voering. Een soort van (waterdichte) zomerjas dus eigenlijk, maar dan met de benen erbij.
Heb zoiets nog niet kunnen vinden, en ik draag toch altijd het liefst een overall tussen de paarden. Mijn moeder heeft deze, en dat is een prachtig ding:
[ [url=m/Q7gLfA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alleen wel héél erg warm, helemaal als je gaat bewegen. En dat is dan toch wat er gebeurt :)

Deze is dan ook voor in de winter :)

Ik wil juist meer keuze uit warme overalls, dan gaat de prijs hopelijk ook wat omlaag :o

In de zomer is een overall mij echt te warm en ik denk voor de meeste mensen.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:38

Ik begrijp dat die overall voor de winter is :)
Alleen met gewone kleren eronder en -5 wordt die nog steeds heel warm als je iets gaat doen.
Ik draag liever een jas eronder (die ik eventueel nog uit kan doen) dan zo'n dikgevoerde overall.
In de zomer draag ik ook geen overall, in de lente en de herfst dan weer wel :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:51

Meer keus in (betaalbare) jodphurbroeken :D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 22:58

Waarschijnlijk word de eerste productie een serie broeken met leren zitvlak, ruime zakken, hoge taille en aan de prijs van €79.99 id dit realistisch?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:14

Jammer van de leren zitvlak. Als ik iets vreselijk vind zitten én ooknog lelijk er uit vind zien is dat het wel.
Denk dat je voor de prijs wel aardig wat kopers gaat hebben.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:15

Ook ik vind het verschrikkelijk een leren zitvlak. De prijs vind ik redelijk, afhankelijk van het design en de kwaliteit.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:18

Top!

Als je echt innovatief wilt zijn, kijk dan eens of je bij de buik gewoon een brede elastieken band kan doen oid, zoals wat ik dus zei van die hardloopbroekjes van de hm. Dat er niet een smalle band + knoop in de buik zit te prikken.

Als je dat lukt koop ik er sowieso 1 van je. :P

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:21

Rijbroeken met zeer stevig/dik zitvlak voor mensen zonder zitvlees die ook eens langer dan een uur op hun paard willen zitten :')
En idd ruimte voor telefoon..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:27

Ik vind het het meest fijne om te hebben :')
Prijs is gelijk aan die van Divoza eigen merk, dus voor een klein bedrijfje zeker niet verkeerd!

Qua design's is het moeilijk in woorden te peilen wat mensen willen, dus misschien kan je een online vragenlijst maken waarbij je wat voorproefjes neerzet en daaruit laat kiezen. Voorproefjes hoeven geen hoogstandjes te zijn natuurlijk, een vierkant vlak met een idee van een mogelijk design / kleur / patroontje kan ook.

Wil je echt innovatief en opvallend zijn doe je zoiets als petrie doet met de laarzen die je helemaal zelf kan samenstellen, van model tot kleur stiksel.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:48

VisibreTeam schreef:
Waarschijnlijk word de eerste productie een serie broeken met leren zitvlak, ruime zakken, hoge taille en aan de prijs van €79.99 id dit realistisch?

Als ze dan ook toevallig nog lange benen hebben, word ik heeeel nieuwsgierig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:54

Ja betaalbare lengtematen (onder 100 euro) zou heel prettig zijn! :j

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:01

VisibreTeam schreef:

Ik ga ook mee met de lange benen, de lengtemaat! Klinkt in ieder geval erg goed, met leren zitvlak, ruime zakken, hoge taille en nog een mooie prijs ook!
Wanneer zijn ze klaar? :o

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:04

Ik zou zeggen iets meer sportieve kleding en minder fashion (glitters of zo).

Ruitersport is meer mode dan dat het praktisch is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:06

Danique schreef:
Rijbroeken met zakken groot genoeg voor telefoons van nu, die niet snijden in je buik
Sokken die iets minder hoog zijn dan de gemiddelde rijsok van nu.

Dit! Mijn telefoon past nergens meer in :(

En ook zonder lederen vlak? Die broeken zijn tegenwoordig ook minder en minder te vinden...

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:10

Een wedstrijdbroek met de zit in een donkere/contrasterende kleur, maar dan dus wel van stof en niet van gripspul. Fijn voor de mensen die een zadel hebben dat afgeeft :).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:16

Dee_Es schreef:
Van mij mag het allemaal wel wat sportiever. Gebruik van technische stoffen voor broeken en shirts die vocht afvoeren en je droog en koel of juist droog en warm houden om schuurplekken te voorkomen. Broeken die gemaakt zijn om mee te zitten. Dus niet te hoog aan de voorkant maar juist wel hoog bij de rug, die niet gaan opstropen in de knieholte en gaan trekken op de knie. Prijzen voor broeken rond €80 en shirts €20.

Qua stof ga je dan bijvoorbeeld rinchting Repreve. Dat is een stof die gemaakt wordt van gerecyclede PET flessen. Kwaliteiten van wol (temp en vocht regulerend) maar niet de nare eigenschappen (geen kriebel en normaal kunnen wassen)
Repreve is daarnaast dus ook nog goed voor het milieu ivm het hergebruik van PET flessen.

Zit dan niet meer in de paardensport en was ook meer een menner. Maar shirts die wat langer vallen vind ik altijd wel fijn. Dat als je gaat zitten het niet enorm opkruipt en ook je rug warm houdt.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:20

Ik ga ook mee in de betaalbare lengtematen! Haalde vroeger altijd mijn broeken bij tentenkamp en heb daar ook nog heerlijke hoge taille rijbroeken van cavallo van (in lengtemaat), maar die beginnen nu een beetje dun te worden op het zitvlak.. :( En vind het onzin om 150,- neer te leggen voor een rijbroek! dan kan ik net zo goed er zelf 1 maken :o

Misschien is het wel een idee om broeken in lengte EN breedte maten te maken. Op die manier heb je voor bijna iedereen een broek die passend is. Dus eenzelfde systeem als bij gewone jeansbroeken (bv. maat 28/34)
Of een elastische inzet in de tailleband (net zoals nu onderaan de broeken zit), zodat de broek niet gaat knellen als je wat meer omvang hebt rond dat gebied. (heb ik niet, maar denk graag mee voor anderen :j )

Mijn ideale rijbroek zou zijn gemaakt van katoen met een goed percentage elastaan voor de stretch, maar met een wat steviger/dikker katoenen (of leren) zitvlak. Zo is de broek wel stretchie, maar rij je jezelf niet stuk :Y)

Verder wordt ik ook heel blij van grotere zakken waar je telefoon in past. Maar het moet dan geen pof model broek worden. Wil hem wel nog steeds mooi aansluitend hebben.
Laatst bijgewerkt door Nizzie op 31-01-17 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:22

Ohja en ook kortere lengtematen :+ Ik heb dan weer het probleem mijn mijn korte poten dat àlle broeken te lang zijn :+

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:30

Laurievc schreef:
Ohja en ook kortere lengtematen :+ Ik heb dan weer het probleem mijn mijn korte poten dat àlle broeken te lang zijn :+

Mee eens! :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:46

Ik wil echt goede bovenkleding. Er hoeft geen bling rommel aan te zijn, gewoon iets degelijks in echt ademend materiaal. Als ik in de zomer een tshirt aandoe van die 'ruiter'shirts die in de winkel hangen dan zweet ik zoveel dat het zweet van men rug druipt :')

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:54

The_Cat schreef:
Ik wil echt goede bovenkleding. Er hoeft geen bling rommel aan te zijn, gewoon iets degelijks in echt ademend materiaal. Als ik in de zomer een tshirt aandoe van die 'ruiter'shirts die in de winkel hangen dan zweet ik zoveel dat het zweet van men rug druipt :')

Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar in de zomer draag ik alleen 'echte' sportshirts, geen ruiterspul. Anders heb ik inderdaad binnen no-time zweetvlekken overal :+