Lastige situatie prive/studie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 01:06

Uh jemig, je denkt zwanger te zijn en ook nog eens van een getrouwd iemand die hier niet woont?
Ik denk dat je studie momenteel absoluut niet het grootste probleem is. Ga je eerst richten op het belangrijkste: uitvogelen of je niet of wel zwanger bent en vervolgens een afspraak met de dokter maken voor soa testen en een dooverwijzing naar een psycholoog.

Ga je op je studie richten wanneer je je andere zaken op orde hebt, en zoals ik dat lees is dat nog even niet het geval.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:03

Gucci_ schreef:
Ik ben bang ook nog zwanger te zijn misschien, maar hij komt uit ny en is getrouwd, dat geeft mij geen visum naar amerika. (In nl kan ik geen kinderen krijgen, dat geeft alleen maar gedoe met jeugdzorg) Maar ook daar was ik niet gelukkig, het maakt niet uit waar ik ben. Het gevoel is niet te beschrijven, leegte, alsof ik iets of iemand mis/ergens om rouw, maar weet niet wat.

Ik ben nou al de hele ochtend aan het nadenken over dit bericht. Ik begrijp het werkelijk waar niet.
Ten eerste; je denkt zwanger te zijn? 1 test en je weet het. Lijkt me simpel. Niet over zeuren dus. Je had beter eerst een test kunnen doen voor je iets op bokt plaatst.

Ten tweede; Ik weet toevallig dat je de laatste tijd wat gereisd hebt o.a. naar USA. Ben je erheen gereisd voor hem? Heeft hij je over laten komen? Je wist dat hij getrouwd was? Wat was je gedachte daarover? Je was daar niet gelukkig zeg je; je bent er toch slechts enkele weken geweest? Had je oprecht verwacht direct bij aankomst gelukkig te worden/ zijn met een getrouwde man?

Ik denk dat ik wel weet wat jij mist; jezelf. Je mist jezelf. Je persoonlijkheid, je eigen ik.
Denk je wel eens na over wie je bent, wat je wil, wat jouw keuzes in het leven zijn? het klinkt alsof alles je maar overkomt in plaats van dat je bewuste keuzes neemt en nadenkt over gevolgen.

Je hebt echt hulp nodig. Ga leren wie jij bent. Ga leren wat jij wil. Ga leren op je strepen staan. Ga ontdekken wat de wereld jou te bieden heeft. Ga leren hoe je in het leven wil staan. Ga leren wat goede en minder goede keuzes zijn.
Je hoeft je liefde niet te zoeken bij een getrouwde man aan de andere kant van de oceaan, maar bij jezelf.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:47

Er zijn altijd wel baantjes te vinden.
Ik heb maar 1 diploma en nauwelijks tot geen werkervaring.
Ik doe de ochtendkrant dus nu bezorgen, niet het leukste werk maar ja je moet toch wat?
Je kunt geen eisen gaan stellen als je geen opleiding of ervaring hebt.
Als je 24 jaar bent zal je toch echt zelf in moeten zien dat je helaas niet de leukste baan kunt krijgen maar het wel nodig is om je eigen inkomsten te hebben.

En zoals ik hier lees heb je al veel topics geopend en heb je waarschijnlijk vrij weinig gedaan met de tips.
Naar een psycholoog gaan is heel goed, maar je moet er zelf ook echt wat voor doen.
De psycholoog kan je enkel advies geven net zoals andere mensen hier, maar uiteindelijk moet je het zelf doen!

Celiien

Re: Lastige situatie prive/studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:58

Ik denk dat jij gewoon een goede draai om je oren moet hebben hoor.. Sorry, maar met een getrouwde vent iets uitspoken? Nu denken dat je zwanger bent.. Sorry, maar dan heb je iets niet meegekregen in je opvoeding: Van getrouwde mannen/mannen in een relatie blijf je af. En dan zullen er nu bokkers gaan reopen dat het niet alleen TS haar schuld is, klopt. Maar je bent dan in mijn ogen net zo walgelijk bezig.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:06

Voorop gesteld dat ik het absoluut niet goedkeur om met een getrouwde man naar bed te gaan, maar wellicht is het niet erg handig om iemand die al aangeeft weg te willen uit het leven te vertellen hoe walgelijk het wel niet is wat ze heeft gedaan...
Een schop onder de reet is prima, maar een beetje tact is op zijn plaats denk ik in dit geval :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:06

Dat even ter zijde, de man is degene die fout is. TS heeft zich aan niemand gebonden. Natuurlijk is het niet netjes ;) maar zij heeft wat dat betreft geen verplichtingen, HIJ wel. Maar TS moet echt hulp krijgen, dat staat vast. TS waarom denk je dat je zwanger bent?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:13

xAlice schreef:
Voorop gesteld dat ik het absoluut niet goedkeur om met een getrouwde man naar bed te gaan, maar wellicht is het niet erg handig om iemand die al aangeeft weg te willen uit het leven te vertellen hoe walgelijk het wel niet is wat ze heeft gedaan...
Een schop onder de reet is prima, maar een beetje tact is op zijn plaats denk ik in dit geval :j

Het hoofdstuk tact is 4 topics geleden al uitgelezen ben ik bang. Ik denk inmiddels dat Aranka een hele andere hulpvraag heeft dan dat ze hier zegt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:35

Ik sluit me bij de (eerste) posts van Lieveli en de post van Goof aan.

Zoek eerst uit of je zwanger bent. Zo ja, schiet dan nog niet gelijk in de stress, dit is HET moment om orde op zaken te gaan stellen. Ook jij kunt wel een kindje krijgen, zelfs als jeugdzorg betrokken is. Ik weet niet in welke vorm zij trokken zijn, maar die hebben echt niet als doel om jou dwars te zitten. Ze kunnen juist heel goed afspraken met jou maken om te zorgen dat je dingen ook daadwerkelijk op orde krijgt. Je zal niet de eerste zijn die in een onmogelijke situatie zwanger raakt, en er is echt wel een uitweg (al zal je je hoge eisen over boord moeten gooien vrees ik).

Misschien vergis je je en ben je niet zwanger. Die kans is ook groot, als je bedenkt dat mensen gemiddeld een jaar bezig zijn met zwanger raken, en dat bij elke eisprong er een kans van 20% (meen ik) is dat je eitje bevrucht wordt. Dan moet je het dus al net rond je eisprong onveilig hebben gedaan en dan nog is het dus maar de vraag of het raak is. Menstruatie kan om veel redenen uitblijven, onder andere van stress. En stress heb jij wel volgens mij!

Kortom, doe gewoon die test. En of hij nou positief of negatief is: doe wat je moet doen en zoek begeleiding zodat je in de toekomst niet weer in dit soort situaties komt door keuzes die je maakt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:39

Gucci_ schreef:
Ja, ik zeg het telkens wel, maar het lukt echt niet. Ik zie het nut van het leven niet en dat is al sinds 2009. Ook paardrijden vind ik niets meer aan, andere leuke dingen ook niet. Ik krijg geen hap meer door mn keel en wil alleen maar slapen. Ik wil graag rust gewoon, weg uit het leven, maar wil dat mijn familie niet aan doen. En vooral dat anderen niet begrijpen wat ik heb...
Ik ben bang ook nog zwanger te zijn misschien, maar hij komt uit ny en is getrouwd, dat geeft mij geen visum naar amerika. (In nl kan ik geen kinderen krijgen, dat geeft alleen maar gedoe met jeugdzorg) Maar ook daar was ik niet gelukkig, het maakt niet uit waar ik ben. Het gevoel is niet te beschrijven, leegte, alsof ik iets of iemand mis/ergens om rouw, maar weet niet wat.

Gelukkig heb je Bokt nog als uitlaatklep. Je schrijft wat af. Probleem is wel dat het alleen jouw kant van het verhaal is, dus eigenlijk kan er weinig goed advies gegeven worden want het volledige verhaal hebben we niet.
Wel komen opmerkingen als te zwaar, te moeilijk, niet eerlijk etc erg veel voorbij. Dan de beschuldigingen tegen je vader: lomp om iets dergelijks hier te melden, is het waar of is het niet waar. We moeten je maar geloven he.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:44

xAlice schreef:

Tsja, is dit weer een poging het zieligheidsgehalte op te vijzelen of is het serieus? TS geeft zoveel en zo wisselend informatie dat het erg lastig is om uit te filteren hoe ze nu echt in het leven staat.
Duidelijk geen geval voor Bokt adviezen maar een zeer ervaren psycholoog die gaat begeleiden. Maar ook die kunnen alleen wat bereiken als TS a:dit zelf echt wil en b: zeer belangrijk ook doorzet.
Dus niet afhaken als de psych. op gevoelige punten wijst etc.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:47

Oké, waar moet ik dan in hemelsnaam beginnen.

Je bent 24, drie studies begonnen en niets weten af te ronden, gestopt omdat de stages te zwaar waren voor je, om vervolgens met nul werkervaring thuis te zitten. Als je de stages al te zwaar vind, dan red je het niet. Idem voor je universiteit, als je nu al twijfelt, ga je het niet halen, alleen omdat je denkt dat dit goed is. Tis vervelend wat er alle,aal met je vader e.d. is gebeurd, maar dat kan niet blijven gelden als excuus.

Laat ik je uit een droom helpen, op deze manier ga je het niet in het leven redden. Misschien zwanger, van een man die GETROUWD IS? Gaat het wel goed, jullie zijn zo erg de fout in gegaan, dit kan en mag niet. Bizar dat dit op deze manier bij je gebeurd.
Daarnaast, laat ik verder vertellen dat een man je niet gaat helpen om een manege, stal of whatever te kopen voor je. Wellicht een sugerdaddy een idee, maar je moet zelf ook aan de bak voor ervoor.
Blijf mensen vervolgens ook niet de schuld geven, steek je hand ook zelf even between the boobies, want hoe dun de pannenkoek ook is, hij blijft twee kanten hebben.

Wellicht eerst dingen op een rijtje zetten, en dan pas keuzes maken waar je wat aan hebt. Op deze manier blijf in dit vreemde visuele cirkeltje. En blijf je vooral in een slachtofferrol zitten. Dus schop onder je kont en zelf ook dingen ondernemen, wordt je groot en sterk van.

Wellicht een psycholoog zoeken en niet wisselende berichten op bokt zetten, wij zijn tenslotte niet de professional.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:18

Oke dat is inderdaad een behoorlijk lastige situatie, behoorlijk chaotisch.
Als ik heel eerlijk mag zeggen ts, raad ik je af om nu aan reizen te denken.. Ik denk dat dit nu NIET gaat werken. Zegt diegene die een grote voorstander voor reizen is en die het altijd promoot ;)
Waarom? Omdat je té onstabiel bent nu. Ik denk dat reizen het alleen maar erger gaat maken.. Ik ken wel mensen die in een lastige periode zaten en hard aan zichzelf moesten werken, en het reizen werd daar echt niet beter op. Als je te instabiel bent lukt het gewoon niet. Daarnaast komen alle problemen weer terug wanneer je thuis komt.
Reizen kan wel ontzettend goed zijn hoor! Ik zelf ben er 100% beter van geworden, het heeft mij ontzettend geholpen en ik ben zeker nier de enige. Maar ik, en die anderen, hadden het leven nog wel een beetje op orde. Zie het als een basis.. We hadden de basis op orde en kunnen op die manier verder bouwen. Ik denk dat jij die (psychische) basis mist, en je jezelf eerst op orde moet krijgen. Anders ga je onstorten gok ik.. Verkijk je niet op reizen, je gaat jezelf ontzettend tegen komen en dat is soms behoorlijk lastig ;)

Wat jij nodig hebt is proffesionele hulp (psycholoog) en proffesionele begeleiding om alles weer goed te krijgen.
Ik denk dat het goed voor je zal zijn om zelfstandig te worden, op je zelf gaan wonen. Hard gezegd, Je klink nog als een 15 jarige terwijl je 24 bent. Jij hebt echt hulp nodig meid.. Ga werken, ga kijken voor (begeleid?) Wonen, en kijk voor proffesionele hulp. Pas wanneer je alles beter op orde hebt en je weet wat je wilt, kun je gaan denken aan studie of reizen ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:38

Justme_Lisaa schreef:
Daarnaast, laat ik verder vertellen dat een man je niet gaat helpen om een manege, stal of whatever te kopen voor je. Wellicht een sugerdaddy een idee, maar je moet zelf ook aan de bak voor ervoor.

:o? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar TS vraagt daar toch ook niet om?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:42

Cayenne schreef:
Justme_Lisaa schreef:

:o? Misschien heb ik er overheen gelezen, maar TS vraagt daar toch ook niet om?

Nu niet maar dat was de afgelopen tijd wel haar insteek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:44

Dat is dan wel heel bizar ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:55

Celiien schreef:
Ik denk dat jij gewoon een goede draai om je oren moet hebben hoor.. Sorry, maar met een getrouwde vent iets uitspoken? Nu denken dat je zwanger bent.. Sorry, maar dan heb je iets niet meegekregen in je opvoeding: Van getrouwde mannen/mannen in een relatie blijf je af. En dan zullen er nu bokkers gaan reopen dat het niet alleen TS haar schuld is, klopt. Maar je bent dan in mijn ogen net zo walgelijk bezig.

Celien, ik lees eerder in het topic dat TS misbruikt is door haar vader. Dat zijn gebeurtenissen die zo traumatiserend kunnen zijn dat ze tot op volwassen leeftijd invloed op je hebben. En zeker ook invloed op hoe slachtoffers omgaan met relaties, parterkeuze en seksualiteit. De één slaat helemaal dicht, de ander slaat helemaal los en wordt grenzeloos.

Ik snap dat dat moeilijk te begrijpen is. En dat hoeft ook niet. Zolang je maar snapt dat iemand die zo overhoop ligt met zichzelf weinig heeft aan een keiharde veroordeling van iemand die haar niet begrijpt. Ze zal zich er echt niet beter van gaan voelen, vermoed ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:19

Ik denk niet dat het moeilijk te plaatsen is, ik denk dat veel mensen het verhaal in twijfel trekken Safina. Laat ik er eerlijk voor uitkomen dat ik vorige week met een bokker heb gepb't over dat TS zou zeggen dat ze zwanger is. Haar hele geschiedenis staat vol met rare verhalen en klachten en hulp wil ze niet of neemt ze niet aan.

Ze heeft zelf een voogd gehad en haar zusje is uit huis geplaatst dus dat er daar iets niet goed zit, hetzij misbruik hetzij iets anders, lijkt me duidelijk. Maar aan een dood paard moet je niet trekken en TS doet zelf geen moeite om uit de situatie te stappen. Dit is niet iets wat weken of maanden speelt, maar al jaren.

En als ze echt iets wil veranderen dat wil ik doodgraag helpen en met mij nog wel meer mensen. Maar we gooien er een hoop energie in en het haalt niks uit. Tot ze weer een topic opent met ziek, zwak en zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:59

lieveli schreef:
Ik denk niet dat het moeilijk te plaatsen is, ik denk dat veel mensen het verhaal in twijfel trekken Safina. Laat ik er eerlijk voor uitkomen dat ik vorige week met een bokker heb gepb't over dat TS zou zeggen dat ze zwanger is. Haar hele geschiedenis staat vol met rare verhalen en klachten en hulp wil ze niet of neemt ze niet aan.

Ze heeft zelf een voogd gehad en haar zusje is uit huis geplaatst dus dat er daar iets niet goed zit, hetzij misbruik hetzij iets anders, lijkt me duidelijk. Maar aan een dood paard moet je niet trekken en TS doet zelf geen moeite om uit de situatie te stappen. Dit is niet iets wat weken of maanden speelt, maar al jaren.

En als ze echt iets wil veranderen dat wil ik doodgraag helpen en met mij nog wel meer mensen. Maar we gooien er een hoop energie in en het haalt niks uit. Tot ze weer een topic opent met ziek, zwak en zielig.

Je hoeft niet te reageren hè? Als je niets helpends kan zeggen, kan je ook gewoon niets zeggen. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:17

lifaya schreef:
Dat even ter zijde, de man is degene die fout is. TS heeft zich aan niemand gebonden. Natuurlijk is het niet netjes ;) maar zij heeft wat dat betreft geen verplichtingen, HIJ wel. Maar TS moet echt hulp krijgen, dat staat vast. TS waarom denk je dat je zwanger bent?

Als zij weet dat hij getrouwd is is zij even fout. Als je langs iemand zit die gezopen heeft ben jij ook in fout omdat je hem of haar hebt laten rijden. Iig in België.

Safina: Jij hoeft ook niet te reageren op lieveli en je doet het toch terwijl dat TS niet helpt. :+

Ik hoop oprecht dat TS niet zwanger is.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:33

Er wordt hier nu van alles voor TS ingevuld. Dat topic waarin ze een man hoopt te vinden die haar paarden hobby financieert ken ik ook. Ik meen me ook te herinneren dat dat topic al minimaal een jaar oud is. TS geeft nu aan te willen studeren, etc, etc. Dus zullen we haar daar niet langer op aan kijken? Blijkbaar heeft ze ingezien dat dat niet meer dan een wilde fantasie zal worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:44

Ik heb daar al recentere berichten van gezien ook, niet van haar paard maar wel berichten die veel weergaven over TS haar mentaliteit kwa leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:48

safina schreef:
Je hoeft niet te reageren hè? Als je niets helpends kan zeggen, kan je ook gewoon niets zeggen. ;)

Jij niet goed kunnen lezen, nee?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:45

Maar wat wil ze dan ket dit topic. Ze gooit het ene naar t andere erin waarvan ik denk ja daar gaan we weer.

Het feit dat ze deze woorden in een zin noemt: getrouwde man, zwanger, amerika, visa...

Dan denk ik ja gaan we weer hoor. Ze is nog steedd aant zoeken om op wat voor manier ook naar het buitenland te gaan. Kun je 100x zeggen dat emigreren niet vakantie is.. maar wat haalt dat uit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 02:57

Volgens mij wil ze in ieder geval hulp. Alleen weet ze zelf niet in welke vorm?
ik vind het wel positief dat ze in de gaten heeft dat het de foute kant op gaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 08:31

Ja dat denk ik ook.
Mensen kunnen niet altijd goed formuleren wat ze precies nodig hebben en hebben niet altijd het inzicht wat of waar het precies fout gaat.
Professionele hulp is dan het beste.
Iemand veroordelen is erg makkelijk, maar het helpt meestal niet.