Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Ik reageer blij/ verrast, laat niet blijken dat ik teleurgesteld ben
403 (44%)
Ik reageer blij/ verrast, laat achteraf blijken dat ik teleurgesteld ben
9 (0%)
Ik reageer teleurgesteld
9 (0%)
Ik gebruik het cadeau
81 (8%)
Ik bewaar het cadeau (, misschien komt het nog van pas)
227 (24%)
Ik vervang het cadeau
19 (2%)
Ik geef het cadeau weg
140 (15%)
Anders, namelijk...
26 (2%)

Totaal aantal stemmen: 914

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:43

A3a1 schreef:
Shanna schreef:
Toch bijzonder om in de poll te zien dat maar weinig mensen het cadeau vervangen voor zichzelf. Waarom doet vrijwel niemand dit?

Omdat ik dan om het bonnetje moet gaan vragen.
Dat durf ik dan weer net niet.

In mijn voorbeeld heb ik de onderzetters vervangen door onderzetters die ik wel mooi vind, heb ik geen bonnetje voor nodig gehad hoor! :D

StonedRomy

Re: Wat als je een cadeau krijgt dat je niet echt leuk vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:10

Ik laat het niet merken aan mensen als mijn cadeau tegenvalt... Maar als het tegenvalt en het wordt op een hele botte manier gegeven door iemand die dicht bij mij staat dan zullen ze het weten.

Zo heeft mijn vriendin iets voor mij betaalt en kreeg ik erbij verteld ' zo, nu hoef ik niet meer aan jou te denken.' Euhm bedankt. Of zo.

Een vriendin wilde cupcakes voor mij bakken. Heel lief en ze kan goed bakken. Jammere is alleen dat ik mijn cupcakes heb gehaald, betaald en heb staan bakken.

Mijn ouders hebben dit jaar heeeel erg veel geld uitgegeven aan een cadeau wat ik 1x in het jaar ga gebruiken en nog wat andere dingen. Ik waardeer het echt heel erg, maar vind het heel erg zonde van het geld. Heb ze dit toen ook wel verteld, zeker omdat ik met mijn verjaardag van mijn ouders geen cadeau wilde.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:18

Ik begin me na aanleiding van dit topic toch eens af te vragen of mijn opa het echt wel zo leuk vind om elk jaar van mij gewoon doodleuk weer vogelvoer voor de buitenvogels te krijgen, of dat hij maar doet alsof om mij een goed gevoel te geven haha!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:37

Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken denk ik altijd. Ik neem het cadeau altijd netjes aan en wellicht komt het nog wel eens van pas. Ik vraag ook meestal geen cadeaus voor verjaardagen, maar als ik ze wel krijg vind ik het een mooie blijk van waardering. Al krijg ik een setje oorbellen van action of een reep chocolade van de euroshopper, toch aardig en lief dat ze aan me denken.
Soms geef ik het ook door, en als je van dat douchemeuk krijgt zet ik het gewoon in de badkamer. Ik woon nog thuis en 't komt wel op.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 02:16

Ik zeg eerlijk wat ik er van vind.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:22

kleine dingetjes vind ik nog niet zo erg als ze niet bevallen, die pleur ik wel ergens neer als het bezoek weg is.

Echter werd ik van een van mijn kados voor kerst niet vrolijk.
Een nieuw tapijt van mijn man voor in de woonkamer gekregen. ik wilde daar echt super graag een nieuwe omdat de huidige mij niet meer bevalt. ik roep al in mijn hele zoektocht dat ik een tapijt met kleur erin wil aangezien onze woonkamer vooral uit de kleuren bruin en zwart bestaat. Krijg ik een tapijt.... een groot zwart oppervlakte met wat grijze vakken en een witte krul erdoorheen. Als reactie op mijn lichtelijke teleurstelling die toch echt wel van mijn gezicht af te lezen was kreeg ik als reactie: ja, ze hadden er ook een met kleur, maar die was al uitverkocht.

arghhh....... had hem dan gewoon niet gekocht, denk ik dan.

Nu zit ik dus de komende jaren opgescheept met een tapijt dat nog steeds niet voldoet aan wat ik wilde hebben.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:00

Ik leg het in de kast en gooi het als ik het 2 jaar later tegen kom weg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:30

Dat tapijt zou dus bij mij op marktplaats gaan, of terug naar de winkel. Ik zou geen jaren op iets gaan wonen wat ik niet mooi vindt.

Paard2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:38

Ik ben een slechte leugenaar....ooit met kerst spulletjes gekregen voor in huis die hier helemaal niet passen en het sloeg ook nergens op...ik zei dan ow wat leuk! Alleen mijn stem en gezichtsuitdrukking werkten niet mee :-p dus die persoon zal het vast gemerkt hebben dat ik het 10 keer niks vond...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:46

Ik krijg eigenlijk niet vaak cadeaus die ik niks vind? De mensen die ik uitnodig voor verjaardagen etc. zijn mensen die me goed genoeg kennen en dus wel weten wat ik wel of juist niet iets vind.

Geld vragen/geven vind ik echt niks. Het gaat me erom dat mensen komen en als ze een cadeautje meenemen is dat alleen maar lief en vind ik het leuk dat ze erover nagedacht hebben. Maar geld als cadeau is zo niksig ofzo :D

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:30

Ik vind geld geven ook niks. Da's zo makkelijk ofzo.... Dat je dan geen moeite hoeft te doen om iets leuks te kopen. Maar sommige mensen willen alleen maar geld.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:41

Ik krijg eigenlijk nooit dingen waar ik niks aan heb of wat ik niet mooi vind.
ik geef altijd heel precies aan wat ik graag wil hebben en waar je het kan kopen/bestellen en met foto of link erbij.
Weet ik niks dan vraag ik standaard een cadeaubon van H&M.
Krijg ik douchegel dan gaat het gewoon in de badkamer (komt wel op)
Krijg ik zoetigheid dan wordt het wel opgegeten door mijn man of kids :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:23

de laatste dingen heb ik per ongelijk stuk laten vallen of gesloopt.. bijvoorbeeld een oerlelijke klok hij heeft gedurende het feestje er gehangen later kapot energens in de kelder gedonderd diegene houd namelijk precies bij als ik iets weg heb... heb die oerlelijke klok wel eens te voorschijn gehaald ja hij was stuk... toen zei ze owh maar dan mag die wel weg. hij is diezelfde avond de container ingegaan.. vorig jaar was der zon kaarsen houder ding jaar erop weer zo iets... ik haat decoratie...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:57

Shanna schreef:
Toch bijzonder om in de poll te zien dat maar weinig mensen het cadeau vervangen voor zichzelf. Waarom doet vrijwel niemand dit?

Omdat ik dat de moeite en de energie niet waard vindt, verder ben ik niet moeilijk en heb niet zo'n specifieke smaak. Ik leg het in de kast als ik er niks mee kan en dan vindt het na verloop van tijd wel een keer zijn weg of het belandt in de kliko.
Big deal denk ik als ik dit zo lees. :+

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:22

Ik heb heel sterk de behoefte om spullen te weren waar ik niks mee kan/heb. Dus als ik een kado krijg dat ik niks vind zal ik het weggeven of weggooien. Ik zal niet snel zeggen dat ik het niks vind, maar bewaren doe ik ook niet.

Daarom vraag ik ook vaak gerichte kado's of geld met het idee om daar zelf iets speciaals voor te kopen.

Deze kerst kreeg ik van een zakenrelatie beschilderde bordjes. Met super veel liefde gemaakt, maar oerlelijk. Die liggen dus al in de kliko.... ik vind dat wel vervelend/ondankbaar maar ik vind het nog vervelender om er ongebruikt tegenaan te kijken en ze moeten bewaren 'omdat ik ze heb gekregen'. Ik hou niet van onnodige rommel.

Nog vervelender vind ik trouwens kado's waar ik niet om vraag: met de feestdagen kreeg ik bij de bakker een houten deurhanger en bij de fornitourenzaak een doosje kitscherige kerstkaarten. Ik durf ze dan niet af te slaan, vind ik onbeleefd, maar die liggen dus nu ook in de kliko.... :o

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:25

Ik krijg meestal drank of dinerbonnen cadeau of zo, dus dat is altijd wel goed.

Maar als ik echt iets krijg voor in huis of zo wat ik niet mooi vind, dan laat ik dat niet merken. Vind ik niet leuk voor de gevers en ach, het is maar een cadeau. Daarna geef ik het wel weg aan iemand die er wel blij mee is, of soms gooi ik het direct in de kliko zodra de gevers weg zijn.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:27

Ladyingreen schreef:
Ik heb heel sterk de behoefte om spullen te weren waar ik niks mee kan/heb. Dus als ik een kado krijg dat ik niks vind zal ik het weggeven of weggooien. Ik zal niet snel zeggen dat ik het niks vind, maar bewaren doe ik ook niet.

Daarom vraag ik ook vaak gerichte kado's of geld met het idee om daar zelf iets speciaals voor te kopen.

Deze kerst kreeg ik van een zakenrelatie beschilderde bordjes. Met super veel liefde gemaakt, maar oerlelijk. Die liggen dus al in de kliko.... ik vind dat wel vervelend/ondankbaar maar ik vind het nog vervelender om er ongebruikt tegenaan te kijken en ze moeten bewaren 'omdat ik ze heb gekregen'. Ik hou niet van onnodige rommel.

Nog vervelender vind ik trouwens kado's waar ik niet om vraag: met de feestdagen kreeg ik bij de bakker een houten deurhanger en bij de fornitourenzaak een doosje kitscherige kerstkaarten. Ik durf ze dan niet af te slaan, vind ik onbeleefd, maar die liggen dus nu ook in de kliko.... :o

Haha, ik ben dus niet de enige die direct het een en ander in de kliko gooit.

Wat die cadeau's bij winkels betreft, dan durf ik het juist wel weer meteen te zeggen. Iets van Nee bedankt, daar houd ik helemaal niet van. Of dat vind ik niet mooi. Dan durf ik dat wel te zeggen. In de hoop ook dat ze voortaan geen kosten maken aan van die rotzooi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 06:02

Wat ik me afvraag is het leeftijd gebonden?

Iets weggooien vind ik hoe dan ook echt heel erg. -O- maak er dan iemand anders blij mee. Zeker met zelfgemaakte dingen. Iemand is orgineel en met zorg voor je bezig geweest. Dan is weggooien voor mij echt het ondankbaarste en verwendste dat je kunt doen. :n

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 07:22

Weggooien vind ik ook vreselijk. Ik denk dan aan een Facebook weggeefhoek, zo heb ik al veel mensen blij gemaakt met mijn rommel :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:46

Van vrienden krijg ik over het algemeen alleen naar dingen die ik leuk vind (goeie fles whisky of absint
Of geld, of iets waar ik blij van word
Mijn moeder neemt me uit shoppen voor mijn verjaardag (altijd een gezellig dagje)
En verdere familie geeft geld, cadeaubonne of iets waarvan ze weten dat ik het graag zou willen hebben/krijgen

De cadeaus waar ik niet echt gelukkig van word zijn zeldzaam
Soms geef ik ze weg(douchespul waar ik niet tegen kan oid )
Soms geef ik het door , (wel briefje er op van wie ik het gekregen heb tijdens bewaren om boomerang effect te voorkomen )

Edit:vuilnisbak begin ik principieel niet aan , zonde
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 13-01-17 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:57

Nies_ schreef:
Ik krijg altijd wel van iemand van dat douchespul. Vind het allemaal heel leuk en aardig maar krijg er verschrikkelijke jeuk van. Ik geef het altijd maar door aan m'n moeder. Meestal heb ik al tig keer verteld dat ik daar niet tegen kan dus dan ga ik dat niet nogmaals herhalen. Verder krijg ik eigenlijk nooit iets waar ik niks mee kan.

Hier nog 1tje. Ik kan er niet tegen en tussendoor geef ik wel eens een hint dat ik alleen olie gebruik want ik jeuk krijg van badschuim/doucheschuim. Ik pak het weer in en geef het door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 08:58

Ik zou het nooit tegen iemand zeggen, iemand doet zijn best om iets voor mij te kopen, dus dan durf ik daar geen negatief commentaar op te geven. Als ik het echt niks vind, of als ik het nooit gebruik(bodylotion of dat soort dingen) verkoop ik het op Markplaats, of geef ik het gratis weg. Er is altijd wel iemand die er wel blij van word.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:02

Ik moet gelijk denken aan kerst2015.
Ik had een hele hoop leuke dingen voor de kerst gevraagd, maar wilde ook zoo graag een waanzinnig gave cap hebben. ( even kijken of ik een foto heb )
Afbeelding
Deze wilde ik zoo graag hebben...
Op kerstavond zal ik al klaar voor mijn ow zo gewenste kado, toen kreeg ik een paar sloffen.
die wilde ik ook wel hebben, trok ze snel aan en zat weer klaar.
De rest van de cadeau's zouden op 2e kerstdag uitgedeeld worden. ( leuke manier van spanning opvoeren dacht ik nog )
Toen het eenmaal 2e kerstdag was, en we de cadeau's uit gingen delen, kwam er bij mij eerst een föhn en toen ook nog zo'n föhn met een borstel eraan tevoorschijn :oo
Jemig de pemig, wat had ik er de balen in zeg!! Gelukkig kreeg ik er ook nog een paar rijsokken bij, die ik altijd goed kan gebruiken maar wat een verschrikkelijk baalmoment was dat zeg!
Ik ben echt niet ondankbaar hoor maar op dat moment is het dan zo moeilijk om toch blij te reageren :oo
Een cap vragen, en 2x een föhn krijgen... Hoe verzin je het :roll:
Gelukkig heb ik later op die avond uiteindelijk toch die cap gekregen *\%/* *\%/*

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:05

Het ligt er aan van wie ik het krijg. Bij sommige mensen zeg ik dan niets en neem het "blij" aan. Ook omdat ik weet dat het niet tot ze doordringt als ik er wat van zeg.

Zo heb ik een keer een afschuwelijke groene vaas gekregen. Supergroot en echt heel lelijk. Heb hem aangenomen en per ongeluk in de vrieskou buiten laten staan.

En mijn stiefschoonmoeder geeft altijd cadeaus waar je weinig aan hebt. Kleding voor de kinderen voor het andere geslacht, te groot of te klein. Voor de volwassenen joggingpakken, jassen enz. Zij komt uit een Oostblokland en daar is het heel normaal om familie te overladen met cadeaus. Ze wordt dan ook echt heel verdrietig als je zegt dat je iets niet mooi vindt. Dus houdende de spullen totdat we er een betere bestemming (spullenhulp, vrienden enz) voor hebben gevonden.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:23

Ik vind het eigenlijk best erg om te zeggen dat je het geen leuk cadeau vindt.

Als iemand dat tegen mij sou zeggen heb je ruzie met me geloof ik. Iemand heeft moeite gedaan voor je om een leuk cadeau te vinden en mij is geleerd dat het juist om die moeite gaat, niet om de waarde o.i.d.

Ik ben blij met alles wat ik krijg. Ook al kan ik het niet altijd gebruiken.