Nessa schreef:Ja ik trek het mij heel erg aan dat ze zegt dat het hopelijk snel uit is, dat ik misbruik maak van mij vriend en aas op zijn geld, dat ik een slechte schoondochter ben, dat vriendlief beter terug kan gaan naar zijn ex, etc.
Dit heeft niks met botsende persoonlijkheden te maken. Want ja, dat is ook aanwezig. Ze kan het niet hebben dat ik voor mezelf opkom en niet naar haar pijpen dans
Hoho! Rustig TS, volgens mij bedoelt VivaLaVida dit helemaal niet verkeerd. Ze zegt juist dat jouw houding naar je vriend goed is! 
Het is ook niet niets om zo door je schoonmoeder onder vuur te worden genomen, je kan er helemaal niets aan doen en het is gewoon ronduit vervelend, ook omdat jij waarschijnlijk voelt dat je vriend hier tussenin staat. Mogelijk doet je schoenloeder die express in de hoop dat je vriend uiteindelijk voor haar kiest in plaats van voor jou.
Dus laat je niet gek maken! Jij weet wat je aan je vriend hebt en dat jullie een goede relatie hebben (als ik het zo hoor).
Ik zou zelf het gesprek wel aanhoren, maar dan moet het inderdaad wel vanuit je schoonouders komen. Als dit soort dingen worden gezegd dan wordt de relatie nooit meer echt goed, maar misschien wel goed genoeg om in ieder geval haar te kunnen luchten op je bruiloft.