Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Ik heb 3 pubers met de bijbehorende kosten.
Ze zijn nu echt heel duur qua onderhoud/eten enz
En dat zal nog oplopen als ze gaan studeren.
Mijn zoon doet nu MBO4+ en gaat straks naar het HBO... kosten 2000E per jaar (alleen de school).
Dan komt daar nog een (dure) laptop, boeken en stage lopen in het buitenland bij....
Mijn dochter doet nu VWO, gaat straks ook de Uni of HBO,
De jongste gaat ook HBO doen.... kosten bij 3 kinderen ehhhh heel veel.
Naast school gewoon aan het werk geweest en zodoende ook niet hoeven lenen.Liselot schreef:Tieme schreef:
Ik ben van alleenstaand naar gezin gegaan, ik heb geen partner maar wel een kind. Dus betaal per jaar behoorlijk veel meer aan gemeentelijke belastingen, rioolrecht en dat soort dingen. GWL is per maand ook wel 25 euro omhoog gegaan, meer was, verwarming veel meer aan, vaker douchen/bad enz..
Luiers draagt hij alleen pampers omdat hij van andere merken uitslag krijgt, gemiddeld 6 pampers per dag dus tel maar uit.
Babyvoeding is belachelijk duur + pakjes nutriton om in de dikken. Extra boodschappen/potjes en ga zo maar door.
Dan wil je ook nog wel eens boekjes of een speelgoedje kopen omdat ze zich toch blijven ontwikkelen, mijn zoontje is nu net een jaar en het eerste jaar zit je toch wel elke 2 maand op wat nieuws.
Qua kleding groeit hij als een idioot, soms binnen een maand alweer uit een maat gegroeid en je wilt toch wat kunnen afwisselen en niet elke dag hoeven wassen. Wat ook handig is als ze een keer diarree hebben en zo 8 setjes kleding per dag onder schijten. Lopen doet ie nu ook, dus moet je goede schoenen hebben. Sparen voor later en ben vast nog wel dingen vergeten.
Kinderen zijn gewoon duur klaar.
Brainless schreef:@Sakura
Wij wonen overal ver vanaf.
Ook nog in een gebied met weinig werk.
Citaat:Verboden werkzaamheden
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:
werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
zelf kranten bezorgen (helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen mag wel);
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.
Tieme schreef:Gypsy schreef:Je kunt trouwens imo beter teva's van €50 kopen en daar 2 zomer's mee doen, ze dan doorgeven aan de jongste die er ook nog 2 zomer's mee doet dan elke zomer sandalen van 2 tientjes komen die na 2 maanden al half kapot zijn en er niet meer uit zien.
Niet mee eens. Ten eerste doen kinderen vaak geen 2 zomers met schoenen want dan zijn ze er al uit gegroeid. Ten tweede gaan schoenen/sandalen naar de voeten staan. Superslecht dus om die weer door te geven naar een volgend kindje. Dan koop ik liever nieuwe goedkopere die ik na de zomer weg kan gooien dan nieuwe teva's a 50 euro die ik na 1 zomer weg ga gooien. (Nou koop ik sowieso geem teva's aangezien ik die spuuglelijk vindt ) Maar gelukkig zijn hier de goedkopere scapino sandalen niet zo snel gesloopt. Hier snandalen gehad a 14 euro die behoorlijk gedragen Zijn maar niet rijp voor de vuilnisbak.

Gypsy schreef:Dan nog, vaak zie ik zulke mensen toch halverwege de zomer nog een extra paar kopen omdat ze kapot zijn.
Ook al zou je met flinke pech er maar 1 seizoen mee doen, dan kun je ze nog op mp zetten.
Teva's zijn in hardstikke hippe modellen te krijgen tegenwoordig, ook lekker in roze en blauw. Maar goed dat is alsnog een kwestie van smaak.
Naar je voet staan zal met een sandaal wel meevallen, met een leren iets kan ik het met je eens zijn maar hier zal dat niet zo'n vaart lopen.
Ik zou zelf echt geen dagje uit willen doen op sandelen van 14 euro. Voor dat geld kan er gewoon nooit een echt lekker voetbed etc. in zitten. Ik loop zelf op birkenstocks en de kids dus ook op birkenstocks en teva's. Je voeten zijn zo verschrikkelijk belangrijk, loop je helemaal scheef op je schoenen heeft dat ook invloed op de rest van het lichaam, dat notabene in de groei is.
Nee op kleding etc wil ik best bezuinigen maar op schoenen echt niet.
phormicola schreef:Er is zat goed eten dat niet duur is. Ipv avocado kun je ook een goede bioboter op brood smeren. Hebben de hersenen nog meer aan ook
Ik denk ook dat het aan je inkomen ligt. Mijn kind kost absoluut geen 250 euro per maand maar ik heb dan ook geen groot inkomen. Dat betekent niet dat ze slecht te eten krijgt, juist niet, gezond eten is mijn werk.

Je keuze hierin wordt altijd geleid door je inkomen. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit avocado omdat ze zo duur zijn. Maar wij komen daardoor niet tekort natuurlijk
phormicola schreef:Ik doelde er meer op dat goed eten niet duur hoeft te zijn. En/en is logischerwijs duurder. En dat als je of/of doet dat de voeding niet minder compleet isJe keuze hierin wordt altijd geleid door je inkomen. Ik koop bijvoorbeeld bijna nooit avocado omdat ze zo duur zijn. Maar wij komen daardoor niet tekort natuurlijk