Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact. UPDATE pag. 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:12

Sonjaja schreef:
Mloes schreef:
Ehm. Bel je dan naar de ambassade hier of daar?

zou beginnen met ambassade hier te bellen. die zullen wel weten welke acties je hebt beste kunt ondernemen

Ik zou de Nederlandse ambassade in Jakarta bellen.
Zij weten over hoe en wat ter plaatse.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:14

Celiien schreef:
Anoniem schreef:
Als ik telkens zou horen dat iemand te druk is voor mij, dan ben ik op een gegeven moment wel een keer stil.
Ik vraag/zeg het niet om onaardig te doen, maar om te kijken wat er evt nog meer kan zijn.

Ik vind het dubbel.... aan de ene kant denk ik, laaaat die jongen even en die komt wel tevoorschijn, er is vast niets aan de hand.
Aan de andere kant, als er wel iets is, is het idd wel NU het moment om actie te ondernemen.

Ja ergens wel.. andere kant is hij dus ook al meer dan 24u niet online geweest, en dat baart mij meer zorgen. plus dat het ding niet aanstaat. ik had denk ik niet kunnen wachten TS en al eerder gebeld naar de ambassade, maar ik ben dan een lichtelijke paniekvogel.

Zo zwart wit is het niet gelukkig hoor :D Hebben dinsdagavond 50 minuten gebeld, en dat was gewoon prima en heel fijn. Daarna stuurde hij nog lieve appjes, dat 'ie me mist enzo. Dus nee, ik ben er eigenlijk wel voor 100% van overtuigd dat hij niet om deze reden niks laat horen. Zo is hij niet, en geen enkel teken wijst hierop.

Celiien

Re: Vriend in buitenland, ruim 24u geen contact.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:15

Ooh, ik bedoelde meer op t feit dat tica het dubbel vind. Vind ik ergens oook maaaar zoiets lijkt mij niet uit t verhaal naar voren te komen zegmaar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:16

Anoniem schreef:
Ik zou de Nederlandse ambassade in Jakarta bellen.
Zij weten over hoe en wat ter plaatse.

En dan krijg ik een Nederlander aan de lijn neem ik aan? Nog niet heel veel vaker met ambassades gebeld zeg maar :')

@Celiien: Het is inmiddels dus al 32 uur :(

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:17

luister naar je onderbuikgevoel...

beter spijt dat je iets onnodigs hebt gedaan dan spijt omdat je niks hebt gedaan

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:19

Ik denk dat we niet hoeven te speculeren of TS haar vriend wel behoefte heeft om TS te appen of te contacten, ik denk dat ze dit prima zelf kan inschatten.
Laten we haar vooral steunen in deze onzekerheid.

Als je de Nederlandse ambassade belt in Jakarta krijg je een Nederlands spreken persoon. Ik heb ervaring met dit soort ''zaken'' door mijn werk. Mocht je vragen hebben, PB maar.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:19

Celiien schreef:
Ooh, ik bedoelde meer op t feit dat tica het dubbel vind. Vind ik ergens oook maaaar zoiets lijkt mij niet uit t verhaal naar voren te komen zegmaar.

Oh nee vind het fijn dat jullie meedenken hoor! Voel me niet aangevallen, maar dit klinkt mij gewoon echt niet logisch in de oren (gelukkig ;) ).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:20

Heb je overigens wel enig idee wat hij die dag ging doen? je zei iets over een scooter, waar zou hij ongeveer heengaan?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:22

Nee. Met een scooter rondrijden, en werken. In de buurt van Labuan Bajo. Hij had niet echt een specifiek doel voor m'n gevoel, hij zit daar ook al een paar dagen. Vandaag zou hij wel gaan duiken. Maar gister dus scooter en werken, vandaag duiken. Morgen vliegen richting Bali.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:26

Ik zou de ambassade gewoon even bellen. Beter dat je onnodig belt dan dat je je zorgen blijft maken. Of dat je later spijt gaat krijgen, als er echt iets aan de hand blijkt te zijn.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:30

Het plan is: Ik ga nu eerst lunchen met een collega. Daarna ga ik de NL ambassade in Jakarta bellen. Of er een grote stroomstoring o.i.d. bekend is. Of iets anders geks.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:30

Laat gaan! Echt niets om zo stresserig op te hoeven reageren. Ik nam ook wel eens zomaar een besluit om iets anders te gaan doen dan wat er op de planning stond. Had ik zo maar een paar dagen geen contact met thuis....kwam er wel eens een berichtje binnen "leef je nog" tja that's life of a backpacker.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:31

Hebben zijn ouders al wel contact gehad? En hebben jullie iets op papier staan van jullie relatie (trouwen, samenlevingscontract, etc)?

Voor nu, neem eerst eens contact op met zijn ouders voor je ambassades gaat bellen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:33

Wat ik mij afvraag: Is er niemand die weet in welk Hostel hij verblijft en of waar zijn werk is? Lijkt me dat als je in je eentje op reis gaat dat je voor de thuispartij het één en ander achterlaat waar je verblijft of werk hebt.

Of iig ik las iets over werk. Wellicht als hij daar niet op is komen dagen ..

Ik snap heel goed je paniek; absoluut.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:34

Heb je misschien de contactgegevens van een collega van hem in Indonesië?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:34

Een dag valt wel mee toch. Misschien zijn er wat dingen tussen gekomen of is z'n mobiel kwijt waardoor die even vergeten is om te bellen oid. Lijkt me het meest logisch.

Maar je kunt altijd bellen. Denk alleen dat ze (nog) niet zoveel zullen doen na een dag. Je zegt dat hij daar werkt, kun je zijn werk plek niet bellen? Die weten waarschijnlijk meer van hem.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:35

mvdende schreef:
Laat gaan! Echt niets om zo stresserig op te hoeven reageren. Ik nam ook wel eens zomaar een besluit om iets anders te gaan doen dan wat er op de planning stond. Had ik zo maar een paar dagen geen contact met thuis....kwam er wel eens een berichtje binnen "leef je nog" tja that's life of a backpacker.

Ik snap je punt volledig, maar als iemand zich doorgaans niet zo gedraagt, is het toch vreemd. Snap wel dat TS zich zorgen maakt. Hopelijk is er niks, behalve een lege batterij en geen mogelijkheid tot opladen van telefoon ofzo..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:35

mvdende schreef:

Maar.. dit is geen normaal gedrag voor hem blijkbaar. En hij werkt daar. Dat lijkt me toch wat anders. Blijkbaar was een paar dagen radio stilte voor jou wel normaal. Voor hem blijkbaar niet.

Sterkte TS. Hoop dat er niks aan de hand is!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:38

Ik heb z'n zus gecontact, wil zijn ouders niet ongerust maken. Maak ik neem aan dat hij eerst met mij contact opneemt. Zus wil misschien hostels gaan bellen.
We hebben een samenlevingscontract, zijn 8 jaar samen. En hij kent me vrij goed, hij weet hoe stresserig ik ben. Dus ik kan me niet voorstellen dat hij zomaar beslist iets te gaan doen waardoor we 2 dagen geen contact kunnen hebben.

Ik gok op stroomstoring :D Let it beee

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:39

Oh en qua werk: hij heeft een eigen website met voetbaldata, samen met een collega. Maar hij heeft z'n laptop mee zodat hij, als er wifi is, kan werken. Maar tis dus niet dat hij daar woont / werkt en collega's heeft.

Hostel weet ik niet helaas. 6 euro per nacht :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:41

Ah oké, dan begreep ik dat verkeerd. Lastig dat er zo weinig duidelijkheden. Ik snap dat je z'n ouders niet ongerust wilt maken; maar draag je dit niet ook alleen op jouw eigen schouders ;)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:41

Gewoon ff nu Nederlandse ambassade ter plaatse bellen. Dergelijke vragen zijn ze daar gewend en ze kunnen je adviseren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:42

Nou poeh. Ik ben ook zo'n stresskip.

Maar ik weet ook dat het soms lastig is om bereikbaar te zijn in het buitenland. Wellicht is zijn telefoon wel gesneuveld. Of heeft ie hem verloren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:43

Radiostilte was voor mij ook vrij ongebruikelijk hoor. Appte elke dag wel ff met mn ouders. In de eerste maanden kreeg ik al binnen 24 uur geen contact al een leef je nog binnen. Richting het einde van 6 maanden reizen werden ouders wel iets relaxter als ik eens een paar dagen niets van me liet horen. Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als hij morgen z'n vlucht mist en zich helemaal niet meld op de luchthaven.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 13:45

xDenies schreef:
Ah oké, dan begreep ik dat verkeerd. Lastig dat er zo weinig duidelijkheden. Ik snap dat je z'n ouders niet ongerust wilt maken; maar draag je dit niet ook alleen op jouw eigen schouders ;)

Vind het wel fijn om hier van me af te schrijven :Y) En ik heb lieve vriendinnen die naar me toe willen komen, lieve collega's die m'n gezeur willen aanhoren.

@mvdende: Ja, morgen wordt het heel duidelijk.. Als 'ie z'n vlucht mist is er echt iets goed mis. Maar daar wil ik nog niet teveel aan denken!