Werk jij met de feestdagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:24

Ik werk in een supermarkt en zijn 1ste en 2de kerstdag gesloten

Oud en nieuw werk ik er niet. Oudjaarsdag misschien naar tinkerhandelstal waar ik werk, maar dat weet ik ook niet of ik dan moet komen. Dat is van 09.30 tot 13.00

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:29

JoycexEnya schreef:
Ik werk in een supermarkt en zijn 1ste en 2de kerstdag gesloten

Oud en nieuw werk ik er niet. Oudjaarsdag misschien naar tinkerhandelstal waar ik werk, maar dat weet ik ook niet of ik dan moet komen. Dat is van 09.30 tot 13.00

Tweede kerstdag gesloten? Dat is wel knap! _O_

Hier in de buurt zijn echt alle supermarkten en winkels open.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:56

Hier in de buurt ook alle supermarkten 2de kerstdag open. In het dorp zijn er 2 van de 4 ook open op 1ste kerstdag. Helaas de gene waar ik werk niet.
Verdient namelijk lekker veel zondagtoeslag en feesttoeslag. Voor 300% kom ik graag werken

_MG

Re: Werk jij met de feestdagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:00

Ik werk de eerste feestdag in de horeca, bij mijn oude bijbaantje. Tweede feestdag in de ggz kliniek waar ik werk :-) beide dagen de avonden, dus vanaf een uur of vijf.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:01

Ik mag dit jaar ook werken *\o/* Ik werk op een huisartsenpost.
24ste: dagdienst
25ste: achterwacht middag
26ste: achterwacht dag
31ste: dagdienst
1: dagdienst.

Meestal is het op de feestdagen enorm druk op de hap dus ik ga er vanuit dat ik beide achterwachten word
ingezet :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:02

Ik werk op 24 december en 31 december... Wel 2e kerstdag vrij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:18

AniekR schreef:
Ik zou eigenlijk kerstavond werken, maar dat is verschoven naar een 8.00u - 16.30u dienst. Eerste kerstdag werk ik van 9.30u - 18.00u.
Had er rekening mee gehouden dat ik 2de kerstdag ook zou werken, maar die ben ik nu niet ingeroosterd. Ga alleen op eerste kerstdag nog wat eten met m'n moeder, dus niet zoveel te doen die dag.
Staat nog in de planning morgen even een mailtje naar collega's te sturen die wel moeten werken die dag. Zit anders toch een beetje thuis kerstfilms te kijken (wat ik ook erg leuk vind hoor), terwijl er misschien collega's zijn die graag bij hun familie/kinderen willen zitten. Dan heb ik net zo graag een andere dag die week vrij.

Nieuwjaarsdag heb ik me nog bij laten schrijven voor een dienst van 17:00u - 22:00u, aangezien we die dag ook tekorten hadden (vroeg op de dag leek me toch niet zo goed idee :o )

Ik werk op een technische helpdesk, 365 (heel soms 366 ^_^) dagen per jaar geopend. Hiervoor werkte ik in de kroeg, dus ben gelukkig wat gewend ;)

Wat een ongelofelijk lief gebaar van je zeg! Ik weet zeker dat je daar een collega enorm blij mee gaat maken :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 09:08

De ah in mijn wijk. Ik werk in de stad ( we hebben dus 2 ah's)

Is beide kerstdagen open. Nou ik zou echt niet willen werken dan hoor. Vraag me af of er mensen komen

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:00

Ik werk in de gehandicaptenzorg en had juist gevraagd om met kerst te werken. Ik heb een hekel aan kerst en de verplichte bezoekjes waar alles gezellig en leuk moet zijn.

Afijn, ben ik in oktober op vakantie in Aruba, krijg ik bericht van een collega. Of ik met oud en nieuw kon werken. Dus ik vroeg hoeveel dagen ik met kerst werk.. het antwoord: nee we hebben je niet nodig met kerst, dat is met vast personeel opgelost.

Dus even voor de beeldvorming:
1. Ik ben op vakantie op Aruba en jij valt me lastig (was in oktober)
2. Je had al toegezegd dat ik met kerst kon werken en oud en nieuw vrij zou zijn
3. Nu hoeft het ineens niet meer en wil je me toch met oud en nieuw

Conclusie: doeiii zoek het uit

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:01

Ik werk tweede kerstdag een slaapdienst.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:05

Bij mijn vorige werkgever werkte ik alle jaren beide kerstdagen. Ik vroeg er zelfs om, omdat ik thuis niets met kerst heb. Dit wordt mijn tweede jaar bij mijn huidige werkgever dat ik met kerst niet hoef te werken, omdat het bedrijf gesloten is. Raar idee, ha ha ha!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:07

Na 13 jaar werken heb ik dit jaar kerstvakantie.
Bedrijf is dicht van aankomende vrijdagavond tot 2 december.
Werk in een notenfabriek.

Hiervoor werkte ik in een bakkerijen daar was het oudjaarsdag een volle dag werken en tweede kerstdag een aantal uur.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:08

Ik werk 2e kerstdag. Ik werk als leidiggevende in een supermarkt en wij zijn alleen 2e kerstdag open. Op zich vind ik het biet een heel drama om te moeten werken, maar als ik mocht kiezen liever niet. Extra vrije dagen zijn altijd wel lekker :))

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:51

IK werd nog gevraagd of ik 1e kerstdag vrij wou , er was nog ruimte maar heb aangegeven dat ik geen vrij hoef en liever dat ze een collega blij maken die een gezin heeft en dan thuis kerst kan vieren. Vind het namelijk niet erg om met feestdagen te werken.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:09

Ik werk niet met de feestdagen, heb vanaf 23 december lekker vrij tot 2 januari. Ik werk als nanny bij een gezin en de ouders zijn dan zelf ok
ook thuis met de feestdagen dus ik heb lekker kerstvakantie!

Ik heb in het verleden ook in de ouderenzorg gewerkt en dan was het zo dat je kon kiezen, of je werkt met de kerst of met oud en nieuw. Ik werkte dan altijd met oud en nieuw.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:16

Ik werk kerstavond, 2e kerstdag en met oud en nieuw tot 2-3 uur in de nacht. Allemaal in de bediening op verschillende locaties in Nederland :)
Na oud en nieuw heb ik dan vrij om te leren voor m'n examens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:52

JoycexEnya schreef:

Is beide kerstdagen open. Nou ik zou echt niet willen werken dan hoor. Vraag me af of er mensen komen

Ja hoor, heel veel zelfs. Ik heb eerst in Almere in de supermarkt gewerkt en daar was het een mix van mensen die geen kerst vierden en dus gewoon hun dagelijkse boodschappen kwamen doen, en een hele hoop mensen die toch nog iets vergeten waren en bij de voorbereiding ineens bedachten dat ze nog een tripje naar de supermarkt moesten maken. In Utrecht hadden we vooral mensen uit de eerste categorie

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:31

Emmaa_ schreef:
JoycexEnya schreef:

Ja hoor, heel veel zelfs. Ik heb eerst in Almere in de supermarkt gewerkt en daar was het een mix van mensen die geen kerst vierden en dus gewoon hun dagelijkse boodschappen kwamen doen, en een hele hoop mensen die toch nog iets vergeten waren en bij de voorbereiding ineens bedachten dat ze nog een tripje naar de supermarkt moesten maken. In Utrecht hadden we vooral mensen uit de eerste categorie

Tijdens eerste en tweede kerstdag is de Albert Heijn bij ons even verderop nog drukker dan een gemiddelde zaterdag. Elk jaar weer. :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:34

Kerstavond, eerste kerstdag, tweede kerstdag, oudjaarsavond en nieuwjaarsdag. Jep ik ben van de partij ;(
Als ik een béétje geluk heb kan ik op eerste kerstdagnog wat restjes van het kerstdiner thuis meepikken aangezien ik dan ochtend/dagdienst heb. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat ik toch wel weer moet blijven en dus 0,0 feestdagen heb dit jaar. Leuk hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:37

SuperAssie schreef:
Kerstavond, eerste kerstdag, tweede kerstdag, oudjaarsavond en nieuwjaarsdag. Jep ik ben van de partij ;(
Als ik een béétje geluk heb kan ik op eerste kerstdagnog wat restjes van het kerstdiner thuis meepikken aangezien ik dan ochtend/dagdienst heb. Maar ik ga er eigenlijk van uit dat ik toch wel weer moet blijven en dus 0,0 feestdagen heb dit jaar. Leuk hoor.

Mja, ik herken het.

Kerst vind ik nog niet eens zo erg, maar oud en nieuw. Beide vroege diensten, waardoor ik op oudjaarsdag dus al om 5 uur m'n bed uit moet, en op nieuwjaarsdag om 4:30. Dat wordt weinig feest vieren... Ondanks dat ik m'n werk echt geweldig leuk vind, vind ik dit heel erg jammer.

Overigens wel een unicum: tussen 31-12-2016 23.00 en 01-01-2017 6.00 is er niemand aanwezig in de zaal waar ik werk. Dat zijn de enige uren per jaar dat er niemand is en dat we het werk wat er is (bijna niets) overdragen aan andere locaties in Nederland. De overige 356/12/7/24 is er altijd minimaal 6 man aanwezig (en vaak veel meer).

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:45

Ik werk oudjaarsavond, officieel tot 11, maar ik kan ervan uit gaan dat ik tot een uur of 3/4 bezig ben. Ze zijn dan wel zo "coulant" geweest om me nieuwjaarsdag ook avonddienst te geven. Wauw wat een luxe :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:48

SuperAssie schreef:
Ik werk oudjaarsavond, officieel tot 11, maar ik kan ervan uit gaan dat ik tot een uur of 3/4 bezig ben. Ze zijn dan wel zo "coulant" geweest om me nieuwjaarsdag ook avonddienst te geven. Wauw wat een luxe :')

-O-
Wat voor werk doe je, als ik vragen mag?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:52

Ik werk eerste kerstdag en nieuwjaarsdag beide van 8.15-17.00u op stal - vrijwillig opgegeven :D
Vorig jaar precies hetzelfde, vind het heerlijk dan te werken!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:04

tinker_sally schreef:
Na 13 jaar werken heb ik dit jaar kerstvakantie.
Bedrijf is dicht van aankomende vrijdagavond tot 2 december.
Werk in een notenfabriek.

Hiervoor werkte ik in een bakkerijen daar was het oudjaarsdag een volle dag werken en tweede kerstdag een aantal uur.

Tot 2 december? Is-ie het hele jaar dicht? :P