Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:52

Ooit bij een vorig bedrijf zijn de kerstpakketten soort van afgeschaft.
Maar we kregen toch een kaartje met een spreukje erop hoe geweldig en goed ze wilden worden (de nieuwe Apple) en daarbij een bak vormpje van een appel ja met hapje eruit!
Feest haha

Nu krijg ik elk jaar al iets met lekkere hapjes biertjes wijn etc altijd wel wat lekkers erin!
En van ouders van kids waar ik oppaste altijd wel rituals en wijn :)

Narya

Berichten: 5231
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:00

Ik werk in Duitsland, maar volgens mij zijn kerstpakketten hier niet zo'n ding. Vorig jaar heb ik in ieder geval niets gehad, en dit jaar verwacht ik eigenlijk ook niets. Wel hebben we een Adventkalender gehad. 1 per kantoor, wel te verstaan.. en wij zijn met z'n vieren. Doe dan niets :')

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:01

troi schreef:
Ben benieuwd of de mensen die mopperen wel eens een bedankje naar de baas of raad van bestuur hebben gestuurd? Het is geen recht maar een geschenk. Ik vind erover mopperen erg ondankbaar, doe je toch ook niet bij een verjaardagskado van familie?

Ik snap wel dat steeds meer bedrijven geen zin meer in hebben om er geld in te steken, het is bijna nooit goed..

Bij mijn man is het niet bekend wie de kerstpakketten regelt (wordt landelijk geregeld; 4000+ man).
Er zijn ca 200 partners (eigenaren) die, niet zitten te wachten op een bedankje van de werknemers (zij regelen trouwens het pakket ook niet... dat doet ehhhh vast ergens een secretaresse; maar wie?!).

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:08

Hier in het verleden een cadeaubon voor Intratuin gehad, als intratuin medewerker. Het jaar ervoor was een heel leuk winterpakket waar echt energie in was gestoken (chocolademelk, slagroom, winterhapjes etc) en met de cadeaubon gaven ze indruk dat het ze eigenlijk niets deed. Dat maakte dat de cadeaubon zo een teleurstelling was.

Voor dit jaar heb ik mijn rituals cadeau-doos al zien staan *D

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:13

ik zou juist super blij zijn met een (intratuin) bon van welke instantie dan ook.
gewoon zelf uitkiezen wat je wil dan kan het ook nooit mis gaan :)

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:16

Daar hielp het bedrag niet aan mee destijds :+ ik had wat hondenkoekjes kunnen kopen en anders buiten budget. Op zich niet het ergste cadeau hoor, het was gewoon een domper na het jaar ervoor..

Puppetje
Berichten: 1024
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:33

Jodie_ schreef:
Toffeltje schreef:
Mijn vreemdste kerstpakket was van de universiteit. Ik deed zo lang over mijn studie dat degene die de kerstpakketten regelde dacht dat ik er werkte. Hij heeft heel veel moeite gedaan om een kerstpakket te regelen, en toen hij het gaf bleek ik er dus helemaal niet te werken! Ik mocht het pakket wel houden, was een sporttas met allemaal lekkers erin, erg leuk. Ik schaamde me wel een beetje.


_O-

Mijn eigen kerstpakket van m'n eerste echte grotemensenbaan krijg ik aankomende week volgens mij pas, maar ik moest zo lachen om het kerstpakket van m'n vriend: 10 ebooks (die je niet zelf uit mag kiezen) en die alleen via iBooks geopend kunnen worden. Op zich geen dramatisch slecht kerstpakket maar normaal gesproken hebben ze bij defensie echt wel goede pakketten of kan je van een behoorlijk bedrag wat uitkiezen.

Ik als 'relatie van militair' kreeg een rolkaars :')
[ [url=m/QumvNg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Er zat bij ons ook gewoon nog een giftcard bij twv 35 euro.
Ik was erg blij met de boeken.
Omdat ik geen baan meer heb omdat ik mee ben gegaan met een buitenland plaatsing vond ik het erg leuk dat de e-boeken erbij zaten. Heb ik weer wat te lezen!

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:35

Ik heb vorig jaar van de gele supermarkt een heel DIY-pakket gekregen waarmee je zelf hangers, slingers en tafelkleden kon maken. Hadden we ook zoiets van tja.. Wat moet je ermee. Ook zat er een cadeaubon van 35 euro in te besteden in je eigen winkel en dat was dan wel weer heel fijn om je kerstinkopen mee te doen!

Het slechtste ooit was een plastic stander waar je je telefoon aan kon plakken met een pennetje erbij voor de touchscreen. Dat stomme ding valt steeds om. :=

Veulen84

Berichten: 10886
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:40

Een heel suf kookboek. Gewoon verschrikkelijk slecht kwa kwaliteit en recepten en in het duits...

Vorig jaar een v&d kadokaart. Was ook wel redelijk klote. Kregen die kaarten 2 dagen voordat ze omvielen, alsof ze dat niet konden voorspellen zeg.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:48

Hoewel ik van mening ben dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, ben ik 5 jaar geleden wel serieus gekwetst door het 'kerstgeschenk'.
Bedrijf verkeerde in slecht weer en iedereen die ziek was geweest kon er de donder op zeggen dat je na je betermelding op gesprek kon komen waarbij je een vaststellingsovereenkomst werd aangeboden. Zo ook ik. Ik werd vrijgesteld van werk en zou per 1 februari uit dienst gaan. Kreeg nog wel het kerstgeschenk: een boompje of zaad ervoor (dat heb ik verdrongen) met daarbij een lange brief dat het het bedrijf weer voor de wind ging en dat ze het nieuwe jaar weer flinke groei verwachtten en daarom hoopten dat het personeel goed voor dit boompje zou zorgen, zodat dat samen met het bedrijf groot zou worden.
Dat er niemand even bedacht had dat dit ook ging naar de mensen die ze er een maand eerder uitgeflikkerd hadden vind ik nog steeds onvoorstelbaar. Heb even overwogen om het pakket naar het thuisadres van de CEO te sturen, maar heb de eer aan mezelf gehouden...

Shenavallie
Berichten: 11778
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:50

A3a1 schreef:
BrittS schreef:
Niks, want het geld was op, zal dit jaar ook weer niks zijn. Eerste jaar een bon voor een etentje, dat was wel leuk :j



Hoezo geld op, volgens mij wordt er iedere maand iets ingehouden van je loon, voor die kerstpaketten.

Toen ik nog op kantoor werkte, werd dat inderdaad ook gedaan. Iedere maand werd er een klein bedrag apart gehouden voor het kerstpakket. Bij mijn man was dat bij zijn vorige werkgever overigens ook het geval. Bij allebei onze huidige werkgevers niet.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:52

Veulen84 schreef:
Een heel suf kookboek. Gewoon verschrikkelijk slecht kwa kwaliteit en recepten en in het duits...

Vorig jaar een v&d kadokaart. Was ook wel redelijk klote. Kregen die kaarten 2 dagen voordat ze omvielen, alsof ze dat niet konden voorspellen zeg.


Probleem van kerstpakketten is natuurlijk dat ze al ergens in de zomer worden besteld/verzonnen en dat die V&D kaarten dus ook vast al langer op de plank lagen.

Animal

Berichten: 8450
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:52

Veulen84 schreef:
Een heel suf kookboek. Gewoon verschrikkelijk slecht kwa kwaliteit en recepten.

Vorig jaar een v&d kadokaart. Was ook wel redelijk klote. Kregen die kaarten 2 dagen voordat ze omvielen, alsof ze dat niet konden voorspellen zeg.


Wij kregen daarom vorig jaar een tegoedbon voor een kadobon in ons kerstpakket :') Ik werk bij het podium (als betaald vrijwilliger) binnen het bedrijf en er stond een mooie tas met lekkers en flessen wijn voor ons klaar. Er zat een briefje bij waar op stond dat het een tegoedbon voor een kadobon was. Ik moest daar echt heel hard om lachen, want ik begreep niet waarom. Nu heeft de baas goede connecties met iemand van een V&D filiaal in de buurt. We gingen daar met bedrijfsuitjes ook altijd bij LaPlace eten etc. Hij had dus kadobonnen van de V&D gehaald voor ons. Niet zo handig.. :n Half januari kregen we een kadobon van 20 euro bij nationalekadobon.nl. Ik heb er nog niks mee gedaan. Ik wacht deze kerst nog even af, want misschien kan ik hierna wel iets voor een hoger bedrag kopen (ik heb iets op het oog).

Het gaat hier overigens wel om een werkgever die heel goed is voor zijn personeel en ook voor de vrijwilligers. Iedereen gaat mee op personeelsuitje, iedereen is welkom voor de borrels, gratis drankjes, korting op repeteren.. Ook voor de mensen die bijvoorbeeld maar 1x per maand een avondje aan de kassa zitten. Die worden allemaal hetzelfde behandeld als het vaste personeel, terwijl het eigenlijk 2 verschillende bedrijven zijn. Namelijk een bar en oefenruimtes met vaste medewerkers als bedrijf, en een stichting met (soms betaalde) vrijwilligers die bij het podium ingezet worden. Betaald vrijwilliger klinkt gek, maar ik krijg aan het eind van de maand een paar tientjes per gewerkte avond. Ik doe de productie, dus werk dan vaak van 16:30 uur tot meestal na 02:00 uur. Super leuk om te doen, en de verdienste is altijd leuk meegenomen.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 12:58

De nationalekadobon is maar 1 jaar geldig NA aankoop.
Dus even goed checken of hij dan nog wel geldig is.

Animal

Berichten: 8450
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:03

Brainless schreef:
De nationalekadobon is maar 1 jaar geldig NA aankoop.
Dus even goed checken of hij dan nog wel geldig is.


Weet ik :))
Hij is geldig tot half januari omdat ze wat later kwamen :')

Edit: Maar ik heb geen idee wat het kerstpakket gaat zijn dit jaar en of er überhaupt een kadobon in zit.
Nog 10 dagen wachten :D

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:04

troi schreef:
Ik snap wel dat steeds meer bedrijven geen zin meer in hebben om er geld in te steken, het is bijna nooit goed..

Het is soms niet te begrijpen dat een bedrijf het personeel "afscheept" met iets kleins (met mededeling dat de crisis helaas ook hun treft).
Maar wel met de chefs (en hun partners) luxe uit eten gaat rondom kerst.
En ook hen een groot kerstpakket geeft... terwijl het personeel (die ook hard gewerkt heeft) een flesje wijn krijgt die duidelijk uit een pakket van een leverancier komt (dus gegeven aan het bedrijf...).

Bij een ander bedrijf waar ik werkte die het wat zwaarder had; werden de gekregen pakketten van relaties eerlijk verdeeld onder het personeel zodat iedereen toch wat leuks kreeg.

Liannetje86
Berichten: 794
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:09

Mijn raarste kerstcadeau was raar omdat het "te veel was" :) een bijenkorf cadeaubon van € 200... (Heel blij mee, maar vond het echt heel maf, vooral omdat ik er net een maandje werkte)

Naskapower

Berichten: 3246
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:37

Mijn raarste kerstpakket was een afzuigkap...

Spoiler:
Okay eerlijk is eerlijk, mijn vriend en ik woonden net in een nieuw appartement.
Werken allebei bij het bedrijf van mijn schoonvader en die wist dat de oude afzuigkap van dat appartement stuk was. Die nieuwe is een heel fijn ding waar we heel blij mee zijn.


Dit jaar ben ik heel benieuwd, ik werk bij 3 verschillende bedrijven dus ik maak 3 keer kans *\o/*

Mo_86

Berichten: 1263
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:54

Een aantal jaren geleden hebben we per mail een kerstgroet gehad terwijl de eigenaresse zichzelf een ooglidcorrectie cadeau had gedaan. We hadden allemaal zoiets van: fijn dat wij dat mede mogelijk hebben kunnen maken. Zo voelde dat in ieder geval voor ons. Jaar ervoor had iedereen een giftcard gekregen, maar toen was ik nog niet in dienst helaas. Voelde in ieder geval zuur, want iedereen wist dat het bedrijf veel winst had gemaakt. Heb ook eens een 'HOME' gekregen, gelukkig zat er ook veel lekkers in :). Dit jaar voor € 70,- mogen shoppen bij De Bijenkorf. We hebben allemaal naast de 13e maand een tegoed gekregen bij Tintelingen, je kon uit een hoop leuke producten of een giftcard voor onder meer Bol.com en De Bijenkorf kiezen. Helemaal top dus!

Fortitude

Berichten: 3094
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:02

Na 2 jaar super leuke pakketten te hebben gemaakt, werd er van bovenaf besloten dat dat niet ging gebeuren dit jaar.

En dus heeft iedereen een monopoly spel gehad waarvan het bord is aangepast aan onze hotelketen.

Geen raar cadeau maar wat een domper. Iedereen was teleurgesteld terwijl dit uiteindelijk duurder was dan de inhoud van de pakketten voorgaande jaren.

Er komen hier trouwens echt leuke antwoorden voorbij :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:05

Niet van mezelf, maar een vriendin van mij kreeg ooit een pakket met gezichtsreiniging: tonic, wattenstaafjes, watjes, anti-acne-gel etc :')
(dus geen make-up, maar echt cleaning).

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:16

Puppetje schreef:
Er zat bij ons ook gewoon nog een giftcard bij twv 35 euro.
Ik was erg blij met de boeken.
Omdat ik geen baan meer heb omdat ik mee ben gegaan met een buitenland plaatsing vond ik het erg leuk dat de e-boeken erbij zaten. Heb ik weer wat te lezen!


Joh echt? Nou hier alleen de boeken haha. Best gek dan! Vind ebooks op zich wel een leuk idee maar dan moeten mensen ook maar net een manier hebben om ze te kunnen lezen. En ik zou het vooral tof hebben gevonden als je er zelf bijv wat kon uitkiezen, want de boeken moeten je maar net liggen. Voor mij zit er iig niets tussen en ik lees normaal ook graag. Maar fijn dat jij ze iig wel leuk vindt :D

MarjanB

Berichten: 16639
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:29

Ik krijg niks het bedrijf heeft ze afgeschaft en het geld gaat naar een goed doel..

Isabel

Berichten: 2275
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Wat is jouw vreemdste kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:55

Mijn vader had een paar jaar geleden een bonsaiboompje :+

Quir

Berichten: 17408
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:16

Vroeger bij de AH altijd hele leuke pakketten gehad, zat altijd wel wat leuks bij (en wat eten/drinken).

Daarna op stallen gewerkt en ook altijd wat leuks gehad.

Dit jaar kregen we een cadeaubon (niet ons pakket overigens, maar toch, we kregen de bonnen, heel tof). Twee bonnen voor vakantie parken, centerparcs en nog een. Staat mooi bedrag op, (2x 150 euro).
Moet je alleen via speciale site boeken, dan staat er overal 150 euro korting. Wij eens vergeleken met de gewone site, is gewoon boeken even duur of zelfs goedkoper dan via de bonnen!

Eigenlijk gewoon oplichting en misleiding. Want veel mensen gaan dan toch boeken, want 150 euro korting klinkt heel mooi natuurlijk...