Wat maakt jou een mooi mens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:22

Oh jeetje... Een mooi mens? Ik ben echt heel bescheiden, hoewel dat misschien wat paradoxaal klinkt :Y) .
Iets anders bedenken vind ik echt heel erg moeilijk eigenlijk.

geerte

Re: Wat maakt jou een mooi mens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:29

Jij bent een heerlijk positief en creatief iemand. :D

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:38

Als ik vind dat iets mij mooi maakt, dan is dat waarschijnlijk mijn eerlijkheid en loyaliteit.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:41

geerte schreef:
Jij bent een heerlijk positief en creatief iemand. :D

Dat is veel te lief :o Maar heel erg bedankt natuurlijk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:50

Jeetje, wat een lief bericht Many! :*

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:31

Ik denk dat mijn kwaliteit maar ook valkuil is dat ik een ander voorop zet en mijn eigen belangen daarbij aan de kant schuif. Ik zie graag het goede in mensen dus blijf iemand kansen geven en ik probeer iemand te begrijpen in wat ze doen of zeggen waardoor ik heel mooie, hechte vriendschappen heb gekregen. Ik ben kalm en ik kan goed luisteren. Dat vinden mensen fijn, lekker klagen bij mij.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:38

Dat een ontzettend moeilijke vraag! Ik zou oprecht het antwoord niet weten.

Wel mooi om dit allemaal zo te lezen.

Vind het ook een mooie vraag om over na te denken, eentje die me toch weer keihard met de neus op de feitend drukt; als 25 jarige heb Ik nog altijd geen flauw idee die ik ben!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:44

Wat een ontzettend mooi topic!

Poeh, wat maakt mij een mooi mens... Ik vind het een lastige vraag.
Ik denk dat wat mij een mooi mens is dat ik altijd voor iedereen klaar sta en bereid ben te helpen. Dat is meteen mijn valkuil, want soms vergeet ik mezelf dan. Ik denk dat ik een groot hart heb. Ik wil mensen graag kansen geven en mensen ook echt begrijpen en luisteren naar wat ze te zeggen hebben.
Uiteraard heb ik ook dagen dat ik er even doorheen zit en niks wil, maar ik probeer zoveel mogelijk te denken van 'morgen is er weer een dag' en de dag erna met frisse moed te beginnen.
Ik ben serieus 20 minuten met deze post bezig geweest. Dat laat wel zien hoe lastig de vraag is :x

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:48

Fortitude schreef:

Vind het ook een mooie vraag om over na te denken, eentje die me toch weer keihard met de neus op de feitend drukt; als 25 jarige heb Ik nog altijd geen flauw idee die ik ben!

Ik ben je hier op bokt een paar keer tegen gekomen en volgens mij ben jij een echte doorzetter.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:49

Ik vind mijzelf geen mooi mens.
Maar als ik dan toch iets moet kiezen... ik ben heel vergevingsgezind, misschien wel té. Verder probeer ik altijd een glimlach op het gezicht van bepaalde mensen te krijgen. Sommige mensen zijn gewoon heel belangrijk voor me en hen wil ik gelukkig zien! :)
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 13-12-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:53

De vraag is: wat maakt jou een mooi mens? Het hangt er volledig vanaf wie je vraagt :+ De een zal me wel kunnen schieten, de ander vind me misschien wel aardig of leuk. Ik zelf kan er geen antwoord op geven... Probeer goed te doen, eerlijk te zijn en een ander te helpen waar ik kan.. maakt me dat mooi? Ik weet het niet, ik ben ik... mooi en lelijk tegelijk.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:57

Het eerste woord wat er in me opkomt is niks. :+
En niks vind ik helemaal prima, want ik hoef geen mooi mens te zijn om mezelf te zijn.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:57

geerte schreef:
Fortitude schreef:

Ik ben je hier op bokt een paar keer tegen gekomen en volgens mij ben jij een echte doorzetter.

Dat is lief van je, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 01:32

Er is een tijd geweest dat ik deze vraag niet had kunnen beantwoorden. Toen dacht ik ontzettend duister over mezelf. Toen waren mijn hart en gedachten vol duisternis.
Soms ploppen er nog wel eens van die duistere stemmetjes op die zeggen dat ik niets ben maar ik weet nu dat ze niet gelijk hebben.

Ik geloof nu dat ik mooi was al op het moment dat ik werd geboren, ik kon nog niets, presteerde nog niets en was totaal afhankelijk.
Wat er daarna ook op mijn levensweg heeft gepasseerd heeft daar geen verandering in gebracht.
Want mijn mooi zijn is niet afhankelijk van...............
Hoe ik ben opgegroeid, wat ik wel of niet heb bereikt, waarin ik wel of niet ben getalenteerd, of ik wel of niet wat presteer en of ik wel of niet goede eigenschappen heb.

Ik ben mooi gewoon omdat ik uniek ben :j
Ik heb een unieke DNA, er is niemand met 100% dezelfde uiterlijke kenmerken, er is niemand 100% vergelijkbaar met mijn karaktertrekken en niemand vergelijkbaar met de talenten die ik bezit.
Ik ben mooi gewoon omdat ik waardevol en kostbaar ben en daar hoef ik niets voor te doen.
En dit geldt ook voor een ieder ander hier op het forum :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:15

OsMo schreef:
Er is een tijd geweest dat ik deze vraag niet had kunnen beantwoorden. Toen dacht ik ontzettend duister over mezelf. Toen waren mijn hart en gedachten vol duisternis.
Soms ploppen er nog wel eens van die duistere stemmetjes op die zeggen dat ik niets ben maar ik weet nu dat ze niet gelijk hebben.

Ik geloof nu dat ik mooi was al op het moment dat ik werd geboren, ik kon nog niets, presteerde nog niets en was totaal afhankelijk.
Wat er daarna ook op mijn levensweg heeft gepasseerd heeft daar geen verandering in gebracht.
Want mijn mooi zijn is niet afhankelijk van...............
Hoe ik ben opgegroeid, wat ik wel of niet heb bereikt, waarin ik wel of niet ben getalenteerd, of ik wel of niet wat presteer en of ik wel of niet goede eigenschappen heb.

Ik ben mooi gewoon omdat ik uniek ben :j
Ik heb een unieke DNA, er is niemand met 100% dezelfde uiterlijke kenmerken, er is niemand 100% vergelijkbaar met mijn karaktertrekken en niemand vergelijkbaar met de talenten die ik bezit.
Ik ben mooi gewoon omdat ik waardevol en kostbaar ben en daar hoef ik niets voor te doen.
En dit geldt ook voor een ieder ander hier op het forum :j

Ik vind jou anders een prachtig mooi mens!
Je stelt je open als anderen dat nodig hebben en hebt voor een ieder die dat nodig heeft een bemoedigend en lief woord over, ook als je ze niet kent. Dat is een bijzondere gave...

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 07:24

Wat een leuk topic! Ik heb ooit eens aan teambuilding gedaan op mijn werk. Daar hebben kwadranten gelegd van kwaliteiten, uitdagingen, allergieën en valkuil. Bijvoorbeeld een valkuil van mij is onbezonnenheid. (Ik kan dus echt ergens middenin springen zonder er over na te denken) dat is dus een minder positieve eigenschap. Maar daar tegenover staat mijn enthousiasme. (Als ik doorschiet in mijn enthousiasme, word ik onbezonnen)
Als je dus een eigenschap heb waar je minder blij mee bent, ga dan eens op zoek naar waar dat vandaan komt, wat is de mooie kant er van.

Dan nog even waarom ik mezelf mooi vind: onvoorwaardelijk, als je met mij een vriendschap aan gaat, dan blijft hij er. Je mag tig keer bij mij weglopen maar de deur blijft altijd open staan. Soms is het kiertje wel heel klein, maar ik blijf altijd toegankelijk.
En eigenlijk ben ik wel trots op mijn werk als pleegouder. Ik bied kinderen die niet thuis kunnen wonen om wat voor een reden dan ook een plaats waar ze zichzelf mogen zijn, waar ze veilig zijn, waar ze zich kunnen ontwikkelen en waar altijd ruimte is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:47

Vrijwel alles, anders ben ik niet wie ik zou zijn en zou ik niet tevreden zijn met mezelf

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:43

Dat ik loyaal ben en als ik me inzet dat ik dat ook volledig doe ook ten koste van mezelf. Helaas wordt dat wel minder. Veel mensen weten je te vinden als ze je hulp nodig hebben, maar als dat niet het geval is of je zit wat minder in je vel waardoor ze je niet kunnen gebruiken dan kun je het uitzoeken.

Dus ik ben er wel kieskeuriger in geworden, ik sta klaar voor de mensen die er voor mij zijn ook als ik even niet op mijn best ben. De rest kan het uitzoeken.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:55

Wat een heerlijk topic en wat fijn om de reacties te lezen!

Ik vind mezelf geen mooi mens maar ook geen lelijk mens.
Mijn 'mooie' eigenschappen zijn ook vaak mijn valkuil waardoor mijn leven een turbulente bedoeling is, dan vind ik ze toch niet meer zo mooi.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:49

Ik heb even het topic snel doorgescrold en ik wilde eigenlijk niks posten (niet omdat ik niks weet, maar gewoon omdat ik geen zin had :o ), maar ik wil toch even tegen Geerte zeggen dat ik het echt super leuk om te zien vind dat jij allemaal positieve dingen aanhaalt bij de mensen die niks weten. Ik vind het echt super lief van je :j :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:03

Euh pff wat een mooie maar lastige vraag. Stom eigenlijk.
Maar ik weet het niet echt.
Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is dat ik een mooi mens ben door de gigantisch grote liefde voor mijn zoontje. Zou alles voor hem doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:20

Idd heel stom maar zo lastig :+ (mede door mijn zelfbeeld over mijzelf :o ) , ik heb wat gevoel voor humor en ik ben mijn neefjes hun favoriete tante ondanks dat ik streng en soms best knorrig reageer .

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:41

Ik kan in ieder geval over iedereen hier zeggen dat jullie allemaal ontzettend bescheiden zijn. Ik ken jullie allemaal niet, maar ben er heilig van overtuigd dat jullie van binnen en van buiten prachtig zijn! :o

Ik vind het over mezelf heel moeilijk. Ik houd heel erg van geven, echt veel meer dan krijgen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 17:23

rockwitch schreef:
Euh pff wat een mooie maar lastige vraag. Stom eigenlijk.
Maar ik weet het niet echt.
Het enige wat ik zo gauw kan bedenken is dat ik een mooi mens ben door de gigantisch grote liefde voor mijn zoontje. Zou alles voor hem doen.

Ik kan bij jou nog wel 10 dingen verzinnen hoor. Je bent een grote dierenliefhebber, een doorzetter, enorm aardig en gezellig (mis je op stal!), behulpvol, en inderdaad een geweldige mama van Morgan en binnenkort een tweede wurmpje.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 17:32

Soms vraag ik me wel eens af of ik een mooi mens ben :oo :x
:=