Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ochtendhumeur, wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:55

Ik zorg dat al mijn spullen klaarliggen en dat ik zo mijn kleren in kan schieten. Binnen 5 min na dat mijn werk gegaan is ben ik de deur uit.
Dan ga ik de paardjes doen. Op weg naar m'n werk ontbijt ik. Of op m'n werk. :=

Zolang ik de eerste 30 tot 60 minuten van mijn dag maar niet (teveel) mensen om me heen hoef te verdragen komt het wel goed. :')

Ik kan ook rustig om 6 uur opstaan als het echt moet maar kom dan pas om 7 uur in m'n buurt. :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:00

Voor mij helpt het om de wekker meerdere keren te zetten, dan kan ik even rustig wakker worden maar heb ik niet genoeg tijd/rust om gelijk weer in slaap te sukkelen.
Ik zet hem dan zo dat de opsta-tijd een half uur is voor ik de deur uit moet of een kwartier voordat m'n afspraak aan de deur staat.
In de tijd nadat ik opsta is het rustig spulletjes in m'n tas steken, omkleden, evt broodje maken voor onderweg/lunch, katten voeren (indien brok bijgevuld moet, anders gaan ze elkaar lopen irriteren :+) en vers water geven en even rustig mentaal voorbereiden op vertrek/afspraak.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:07

Ik slik vitamine D bij :j . In eerste instantie omdat ik een drastisch tekort had, nu omdat ik zo'n zelfde tekort wil voorkomen. Heeft helaas geen invloed op mijn humeur 's ochtends.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:23

Vitamine D hielp bij mij niets jammer genoeg. Magnesium ook niet. Ik slik wel dagelijks een amfetamine (concerta) gelijk als ik wakker word, dus ongeveer een half uur na inname ben ik op zich wel scherp en wakker.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-16 21:20

Heb ik nog nooit gehoord van de vitamine tekort. Ook lang geleden dat ik dat heb laten testen :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:29

De laatste tijd wordt er gelukkig veel getest over vit. d te kort, iets wat in landen met weinig zon veelvuldig voorkomt, wordt ook toegevoegd in het eten, maar als je dat juist weinig eet of drinkt, loop je het mis.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:10

Merk je vitamine D tekort ook aan iets anders dan alleen ochtendhumeur?
Ik word in de winter chagrijnig van het mollenbestaan: opstaan in het donker, werken binnen en dan naar huis in het donker.
Dus dat zou vit D kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:25

Dammie schreef:
Ik word in de winter chagrijnig van het mollenbestaan: opstaan in het donker, werken binnen en dan naar huis in het donker.

Het kan een vitamine D tekort zijn, maar het kan ook gewoon aan de omstandigheden liggen dat je er chagrijnig van wordt? Ik zou ook niet bepaald gemotiveerd zijn om mijn bed uit te komen/vrolijk te doen 's morgens als ik een mollenbestaan zou lijden.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:28

Ja klopt.
Ik heb een tijdje een licht wekker gebruikt, en hoewel ik wel sneller wakker was, hielp het niet tegen een ochtendhumeur.
Dus ik vraag mij ook af of extra vitamine helpt.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:04

Dammie schreef:

Vitamine d kan je ook herkennen in spier en gewrichts pijnen!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:23

Hier ook een ochtendhumeur! Ik noem het meer mijn wekker humeur.. Aangezien ik alleen een donderwolkje ben als ik wakker word van mijn wekker! Maakt niet uit hoe laat die staat. Is het nou 5:45 of 12:00
Ik ben altijd heel gelukkig met wekker loze ochtenden?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:45

melanie0906 schreef:
Dammie schreef:

Vitamine d kan je ook herkennen in spier en gewrichts pijnen!

Vooral spierpijn in de bovenbenen en moeite met in 1x opstaan vanuit een stoel.
Maar ook depressieve verschijnselen kunnen voorkomen als je een vitD tekort hebt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:56

Hier helpt een rustige wekker redelijk.
Die wekkers waarbij je je een ongeluk schrikt werd ik standaard vreselijk sjaggo van.
Toen heel slim een vogeltjesgeluid ingesteld op een wekker app op mijn telefoon, hij begint heel zachtjes en gaat steeds harder.
Ik wordt daar echt al wakker van voor hij op de helft van zijn volume is.
Nadeel was wel dat ik op vakantie op de veluwe om zes uur wakker werd van de vogeltjes. _O-
Mijn advies: neem zeegeluiden. :D
Van normale wekkers functioneer ik echt de eerste paar uur niet, dan schrik ik me gewoon echt kapot en wordt ik letterlijk uit mijn slaap gerukt.
Dat went ook gewoon echt niet.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 01:32

Ik heb er ook last van, iedereen thuis weet dat wel. Dus als ik beneden kom laten ze mij altijd gewoon met rust. Tot dat ik zelf begin te praten want dan ben ik wakker genoeg en kan ik weer wat hebben :) :P

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 02:26

Ik ben zelf een ochtendmens maar het eerste uur (05.30-06.30) moet je maar even niet zo veel zeggen tegen me. Niet dat je dan een scheef gezicht krijgt maar omdat ik altijd in alle rust de dag wil beginnen. Ben ik eenmaal goed wakker brand maar los. :D

Wat betreft jou vraag, zat ik zelf ook te denken aan het eerder op staan om de dag te beginnen.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:35

Bedankt iedereen. Ik heb geen spierpijn of depressieve gedachtes verder. Dus ik denk dat het geen vitamine D is.