Gezamenlijke rekening hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:33

moniek21 schreef:
Hier ook geen gezamenlijke rekening ... van Mn vriend zn rekening gaan alle vaste lasten af en ik betaal al het andere nodige...

Hier ook zo...maar dan omgekeerd..mn vriend betaald echter ook nog voor ons beide de ziekenfonds .

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:47

Eerder kwam alles van ons op 1 grote hoop binnen en deden we daar alles van.

Echter nu ik van baan ben gewisseld die niet naar een buitenlandse rekening wil overmaken, krijg ik mijn salaris op mijn eigen rekening en zijn salaris gaat naar onze duitse rekening.

Met mijn salaris doe ik de boodschappen en alles voor de kids, tevens tank ik mijn auto ervan en betaal mijn paarden ervan.
Wat ik over hou zet ik op zij, en wordt gebruikt voor rekeningen die maar eens in de zoveel tijd komen en niet automatisch afgeboekt worden (bestelling van gas voor de gastank bv) en voor vakantie, of andere leuke dingen.

Mocht mijn man wat nodig hebben of omgekeerd doen we daar niet moeilijk over, wij leven volgens het principe wat van jou is is van mij en omgekeerd!

We doen ook niet moeilijk als iemand een keer wat leuks wil kopen van 1 van de rekeningen, maar als het om iets duurdere aankopen gaat overleggen we altijd even.

Doordat we 2 kleine kinderen hebben en mijn man in ploegendienst werkt kan ik heel wat minder uur maken op mijn werk dan hij.
Ik doe ook al het huishouden en hij bijna niks.
Dus als we beide bv 80% zouden inleggen, zou hij bv 400 euro ovehouden voor leuke dingen en ik maar 100, of zelfs minder als ik minder werken door zijn nachtdienst..

Wij zijn van mening dat als je getrouwd bent en je kids hebt de verdeling wel iets anders wordt en je niet meer apart het moet zien maar als gezamelijk.

Maarja uiteindelijk is er geen goed of fout, zolang je het samen maar eens bent met hoe je het doet!
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 01-01-17 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Re: Gezamenlijke rekening hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:50

Het was voor ons het idee dat we naar draagkracht op de rekening gingen zetten, toen was dat denk ik 70/30. Daar zouden we alle gezamenlijke kosten vanaf halen.
Inmiddels is dat nog steeds zo eigenlijk maar ik heb geen draagkracht meer dus mijn vriend betaald alles :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:08

Wij hebben drie betaalrekeningen en van alle drie hebben we beide de pas en inlog codes. Alles gaat van de grote hoop en wie daarbij het meeste binnenbrengt is onbelangrijk. Belangrijk is dat we onze lasten kunnen betalen en en extraatje overhebben. Vriend wilde dit jaar een nieuwe high end gaming PC en ik een nieuwe Canon EOS 5D mark III. Dan gaan we samen even zitten wie eerst mag en in dit geval was hij eerst aan de beurt en ik de maand later. Zo hebben we het altijd gedaan, in een relatie deel je alles is ons motto. Het heeft niets met niet onafhankelijk zijn te maken. Mocht het mis lopen in onze relatie dan zijn wij beiden volwassen genoeg om de boel op te splitsen.