Hoeveel dagen zelfde kleding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:13

musiqolog schreef:
O, beddengoed, dat is een goeie. Dat doe ik elke week en dat is w.m.b. voldoende. Wel zou ik mijn kussenslopen wat vaker in een emmertje moeten weken (voorwas).

Toen ik net op kamers woonde, dacht ik daar nooit aan. Liet ik mijn beddengoed maandenlang liggen. Gadverdamme, achteraf. Te mijner verdediging: ik had toen geen vriendin, dus er was zelden iemand die het kon ruiken. :+

Jij viespeuk :D

Hier gaan kleren in de wasmachine zodra ze vies zijn of stinken. Met uitzondering van rijbroeken en oude jeans die ik bij de paarden en bij het werk in de tuin aanheb. Die gaan rustig 4 weken mee. Handdoek standaard 2x heel soms 1x of 3x. Vaak geen bh of ondergoed aan maar ook daarbij in de wasmachine bij vies of luchtjes, sokken vaak ook wel 2 dagen mits geen zweetvoeten. Dat obssesieve schoon op jezelf zijn is zo overtrokken....ik douche ook vaak om de dag, wel wassen maar niet altijd volledig douchen. Beddengoed 1x pw maar, in de zomer (zweten) of na veel sex soms ook 2x per week.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:13

_AB_ schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ondergoed, sokken, topjes/truien, panty's 1x
Spijkerbroeken, paardrijbroeken, vesten max 3 x.
Handdoek 1x
Beddengoed elke 5 dagen in de winter, om de 3 dagen in de zomer.
Mijn naakte katten liggen ook in bed... dus iets vaker dan "normaal". :+

Woooow, das vaak!
Ik voel me dan n echte viezerik, dat ik mijn beddengoed er 2 weken op laat zitten ;)

Ja... ben denk ik ook wel wat overdreven :') maar het voelt zo fris en fruitig :')
En een punt om het goed te praten, ik heb een extreem zuinige wasmachine :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:20

In de zomer wissel ik sowieso dagelijks van shirtje/hemdje aangezien ik bijzonder veel zweet. Onderbroek gaat dan ook twee keer per dag in de wasmand - een keer 's avonds en een keer 's ochtends. BH's draag ik vaak wat langer, ook in de zomer 3-4 dagen tenzij het echt scorching is buiten. Rokken en korte broeken gaan 1-2 dagen. Sokken gaan altijd elke avond in de was.

In de winter heb ik truien en vesten vaak meerdere keren aan, kan goed 2-3 keer zijn. Broeken 3-5 keer, ligt eraan of ik er iets op knoei of de hond erop kwijlt. BH gaat vaak een week mee. Ondergoed tweemaal daags of eenmaal daags schoon, sokken sowieso dagelijks. De shirtjes en hemdjes onder de truien meestal 2-3 keer.

In de winter doe ik dus vaker met dezelfde kleding dan in de zomer. Maar ik ben dan ook echt een zweetkanon -O-

Handdoeken gebruik ik altijd maar 1 keer. Moet er niet aan denken om mijn gezicht en haar weer af te drogen met een handdoek die al ja.. op andere plekken is geweest :+ als ik de handdoek alleen voor mijn gezicht of voor mijn haar heb gebruikt dan wil ik hem nog wel eens 2 of 3 keer gebruiken.

Beddengoed wissel ik een keer per week, zowel in de zomer als in de winter.

Vaatdoekjes gaan na 2 of 3 keer gebruiken in de was.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:32

Afbeelding

:D

Haha nee. Ik draag spijkerbroeken slechts twee dagen in de week, dus die gaan zeker in de winter heel lang mee. Sokken wissel ik elke dag, slipje 's ochtends en 's avonds, bh gaat twee dagen mee. Elke dag pak ik een schoon hemdje en shirtje. Een vest kan best een week, dat heb ik ook nooit de hele dag aan, maar alleen even als ik het koud heb 's avonds of zo.
Panty's draag ik maar een dag, daarna zijn ze uit vorm en moeten ze in de was om weer in vorm te komen :P
Jurkjes draag ik 1 keer.

Handdoeken gebruik ik de hele week. Eentje voor boven, eentje voor beneden, zoals ik hier al eerder las.
Beddengoed wissel ik elke week. Kussensloop soms vaker, ik heb een beetje een problematische huid. -O-

Evelyne79

Re: Hoeveel dagen zelfde kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:42

Onderbroek en sokken elke dag
Bh elke 3-4 dagen tenzij ik extra gezweet heb
shirt/trui elke 2-3 dagen tenzij het vies is, geknoeid of met werken vies is geworden
spijkerbroek elke 3-4 dagen tenzij die vies is.
Beddengoed, in principe elke week, soms schiet het er bij in en zijn het 2 weken. (altijd op zondag, vraag me niet waarom 8)7 )
Handdoek, gebruik er 2 per keer, 1 voor mijn haren en 1 voor mijn lichaam, die voor mijn haren hang ik nog een keer op en gebruik ik de keer erna nog voor mijn lichaam, die van mijn lichaam gaat daarna in de was.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:47

Hier gaat het de was in als de wasverzachter geur er uit is of als er vlekken op zitten. Behalve sokken en ondergoed natuurlijk. Das elke dag nieuwe. :j beddengoed wisselt. Gemiddeld elke week, soms war sneller, soms een dag, max twee langer.
Ik heb dan weer wel een andere tik: als ik het aan heb gehad naar het ziekenhuis gaat het de was in meteen zodra het uit gaat voor te douchen.... :+ ik wil dan het ziekenhuis er uit spoelen ofzo. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:55

Sheran schreef:
Ik zweet eigenlijk nooit dus dingen blijven heel lang fris. BH wissel ik ook echt niet dagelijks hoor, ik heb maar 2 BH's (duur zat) en ik ga niet elke dag wassen. Is ook niet zo goed oor de meeste kleding. Shirtjes wisselen een beetje, van die dingen met lange mouwen wissel ik meestal om de 2 dagen ongeveer. Hemdjes daar doe ik veel langer mee. Ik kijk gewoon nog of het fris ruikt en of het nog in model zit. Een spijkerbroek kan ik rustig een week aanhebben, laten luchten en dan weer aantrekken.

Dacht dat ik de enige was met 2 bh's thank god haha :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 23:58

Ondergoed/sokken elke dag schoon, broeken gaan een dag of 5 mee, truien 2-3 dagen, shirts 1-2 dagen en verder gaat het natuurlijk de was in als ik het vies vind of als ik hanteerlessen heb gehad. Bh's zal ik maar niks over zeggen :+
Handdoeken gebruiken we hier 1 keer, beddengoed 1-2 weken.

Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik die kleren maar 3-5 uur per dag aan heb, verder loop ik in een joggingpak/pyjama rond.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:15

Ayasha schreef:
Hier gaat het de was in als de wasverzachter geur er uit is of als er vlekken op zitten. Behalve sokken en ondergoed natuurlijk. Das elke dag nieuwe. :j beddengoed wisselt. Gemiddeld elke week, soms war sneller, soms een dag, max twee langer.
Ik heb dan weer wel een andere tik: als ik het aan heb gehad naar het ziekenhuis gaat het de was in meteen zodra het uit gaat voor te douchen.... :+ ik wil dan het ziekenhuis er uit spoelen ofzo. :+

Ik heb wel bepaalde mensen die "vies" zijn. Als ik daar ben geweest gaat ook alles in de was. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:29

Wow, in vergelijking met jullie moet ik dan echt wel een viespeuk zijn :+

handdoeken een week, onderbroeken elke dag, bh's.... uhhhhh :+ , sokken elke dag, en de rest van de kleding eigenlijk wanneer die vies is of naar zweet ruikt. sommige tshirts dus elke dag (meestal draag ik ze 2x) , truien sowieso langer, en broeken, tja ik kan daar wel langer dan een week mee doen :P

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:57

ik trek elke dag schone kleding aan. of het nou zomer of winter is.
soms btw 2x op dag, dat ik me omkleed. :j :j :j

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:20

Ik vind het altijd vies als mensen nieuw gekochte kledingstukken ongewassen aantrekken :+

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:31

Mintgroen schreef:
Ik vind het altijd vies als mensen nieuw gekochte kledingstukken ongewassen aantrekken :+

Waarom dan?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:35

Damned schreef:
Wow, in vergelijking met jullie moet ik dan echt wel een viespeuk zijn :+

handdoeken een week, onderbroeken elke dag, bh's.... uhhhhh :+ , sokken elke dag, en de rest van de kleding eigenlijk wanneer die vies is of naar zweet ruikt. sommige tshirts dus elke dag (meestal draag ik ze 2x) , truien sowieso langer, en broeken, tja ik kan daar wel langer dan een week mee doen :P

Hier ongeveer hetzelfde.. Handdoeken bij m'n vriend vaak 1 of 2 keer, thuis een week. Maar als ik dan bijna de hele week bij mn vriend ben kan het dus zo zijn dat ie er wel een week hangt, maar ook maar 1 of 2 keer is gebruikt :')
Ondergoed en sokken elke dag nieuw, BH net hoe het uitkomt, maar meestal 2-4 dagen (tenzij erg gezweet en/of zomer ofzo).
Hemdjes vaak 1-3x, t shirts draag ik bijna nooit (vind ik niet fijn :') ) dus 1-2x. Truien/vesten/andere shirtjes vaak 2-3x. Broeken ook 2-4x maar daar probeer ik wat langer mee te doen als ze niet vies zijn. Broeken vaak wassen is ook helemaal niet goed, dus beter idd even paar dagen luchten :) Maar mochten het halve dagen of maar een paar uurtjes op een dag zijn geweest dan rustig wat vaker dan hierboven genoemd ;)

Paardenkleding kan bij mij ook rustig een aantal weken mee, zeker als ik maar 2-3x per week een uurtje rij. Mocht ik bij m'n vriend zijn en geen paardensokken bij de hand hebben wil ik die ook nog wel eens een tweede of derde keer aantrekken (als ik niet heel erg gezweet heb iig).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 01:36

musiqolog schreef:
Mintgroen schreef:

Waarom dan?

Omdat je niet weet wat er mee gebeurd is. Zo droegen een stel knuppels in de Primark de slipjes op hun hoofd. Brrr. Nieuwe vracht uit sommige boekiekjes trek ik trouwens wel meteen aan, dat is zo uit het atelier gekomen en nog gereinigd. Maar kleding uit gewone winkels was ik ook.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 02:16

Haha altijd een interessant onderwerp dit _O-

Broeken ... ik was ze 1x per week denk ik zo.
Ondergoed nieuw elke dag (en ik heb de tic dat ik snachts ander ondergoed aan heb dan overdag _O- dus ik heb eigenlijk 2x per dag schoon ondergoed)
Sokken heb ik niet vaak aan.. en als ik ze wel aan heb gaan ze wel 2 dagen mee.
Handdoeken was ik 1x per week.
BHs? Geen idee _O-

Voor truien/vesten/tshirts: als ze echt stinken naar zweet gaan ze direct in de was (en dat vind ik vrij snel) maar nu heb ik bijv. een h&M vest aan over 'n topje en dat vest ga ik echt niet in de was doen. Dat draag ik dan makkelijk een week.
Het topje gaat echter wel in de was.

Als ze de ruik en vlekken test doorstaan, kunnen ze een dag langer mee :')

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 04:53

Werk kleding draag ik maar 1 dag omdat het vies wordt door de uitgevoerde werkzaamheden.
Mijn privé kleding draag ik 2 of 3 dagen afhankelijk van wat er gekookt wordt savonds (frietenpan lucht bah..)
Of s zomers dan dagelijks door klots oksels.
Spijkerbroeken kun je met gemak een week dragen als je ze even te luchten hangt.

Onderbroeken en sokken worden wel dagelijks verschoond. Werk bh's ook.
Privé bh's dag of 3/4.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:12

Ik moet er niet aan denken om alles elke dag schoon aan te trekken... Zie mijn wasmand al groeien. := Bovendien niet goed voor je kleding. Ik was mijn bovenkleding meestal op 30 of 40 graden maar alsnog slijt het gewoon in de wasmachine.

Ik doe ongeveer 3 dagen met een spijkerbroek, een vestje of trui en mijn BH.
Shirtje wat ik eronder aan heb meestal 2 dagen, als ik erg gezweet heb doe ik wel dagelijks een schone aan, maar dat komt niet veel voor.
Onderbroek en sokken dagelijks.
Handdoeken doe ik 2-3 keer mee.
Ik heb nooit het idee dat ik stink :) Vind dat we hier soms best doorgeslagen zijn wat hygiëne betreft, bijvoorbeeld elke dag douchen met zeep vind ik ook erg overdreven... Ik sla dan ook vaak een dag over (dan fris ik me even op bij de wastafel).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:02

Nieuwe kleding was ik vaak eerst voor het dragen. Tenminste wel pyama, ondergoed en beddegoed. Dat stinkt als het uit de winkel komt.
Spijkerbroeken soms ook.
Truien en shirts en sokken draag ik zo, dan zijn ze nog fluffy.
Beddegoed 1-2 weken. Ligt aan hoe druk ik het heb. Pyama 2 keer per week.
Meestal was ik allesdoor elkaar op 40 graden. Een enkele keer draai ik een kookwas voor handdoeken en beddegoed. Ik wil dusgeen kleding die aflaat, want sorteren en strijken begin ik niet aan. Spijkerbroeken gaan altijd de eerste keer op de hand. Dan weet ik of ze aflaten. Ik gebruik een zgn. bestekoop wasmiddel, die van de lidl. Ruikt goed en bevalt goed. Wel ben ik er minder zuinig mee dan wat op de verpakking staat. Geen wasverzachter. Krijg er te vaak jeuk van. Dusja, mijn handdoeken zijn wat ruw, maar ik merk het niet meer.
Kleding niet wassen omdat het lelijk wordt vind ik vies. Zelfs mijn zuiver scheerwollen rijjasje ging onder de koude douche en bleef zo mooi. Stomen nooit gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:35

Nieuwe kleding is toch ook behandeld met een of ander goedje, waardoor het beter is om het te wassen alvorens het te dragen? Ik doe het niet altijd omdat, net zoals Germie zegt; truien zijn nog zo lekker fluffy als ze nieuw zijn. Maar ondergoed en beddengoed gaat eerst de machine in hier.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:36

Best grappig om te lezen hoe iedereen zijn maniertjes heeft.
Ik trek zelf iedere dag nieuwe bovenkleding aan, dus hempjes, shirts en sommige truien. Hoodies en sweaters doe ik wel langer mee. Broeken gaan na een keer of drie in de was.
Sokken en ondergoed elke dag nieuwe, en beddengoed was ik strikt iedere week. Handdoeken doe ik meestal wel twee à drie keer mee, lang leve de grote radiator.

Overigens Gooi ik ook ondergoed en beddengoed als het nieuw is eerst in de was. Qua shirts ligt het eraan hoeveel geduld ik heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 08:41

Nieuwe kleren gaan direct de was in hier , vind dat toppunt van goor :')

Beddengoed om de 2 weken
Broeken ruik ik even aan , heb er nu maar 3 dus is even kijken elke dag
Bh uh :')
Shirt en vesten en truien ruik ik ook even aan
Sokken elke dag
Onderbroeken ook dagelijks liefst 2x per dag een schone
Handdoeken na gebruik :j , gebruik een kleine voor mijn haar en eenn grote voor mijn lijf .

Valt mee hier :P

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:33

MarlindeRooz schreef:
Ik heb wel bepaalde mensen die "vies" zijn. Als ik daar ben geweest gaat ook alles in de was. :')

Oh gut ja, vrienden met een hele kudde huisdieren of die roken... Dan kan alles direct de was in en ga ik zelf ook meteen douchen.

Mintgroen schreef:

Hier ben ik het mee eens, als je soms ook de make-up vegen erop ziet enzo :=
Tijdje terug had ik iets dat rook helemaal naar zweet... Supersmerig, maar het was de enige in mijn maat, dus toch maar meegenomen.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:47

musiqolog schreef:
Ik moet als man misschien niets over bh's zeggen, maar waarom zou je die net zo vaak verschonen als een onderbroek?
Spoiler:
Je lacteert er toch niet ongecontroleerd in?

You made my day _O-

Laat ik als moeder van een kind die nog borstvoeding krijgt hierop reageren: nee, je lacteert tenzij je kindje jonger dan 2/3 maanden is niet ongecontroleerd in je bh :=

Ik verschoon werkbroeken wanneer ze vies zijn, na 2/3 dagen. Normale kleding draag ik ene stuk minder en vaak maar een dagdeel. Die ga ik echt niet verschonen na 2x en dus 6/7 uurtjes dragen.

Dus gewoon goed luchten na het dragen en in de was wanneer ze stinken of zichtbaar vies zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 09:59

Wat gaan bh's maar weinig in de was.
Ik heb Primadonna bh's van €85 per stuk. Maar die gaan elke dag de was in.
Ik heb er 8 of zo, dus kan veel afwisselen, slijten ze minder snel.

Handdoeken ook. Mijn eczeem loopt anders uit de hand.