Help. Verrassing.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Help. Verrassing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:53

Als jij denkt dat jij het met die oplossing wel aankan dan vind ik dat een goede oplossing. Maar wat ga je doen/willen als ze daar niet mee akkoord gaan en dus en/en willen? Ga je dan zeggen: of mijn manier of helemaal niet? Ik weet van mijzelf dat als ze nog steeds door willen drammen, nadat ik met HEEL veel moeite het een soort van oké vind, dat ik dan de kont in de krib zou gooien en dan zeggen: dit wordt het, of niet. Punt.

Maar ik hoop natuurlijk dat ze ook een beetje aan jou kunnen denken. Eindelijk.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 15:58

Ja en ik hoop dan, in het gesprek nog duidelijk te kunnen krijgen over hoe de invulling er dan uit ziet.
En als ik dan daarna gewoon naar huis kan, is dat een stuk prettiger.

En wat ik ga doen als ik tegen een muur aan praat? Geen idee...
Het wordt sowieso toch wel huilen en ellende, dus ja dat gaan we dan zien.
Heb nu al buikpijn, hartkloppingen omdat ik nu aan het werk moet, de gedachte dat mijn collega's zich kunnen verkneukelen om het idee dat volgende week de surprise is, maakt al dat ik me zo voel.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:22

Hmmm... Je ziet er een beetje grieperig uit... Misschien moet je je maar ziekmelden de rest van de (volgende) week... :=

Nee hoor, ik vind dat niemand zich moet ziekmelden om de verkeerde redenen, tenzij je echt ziek wordt van de gedachte.

Ik snap je wel. Ik ben zelf dus ook niet van de feesten ende partijen. Laat me maar lekker met rust, dat heb ik veel liever.
Wel zou ik denk ik écht heel duidelijk maken aan de mensen dat je hier absoluut niet van bent gediend en dat je alleen akkoord gaat als je na het "feestje" naar huis kan en iemand anders jouw dienst zal overnemen. Dat zou ik ook een goed compromis vinden.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:25

Hypericum schreef:
En wanneer dit geregeld is? Ja ergens de afgelopen weken?
Collega die in eerste instantie het zou regelen, wilde bemiddelen, kwam anderhalve maand terug naar me toe erover.

Maar goed, ik ga denk ik, morgen toch een poging wagen om het er over te hebben.
En dan kan ik het heus sociaal wenselijk inkleden dat ik het waardeer etc. en dat de plannen kunnen blijven staan. Maar dat ik niet de nacht wil blijven. Een ander moet de nacht maar overnemen van me, want dat trek ik gewoon niet.
Volgens mij wordt het dan een prima compromis.

Lijkt me een goede oplossing! En dan moet het ook vast wel goed komen. Is vast wel iemand die dan die dienst over wil nemen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:23

Dat is een goede oplossing. Ik hoop dat je collega's dit ook inzien. En diegene die zegt van een nachtje minder slapen word je ook niet minder. Ben benieuwd of diegene dan ook zelf slaapdiensten draaien en weten hoe dat is? Succes ts met wat er op je pad komt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 21:54

Kieffertje schreef:
Aan de ene kant snap ik je irritatie. Aan de andere kant gaan feestjes nu eenmaal niet alleen om het feestvarken. Misschien helpt het om dit te zien als iets wat je voor je oud-collega's doet, in plaats van andersom.

Dat is de reden dat ik mijn verjaardag niet meer vier.
Er waren altijd een stel die vonden dat het om hun ging (want zij waren de gasten) ipv om mij (want ik was natuurlijk alleen gastvrouw).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:37

Amaris schreef:
Verder vind ik dit altijd leuke discussies opleveren. Ene helft van bokt zit in de 'ik-modus': IK vind dit niet leuk en dus moet de rest daar rekening mee houden. En de andere helft zit in de 'ander-modus': de ander wilt dit/heeft dit nodig dus ik stap er overheen en ga er maar even in mee.
En voor beiden is iets te zeggen.

Eigenlijk begrijp ik het ook vanuit de 'ander'-modus niet? Wat zou een ongewenste verrassing precies geven wat je als 'ander' nodig hebt? De behoefte om je waardering uit te spreken en een soort van symbolisch einde te vormen is nog invoelbaar - maar dat is hier voor zover ik begrijp het punt niet. Want aan die behoeften is prima te voldoen door samen in gesprek te gaan en te kijken wat er wel mogelijk is. De behoefte om iets te doen wat TS nadrukkelijk niet wil kan ik in elk geval niet snappen, ook niet als ik me verplaats in de positie van 'collega'. Dat is niet wat ik een collega zou willen geven als dank voor een prettige samenwerking.
(Het is trouwens ook niet wat ik zou willen geven als reactie op een niet-prettige samenwerking.)

En ook... ik denk dat je als 'ik' wel wat meer ruimte hebt om zeggenschap te mogen hebben over jouw feest, jouw afscheid, jouw tijd en energie, etc. Het lijkt genuanceerd om het van twee kanten te bekijken, maar lang niet altijd is het terecht om te doen alsof beide kanten daarin gelijke inspraak zouden moeten hebben.

TS: sterkte ermee.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 02:29

hopelijk kunnen ze daarmee akkoord gaan, TS, dat lijkt me nog heel fair, van beide kanten!

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 16:44

Nou 't is opgelost. Allemaal niet van harte wat ik begreep maar so be it.
Wilde het zelf aankaarten, maar die ene collega wilde het op zich nemen, dus ok.
Dienst wordt gedaan door een ander en ik ben gewoon op de tijd van het afscheid aanwezig.

Het was dus ook de bedoeling dat ik de volgende ochtend aan het einde van de dienst uitgezwaaid zou worden door personeel, cliënten/patiënten, eventuele vrijwilligers enzo.
Dat vond ik wel iets liefs en moois, dus voorgesteld dat ik daar voor terug zou komen en dan nog met wat lekkers. Zodat we nog even koffie konden met wat lekkers en dan echt uitzwaaien.
Maar goed, dat hoefde dan ook niet meer was de boodschap. Dat vind ik dan wel jammer, maar goed zo is het dan.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:50

Tja das maar zo. Je heb t nu zo kunnen krijgen dat je het nog redelijk kan handelen. Dat het dan niet naar hun wens is...pech.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:40

Je hebt je best gedaan het beste compromis te maken, en dat is behoorlijk gelukt!

Gelukkig hoes je er nu geen slapeloze nachten meer over te hebben