Geen oud en nieuw willen vieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 05:02

Oh bah nee dat is inderdaad ook niets voor mij. Veel liever ouderwets en simpel bij mijn ouders of grootouders thuis haha. Veel gezelliger. Afgelopen jaren altijd samen met mijn beste vriendin op haar verzorgpaarden gepast, dus nieuwe jaar in met de paarden.

Dit jaar zijn we samen in Seoul, Zuid-Korea, dus moeten we nog even zien wat we gaan doen. Geen idee hoe de Koreanen het vieren :P. Maar echt stappen/feestje zal het niet worden, hoeft van mij iig niet. Hoop dat het gewoon gezellig is op straat met streetfood, muziek, dans en optredens van random people op de straat ^^

Ineke2

Re: Geen oud en nieuw willen vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 07:25

Ik ga echt nooit stappen met Oud en nieuw... mensen zijn zo onvoorspelbaar met drank op én dat in combi met vuurwerk waar ik bang voor ben...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:27

Heb je zelf geen vrienden waar je mee op stap kunt? Het is natuurlijk jammer dat je door de vrienden van je vriend het O&N niet uitbundig kan vieren. Maar ik heb ook niets met O&N hoor, wij zitten altijd bij een stel vrienden. Lekker met uitgebreide hapjes en beetje domme tv op, kletsen en op tijd weer naar huis.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 10:45

Ik zit altijd thuis onder een dekentje met een fles drank en een film, ik ben als de dood voor vuurwerk :')
Een paar jaar terug ben ik wel naar een feestje geweest, dat was zo'n drama dat ik diep in de nacht nog naar huis vertrokken ben... Ook allemaal dronken mensen en ruzie.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:36

Dit jaar hebben wij de luxe om het bij mijn ouders te vieren. Ik zeg luxe omdat we beiden naast onze banen ook muzikant zijn, dus vaak op pad met oud en nieuw.
Mijn vader (ook muzikant) moet weliswaar wel optreden maar pas vanaf 1 uur. Dus met zijn viertjes het jaar uitluiden.
Ik ging vroeger wel vreselijk stappen, maar het bracht nooit wat ik hoopte. Meestal een hele hoop dronkaards bij elkaar die je allemaal gelukkig nieuwjaar wilden wensen :r
Nee, doe mij maar net als ts, appelflappen, oliebollen en geen gedoe. :j
En dat ook nog es met de mensen waar ik het meest van houd <3

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:57

Wat een herkenbaar verhaal. Ik trek al drie jaar mijn eigen plan, naar volle tevredenheid van mij en mijn vriend. Hij wil graag feesten, vuurstapels op het strand en heel lam worden met zijn vrienden. Ik breng mijn Oud en Nieuw al jaren op dezelfde manier door: met mijn ouders, in een vakantiehuisje ergens in een bos, met open haard, oliebollen en het kijken van de oudejaarsconference.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:50

Yep...mij vriend heeft een boerderij met 150 melkkoeien en ik woon er ook.
Wij zijn telkens maar weer naar de vriendengroep gegaan om het bij hun thuis te vieren omdat ze met oppas voor de kids zaten die nooit geregeld kan worden.
Vervolgens zijn ze allemaal ladderzat...wij kunnen uiteindelijk pas om 4 uur of half 5 smorgens naar huis en om 6 uur moeten we weer opstaan om te melken.

Wij zijn er zo klaar mee dat we nu gewoon thuis blijven.
Zowiezo hebben we rond kerst en nieuwjaar een geboortegolf dus gaan nergens heen.
Heerlijk warm in huis met hapjes en tv.
Ff de buren groeten en dan naar bed

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:04

Ik snap wel dat je na zulke feestjes geen zin meer hebt haha!
Hier vind ik het wel leuk om naar een feestje te gaan, maar van mijn vriend hoeft het niet.
Daar komt wel nog bij dat ik op oudjaarsdag jarig ben en dus wel degelijk wat te vieren heb vind ik zelf.
Vaak gaat het een beetje om en om ene jaar een feestje of naar vrienden en de andere keer lekker thuis bij familie.
Enige nadeel van bij familie zijn die verplichte kussen, jakkie -O- .
En dan "moet" ik door mijn verjaardag vaak iedereen ook 2 keer als ze er voor 0.00 al zitten ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:58

Ik zit al een paar jaar lekker thuis bij m'n ouders op de bank met oud en nieuw.. Beetje top 2000 kijken, hapjes eten en wat kindervuurwerk afsteken en dan op tijd slapen. Ik vind feesten echt super leuk maar ik betaal met oud en nieuw altijd een godsvermogen voor een feest dat ik uiteindelijk nooit leuk vind om dat de verwachtingen te hoog liggen ofzo. M'n vrienden zijn altijd te bezopen om nog fatsoenlijk te functioneren, er wordt overal geknokt en het OV rijdt ruk waardoor ik amper thuis kom op een normaal tijdstip.

Nee, ik vind het prima zo hoor.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:10

Ik verplaats je topic van Leven zonder paarden naar Prettige Feestdagen omdat het gaat over de feestdagen. :)

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:23

Mijn vriend en ik gaan normaal naar vrienden van hem, dit jaar geen zin in dus besloten om ons in te zetten voor het goede doel.
In principe blijven we lekker thuis op de bank hangen, maar hebben wel dienst bij de dierenambulance :D

We wonen sinds vorig jaar ook in een flatje op 6 hoog vanaf waar we de hele stad kunnen zien. Super uitzicht dus om 00'00 uur!!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:27

_Annemiek schreef:
Hier ook, heb echt een bloedhekel aan oud & nieuw.... ging voor ik een gezin had ook altijd gewoon naar bed....
Nu met gezin zijn we meestal bij mn schoonouders maar vreselijk!!
Laat mij maar lklr thuis hoor...

Dit snap ik dan weer niet... Als je geen zin hebt ga je toch niet heen? :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:36

Azmay schreef:
Ik ben nog nooit op stap geweest met oud en nieuw. Altijd gewoon lekker bij de familie oliebollen eten en spelletjes spelen. Heerlijk <3

*\o/* Hier nog een! Zus en zwager doen ook gezellig mee, lekker oubollig rummikubben en hapjes maken maar supergezellig!
Maar goed, ik ben nooit een uitgaanstype geweest, dus dan is 't een makkelijk besluit :+ (ik heb 'n ontzettende hekel aan mensen die "ja maar, ik ben dronken" als excuus gebruiken om zich te misdragen, dus was vroegâh al snel klaar met uitgaan.. :') )

Anna_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:42

Ik heb nog steeds niet besloten wat ik ga doen met oud en nieuw. Ik ben zelf niet zo'n uitgaanstype, dus dat wordt hem niet. M'n vriend en vriendinnen gaan uit, dus dat valt ook af. Ik woon nog thuis, maar m'n ouders en broertje gaan naar vrienden. De enige optie is dus eigenlijk alleen thuis gaan zitten, maar dat voelt zo raar. Heel geruststellend om hier te zien dat ik dan niet de enige ben.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:44

Oud & Nieuw, Carbid, vuurwerk...stress voor m'n paarden en hond, stress voor mij

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 18:49

@annaburg: kun je niet wat leuks met bokkers uit de omgeving doen? Er zijn vast meer mensen die alleen oud & nieuw vieren, tegen hun wil in.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:05

annaburg schreef:
Ik heb nog steeds niet besloten wat ik ga doen met oud en nieuw. Ik ben zelf niet zo'n uitgaanstype, dus dat wordt hem niet. M'n vriend en vriendinnen gaan uit, dus dat valt ook af. Ik woon nog thuis, maar m'n ouders en broertje gaan naar vrienden. De enige optie is dus eigenlijk alleen thuis gaan zitten, maar dat voelt zo raar. Heel geruststellend om hier te zien dat ik dan niet de enige ben.

Dit heb ik ook hoor annaburg.
Zou ook het liefst wat gaan doen, maar oud en nieuw draait bij de meeste mensen gewoon vooral om uitgaan en veel te veel alcohol drinken.
Ik zelf drink helemaal niet en hou niet van uitgaan dus dan blijft er maar een optie over en dat is in me eentje thuis. Maargoed, nog 364 andere dagen om wel wat leuks te doen denk ik dan maar, slaap tegenwoordig gewoon door het vuurwerk heen :')

Zie trouwens dat je ook nog vrij jong bent, misschien als we een paar jaartjes ouder zijn "de jeugd van tegenwoordig" ook wat bij trekt en wel in zijn voor een film of spelletjes avond met oud en nieuw :+
Nog even geduld haha

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:45

Sinds wij kinderen hebben blijven we thuis met o&n. Daarvoor vierden we het bij mn ouders of schoonmoeder, het echte stappen is sowieso niet aan mij besteed. We hebben geen auto en ik weiger om met kleine kinderen door het vuurwerk te gaan.
Mijn man wil na 12 uur nog wel eens weg gaan. Maar ik ben blij als ik naar bed mag.
Mijn man haalt altijd wat siervuurwerk en we maken mn dochter wakker even voor 12, die vind het geweldig.
Verder hebben we meestal de top 2000 aan staan en dan wat lekkere hapjes op tafel. Ik hoef niet weg hoor. En ik vind het ook niet fijn om de katten alleen thuis te laten. Onze oudste kat vindt het doodeng.