Indestal schreef:Joolien, heb je niet alleen maar hele nare rotgevoelens waar je in ben blijven steken en verwar je dit met depressie?
Meer inzicht wat je nu echt voelt en de juiste benaming ervoor waardoor je leert relativeren en daardoor ook de juiste gevoelens/emoties leert benoemen, zou een start voor je verwerking en acceptatie proces kunnen zijn..maar als je denkt dat een filmpje over jezelf met plakker depressie, je onbestemde, pijnlijk gekwetste in de steekgelaten rotgevoel je helpt om inzicht te krijgen, moet je dat doen..
Wat ik bv een mooi boek vind is Overstijg jezelf. De uitleg hoe we met ons zelf omgaan en eigenlijk programmeren en welke associaties kleine dingen je je gevoel geven en hoe je dat een ander gevoel kan geven, dus verwerken.
Ik denk nl dat als je echt depressief bent, je niets met de buitenwereld wilt te maken hebben en zeker niet je gevoel omder woorden kan brengen. Je kunt in gevoel verstrikt raken waardoor je in jezelf vast raakt, snap je wat dat is, kun je weer verder..
Succes
En zoals Eline zegt, dit is nou een van de redenen dat ik wil laten zien dat depressie zo 'veelzijdig' is.
Even voor de duidelijkheid, en ik ga proberen vriendelijk te blijven, want ondanks dat dit goed bedoeld is, maakt het me boos, omdat ik blijkbaar niet begrepen wordt.
Maar goed, dit is niet mijn manier om over mijn depressie heen te komen. Als je mijn reacties heb gelezen, kun je lezen dat ik hiernaast een goede therapeut heb en gewoon via de reguliere weg mijn depressie aanvecht.
Momenteel heb ik een afspraak met een vriend voor een fotoshoot, maar ik voel me zo ellendig, dat ik al een uur aan het vechten ben om uberhaupt mn bed uit te komen en wat te eten, laat staan dat ik het voor elkaar krijg om naar de fotoshoot te gaan en nee, mijn hoofd staat absoluut niet naar het shooten, maar ik voel me onwijs schuldig naar die vriend toe, want die heeft er veel werk van. Alleen dat gevecht al, is zo zwaar. Ik wil 'gewoon' die fotoshoot kunnen doen, maar die ktdepressie maakt het 'gewoon' zijn onmogelijk.
Eline, bedankt voor je reacties, je ziet het precies zoals ik dat doe.
Verder iedereen bedankt voor de reacties, ook de kritische reacties, die heb ik nodig.