Hulp gezocht met betrekking tot ziek zijn en werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:25

Roosje01 schreef:
Die laatste (FNV, J.) gister gebelt maar ze deed niet heel veel voor mij behalve vertellen dat wat ze doen niet mag. Heb inmiddels nr gevonden van bedrijfsarts en van vertrouwens persoon. Zit te denken om maandag mijn zusje of zwager mee te vragen als ze tijd hebben. Want heb van een collega gehoord dat 2 op 1 idd niet mag dan mag ik weigeren of iemand meebrengen.

Goed dat je gebeld hebt en jammer dat je niet meteen lid bent geworden.
Maar op dit moment is het idd vooral zaak dat jij je rechten kent - en idd iemand meenemen die luistert, aantekeningen maakt en evt vragen ter verduidelijking stelt. (= Als je lid was geweest had je mogelijk een kaderlid mee kunnen nemen - verder is het nu onderhandelen geblazen.)

Roosje01

Re: Hulp gezocht met betrekking tot ziek zijn en werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 13:22

Cnv zou mij €15 kosten fnv horeca €16 en helaas kan ik dat niet maandelijks missen. Ik weet dat het handig is maar jullie kunnen niet in mijn portemonai kijken. Zou best graag lid zijn maar wat niet gaat dat gaat niet.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:39

Ik ben misschien hard hoor, maar je schrijft dat je gezondheid nou eenmaal niet zo best is. Is het werken in de horeca dan niet gewoon te zwaar voor je?
Ik bedoel het niet al te kwaad (maar zelf ook ondernemer) besef je wel dat jij je baas enorm veel geld kost door jouw gezondheid?
Een gemiddeld werkend persoon meld zich 1 a 2 x per jaar ziek. Indien je je meer ziekmeld dan dat, is het niet vreemd dat ze een zogenoemd frequent verzuimgesprek met je aangaan.
Wellicht is het een goed idee, als je bij jezelf te rade gaat hoe je wel zoveel mogelijk kunt werken. Ik noem maar wat, als je 24 uur contract hebt en je werkt 3 dagen 8 uur dat je dat veranderd in 4 dagen 6 uur of iets dergelijks. Zodat ze kunnen merken dat jij ook liever gewoon aan het werk bent.

Bovendien werken wij wel met arbo artsen en de juiste procedures, dus wat dat aangaat ben ik het echt niet eens hoe jouw bedrijf er mee omgaat. Maar je moet stoppen met jezelf in een slachtofferrol te zien en naar oplossingen kijken ipv alleen maar de werkgever de schuld te geven.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 14:13

Ik heb altijd fulltime gewerkt kan dit ook gewoon maar soms lig ik er even paar dagen uit omdat ik sneller ziek word daar kan ik niks aan doen. Mijn huisarts moedigd mij juist aan om gewoon te blijven werken. Alleen neemt mijn werktgever mijn persoonlijke situatie niet serieus en speelt zelf voor dokter.

Maar goed ik laat dit topic nu voor even wat het is wil iedereen die mij nuttig advies heeft gegeven bedanken hiervoor, heeft me geholpen en doen inzien dat ik ook rechten hebt. Ik heb inmiddels contact met een bokker die mij wil helpen. Ik zal maandag nog even een kort verslagje schrijven hoe het gesprek is afgelopen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:23

Heel veel succes maandag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 19:20

Roosje01 schreef:
Cnv zou mij €15 kosten fnv horeca €16 en helaas kan ik dat niet maandelijks missen. Ik weet dat het handig is maar jullie kunnen niet in mijn portemonai kijken. Zou best graag lid zijn maar wat niet gaat dat gaat niet.

Wel nee!

Juist een vakbond houdt er een minima beleid op na!

Afhankelijk van (...bedragen die je hier niet hoeft te publiceren...) beþaal je acht of 12 euro per maand.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:47

Roosje01 schreef:
De vorige keren ben ik niet gekomen en heb ik mij gemeld wanneer ik mij fit genoeg voelde om te werken. Afgelopen leer werd ik verwacht te komen want ik moest op gesprek komen. Kwam ik daar geen gesprek...

Maar ik vroeg hier om hulp en advies niet om afgebrand te worden dat het allemaal mijn eigen schuld is.

Je wordt niet afgebrand...maar er zijn mensen die proberen je wakker te schudden.

Als ik het zo lees, stel je je teveel als slachtoffer op, daar maakt je baas dankbaar gebruik van.
Wakker worden, voor jezelf opkomen....en dat is in dit geval, zorgen dat je stevig in je schoenen staat, zeg tegen jezelf: dit flikken jullie me niet en ga ervoor.

Er staan hier erg goede tips....maar kom op, doe er wat mee.

Veel succes!!!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 09:49

Toitoitoi!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 20:06

Gesprek is redelijk verlope, maar mijn persoon werd geweigerd hun gooide het op alleen ouders of broer/zus mogen erbij. Waarbij ik heb aangegeven dat ik een op 1 wilde met persoon 2 van hun kant alleen als notulist. Dit is het dan ook geworden. Werd al gelijk bestempeld als stoer doen omdat ik iemand meebracht en moest jas, tas alles achterlaten en mijn mobiel moest uit.. hoefde nog net niet naakt te komen.. hoop bla bla waarom ik zo vaak ziek ben en is dit werk wel geschikt voor mij. Ben zelf redelijk zakelijk en rustig gebleven. En als het goed ik word ik nu in contact gebracht met een arbobarts dit staat iedergeval zwart op wit. Dus afwachten maar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:19

Goed gedaan. Wat de uitkomst ook is, dit succesmoment kun je vieren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:33

Netjes dat er een arboarts aan te pas komt, maar wat een malloot van een werkgever!
(Alleen familie mag mee - wat een kolder!)
Goed dat je verzonnen hebt van alleen een notulist.

En toch maar lid worden van de vakbond. Want hun volgende stap is al duidelijk 'het werk zou te zwaar voor je zijn'.
(Weet je wat je rechten en je positie zijn tov de arboarts...?)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:35

Nee die weet ik nog niet, maar zal nog even duren want ze zei dat die op vakantie is nu.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:40

Wanneer krijg jij de notulen?
Goed lezen voor je ze ondertekent!
Tevens is het verstandig om zelf op papier te zetten wat besproken is (nog vers in het geheugen :))

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:41

Ik heb ze al gelijk meegekregen zelf ook om gevraagd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:46

Fijn dat je een week oid de tijd hebt om uit te zoeken wat bij de arbo nu weer de valkuilen zijn!
En goed dat je meteen de notulen in handen hebt. Klopt het een beetje?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 21:48

Ja ze las ze eerst voor daarna nog zelf mogen lezen voor het tekenen. Als iemand nog tips heeft met betrekking tot de arboarts? Mag ook via pb.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:36

Zet alles goed op een rijtje voor je zelf. Schrijf dingen op en vooral praat voor je zelf en probeer niet negatief over je werkgever tepraten. Het klinkt raar maar dat kunnen ze als negatief ervaren. Vertel hoe jij. De dingen ervaart. En wat jij graag wilt doen en of zien om het werk positiever te maken.