Kleine mensen op bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:40

Ik weet niet of de vliegtuigstoelen in de afgelopen 6 jaar zijn veranderd, maar ik kon er opgerold in slapen. :))

Eilinora

Re: Kleine mensen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:47

Hier 1.60m dus ook niet echt groot.

Met het koeien melken vooral veel moeite omdat de melkstal niet voor kleine mensen is gebouwd.
Alles dus net te zwaar en net te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:49

Ik hou van dit topic :+

Ik ben zo'n 1.60m dus niet enorm groot, mijn pony's zijn gelukkig ook niet erg groot :D
Herken wel veel dingen, krukjes erbij pakken om ergens bij te kunnen, vaak iemand moeten vragen in de winkel omdat ik er niet bij kan, op het aanrecht klimmen om wat te pakken. :')

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:51

Wat ik me dan afvraag voor degene onder jullie met kinderen. Hoe groot zijn die?

Ik ben namelijk een reus van bijna 1.90 met een moeder van 1.53. Verbazingwekkend dat zij mij heeft voortgebracht. :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:56

Mijn moeder is +- 1.62, ik ben nu met mijn (bijna) 19 1.55 :P Maar mijn vader is ook niet van de groosten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:58

Mijn moeder is 1.64m en mijn vader is rond de 1.80m. Ikzelf dus 1.58m :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:05

Op mijn werk hebben ze overal krukjes staan, voor mij.
Ook achter de balie een verhoging gemaakt, voor mij. Zag er echt niet uit. Best een hoge balie... haha

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:06

Mijn moeder is 1.64m en mijn vader was ook vrij klein, rond de 1.72m dacht ik. Ik ben wel de kleinste van de 3 kinderen :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:07

Ik ben 1.57 :) niet zoveel last van! Bij ons in de supermarkt jat ik altijd een krukje van een medewerker om er toch bij te kunnen :')

Op mijn werk merk ik dat sommige klanten mij minder serieus nemen. Door zowel mijn lengte, maar ook zeker omdat ik de enigste meid op het filiaal ben ( in de mannenwereld). Tot dat ze mij kennen en weten wat ze aan mij hebben :')

Mijn paps is trouwens 1.75? Of nog niet zelfs?
Mijn mams 1.65 gok ik. Ook ik ben de kleine van ons 3kids thuis.
Laatst bijgewerkt door loez op 20-11-16 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:07

Kabouter van 1.60m meldt zich :wave:

Op zich krijg ik er niet zo vaak opmerkingen over. Wel soms rare blikken als ik met mijn vriend op stap ga, die is 1.92m en weegt ook het dubbele. Beide hebben we een normaal, gezond gewicht. Ik kom bij hem net hoog genoeg om met mijn hoofd tegen zijn borst te kunnen leunen :+:

In winkels gebeurt het zelden dat ik iets uit het hoogste schap nodig heb. Omdat mijn vriend zo groot is, is onze keuken wel aangepast aan zijn lengte. Maw, alles is hoger dan normaal. Vindt hij prachtig en bewaart snoep/chips dan ook met alle plezier op de bovenste plank van het keukenkastje. Onze keukenstoelen zijn barkrukken op 1 centrale voet met draaiende stoelen op. Laat ons zeggen dat ik een zeer ervaren stoelendanser ben intussen :))

Over auto's mag ik ook niet klagen, ik kan tot nu toe overal bij. Het enige waarbij ik wel op het puntje van de stoel moest zitten, was bij de gehuurde Renault Master paardencamionette die ik een keer heb gehuurd. Stoel helemaal naar voor en het was nog nipt. Helaas ook hier wel steeds struggles als vriend en ik wisselen als chauffeur. Ik zit 1m van het stuur af op zijn positie, hij kan de auto niet in als de stoel nog op mijn maat staat.

Mijn paard is 1.65m en compact gebouwd, gaat prima. Het paard dat ik bijrijdt is 1.72 en lang in het lijf. Als ik daar op stap komen mijn pootjes net onder het zadel uit en ik voel me gelijk weer zo'n kind dat voor het eerst op een paard mag: torenhoog :))

In onze vriendengroep ben ik standaard de kleinste. Wat wil je met een vriend die basket speelt... Mijn vriendinnen zijn wel weer eerder mijn maat. Maar ik kan gelukkig altijd zonder problemen hoge hakken aan.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:08

Ik ben officieel 1.58 m. Voor het gemak zeg ik altijd 1.60 m :)) Ik ben van mijn vriendengroep de kleinste, maar wel de gekste en bijdehandste _O- Verder als ik ergens niet bijkom, klim ik wel in een koeling/rek en zorg ik dat ik erbij kom. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:09

Mijn vader is 164, mijn moeder was 161 en mijn zus 162. :P beide families hebben een vreemd voortplantingsbeleid. Of lang dun en vormloos of kort breed en ronde vormen. Zowel aan mijn vaders als moeders kant. Lang is voor vrouwen langer dan 175 maar dan ook model tante sidonia. De neus is de voorkant. :+ er zit gewoon geen tussenvorm bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:11

Bedenk me net dat ik 1x een heel ongepaste en gênante opmerking heb gehad van een oud-collega. Ze zag een foto van mij en mijn vriend, en stelde toen de vraag hoe wij dan s*x hadden. "Je verdwijnt dan toch en bent dan toch gewoon helemaal plat als je daar onder ligt?".

Ik heb geen antwoord gegeven en ben toen even een sterke koffie gaan halen :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:12

Zo is mijn vader 1.69 en mijn moeder 1.56. Maar mijn oudste broer is 1.83 :=

Varekaj schreef:
Bedenk me net dat ik 1x een heel ongepaste en gênante opmerking heb gehad van een oud-collega. Ze zag een foto van mij en mijn vriend, en stelde toen de vraag hoe wij dan s*x hadden. "Je verdwijnt dan toch en bent dan toch gewoon helemaal plat als je daar onder ligt?".

Ik heb geen antwoord gegeven en ben toen even een sterke koffie gaan halen :')

Hahaha. _O-
Mijn ex was 1.98, klein duimpje en de reus was het dan ook altijd.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:14

Afbeelding
Echt klein vind ik mezelf niet. Maar ben ook niet echt groot (1.58). Ven vooral blij dat ik nog op m'n pony pas. Paard van vriendin is dan wat lastiger.

Vroeger werd ik wel vaak jonh geschat, maar tegenwoordig vind ik dat niet erg meer.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 20-11-16 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:15

Yessss ik meld me 1.60 schoon aan de haak :D papa is 1.80 en mama 1.70 maar mn kleine broertje bijna 1.90. Klein maar fijn gehehe :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:24

Set_Elkol schreef:
[ [url=m/Xwepdb.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben 1,58 en er heel blij mee :D date altijd mannen van minimaal 1,90 en mijn langste ex was 2,08, heerlijk vind ik dat!

Jaaaa! Ik wou je taggen! :')
Maar bedacht mij toen dat ik teveel op facebook zit :+

Mijn man is trouwens 1.89 en ik val dan ook absoluut niet op kleine mannen :n

Afbeelding
Op mijn D pony merrie van 1.48

Afbeelding
Naast het paard van Set_Elkol en mijn veulen op de voorgrond <3
Laatst bijgewerkt door Djoena op 20-11-16 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:26

Ook ik ben 1.58. Ideaal, pas heel mooi op mijn fjordendame van 1.40.

Inderdaad gedoe als ik bij iemand een paard van ruim 1.78 een andere deken op moet leggen, gelukkig blijft hij braaf staan ondanks mijn geklooi.

Ik rij een vw Sharan, gaat prima. In de camper wordt het lastiger, ik heb schoenen met bepaalde hak waarbij ik mijn voet ontspannen op de grond kan laten leunen. Op mijn all stars rij ik niet met de camper.
Auto van mijn man gaat de stoel helemaal omhoog en ver naar voren, anders kijk ik inderdaad slecht over het stuur heen.

Mijn dochter van 13 is bijna net zo groot als ik ben, ik zeg maar steeds dat ze moet blijven groeien!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:35

Ik ben niet heel klein, 165 cm. Ik ben 15 dus zal vast nog wel een beetje groeien.
Ik word ook zo ontzettend vaak 12/13 geschat/behandeld door mensen die me niet kennen etc. als een 12/13 jarige of zo. Best pijnlijk (nu mijn haar blauw is valt het wel mee eigenlijk). De laatste tijd is het wel steeds minder aan het worden. Komt ook omdat ik voor de rest een hele jonge uitstraling had, tot een tijdje geleden zo plank als het maar kon, heel mager en mijn stem werkt ook niet echt mee.

Dingen zoals het bord schoonmaken op school is een ramp, kan er gewoon echt niet bij (ik heb een best klein bovenlijf en lange benen). Of naar een concert gaan, in de bios zitten, in een menigte lopen, ergens niet bij kunnen (de bovenste plank in mijn kledingkast is zo rommelig als het maar kan, omdat ik er niet bij kan en te lui ben om een stoel te pakken).

Maar ook voordelen, ik heb genoeg deken over om onder mn benen te slaan. Ik pas vaak nog in kinderkleding (veel goedkoper), zelfde met schoenen, hakken kunnen dragen zonder meteen een reus te lijken etc.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:40

Ik stop met lezen hier. 1.60 en groter is niet klein. Is gewoon een normale lengte. :roll:

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:42

Ayasha schreef:
Ik stop met lezen hier. 1.60 en groter is niet klein. Is gewoon een normale lengte. :roll:

Mee eens :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:42

Dat klopt wel,maar zelfs met een wat grotere lengte kan je zeker dezelfde ongemakken ervaren. :j

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:49

Hier ook een deelnemer van de Nederlandse Kabouterstam!
Met mijn ruime 1.57m ook de kleinste hier in de omgeving. Mijn moeder is 1.64m en mijn vader ergens tussen de 1.75m en de 1.80m dus ook niet groot. Mijn grootste teleurstelling was altijd dat ik nooit boven mijn oma uit ben gegroeit, die hier natuurlijk hartelijk om lacht.
Verder heb ik een paard van 1.65m waar ik inderdaad de "zadelzwaai" op toe pas. Maar die is hier inmiddels al zo aangewend, zelfde probleem met dekens....

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:11

Lous schreef:
Dat klopt wel,maar zelfs met een wat grotere lengte kan je zeker dezelfde ongemakken ervaren. :j

Mee eens, ik ben zeker niet superklein maar ook met mijn lengte heb ik heel wat problemen :=.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:27

Nu ben ik al een tijdje niet meer zo actief op bokt maar zag dit topic voorbij komen .en moest lachen om alle posts herken er zoveel in met mijn 1.51!!