Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goudlokje1 schreef:Nou sorry, maar op mijn 15e mocht ik toch écht nog niet bij mijn vriend blijven slapen..Daar heeft mijn moeder met zowel mij als toenmalig vriendje een heel goed gesprek over gehad; waarom het niet mag en vanaf wanneer het eventueel zou mogen. Ik ben er niet slechter van geworden, heb die regel nooit gebroken![]()
Valt prima met je kind over te praten, hoeft echt niet altijd moeilijk te zijn. Wees gewoon duidelijk.
verootjoo schreef:Omdat ze het toch wel doen niet verbieden?? Dat is echt het slechtste excuus...
Seks voor 14-jarigen vind ik ook niet normaal. Ik zou het niet zomaar zonder reden verbieden, maar erover praten waarom ik het geen goed idee vind om op deze leeftijd al bij elkaar te slapen en wat allemaal meer.
Bij ons thuis werd er ook niet bij elkaar geslapen. En terecht wat mij betreft. Dat doen ze maar als ze samenwonen/getrouwd zijn.
Janine1990 schreef:verootjoo schreef:Omdat ze het toch wel doen niet verbieden?? Dat is echt het slechtste excuus...
Seks voor 14-jarigen vind ik ook niet normaal. Ik zou het niet zomaar zonder reden verbieden, maar erover praten waarom ik het geen goed idee vind om op deze leeftijd al bij elkaar te slapen en wat allemaal meer.
Bij ons thuis werd er ook niet bij elkaar geslapen. En terecht wat mij betreft. Dat doen ze maar als ze samenwonen/getrouwd zijn.
Moet je even een van mijn voorgaande berichten lezen.
Omdat ze het toch wel doen, is in mijn ogen zeker een reden om het vooral niet te verbieden.
Als mijn ouders me dit hadden verboden, was ik niet naar de huisarts gegaan om aan de pil te gaan. En was ik zeker niet naar de drogist gegaan om condooms te halen. Wat als iemand mij herkent? Ooh dat is niet zo moeilijk in een dorp hoor... En leuk, al die hippe sites tegenwoordig, maar wie ontvang mijn pakketje thuis?
Dus doe je het misschien onveilig, met alle mogelijke gevolgen van dien... SOA's, tienerzwangerschappen... Je moet het maar willen... En bovenal, een gebroken ouder-kind relatie... Angst dat ouders boos worden als ze hier achter komen. Wat een mentale klap krijgt een kind dan zeg...
Seks als je samenwoont/getrouwd bent? Nogal een ouderwetse gedachte tegenwoordig. We zijn niet meer op ons 20e getrouwd... En dan nog, met de huidige ontwikkelingen onder de jeugd, steeds jonger aan het puberen... Als je er over blijft praten met je kind, als het geen taboe is, dan kunnen ze prima zelf bepalen of ze er klaar voor zijn hoor.
Ik deed het onder het dak van mijn ouders, ze wisten er van en ik ben er geen haar minder van geworden volgens mij.
oh, en ook een enorm goede band met mn ouders
blijven praten met je kind, daar heeft het veel meer aan
Vjestagirl schreef:Dus "omdat ze het toch wel doen" maakt dat je als ouders je eigen ideeën, normen en waarden over dit onderwerp volledig overboord moet gooien? Ik vind dat je als ouder heel goed mag beslissen dat er tot 16/18/21/38 geen vriendjes/vriendinnetjes mogen blijven slapen: jouw huis jouw regels.
Judass schreef:Ik ga helemaal mee met Janine, ik vind het zelfs nogal naïef om te denken dat verbieden zin heeft..
.
Ook ik ken het probleem... help de behangrollen zijn op... waar zijn de bakstenen en chips hij past niet meer door het vondelingen luik..
Maar ik vind ze wel lief hoor.
doet op school z'n stinkende best maar thuis beeldscherm verslaafde zoals de meeste pubers. ( wel een schatje hoor
)
Ow die kan je echt het bloed onder je nagels weghalen.. (past niet meer door het vondelingen huis en bakstenen eet ie op) Zo ongeinteresseerd soms en bulderen achter z'n pc als hij met z'n matties aan het skypen is... horen en zien vergaat je
.. maar aan de andere kant heeft hij veel vrienden en trekken er veel op uit en hebben zoveel lol samen. ( wij hebben een keet bij huis om te gieren wat ze soms bedenken) jochies van 15/16 jaar
al snel vroegen we aan onze ouders of we bij elkaar mochten blijven slapen, en ook mijn moeder reageerde een beetje geschokt (wat ik nu ook best begrijp
) Eerst wilden ze het niet hebben, tot we een goed gesprek hadden en ik zei dat ik 1. Nog niet toe was aan seks en 2. Als ik dat wél zou zijn, we het ook overdag zouden kunnen doen.
.
Vjestagirl schreef:Dus "omdat ze het toch wel doen" maakt dat je als ouders je eigen ideeën, normen en waarden over dit onderwerp volledig overboord moet gooien? Ik vind dat je als ouder heel goed mag beslissen dat er tot 16/18/21/38 geen vriendjes/vriendinnetjes mogen blijven slapen: jouw huis jouw regels.
Century schreef:Ik moet hier toch even op reageren. Er zijn ook gewoon kinderen die naar hun ouders luisteren hoor. Ik heb nooit echt de behoefte gehad om iets te doen wat verboden was. Maar misschien was ik de uitzondering.
was ik de ideale puber? Nou niet echt mijn moeder en ik hadden vaak bonje (mijn moeder leest ook nog wel eens mee) en met mijn lieve zusje had ik ook vaak ruzie. Ik was niet makkelijk echt niet, ik was echt iemand die vond dat ze alle wijsheid in pacht had en in staat om op mijn 16e (of wellicht al jonger) mijn ouders exact te vertellen hoe ze mij moesten opvoeden
Tsja het is toch wel goedgekomen met mij
Ik ben nu 36 en beste vriendinnen met mijn mama en ook met mijn zusje kan ik het nu super vinden. Ik hou mijn hart vast, want mijn 3 jarige legt ons nu al uit hoe ze het hebben wil.
Het is dus erfelijk....