Blijven of niet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 14:01

anjali schreef:
Ts,ben je misschien verliefd op iemand anders geworden? want vaak zit er zoiets achter als iemand na een langdurig niet al te slecht huwelijk ineens wil scheiden.

;( |o 8)7

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 18:47

anjali schreef:
Ts,ben je misschien verliefd op iemand anders geworden? want vaak zit er zoiets achter als iemand na een langdurig niet al te slecht huwelijk ineens wil scheiden.

Hell no (al klink je nu als mijn man). De aanleiding was na een zoveelste ruzie dat ik niet bereikbaar was op mijn Gsm, nog een gevoelig puntje van hem.

We waren aan het bijleggen. Eerst waren er harde uitspraken van hem uit "waarom moet ik nl leren als iedereen engels kan, men moet zich maar aanpassen" en het opvliegend gedrag had ik toch wel aanstoot toe gegeven. Maar kwam toch over de brug dat hij veel van mij houdt en les gaat volgen... op zijn gedrag gaat letten en eraan werken... maar of ik ff locatie-tracering wil aanzetten op mijn telefoon, dan is hij meer op zijn gemak als hij me niet kan bereiken?

Volledige dag discussie hierover, als ik niets te verbergen heb, waarom dan niet aanzetten.
Ik heb het aangezet maar ben er niet ok mee. Ik denk dat dit de druppel was...

Goof

Re: Blijven of niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:49

Oei, dat zou ik persoonlijk ook een stap te ver vinden. Lastige situatie.
Sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 18:57

Ik heb het idee dat jouw partner beter eerst aan zichzelf kan gaan werken.
Zo jaagt hij jou en eventuele andee relaties alleen maar weg.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:01

Ik ben een stille meelezer, die nu toch even wil reageren. Ten eerst vind ik het een hele goede, eerlijke discussie, waarin ik steeds meer het idee krijg dat TS gewoon niet gelukkig is in deze relatie en nog de leeftijd heeft om er nu een punt achter te zetten en opnieuw te beginnen. En ik zeg dat niet snel, ik was jong weduwe en vind dat mensen soms veel te makkelijk uit elkaar gaan.

Maar juist omdat ik in mijn tweede huwelijk heb gemerkt hoe fijn het is als je wel op elkaar lijkt in doen en laten, in opvattingen, dezelfde hobby´s hebt, samen kan genieten van de dagelijkse dingen, zou ik jullie (ja, ook hem) dat ook gunnen. Ik woon al een aantal jaren in het buitenland en vraag me serieus af of ik met een Spaanse man zou kunnen leven. Ik vind ze hartstikke aardig, maar ik voel zo´n verschil in achtergrond en gewoontes, dat het me best ingewikkeld lijkt. En uit jouw verhalen, proef ik hetzelfde.

Ook val ik van mijn stoel om de opmerking van Anjali. Ook ik ben katholiek opgevoed, maar ik hang er veel minder aan dan zij. Maar om nu ineens op de proppen te komen met de vraag of er een ander is, werkelijk, dan heb je er weinig van begrepen of niet goed gelezen wat er speelt.

Tot slot: op onze telefoons staat ook de tracking aan, niet om elkaar te controleren, maar omdat vooral mijn man ook ongerust is als ik lang weg blijf. Dat heeft niks met ontrouw of een ander te maken, maar komt vooral voort uit het totaal onverwachte overlijden van zowel zijn eerste vrouw als mijn eerste man. We weten graag van elkaar of het goed gaat en of alles volgens plan verloopt. Dat stukje begrijp ik dan dus wel van hem :-)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:01

Oef locatie-tracering eisen is wel echt a bridge to far en erg ziek.....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:16

Heb je mijn reactie daar over gelezen? En daarbij een eerdere reactie waar ongerustigheid (gezien de achtergrond van haar vriend in een Oostblokland) als mogelijke reden werd gegeven.

Ik vind het niet ziek, hooguit in dit geval niet gepast, omdat er geen reden tot ongerustheid is. Ik begrijp het trauma van mijn man wel na het verlies van zijn eerste vrouw, dus als het hem rust geeft, staat mijn tracking gewoon aan. Ik heb niks te verbergen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:34

MoniqueT schreef:
Heb je mijn reactie daar over gelezen? En daarbij een eerdere reactie waar ongerustigheid (gezien de achtergrond van haar vriend in een Oostblokland) als mogelijke reden werd gegeven.

Ik vind het niet ziek, hooguit in dit geval niet gepast, omdat er geen reden tot ongerustheid is. Ik begrijp het trauma van mijn man wel na het verlies van zijn eerste vrouw, dus als het hem rust geeft, staat mijn tracking gewoon aan. Ik heb niks te verbergen.

@MoniqueT
Jouw reden kan ik helemaal begrijpen qua tracking.
Maar zoals ik het in het verhaal lees van TS, is het geen vraag maar een opdracht of erger nog hij eist het.
En ongeacht iemands achtergrond ben je in een relatie altijd met z'n twee en zul je compromissen moeten sluiten en op het moment dat de een van de ander dingen gaat eisen wat over iemand grens heen gaat. (tenminste dat is mijn interpretatie van het verhaal he)

Ik geloof niet dat dat een gezonde situatie is, zowel voor TS niet maar ook voor haar man.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:35

Ik denk dat je zelf al de spijker op de kop slaat met dat jij de boel gemakkelijk de boel kunt laten, wat chaotisch bent en hij juist heel erg hangt aan zijn eigen gecreëerde duidelijkheid en structuur. En eigenlijk verwacht dat jij zijn normen en waarden ook naleeft.
Ik vind het normaal om je allebei enigszins aan elkaar aan te passen in een relatie, maar dat moet van twee kanten komen en tot op zekere hoogte. En verder blijft er dan acceptatie van de verschillen over.

Ik vraag mij af of hij in staat is wat gemakkelijker in het leven te staan? En kun jij ermee leven als dit niet veranderd?
Ik weet niet of je letterlijk slaande ruzies bedoeld, maar dat zou voor mij een stap te ver zijn.

Zo te lezen heeft niet iedereen behoefte aan gemeenschappelijke interesses, maar dat wil niet zeggen dat jij daar ook vrede mee kan hebben. Daarbij opgeteld stoor je jezelf ook nog aan andere desinteresse van hem en lijkt hij niet bereidwillig daar iets in te veranderen. Misschien zit dat ook echt niet in zijn eigen vermogen.

Je aanpassen naar al zijn wensen (of eigenlijk eisen) lijkt mij zeker niet bevorderlijk voor je eigen geluk. Maar ook niet voor zijn geluk, zal het ooit genoeg zijn?
Ik vind het absurd dat hij jou nu zover heeft dat jij je locatie-tracering met tegenzin hebt aangezet. Dat vind ik niet te vergelijken met de situatie zoals Monique die beschrijft, dat is gegaan in goed overleg en komt volgens mij voort uit een andere achtergrond dan bij TS het geval is. Daar lijkt meer wantrouwen uit te spreken dan bezorgdheid.

Of je hem nu mist vanwege de liefde, de gewoonte of de veiligheid zal alleen duidelijk worden door toch langere tijd afstand te nemen.

Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:42

Ts, op het moment dat je slaande ruzie krijgt omdat je een brief vergeet te posten of onder uit de kan krijgt omdat een pot mayonaise valt is er echt wel iets meer met de geestelijke gezondheid aan de hand van je man dan alleen verschillen van inzicht en andere cultuur. Dit is echt niet normaal. Hoe komt het tot slaande ruzie, hij mept en jij verdedigt of beginnen jullie alle twee.

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:51

bigone schreef:
Ts, op het moment dat je slaande ruzie krijgt omdat je een brief vergeet te posten of onder uit de kan krijgt omdat een pot mayonaise valt is er echt wel iets meer met de geestelijke gezondheid aan de hand van je man dan alleen verschillen van inzicht en andere cultuur. Dit is echt niet normaal. Hoe komt het tot slaande ruzie, hij mept en jij verdedigt of beginnen jullie alle twee.

Ter verduidelijking, "slaande ruzie" is misschien een Vlaamse term? Er komt geen fysiek geweld aan te pas. Hij vliegt gewoon uit.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:53

Tova schreef:
Ik heb al je berichten door gelezen en mijn nekharen gaan overeind staan bij je man. Ik zou echt weg gaan.

Met de deuren slaan omdat je auto verkeerd staat? Jij hebt de pot mayonaise expres verkeerd neer gezet?? Sorry maar ik was er allang klaar mee geweest |o

Dit klinkt echt zwáár autistisch, zoals je man doet :x
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 05-11-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:53

TS, in Nederland kun je via de bibliotheek hulp krijgen bij het leren van de Nederlandse taal. Ik weet niet hoe dat in België geregeld is, maar bij ons in de regio loopt het storm met mensen die hierbij begeleid willen worden. Is dat een optie voor jouw man? Ik kan me voorstellen dat het voor hem niet leuk is als hij niet kan deelnemen in gesprekken. Wat je ook kunt doen is een kinderboek (bijvoorbeeld die van Richard Scarry) uit de bibliotheek lenen en hem dan op die manier wegwijs in de Nederlandse taal maken. Mijn moeder geeft vrijwillig hulp bij een mevrouw van buitenlandse afkomst en heeft haar al een heel eind op weg geholpen met kinderboeken, waaronder die van Richard Scarry. Als hij de basis maar meekrijgt, de puntjes op de i volgen later wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:54

420BlazeIt schreef:
Tova schreef:
Ik heb al je berichten door gelezen en mijn nekharen gaan overeind staan bij je man. Ik zou echt weg gaan.

Met de deuren slaan omdat je auto verkeerd staat? Jij hebt de pot mayonaise expres verkeerd neer gezet?? Sorry maar ik was er allang klaar mee geweest |o

Dit klinkt echt zwáár autistisch, zoals je man doet :x

En ook daar is mee om te gaan. Er zijn genoeg instanties die bijeenkomsten organiseren om handvatten te krijgen voor gezinsleden van autistische mensen. :j

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 19:57

Je moet het maar willen om er een gewoonte van te maken alles weer strak terug te zetten. Of krijgt meneer zelf dan ook hulp met het loslaten van dit soort dingetjes (en staat hij daarvoor open)? Zo'n strak regime ...
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 05-11-16 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:57

MoniqueT schreef:

Hij is niet echt opgegroeid met dit type Oostblok-terreur. Ze waren eerder een familie van smokkelaars voor wie het leven net iets makkelijker was dan degene die tussen de lijntjes kleurden, dus lees creatief met de situatie omgingen. Er is nooit iets naars in de familie gebeurd.

Ik maak me vooral ongerust mbt de tracering, omdat er onlangs iets naars gebeurd is in dezelfde grootorde. Zijn hobby is domotica, en zijn systeem heeft mijn "aanwezigheid" - zijnde gsm-signaal, niet getraceerd op een avond dus ik was niet thuis geweest, terwijl ik in bed lag met een migraine-aanval. Wifi stond af omdat ik ervoor op een plaats was waar de wifi vreselijk was.
Ik heb nu schrik dat als die gsm-tracering eens NIET werkt, er problemen komen. Wel werken whatever, ik ben waar ik ben.

En ja, ik weet best wel hoe dit klinkt als ik een stapje achteruit zet...

Blomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 19:59

Shenavallie schreef:
TS, in Nederland kun je via de bibliotheek hulp krijgen bij het leren van de Nederlandse taal. Ik weet niet hoe dat in België geregeld is, maar bij ons in de regio loopt het storm met mensen die hierbij begeleid willen worden. Is dat een optie voor jouw man? Ik kan me voorstellen dat het voor hem niet leuk is als hij niet kan deelnemen in gesprekken. Wat je ook kunt doen is een kinderboek (bijvoorbeeld die van Richard Scarry) uit de bibliotheek lenen en hem dan op die manier wegwijs in de Nederlandse taal maken. Mijn moeder geeft vrijwillig hulp bij een mevrouw van buitenlandse afkomst en heeft haar al een heel eind op weg geholpen met kinderboeken, waaronder die van Richard Scarry. Als hij de basis maar meekrijgt, de puntjes op de i volgen later wel.
n
We hebben kinderboeken, luisterboeken ed liggen. Een paar jaar terug had ik aangedrongen elke dag een pagina sameb te lezen maar toen hij begon te werken was dat te druk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:03

soms is houden van, ook het loslaten van een dierbare.

dan kun je beter als vrienden uit elkaar gaan. :j :j
ts, heel veel sterkte

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:28

Blomme schreef:
bigone schreef:

Ter verduidelijking, "slaande ruzie" is misschien een Vlaamse term? Er komt geen fysiek geweld aan te pas. Hij vliegt gewoon uit.

ik ben Hollander en voor mij is het een bekende term hoor, een zeer hoog oplopende ruzie waar geen lichamelijk geweld aan te pas komt.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 20:46

anjali schreef:

Sorry anjali, ik vind het een rare vraag.

Ts, ik zou zo niet kunnen leven.
Wij hebben ieder ons eigen ding, hij heeft 2 bedrijven waar ik door de weeks meehelp als ik iets voor hem kan doen.
( zonnepanelen en loodgietersbedrijf)
S' avonds gaat die vaak storingen doen. En dan zit ik vaak te hobby en.
Soms als hij een avond thuis is en zondags is echt voor ons saampjes.
Ik zou niet tegen kunnen als hij mij zou controleren of over viel dat iets schuin/ scheef stond.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:25

Citaat:
Ik heb nu schrik dat als die gsm-tracering eens NIET werkt, er problemen komen. Wel werken whatever, ik ben waar ik ben.

Snap je. Manlief heeft ook weleens gebeld waar ik was, omdat hij me niet meer ´zag´. Ik was in Nederland, hij in Spanje en hij is altijd maar bang dat ik me daar op een hoop rijd, omdat ik van hot naar her vlieg om van alles te regelen. Ik had inderdaad geen WIFI en hij dacht er niet aan dat ik daar geen abo heb met mobiele data. Maar dat is inderdaad bezorgdheid, geen controle wegens wantrouwen.

Ik krijg gewoon steeds meer het gevoel dat jij zonder hem veel gelukkig zou zijn, ik kan het niet honderd procent beredeneren, maar zo is het wel.

Ik wens je veel wijsheid toe, maar wil je sowieso meegeven dat ik in mijn tweede huwelijk gewoon heb ondervonden dat er meer dan één grote liefde kan zijn in je leven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:07

420BlazeIt schreef:
Je moet het maar willen om er een gewoonte van te maken alles weer strak terug te zetten. Of krijgt meneer zelf dan ook hulp met het loslaten van dit soort dingetjes (en staat hij daarvoor open)? Zo'n strak regime ...

Het hoeft niet eens autisme te zijn, OCD zou ook nog kunnen. Soms hebben deze mensen er zelf ook last van en komt daar de agressie uit voort. Hier is zeker wat aan te doen (EMDR kan helpen, maar ook hypnotherapie, gedragstherapie), maar inderdaad: dan moet hij dat zelf ook willen. Een mogelijkheid is in ieder geval dat TS zich erin verdiept. Alleen al begrip hebben voor iets waar een ander in eerste instantie niets aan kan doen kan al zo'n groot verschil maken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:14

Blomme schreef:
Shenavallie schreef:
n
We hebben kinderboeken, luisterboeken ed liggen. Een paar jaar terug had ik aangedrongen elke dag een pagina sameb te lezen maar toen hij begon te werken was dat te druk.

Misschien wil hij met jou alleen maar leuke dingen doen en is een cursus buiten de deur voor hem prettiger? Of probeer het voorzichtig aan weer op te pakken? Hooguit een kwartiertje per dag, anders wordt het zo'n 'moeten'.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 13:12

vrouwke schreef:
anjali schreef:

Wij hebben ieder ons eigen ding, hij heeft 2 bedrijven waar ik door de weeks meehelp als ik iets voor hem kan doen.
Ik zou niet tegen kunnen als hij mij zou controleren of over viel dat iets schuin/ scheef stond.

Waarom vind je dit een rare vraag? Ik vind het een realistische vraag.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:49

vrouwke schreef:
anjali schreef:

Waarom vind je dit een rare vraag? Ik vind het een realistische vraag.[/quote]

Als je het topic doorleest dan snap je dat de schoen totaal ergens anders wringt en dan is vragen of ts verlieft is, een onzinnige en domme vraag.