Celiien schreef:Liedjes zingen? Hier komen ze gewoon , roepen sint maarten, en als ze niks krijgen krijg je een paar verwende koters die nog net niet gaan schelden (of soms wel). Maar zoals ik zei, het is niet echt iets van 'hier'. Over komen waaien in het kader van gratis snoep of geld gok ik
Toen ik nog klein was liep ik ook altijd al Sint Maarten! Met een lampion, zelfs met een echt waxinelichtje, haha oppassen dat je lampion niet in de fik vloog... Ik kan me nog herinneren dat ik later een zaklamp in mijn lampion had!
En ik woon mijn hele leven al in Zoetermeer! Ik praat nu over een jaar of 35 geleden, dus niet echt nieuw
.Ik vond het altijd geweldig, liedje zingen en snoepjes ophalen en dan thuis op een schaal bekijken wat je allemaal had opgehaald.. Ook mandarijntjes en ander fruit en op de hoek vd straat was het altijd oliebollen eten, daar was het altijd druk...
Ja, ik heb er goede herinneringen aan! Zie het nu steeds minder, Halloween heeft terrein gewonnen!
? Hier komen ze gewoon , roepen sint maarten, en als ze niks krijgen krijg je een paar verwende koters die nog net niet gaan schelden (of soms wel). Maar zoals ik zei, het is niet echt iets van 'hier'. Over komen waaien in het kader van gratis snoep of geld gok ik
).

Ik vond het nog fijner dan Sinterklaas (beetje bang voor zo'n oude man en die pepernotengooiers). Bij ons was het een hele happening en haalden we alles eruit wat erin zat
Op school waren we dan al een tijdje in de weer om de mooiste lampion te maken! Meestal onderkoeld en zeiknat van de regen, maar in de avond gingen we los
Tot groep 8 was bij ons de stelregel en in het dorp was het ook goed te zien, want die hadden nog een zelf gemaakte lampion en niet eentje van Action
ook een ex-Zwollenaar hier (AA-Landen) en daar was het inderdaad écht een groot ding.