Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
espiga1984 schreef:Ik meld mij ook!
Ongeveer een anderhalve maand geleden begonnen, toen ik terugkwam van reis. Ik wijtte het aan de jetlag en neerslachtig gevoel na vakantie. helaas ging het niet over. Ik heb begin dit jaar wat toestanden meegemaakt die ik volgens mij aan het verwerken ben.
Ondertussen heb ik niet enkel nachtmerries maar heel levendige dromen.
Ik heb ook een app op mijn telefoon die mijn slaapritme registreert. (in vliegtuigstand zodat ik geen invloed heb van de stralingen). Daaraan is duidelijk te zien dat ik ieder uur wel een paar minuten wakker ben. meestal besef ik het ook. Diepe slaap is enkel een paar uurtjes per nacht. Ben dus behoorlijk moe.
Ik ben met mijn klachten naar de huisarts geweest. Ik heb bijvoorbeeld ook haaruitval. Alleen maar te wijten aan stress volgens de dokter want lichamelijk niks mis.
Ik ben altijd al iemand geweest die vaak mijn dromen kon onthouden en mijn dromen hadden vaak ook een invloed op mijn dagelijkse leven, in de zin van dat ik er overdag ook nog mee bezig was, of echt in een waas leefde. En omgekeerd, wat ik overdag meemaak, draag ik heel bewust 's nachts mee.
Ik heb bijvoorbeeld dromen over mijn werk. Ik heb enorme struggles met mijn leidinggevende en geraak niet vooruit op professioneel vlak. Daar zit ik heel erg mee. In mijn droom vertaalde dit zich letterlijk door mezelf te zien een ladder opkruipen, maar ik werd tegengehouden door mijn leidinggevende die bovenaan de ladder stond. Ik droom verder heel vaak dat ik ergens naartoe wil, maar dat ik gewoonweg niet vooruit geraak, door een auto die niet rijdt, of een felle wind die me tegenhoudt. Echt frustrerend
Janneke2 schreef:Mbt slaaphygiene is het punt 'geen dutje overdag' omstreden.
In zuidelijker landen en in Duitsland is een middagslaapje volstrekt geaccepteerd. En tot en met in Scandinavië hebben mensen 's middags een dip in hun lichaamstemperatuur. Dat hebben we uit Afrika overgehouden.
Dus waarom een vermoeid mens geen siësta 'mag' houden ontgaat mij - ik knap er doorgaans erg van op.
(Uiteraard is dit geen pleidooi voor het omdraaien van het dag/nachtritme.)
Janneke2 schreef:Mbt slaaphygiene is het punt 'geen dutje overdag' omstreden.
In zuidelijker landen en in Duitsland is een middagslaapje volstrekt geaccepteerd. En tot en met in Scandinavië hebben mensen 's middags een dip in hun lichaamstemperatuur. Dat hebben we uit Afrika overgehouden.
Dus waarom een vermoeid mens geen siësta 'mag' houden ontgaat mij - ik knap er doorgaans erg van op.
(Uiteraard is dit geen pleidooi voor het omdraaien van het dag/nachtritme.)
MusicIsLife schreef:Als ik horror keek eigenlijk nooit last van nachtmerries de nacht ernamaar ik doe het maar gewoon niet meer voor de zekerheid
![]()
Jeeetje! 10 in 1 nacht
mirthheee schreef:MusicIsLife schreef:Als ik horror keek eigenlijk nooit last van nachtmerries de nacht ernamaar ik doe het maar gewoon niet meer voor de zekerheid
![]()
Jeeetje! 10 in 1 nacht
yep, is wel het heftigste wat ik tot nu toe heb gehad. meestal als je bijvoorbeeld dood gaat word je opdat moment wakker, dat heb ik niet. kan de nachtmerries ook helemaal beschrijven en uittekenen. maar mijn nachtmerries zijn zo heftig dat ik ze niemand vertel..
MusicIsLife schreef:Wat erg Always Hik vond jullie zo een leuke combinatie!!! Van de week nog een leuk topic van jullie voorbij zien komen! Sterkte!
![]()