Haar doneren, wel of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:53

Ik heb 4 maanden geleden mijn haar gedoneerd aan de Nederlandse Haarstichting, omdat het geverfd was. Ik heb altijd lang haar gehad, tot halverwege mijn rug ongeveer. Maar ik was het zo zat! Ik had super veel klitten, wassen was een drama, duurde heel lang voordat het droog was, dus ik had zoiets van, oke, eraf! En ik ben er zo blij mee! Kort(er) haar is hemels!

Het was iets langer dan deze foto, en een andere kleur

https://fb-s-a-a.akamaihd.net/h-ak-xtf1 ... 8bf38c77d7

Naar dit

Afbeelding

Ondertussen heb ik er weer 10-15 centimeter eraf laten halen omdat het echt al weer lang was, nu is het dit
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58602D38

Ik had echt zoiets, als het niks is, dan groeit het wel weer aan. Ik wil het graag weer laten groeien om nog een keer te doneren, maar ik vind dit korte haar ook wel heel fijn.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 16:15

Amyyy schreef:
Ik heb 4 maanden geleden mijn haar gedoneerd aan de Nederlandse Haarstichting, omdat het geverfd was. Ik heb altijd lang haar gehad, tot halverwege mijn rug ongeveer. Maar ik was het zo zat! Ik had super veel klitten, wassen was een drama, duurde heel lang voordat het droog was, dus ik had zoiets van, oke, eraf! En ik ben er zo blij mee! Kort(er) haar is hemels!

Het was iets langer dan deze foto, en een andere kleur

https://fb-s-a-a.akamaihd.net/h-ak-xtf1 ... 8bf38c77d7

Naar dit

[ [url=m/OXngix.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ondertussen heb ik er weer 10-15 centimeter eraf laten halen omdat het echt al weer lang was, nu is het dit
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58602D38

Ik had echt zoiets, als het niks is, dan groeit het wel weer aan. Ik wil het graag weer laten groeien om nog een keer te doneren, maar ik vind dit korte haar ook wel heel fijn.

Wat gaaf staat dit zeg! Ik vind dit kortere je erg leuk staan! :j

Trouwens even off topic, je komt me zo bekend voor. :+ Maar nu zie ik in je profiel staan dat je LD doet in Den Bosch, ik ook!

Bootsiebob

Re: Haar doneren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:44

Amyyy staat je erg leuk dat korte haar!
Ik denk erover het ook te doen en dan wil ik zoiets als jij nu hebt. Is het lang genoeg om nog een staartje te kunnen maken? En een beetje brutale vraag, maar heb je misschien een foto van de zijkant? Dan zou ik de kapper kunnen laten zien hoe ik het graag wil :o

Dit is nu
Afbeelding

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 21:30

Bootsiebob, bedoel je van de eerste foto (dat langere?) of het korte? dan kijk ik even of ik een foto kan vinden! Mijn eerste kapsel kon ik echt makkelijk in een staart doen! Zowel hoog als laag, het was nog best wel lang. Nu gaat het alleen nog in een lage staart, het is net ietsjes te kort.

En dankjewel allebei, het is echt super fijn, korter haar, vind het zelf ook goed staan.

En haaai Danielle :+ :')

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:06

Van het korte bedoelde ik. Is allebei leuk, maar het kortste kapsel vind ik echt super.
Misschien moet ik het dan toch iets langer laten, een staartje is wel fijn en speldjes blijven bij mij nooit zitten...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:19

Zal ik morgen even maken! Het was ook de bedoeling dat het iets langer was gebleven, gelukkig groeit mijn haar snel. Ik heb het tot boven mijn schouders afgeknipt

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:25

Ik heb mijn haren gedoneerd aan stichting haarwensen en ik heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:35

Ik heb mijn haar ook al eens gedoneerd aan haarwensen. Ook toen het nog 25 cm was. Heerlijk van lang naar kort :D En aangezien ik echt te lui ben om naar de kapper te gaan, is het nu ondertussen alweer lang :P Alleen die 30 cm die haarwensen nu wil dat red ik niet. Zit net aan op 30 maar dan zou ik mezelf moeten milimeteren en dat gaat me net even te ver :+ En dat is ook nog zonder vlecht gemeten. Dus of ik spaar nog even door, of het gaat eraf zonder dat het naar een stichting gaat. Wel jammer, maar ik ben het eigenlijk alweer een beetje zat dat lange haar :=

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:49

rina schreef:
Ik heb mijn haar ook al eens gedoneerd aan haarwensen. Ook toen het nog 25 cm was. Heerlijk van lang naar kort :D En aangezien ik echt te lui ben om naar de kapper te gaan, is het nu ondertussen alweer lang :P Alleen die 30 cm die haarwensen nu wil dat red ik niet. Zit net aan op 30 maar dan zou ik mezelf moeten milimeteren en dat gaat me net even te ver :+ En dat is ook nog zonder vlecht gemeten. Dus of ik spaar nog even door, of het gaat eraf zonder dat het naar een stichting gaat. Wel jammer, maar ik ben het eigenlijk alweer een beetje zat dat lange haar :=

Ik ga voor Stichting Haarwensen omdat mijn haar toch niet geverfd is en ook lang genoeg.
De Nederlandse Haarstichting hanteert een minimum van 25 cm en haardonor.nl hanteert een minimum van 15 cm die je zelf kunt laten afknippen en op kunt sturen.
Misschien is dat wel haalbaar :) http://www.haardonor.nl/haren-doneren/

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 13:12

Ik wilde graag mijn geverfde haar doneren, en dat mocht bij de Nederlandse Haarstichting, daarom heb ik daar voor gekozen! Het moet minimaal 25 cm zijn, maar volgens mij mag je gewoon los in een staart meten. Ik heb het thuis door een vriendin van mij laten knippen en zelf mijn vlecht in een enveloppe opgestuurd en kreeg een paar dagen later een bedankmailtje!

Hier foto's van toen het net geknipt was

Afbeelding

En dit is het nu 1,5 week later

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:29

Staat je echt goed, ik ga de kapper ook vragen het zo te knippen!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 13:29

Ik heb het gedaan vandaag! En ik ben echt blij! :D

Afbeelding

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:38

Fijn dat je er blij mee bent! Stoer dat je het toch hebt doorgezet Het poedelige waar ik ( en ook jij zelf ) bang voor was, zie ik gelukkig aan de onderkant niet ontstaan. Wel vind ik de bovenkant/aanzet niet zo netjes.
Ik vond je lange haar mooier, maar het gaat erom wat jij van je eigen haar vindt! :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:44

Wauw! Ik vind het kortere haar altijd zo veel leuker staan bij de meeste mensen die het haar doneren!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 13:45

roxiie schreef:
Fijn dat je er blij mee bent! Stoer dat je het toch hebt doorgezet Het poedelige waar ik ( en ook jij zelf ) bang voor was, zie ik gelukkig aan de onderkant niet ontstaan. Wel vind ik de bovenkant/aanzet niet zo netjes.
Ik vond je lange haar mooier, maar het gaat erom wat jij van je eigen haar vindt! :D

De kapper heeft het ook heel veel gekamd en geborsteld en er doorheen gegaan met het knippen waardoor het heel erg is gaan pluizen en er slordig uit is gaan zien, dus misschien dat het daardoor komt. Ik ga straks douchen zodat het weer goed gaat zitten. Maar toch bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:52

Staat je goed TS! :D
Ik vind het zo knap dat mensen hun lange haar durven knippen, ik heb het tot mijn broekriem en ondanks dat ik er vaak helemaal gek van wordt door de klitten durf ik er nog geen schaar bij in de buurt te houden. :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:54

Stoer dat je het toch gedaan hebt! En heel leuk je korte haar.
Zal wel wennen zijn als je zo gaat douchen en je shampoo pakt... Veeel te veel haha :P
Heb je nog een foto gemaakt met je afgeknipte vlecht?

Ik moest laatst inderdaad nog aan het oude topic denken, dat dat niet meer leefde en dat dat wel jammer was, want het was leuk om te volgen en andere mensen te motiveren de stap te zetten :)) (Heb het zelf in 2012 gedoneerd, alweer even geleden :P)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:58

Ik heb mijn krulhaar ook van lang naar heel kort geknipt. Kappers zeiden altijd dat ik dat niet moest knippen omdat ik anders een afro zou krijgen. Nou heb ik het toch gedaan en het valt gewoon normaal!

edit: oh haha je hebt het al gedaan, leuk!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:18

Het korte staat super! !

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:34

Wauw staat je echt super goed zeg!

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:36

Staat je echt super TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:39

De lengte is echt heel mooi! Persoonlijk vind ik de pony nu nog wat te kort, omdat hij opkrult. Denk dat die over 3/4 weken echt perfect zit haha! Of even je pony stijlen :+

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:54

Inderdaad eerst even douchen dan kun je pas het echte model zien al vind ik dit al super fris staan :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:06

Super! Het staat je ook echt heel goed, echt heel mooi!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:14

Wat cool