Mannen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: Mannen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:45

Ik lees hier zoveel dingen die ik herken in de man waar ik al 7 naar mijn leven mee deel :D

Mannen zijn rare snuiters, maar zonder hen zou ook maar saai zijn. Niemand om tegen te klagen dat er 81 (jawel, gisteren geteld) sokken door het appartement zwerven.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:49

Och jee, daar kan ik wel een heel boek over volschrijven denk ik :D

Die van gister vond ik wel heel mooi.
Mn vriend had de droger aangezet maar die ging na een paar minuten weer uit. Na drie keer aanzetten ging meneer mokkend op een stoel zitten en vertelde dat de droger kapot was.
Ik vraag: heb je het water wel uit het reservoir gehaald? Anders doet ie het niet....
Je had hem moeten zien kijken :')
"reservoir, wat voor reservoir?"
"dat waterreservoir dat je leeggooit na het drogen"
"huh, waar zit dat ding dan?"
"het is een laatje dat je open kan trekken"
"jamaar dat is toch voor de wasmiddel?" _O-

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:53

Hahaha Hoe herkenbaar!

Wij wonen al zo'n 6 jaar samen maar sommige dingen zijn echt ONMOGELIJK af te leren.

Vuile vaat
Op het aanrecht BOVEN de vaatwasser!
WC rolletjes inderdaad in het fonteintje!
Lege flessen douchegel? Die laten we gewoon staan!
Even doorgeven dat er iets op is... (suiker, douchegel etc) Nee hoor. Maar wel zeuren het er niet is :')
Stofzuigen? Als ik het heeeeeeeeeeeeeel dringend vraag en dan kan ik daarna vaak alsnog zelf een keer doen!

Ach...

Wat doe je er aan he? :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:03

Ooohh hele herkenbare dingen _O- Die wc-rolletjes herken ik ook inderdaad, hahaha. Maar eerlijk gezegd betrap ik mezelf er ook wel eens op. :o

Mijn vriend is ook (nog) niet zo van het opruimen. Maar zo langzamerhand sla ik het al een beetje in. :P
Merk wel dat dit komt omdat hij thuis echt nog nooit wat heeft hoeven doen. Zijn bed werd opgemaakt, kleding netjes gestreken, opgevouwen en in de kast gelegd.

Hij is docent en heeft elke dag een grote lunchbox mee naar het werk met zijn broodjes erin. Daarbij hebben docenten ongeveer om de 6/8 weken vakantie. Aan het eind van de vakantie wanneer hij zijn brood moet smeren voor de volgende dag, heeft meneer geen brooddozen meer, dus die mag hij dan gaan opzoeken. De inhoud wil je dan ook echt niet meer zien.. Dat vind ik al zo goor dat ik pissig word, maar dan wordt het nog erger: hij gooit gewoon de hele brooddoos weg. |o :')
Dus die mocht hij weer uit de ton halen, de inhoud eruit gooien en het verder goed afwassen met kokend water. Vond hij minder grappig. Maar goed, hij leert er wel van pakt nu zelf aan het eind van de dag netjes zn lunchbox in de vaatwasser. *\o/*

En nog iets waar ik me dood aan erger en wat echt moet veranderen voordat we gaan samenwonen: als hij zijn baard heeft geschoren en dat is niet goed boven de wasbak gegaan, dan veegt hij de rest van de haartjes op de grond en die schuift hij zo onder de badmat. :oo :x Geen zin om het op te zuigen of op een andere manier netjes achter te laten. Niet goed voor mijn humeur. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:04

Om nog te reageren op je startpost, mannen zien pas wat als je het doet over het algemeen. :+

Mijn vriend is er ook zo een. Die snapt het pas als ik het een keer voor hem opruim. Daarna doet ie het zelf. :Y)

@Julia: heb jij meteen de reden te pakken waarom ik zo'n afkeer heb van broodtrommels.. ik neem alles mee in aluminiumfolie :+

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:06

Ohja, nog zo'n schoonmaakpuntje; vriendlief is kok, en maakt 5 dagen in de week de hele keuken (in het restaurant) schoon.
Maar thuis schoonmaken, ho maar! Ik mag alles zelf doen, en als ik het niet doe dan gebeurd het gewoon niet.
Een paar maand geleden was ik er zó klaar mee dat ik gewoon gestopt ben met schoonmaken en opruimen (let wel, we wonen niet samen, hij woont alleen, alle rommel is van hem, mn eigen zooi ruim ik wel op)
Resultaat: de koelkast liep zo'n beetje weg van de schimmel, de afwas stond 6 (!) weken aangekoekt op het aanrecht en meneer at alleen nog van plastic bordjes, hij had geen schone kleding, zn bed werd niet verschoond, en op den duur was de vloer niet meer te zien van de rommel en gorigheid.
Het heeft geholpen, uiteindelijk heeft ie alles ZELF schoongemaakt (hallelujah) en nu helpt ie dus wel netjes mee in het huishouden (zijn huishouden notabene, ik heb ook gewoon mn eigen huishouden er nog bij)

Conclusie: mijn vent is een luie gore donder, maar ik hou toch wel van hem :Y)
Laatst bijgewerkt door Laurora op 29-09-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:06

Ik herken redelijk weinig gelukkig.

Maar ik vraag me af: die mannen hebben het ergens niet geleerd. Dus ergens is er in de opvoeding een hiaat. Hoe doen de moeders-met-zoontjes dat hier?

Herken veel namelijk wel in het gedrag van het zoontje van mijn man, niet in mijn man zelf....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:10

Rocamor schreef:

Maar ik vraag me af: die mannen hebben het ergens niet geleerd. Dus ergens is er in de opvoeding een hiaat. Hoe doen de moeders-met-zoontjes dat hier?

Herken veel namelijk wel in het gedrag van het zoontje van mijn man, niet in mijn man zelf....

Mijn vriend heeft het niet van een vreemde, zijn ouders hebben geen eens schoonmaakspullen "want het word toch wel weer vies" |o
Ook zijn broer maakt niet schoon. Ik hoef daar ook echt niet in huis te komen want het is te ranzig voor woorden :r (en dan héb ik al smetvrees)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:12

Ik ben zelf zo'n monster... Ik trek iets uit de kast, trek het aan, kijk in de spiegel, toch niet.... Dan trek ik het weer uit maar dan is het te gekreukt voor de kast! Dus dan hang ik het op mijn (net nieuwe) kapstok voor de 'niet vies niet schoon'-kleren (uitvinding! Aanrader!), en na een week gaat het alsnog de was in :')

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:14

Ik doe hetzelfde maar ik prop het gewoon terug in kast _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:16

Kinke schreef:
Azmay schreef:
Die laat ik juist altijd open staan tot grote ergernis van mijn vriend :o

Maar waarom dan? Leg het me uit, want ik snap er niks van! :D

Ohhh maar dit doe ik ook! Dan pak ik een mes om bijv. alleen een droge boterham mee in 2en te snijden (dan hoeft hij van mij niet de vaatwasser in hoor...) dus dan laat ik het kastje open om hem zo weer terug te leggen... en dan besluit ik TOCH iets smeerbaars op brood te doen (dus wordt het mes vies en moet hij toch in de vaatwasser). En dan vergeet ik dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:17

Kast?

Ik gooi de schone was van het rek de wasmand in en pluk het daaruit :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:17

Mijn vriend heeft een hele vervelende gewoonte voordat we weg gaan. "Ow ik moet nog even plassen"
En dan staan we al klaar met jas en schoenen aan, doe dat dan even eerder :+ Maar nee, elke keer als we weg gaan weer hetzelfde liedje >;)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:21

xPabloBokt schreef:
Om nog te reageren op je startpost, mannen zien pas wat als je het doet over het algemeen. :+

Mijn vriend is er ook zo een. Die snapt het pas als ik het een keer voor hem opruim. Daarna doet ie het zelf. :Y)

@Julia: heb jij meteen de reden te pakken waarom ik zo'n afkeer heb van broodtrommels.. ik neem alles mee in aluminiumfolie :+

Haha ja, dat heb ik 'm ook al gezegd. :') Maar wat dat betreft ben ik dan wel weer een zeikerd: aluminiumfolie moet niet bij het GFT-afval. Dus in één geheel weggooien mag dan alsnog niet. :P

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:21

Flowery schreef:
Mijn vriend heeft een hele vervelende gewoonte voordat we weg gaan. "Ow ik moet nog even plassen"
En dan staan we al klaar met jas en schoenen aan, doe dat dan even eerder :+ Maar nee, elke keer als we weg gaan weer hetzelfde liedje >;)

_O- dat heb ik ook
En dan als we onderweg zijn moet ik nog een keer, en als we op plaats van bestemming zijn nog wel 5x
En elke keer moet mn vriend mn tas vasthouden, zielug he ~~}>

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:26

Danique schreef:
Ohhh maar dit doe ik ook! Dan pak ik een mes om bijv. alleen een droge boterham mee in 2en te snijden (dan hoeft hij van mij niet de vaatwasser in hoor...) dus dan laat ik het kastje open om hem zo weer terug te leggen... en dan besluit ik TOCH iets smeerbaars op brood te doen (dus wordt het mes vies en moet hij toch in de vaatwasser). En dan vergeet ik dat...

Hier kun je dat niet vergeten, want als je bestek wilt pakken dan sta je voor de lade. En..de afwasmachine zit ernaast, maar dan zet je de vieze vaat bovenop de afwasmachine ipv erin :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:31

Laurora schreef:
Rocamor schreef:

Mijn vriend heeft het niet van een vreemde, zijn ouders hebben geen eens schoonmaakspullen "want het word toch wel weer vies" |o
Ook zijn broer maakt niet schoon. Ik hoef daar ook echt niet in huis te komen want het is te ranzig voor woorden :r (en dan héb ik al smetvrees)

Huh... Hoe bedoel je 'hebben geen schoonmaakspullen' :wow:
Als in: ze halen nooit een sopje door het huis? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:32

Ik dweil nooit := , afwas loopt hier vaak nog net niet weg . Ieder zijn ding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:34

Rebecca schreef:

:oo

Ik vond mezelf al laks met wekelijks afstoffen, dweilen en badkamer om de week soppen :Y) de rest doe ik vaker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:34

verootjoo schreef:
[naam] schreef:

:oo

Ik vond mezelf al laks met wekelijks afstoffen, dweilen en badkamer om de week soppen :Y) de rest doe ik vaker

:') afstoffen wat een idee :oo

Laatst voor het eerst in een jaar gedweild door mam , water was pikzwart

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:36

En de paddenstoelen groeien nog niet in je huis? :')
En erger je je niet aan die stofzooi?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:37

:n geen muggen etc niks , heb een killer kat in dienst :) . Nee stof zie je niet :n

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:43

Ik hoop dat dat toch een grapje is? -O-

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:46

Rebecca schreef:

En verder ben je nooit ziek, ofzo? Dit is echt niet gezond :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:47

Door de stof het stof niet meer zien :D

Hoe kan je stof nou niet zien als je nooit afstoft ?