Een relatie met je ware liefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Een relatie met je ware liefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:38

Mijn soulmate heb ik gevonden, zo noem ik mijn man en zo voelt dat ook :j Troffen elkaar in beschonken toestand in een te foute kroeg waar we beiden nooit kwamen en ook nooit meer geweest zijn... En liefde op het eerste gezicht eigenlijk.

Hij weet wat ik denk, we maken elkaars zinnen af, hebben dezelfde ideeen en verwachtingen over wat we wel en niet willen. 6 jaar zijn we samen waarvan 2 getrouwd, krijg nog steeds vlinders en kriebels als ik hem zie <3

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:14

Ik heb mijn ware liefde gevonden op tinder. We komen allebei uit heel verschillende milieus, waardoor wij best verschillende opvattingen hebben over een aantal dingen. Maar we houden van elkaar en kunnen goed met elkaar praten en discussiëren. Na exact 2 jaar verkering gehad te hebben zijn we een paar weken geleden getrouwd. En volgende week vertrekken we voor minimaal een jaar naar Frankrijk We zijn heel gelukkig samen, ook al gaat het niet altijd vanzelf. Ik wil heel graag oud worden met hem, en ik zie hem ook echt als de vader van onze kinderen :)

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:31

Lieve Nann je bent zoon leuke lieve knappe meid als iemand die met jou een relatie heeft vreemd zou gaan heeft hij ten eerste een stekie los en ten 2de blind Ik hoop dat je met deze jongen idd heel oud gaat worden met veel liefde en geluk en er veel knappe kindjes komen :*

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:36

Mijn man en ik hebben een lastige start gekend, daar heb ik 6 jaar geleden hier nog een topic over gemaakt. Niets lastigs tussen ons twee, wel ivm mijn vorige relatie.
Maar dus intussen net 6 jaar verder, we zijn allebei behoorlijk gegroeid, persoonlijk en in de relatie. In juni zijn we ook getrouwd en we wonen sinds kort in ons eigen huis.

Ik beschouw hem als het groot lot dat ik gewonnen heb.

Onze sleutel is denk ik humor. We lachen nogal wat af en doen heel idioot tegen elkaar.
Toch kunnen we ook goed praten over de serieuze zaken en staan we hetzelfde in de grote dingen des levens.

Hij is ook heel chill in alles, totaal niet jaloers of bezitterig aangelegd. En ik heb het ook al een heel stuk afgeleerd. En dat is wel heel fijn.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:42

Ik was altijd heel cynisch over relaties, ik geloofde er niet zo in, ik wilde geen kinderen en ik wilde niet zo'n standaard relatie... En toen ontmoette ik m'n vriend. Op Tinder. En hij woonde in de UK :+
We kennen elkaar nu 2,5 jaar, zijn 2 jaar samen, wonen anderhalf jaar samen en hebben in december ons eerste huis samen gekocht. Hij is echt mijn beste vriend en ik zie mezelf ook echt oud worden met hem <3 Je weet het natuurlijk nooit, maar ik zie het in elk geval wel gebeuren. Wat Tieneke ook zegt, we maken elkaar aan het lachen en dat is echt heel belangrijk voor mij. Hij is ook zo'n beetje de enige persoon waar ik me echt compleet op mijn gemak voel en bij wie ik echt voor de volle 100% mezelf kan zijn, meer nog dan bij m'n beste vriendin bijvoorbeeld.

We laten elkaar heel erg ons eigen ding doen maar zijn het grootste deel van de tijd wel samen, normaal zou dat me benauwen maar bij hem totaal niet.

Ik ben 21, hij is 23.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 23:49

Heel erg je eigen ding kunnen doen is ook belangrijk idd!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 03:38

Toch heb ik dat met Joon minder dan met mijn vorige relaties. Daar vond ik eigen tijd prio nr 1, was ook heel bezitterig wat betreft vrienden en hobby's. En met Joon doe ik graag veel samen. Ik heb nog wel mijn girl-dates maar ze komen ook over de vloer als Joon thuis is. En dan bakt hij taartjes en zet thee en en geeft advies when in need.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 03:49

Wij zijn nu bijna 9 maanden samen. Misschien heel kort om nu al iets te kunnen zeggen... Maartoch heb ik er veel vetrouwen in. Het was eigenlijk liefde op het eerste gezicht, maar we voelde ons allebei heel erg stom dat we al verliefd waren op iemand die we eigenlijk niet eens echt kende... Toch maar weer opnkeuw afgesproken en steeds klikte het wel heel erg goed.
Halfjaar lang chter elkaar aangelopen en toen uiteindelijk was het zover <3

Ik had nog nooit een relatie gehad en was daar ook niet zo heel makkelijk mee. Vond niet zo snel iemand leuk, maar zei was het helemaal <3

Wij hadden allebei best wel wat struggles met onzelf en daarbij werd ik ziek en zou zij op stage gaan. Ik ben goed ziek geweest en gelukkig toch behoorlijk opgeknapt voor zei wegging.

Ik ben er nog niet maar samen komen we er :) zei zit nu op stage in Peru. Ze is nog 3 dagen bereikbaar en daarna 2,5 maand niet meer. Toch ga ik er voor een maand heen in december en januari <3

We krijgen veel complimenten over onze relatie en iedereen zegt dat wij er wel komen <3

Ik geloof wel dat zei de ware is <3 <3

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 03:54

Science90 schreef:
Pff ik ga dit topic ook maar volgen...
21 jaar, nog nooit een relatie gehad en onzeker hoe je nou weet of je bij elkaar past/gelukkig wordt met iemand. Ik wil niets liever dan een normale, monogame relatie waarbij je 60 jaar gelukkig bent met elkaar.

Ik dacht dat ook toen ik bijna 19 was! En ik had ook niet verwacht dat er zo snel ineens iemand op mijn pad zou komen. Maar nu het zover was, gaat het allemaal vanzelf :j bij jou komt het ook vanzelf helemaal goed :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 04:36

Haha ja ik!

Ik ben 25 m'n vriend eind van de maand 31.

Hebben elkaar op 'n vakantie leren kennen ik zag hem zitten en het was direct raak. Voor hem ook.. 2 jaar lange afstand gedaan en nu ben ik afgelopen April naar Australie voor hem verhuisd. :D
Heel gelukkig samen. Tuurlijk hebben we kleine argumenten soms.. of mindere dagen maar dat is normaal. :)

Zie me met hem kinderen krijgen, huis kopen, oud worden.
Dit heb ik nooit met iemand anders gehad of gewild.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 28-09-16 05:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 04:44

Hier bijna 4 jaar samen.
We zijn gekoppeld door mijn zusje en zijn nichtje.
We waren toen beide 30 jaar.

Vanaf het begin zat het eigenlijk gelijk al goed.
Binnen een half jaar samen gaan wonen.
Er zijn heel wat dingen op ons pad gekomen.
Scheiding ouders, ernstig ziek zusje en een zwangerschaps traject waar we in zitten.
We blijven sterker worden samen en meer naar elkaar toe groeien.

Ik kan wel zeggen wij hebben elkaar echt gevonden :D <3

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:15

lieveli schreef:
Toch heb ik dat met Joon minder dan met mijn vorige relaties. Daar vond ik eigen tijd prio nr 1, was ook heel bezitterig wat betreft vrienden en hobby's. En met Joon doe ik graag veel samen. Ik heb nog wel mijn girl-dates maar ze komen ook over de vloer als Joon thuis is. En dan bakt hij taartjes en zet thee en en geeft advies when in need.

Same here. Met mijn ex-vriendjes wilde ik juist niet te vaak met ze samen zijn, vond het heeeerlijk om alleen te zijn en vond het al snel te veel. Maar John mis ik al als ie een weekendje weg is voor zijn werk haha. Ik vind samen wonen echt heerlijk en vind het dubbel leuk als we samen een dagje vrij zijn.

Ik ben dan juist weer niet iemand die veel met vrienden af spreekt. Omdat ik nog aardig nieuw ben in dit land zijn mijn meeste vrienden op/rondom mijn werk, dus die zie ik dan wel. Sta achter de receptie van een hostel, genoeg sociale contacten daar. :)) - Buiten dat hebben mijn vriend en ik een leuke vriendengroep (waarvan ook de meeste elkaar kennen door het hostel (oud-collega's enzo) en daar gaan we zo nu en dan mee uiteten/bios/bowlen

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:44

Ik heb zeker mijn ware liefde ontmoet, tenminste, dat hoop ik natuurlijk. We hebben elkaar met oud&nieuw leren kennen, anderhalve maand later relatie en we zijn nu dus zo'n 7 maanden verder. Tuurlijk, het gaat niet altijd over rozen, maar elke dag naast hem in slaap vallen en weer wakker worden is het heerlijkste wat er is <3
Ik zie hem als mijn toekomstige man, de vader van m'n kinderen en de man waar ik mee oud wil worden. En gelukkig denkt hij er hetzelfde over :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:52

Al 22 jaar samen met mijn grote liefde. Groot want twee meter lang :D

Grote liefde? Ja! Altijd makkelijk? Nee. Maar wel, om zo te zeggen, mijn betere helft. En bij ons is er geen ruimte voor een ander. Hij en ik willen dat niet.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 28-09-16 07:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:15

Ware liefde... ik heb zelf het gevoel dat ik die nu ook gevonden heb. Ik heb weliswaar nog maar sinds 22 augustus met mijn vriend. Maar het voelt al zoveel langer. Bij hem voel ik me veilig en vertrouwd. Ben dolgraag bij hem en als ik niet bij hem ben, ookal is dat nog maar net. Dan mis ik hem al. Hij is altijd zo lief en weet precies het juiste te doen/zeggen op sommige momenten. Een heel warm persoon ook. Ja met hem wil ik wel oud worden :)

(Ik ben 23 en hij 25)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:46

Ik denk ook zeker te weten in een relatie te zijn met mijn grote liefde.
Waar ik altijd en overal het gevoel heb op mijn tenen te moeten lopen kan ik bij haar meer dan mezelf zijn. Ik voel me zo op mn gemak. Kan alles zeggen. En we kunnen zo ontzettend hard lachen om helemaal niets. We kunnen heerlijk gek doen.
Kan elke dag weer niet wachten tot ik haar weer zie.

We denken over heel veel t zelfde en vooral over hoe we onze toekomst samen zien.
Kan ook niet wachten tot we volgend jaar gaan trouwen en ik wil niets liever dan een gezin stichten met haar.

Ruzie? Hebben we nooooit :')
Was het maar zo'n feest. Maar meestal maak ik ruzie en heeft zij zoiets van praat maar weer tegen me als je weer normaal kunt doen :') Ik heb nogal een kort lontje af en toe
Laatst bijgewerkt door x_Anne_x op 28-09-16 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:52

Ik heb mijn soulmate ook gevonden :j Inmiddels 5.5 jaar geleden, en 6 maanden getrouwd, en ons eerste kindje onderweg.
Voor mij was het meteen liefde op het eerste gezicht, hij had iets langer nodig :')

Wil dat zeggen dat je relatie altijd perfect loopt? Absoluut niet. Maar ik weet 100% zeker dat er niemand anders is waar ik tegen aan wil kruipen, bij uit wil huilen, of wat dan ook. Hij is voor mij gewoon de perfecte man, en hij roept dat ik hetzelfde ben voor hem. Dus dat lijkt me goed dan :D

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:11

Ik vind het moeilijk om te zeggen dat ik geloof in de ware liefde. Maar dat komt ook mede door de scheiding van mijn ouders. Maar als ik mijn opa en oma dan zie die bijna 61 jaar getrouwd zijn, dan zal het wel bestaan <3

Sinds een half jaar ben ik samen met mijn vriend. Ik ben 23 hij word volgende week 31.
Voor mij is hij niet alleen mijn vriend maar ook mijn maatje/beste vriend. Iemand waarmee ik mijn gevoelens mee kan delen, waarmee ik over alles met hem kan praten, en belangrijkste dat hij van me houdt zoals ik ben.
Sinds ik samen met hem ben durf ik nu wel verder te kijken naar de toekomst (Samenwonen, kinderen etc.)
Ik zie in hem wel de vader van mijn kinderen.
Ik hoop dan ook dat we samen oud mogen worden net als mijn opa en oma.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:16

Yeah, een positief topic! *\o/*

Hier nu drie jaar getrouwd met mijn grote liefde.

Ik leerde hem kennen op de middelbare school toen ik net in Nederland woonde, hij was de broer van mijn beste vriendin. We kregen toen al een relatie en man, wat was ik toen al verliefd :+

Maar ik kwam niet echt uit een liefdevol standaard gezin en die diepe liefde beangstigde mij eerlijk gezegd. Dus toen mijn vader terug wou verhuizen naar australie, en mijn man wou studeren in het buitenland en wou dat ik mee ging was ik zo stom om het uit te maken 8)7

Uiteindelijk bleven mijn broer en ik in Nederland ipv mee te gaan met ons vader maar ja, het was al uit dus mijn man vertrok voor studie naar het buitenland en gezien ik het nogal crue had uitgemaakt jaren we elkaar jaren niet. Ik bleef wel steeds aan hem denken en naar ik achteraf hoorde hij ook aan mij maar geen van ons zette de eerste stap.

En toen...kwam ik hem jaren later tegen in de meest romantische plek op aarde *ahum*: de supermarkt O:)
Direct wist ik dat het met hem uitmaken het stomste was wat ik ooit gedaan had :+

Hij was in de tussentijd getrouwd geweest en had een zoon van drie uit dat huwelijk, maar hij was toen al tweeënhalf jaar weduwnaar. Ik had intussen mijn broer verloren en had de zorg voor mijn nichtje. Nog geen jaar later zijn we getrouwd :+ de broer van mijn man zijn eerste vrouw zei ons dat hij het wel eens met zijn zus tijdens haar ziekte over had gehad hoe ze zou vinden als haar man op nieuw zou trouwen en ze had toen gezegd dat zij hoopte dat het met mij zou zijn omdat ze me niet kende maar diep van binnen altijd had geweten dat mijn man nog van mij hield O:)

Bijna drie maanden geleden is onze tweeling geboren, als bekroning op onze liefde <3

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:22

Zeker leuk om een topic tegen te komen met positieve berichten over relaties!
Ik en mijn vriend zijn nu ruim anderhalf jaar samen. We hebben pas ons eerste huisje gekocht, waar we vanaf december voor het eerst echt samen gaan wonen. Nu zijn we zo'n 3-4 dagen in de week bij elkaar. Denk dat dat helemaal goed komt, we zijn echt elkaars soulmate. Helpen elkaar door moeilijkere tijden heen en we kunnen heerlijk lachen met z'n tweeën. :+: Ruzie komt nooit voor, soms uiteraard wel meningsverschillen. :o Verder vind ik het ook heel fijn dat we veel hobbies delen en allebei gek zijn op dieren. Ik durf er ook echt wel op te vertrouwen dat we samen oud worden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:27

Ja ware liefde ken ik maar al te goed.
In februari 10 jaar samen, mijn eerste echte vriend op leeftijd van 17 jaar, hij was 23. Inmiddels sinds februari geregistreerd partner, wonen al 7 jaar samen.

Dit is echt de man die ik nooit meer los ga laten, waarbij het echt nog elke dag zo leuk is. Nooit ruzies (nouja bijna nooit haha).
Dezelfde interesses, delen dezelfde passie voor dieren, inmiddels dezelfde duik hobby en door samen een bedrijf te hebben zien wij elkaar zowat 24/7
Ik kan nog steeds zo nu en dan verzuipen in verliefheid haha

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:40

Bijna 16 jaar samen met mijn man. Getrouwd dus en we hebben twee kinderen.
Ware liefde.. tja. Ik hou zielsveel van mijn man en hij van mij, we hebben voor elkaar gekozen en besloten dat we samen een leven willen opbouwen. We willen bij elkaar blijven en hebben een monogame relatie.
Best wat struggles gehad de eerste jaren maar toch besloten bij elkaar te willen zijn en hier beide aan te werken. Gaat heel erg goed, het is vanzelfsprekend maar toch ook weer niet. Communiceren veel, maken tijd voor elkaar en zijn of steeds verliefd, elke dag weer.
Toch, als hij op het moment dat ik hem tegenkwam ergens anders was geweest.. of ik.. Dan had ik ook prima een relatie kunnen hebben met iemand anders. Ik geloof niet zo in dat 'het heeft zo moeten zijn'.
Ik had ook verliefd kunnen worden op een Fransman en nu in Frankrijk kunnen wonen. Of op een boer uit Friesland en boerin kunnen zijn. Ik ben best flexibel :D
Dus de 'ware'.. Mijn man is zeker voor mij de ware omdat we voor elkaar hebben gekozen en voor de soort relatie die we samen hebben en daar zijn we beide heel gelukkig mee. Sterker nog, juist naarmate we langer samen zijn, groeit onze relatie ook.
Maar.. Ik ben te nuchter om te zeggen dat hij 'de' man is voor mij omdat ik dit waarachijnlijk ook met iemand anders zou kunnen hebben. Het is maar net hoe je er samen in staat en er aan wil werken om de relatie te krijgen die je beide graag wilt.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:48

Wat leuk om al die positieve relaties zo te horen!

Mijn vriend en ik zijn bijna een half jaar samen nu, maar dit voelt zo goed en vertrouwd. Nooit echt grote irritatie's of ruzie. Om nu al over toekomst te praten is wel vroeg, maar we zouden toch wel graag gaan kijken om met een jaar samen te gaan wonen. Hij is 23 en ik ben 20.

We hebben elkaar leren kennen opstap, we vinden het zelf altijd net alsof het voorbestemt was. Eerst hadden we nooit echt contact buiten het opstap, maar als we elkaar tegen kwamen waren we de rest van de avond wel veel samen te vinden. Allebei waren we op dat moment met de gedachte van we beginnen nooit meer een relatie, door vorige relaties. Zelfs als we in de nacht hand in hand door de stad liepen riepen we dit nog.

Na een tijd toch maar op date gegaan en sinds dien zijn we veel samen en klikt het heel goed. We kunnen elkaar makkelijk vrij laten en het vertouwen zit super goed. Hoop dat we nog lang samen gelukkig mogen zijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:53

ik was dit weekend al 18 jaar samen met mijn ware liefde. toen wij elkaar leerden kennen was ik 17 en hij 25. We wonen van die 18 jaar nu 13 jaar in ons huis en hebben 6,5 jaar geleden onze dochter gekregen en 3 jaar later onze zoon.
Bij elkaar zijn is thuiskomen, volkomen onszelf kunnen zijn. We hebben vooral in de eerste twee jaar heel wat downs gehad (niet samen, maar individueel) en dan was die ander altijd daar.

Net als Majabeestje geloof ik niet in de enige ware. Ik zou bij een andere man ook vast heel gelukkig kunnen zijn, maar dit is mijn man en wij voelen ons heel fijn in onze relatie zoals deze is.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:56

Wat een leuk topic met mooie verhalen :)

Mijn vriend leerde ik tien jaar geleden kennen via een groepswerkje van school, hij was (is) de oudere broer van mijn klasgenoot. Na drie dates werden we een koppel (ik was toen 17 jaar en hij 22 jaar) en nu tien jaar later nog steeds gelukkig samen en net ons eerste huis gekocht.

Ik had zelf bij hem meteen het gevoel van "de ware". Hij vond mij te jong en had na overleg met zijn vrienden besloten dat het niks kon worden :+ Gelukkig na een tijdje wel bijgedraaid.

Natuurlijk gaat het met ups en downs in zo'n lange periode. Ik ging nog naar de middelbare school en hij naar de universiteit toen we elkaar leerden kennen. Niet altijd evident om dat bij elkaar te laten passen. Later werd het dan ik naar de universiteit en hij aan het werk. Qua hobby's liggen we ook ver uit elkaar. Mijn mama is op jonge leeftijd overleden, iets waar ik heel lang mee geworsteld heb en toen was ik niet altijd de gemakkelijkste om mee om te gaan. Maar we vinden elkaar altijd terug opnieuw. Hij is niet alleen mijn lief maar ook mijn beste vriend.

Ik heb nog steeds het gevoel dat hij 'de ware' is. In die tien jaar tijd heus andere mannen ontmoet, maar allemaal toch net dat ietsje minder interessant :D