Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joliieeenn schreef:Degene die vroeg of ik na een aantal weken nog zo had gedacht. Ik denk het wel ja. Ik vond de eerste dagen erger dan tegen het einde. Ik denk dat je eraan went? Het beste ervan maken, dat was ook wat de meeste mensen mij daar zeiden die voor langere tijd vast zaten of meermaals gezeten hadden.
Wij hadden allemaal een tv die het altijd deed. Wij konden ook een raampje openzetten voor frisse lucht. Dit moesten we zelfs doen! Een eigen wc in je cel en een eigen ijskast en magnetron. Douchen waren speciale tijden voor per dag maar je was vrij om te kiezen of je dat op het voorziene moment deed of dat je dat tijdens het uur vrije tijd deed.
Tijdens de vrije tijd kon je je eigen eten koken en samen zitten. Bellen naar familie en vrienden of je bleef gewoon in je cel.
Om de 2 weken werd er een drugstest gedaan blijkbaar. Ik heb dit enkel bij binnenkomst moeten doen.
Hoe het op een andere afdeling was weet ik niet. Maar bij ons viel het allemaal reuze mee!
Geryon schreef:Personeel in de laatste gevangenis waar mijn vader heeft vastgezeten was echt onaardig. Ze lieten ons bijvoorbeeld gerust wachten in de soms veel te kleine ruimtes waarin we moesten proppen (fijn tegen allemaal vreemden) op weg naar de bezoek zaal. (Je moest van ruimte naar ruimte, steeds weer wachten tot de vorige deur op slot ging zodat de volgende open kon). Ze leken ook te genieten van hun macht. Zeker tegenover de gedetineerden zei mijn vader. Vreselijke gevangenis. Al mochten de gedetineerden wel een vogeltje hebben (zelf betalen)
Geryon schreef:Personeel in de laatste gevangenis waar mijn vader heeft vastgezeten was echt onaardig. Ze lieten ons bijvoorbeeld gerust wachten in de soms veel te kleine ruimtes waarin we moesten proppen (fijn tegen allemaal vreemden) op weg naar de bezoek zaal. (Je moest van ruimte naar ruimte, steeds weer wachten tot de vorige deur op slot ging zodat de volgende open kon). Ze leken ook te genieten van hun macht. Zeker tegenover de gedetineerden zei mijn vader. Vreselijke gevangenis. Al mochten de gedetineerden wel een vogeltje hebben (zelf betalen)
Laurora schreef:Ja, m'n vriend heeft een week vastgezeten voor onbetaalde boetes (zou eerst twee week zijn)
Ik kreeg om 6 uur 's ochtends een telefoontje van zijn broer (waar hij toendertijd woonde) dat de politie langs was geweest, en nog geen 5 minuten later stonden ze bij mij (waar hij sliep) aan de deur.
Ze hebben hem meegenomen, hij kreeg geen kans om z'n spullen bij elkaar te zoeken en is met lege handen vertrokken.
phormicola schreef:Mijn vader heeft de eerste acht jaar van mijn leven veel vastgezeten.
Wij woonden in een dorp en het stigma was gigantisch voor mij op school. Van met niemand mogen spelen tot gemene leerkrachten.
Mijn vader opzoeken en verder moeten missen was ook zwaar. Ik kan me nog herinneren dat ik me inbeelde dat mijn vader zich vermomde en kwam kijken hoe het met ons ging als er iemand aan de deur stond. Achteraf gezien was dat waarschijnlijk een manier van mij om er mee om te gaan.
phormicola schreef:Oh ik was helemaal gek op mij vader! De band was er en bleef gewoon bestaan toen hij uit de gevangenis bleef
Edit: tijdens die acht jaar was hij ook periodes vrij. Na die acht jaar is hij nooit meer vast komen te zitten, zo bedoelde ik het
Adin schreef:Geryon schreef:Personeel in de laatste gevangenis waar mijn vader heeft vastgezeten was echt onaardig. Ze lieten ons bijvoorbeeld gerust wachten in de soms veel te kleine ruimtes waarin we moesten proppen (fijn tegen allemaal vreemden) op weg naar de bezoek zaal. (Je moest van ruimte naar ruimte, steeds weer wachten tot de vorige deur op slot ging zodat de volgende open kon). Ze leken ook te genieten van hun macht. Zeker tegenover de gedetineerden zei mijn vader. Vreselijke gevangenis. Al mochten de gedetineerden wel een vogeltje hebben (zelf betalen)
Ooit bij stil gestaan dat dit uit o.a. veiligheidsoverwegingen is en dat er dus een reden achter zit?
en niet om "onaardig" te doen?
Ik werk zelf in de gevangenis en ook ik moet gewoon wachten op sluitende deuren.
Ayasha schreef:Geryon schreef:Personeel in de laatste gevangenis waar mijn vader heeft vastgezeten was echt onaardig. Ze lieten ons bijvoorbeeld gerust wachten in de soms veel te kleine ruimtes waarin we moesten proppen (fijn tegen allemaal vreemden) op weg naar de bezoek zaal. (Je moest van ruimte naar ruimte, steeds weer wachten tot de vorige deur op slot ging zodat de volgende open kon). Ze leken ook te genieten van hun macht. Zeker tegenover de gedetineerden zei mijn vader. Vreselijke gevangenis. Al mochten de gedetineerden wel een vogeltje hebben (zelf betalen)
Je weet wel dat het een gevangenis is en geen hotel he?