Mijn man is een T-Girl.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 09:26

MarjanB schreef:
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze echt niet weghouden bij jullie. Maar zou dan wel de vraag hebben wat voor een vrouwenkleding, dit omdat je het hebt over sexy prinsessenkleding ik vind het bijvoorbeeld te ver gaan als je man in een string door huis loopt als mijn kind er komt spelen.

Verder zou ik eerlijk zijn naar de mensen in jullie omgeving, het kan altijd zijn dat iemand anders reageert maar vaak is dat even de schrik en moet het even bezinken.

Mijn man zal helemaal niet te zien zijn in vrouwenkleding als er kinderen komen spelen. Op dit moment heeft onze dochter mijn man niet eens zo gezien, en dat kan heel goed zo blijven. Als dat al voor zou komen zal er nog het nog heel een stap verder zijn voordat andere kinderen dat zouden zien, maar dat is nu helemaal niet aan de orde, mijn man heeft de wens helemaal niet om in "gewone kleding mama te spelen". Dus zullen andere kinderen daar ook niet mee te maken krijgen, en al helemaal niet in dat sexy kleding.

Kinderen en sex is imo iets wat je uit elkaar moet houden. Ze heeft er niks mee te maken wat wij op dat vlak doen. Dat ga ik niet angstvallig voor haar verborgen houden (de deur gaat gewoon op slot, dat dan weer wel), maar haar er zeker niet in betrekken, maar het is wel een open gespreksonderwerp waarover ze meer mag weten als ze dat wilt als de daar de leeftijd voor heeft. Ze kent de kleding, maar voor haar is het niet meer als mamma's glimmende jurk. Die is voor haar net zo normaal als die niet glimmende. En nee, ze heeft me nooit in die kleding gezien, maar heeft het wel eens gezien op het wasrek. Daar ga ik geen geheim van maken, vroeg of laat neuzen kinderen toch in de kast van hun ouders, en ik wil niet dat ze denkt dat dat iets raars of verkeerds is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:33

Ik zou mijn kinderen gewoon bij jullie laten spelen hoor. Ik weet ook niet wat de ouders van huidige vriendjes en vriendinnetjes in het weekend uitspoken.

Zelf heb ik drie kinderen uit een eerder huwelijk met een man en nu wonen wij samen met een vrouw.
Mijn kinderen zijn daar superrelaxt onder, mijn puber neemt ook gewoon vriendinnen mee naar huis, niks geks.

Één keer een hele grappige situatie meegemaakt waarbij we samen op school zaten te wachten voor een 10-minutengesprek en er een vriendinnetje van onze dochter langs liep die ons nog niet kende. Die snapte niet dat wij bij elkaar hoorden, want welke van ons was dan de papa?

En onze dochter; "Neeheee, dít is mijn moeder, dít is mijn stiefmoeder en die zijn verliefd en mijn vader woont ergens anders en die is óók getrouwd dus daar heb ik óók een stiefmoeder!" :roll:

En toen liep er een ander meisje voorbij en die zei; "Meisjes kunnen gewoon verliefd worden op meisjes. Jongens kunnen toch ook verliefd worden op jongens?!"

Toen viel het kwartje bij meisje 1: "Oohhh zijn jullie lesbisch??"

En wij + dochter + meisje 2; "Jaaaaaaaa!!!! :+ "

Kinderen zijn in het algemeen best flexibel hoor. :)

goldenarrow

Re: Mijn man is een T-Girl.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:43

Er zijn meer opties dan het alleen angstvallig geheimhouden of het met jan en allemaal delen :) Ik zou in jullie geval namelijk geen van beiden doen. Ik zou er geen geheim van maken, en gewoon doen wat ik wil doen en als mensen er vragen over stellen zou ik die ook best beantwoorden, maar ik zou als ik jullie was niet naar al mijn vrienden/familie gaan alleen om te vertellen dat je man graag in vrouwenkleding loopt en dat jullie graag naar kinkfeesten gaan :+

Op de vraag of mijn kind bij jullie zou mogen spelen (als ik die had), dan kan ik daar gewoon ja op zeggen. Ik ga er vanuit dat jullie zo verstandig genoeg zijn om mijn kind niet te confronteren met jullie seksleven. En zelfs al zou je man thuis altijd in vrouwenkleding rondlopen (wat hij dus niet doet), dan nog zou ik daar niet zo'n probleem van maken. Maar de kans dat mijn denkbeeldige kind ooit met die kant van hem te maken zou hebben is nihil, als ik jouw verhaal mag geloven.

Maak het in ieder geval niet groter dan het is. Ik ga ook niet naar al mijn vrienden en familie toe om het over mijn seksleven te hebben, waarom zouden jullie dat moeten doen? Maar ik ga het ook niet angstvallig stilhouden als vrienden/familie er naar zouden vragen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:32

_TS schreef:
MarjanB schreef:
Als ik kinderen zou hebben zou ik ze echt niet weghouden bij jullie. Maar zou dan wel de vraag hebben wat voor een vrouwenkleding, dit omdat je het hebt over sexy prinsessenkleding ik vind het bijvoorbeeld te ver gaan als je man in een string door huis loopt als mijn kind er komt spelen.

Verder zou ik eerlijk zijn naar de mensen in jullie omgeving, het kan altijd zijn dat iemand anders reageert maar vaak is dat even de schrik en moet het even bezinken.

Mijn man zal helemaal niet te zien zijn in vrouwenkleding als er kinderen komen spelen. Op dit moment heeft onze dochter mijn man niet eens zo gezien, en dat kan heel goed zo blijven. Als dat al voor zou komen zal er nog het nog heel een stap verder zijn voordat andere kinderen dat zouden zien, maar dat is nu helemaal niet aan de orde, mijn man heeft de wens helemaal niet om in "gewone kleding mama te spelen". Dus zullen andere kinderen daar ook niet mee te maken krijgen, en al helemaal niet in dat sexy kleding.

Kinderen en sex is imo iets wat je uit elkaar moet houden. Ze heeft er niks mee te maken wat wij op dat vlak doen. Dat ga ik niet angstvallig voor haar verborgen houden (de deur gaat gewoon op slot, dat dan weer wel), maar haar er zeker niet in betrekken, maar het is wel een open gespreksonderwerp waarover ze meer mag weten als ze dat wilt als de daar de leeftijd voor heeft. Ze kent de kleding, maar voor haar is het niet meer als mamma's glimmende jurk. Die is voor haar net zo normaal als die niet glimmende. En nee, ze heeft me nooit in die kleding gezien, maar heeft het wel eens gezien op het wasrek. Daar ga ik geen geheim van maken, vroeg of laat neuzen kinderen toch in de kast van hun ouders, en ik wil niet dat ze denkt dat dat iets raars of verkeerds is.

Kijk als je het zo uitlegt is er ook weinig aan de hand in mijn ogen :D snap dat het een lastig iets is maar ik zou er zelf niet raar om doen. M'n zusje trouwt vandaag met d'r zwangere vriendin, m'n oom is laatst getrouwd met z'n vriend ik heb dat nooit raar gevonden. Maar er zijn ook mensen die dat al niet vinden kunnen tja die raak je dan misschien kwijt, maar of dat er zoveel zullen zijn?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:41

Aan de andere kant, als het idd zo ver komt dat hij er geld mee verdient, waarom zou je het dan niet benoemen als "zijn werk"?
Ik weet niet welke kant dat op gaat maar mocht het bijvoorbeeld een goede komiek worden en shows op tv komen om maar wat te noemen, dan is vaak de hele "drempel" ook weg.
Dat hij dan op feesten (en dan niet de thema feesten maar bijvoorbeeld een bruiloft) er zo rond loopt is dan wel weer anders, tenzij hij er altijd zo bij loopt.

Ik denk dat het "schakelen" tussen man en vrouw voor sommige mensen wel wat vreemd/lastig is. Als hij er immers altijd zo bij loopt, dan is het gewoon zo. Als dat niet zo is, is het maar afwachten hoe hij dan deze keer weer zal komen.
Ik zeg dan niet dat het echt problemen moet of gaat geven, maar meer dat het problemen of rare reacties kan geven.

Wat kinderen die op bezoek komen betreft, dat zal idd afhangen van hoe "vrij" die opgevoed zijn. Hetzelfde voor de ouders van die kinderen.

Je zou het ook anders kunnen doen en bij het wisselen van school bijvoorbeeld gewoon je man als vrouw laten meegaan, kan iedereen het meteen zien.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:43

TS, mag ik een hele persoonlijke vraag stellen en die hoef je natuurlijk niet te beantwoorden, maar is jouw man toevallig bisexueel?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:47

danzzz schreef:
TS, mag ik een hele persoonlijke vraag stellen en die hoef je natuurlijk niet te beantwoorden, maar is jouw man toevallig bisexueel?

Volgens mij stond dat idd een stukje terug al.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:50

palousa_boy schreef:
danzzz schreef:

waar dan? ik kan het niet vinden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:56

palousa_boy schreef:
danzzz schreef:

waar dan? ik kan het niet vinden.

"Wellicht verraad het type feestje al dat we een open relatie hebben. Ik ben bi (weet ik ook pas sinds kort, sommige dingen moet je eerst ervaren), en mijn man vind mannen ook erg leuk als hij als vrouw is (het hoort bij hem wel echt bij dat stukje van hem). Daarbij heb ik ondertussen een vaste "date" waarmee ik af en toe op stap ga."

_TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 11:10

goldenarrow schreef:
Maak het in ieder geval niet groter dan het is. Ik ga ook niet naar al mijn vrienden en familie toe om het over mijn seksleven te hebben, waarom zouden jullie dat moeten doen? Maar ik ga het ook niet angstvallig stilhouden als vrienden/familie er naar zouden vragen.

In ons geval is er een kans dat iemand ons herkent, op de feesten worden foto's gemaakt, en daar staan we ook wel eens op. Daarnaast zijn er natuurlijk de optredens, wat ook maakt dat het steeds meer naar buiten komt. Vooral familieleden wil ik niet kwetsen door het niet te vertellen, want ze zijn door het niet vertellen maar wel zelf ontdekken natuurlijk overduidelijk niet in vertrouwen genomen door ons.

Dat maakt daardoor het verschil tussen gewoon ieder sexleven, en dit. Er komen foto's en filmpjes (nee, optreden is niet sexueel getint) op internet, en dat is vindbaar, tenminste, als je weet waarop te zoeken. Op de Facebook zijn familieleden geblokt, profiel is niet zichtbaar, maar niet alles is veilig te stellen, via via zijn er toch meer zaken vindbaar.

Het is dus eigenlijk de vraag of je iemand vertrouwen kunt beschamen door iets niet te vertellen.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:12

palousa_boy schreef:
"Wellicht verraad het type feestje al dat we een open relatie hebben. Ik ben bi (weet ik ook pas sinds kort, sommige dingen moet je eerst ervaren), en mijn man vind mannen ook erg leuk als hij als vrouw is (het hoort bij hem wel echt bij dat stukje van hem). Daarbij heb ik ondertussen een vaste "date" waarmee ik af en toe op stap ga."

Mijn dank is groot, ik heb daar overheen gelezen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:14

Dat hangt er van af hoe je er zelf mee omgaat als iemand erachter komt. Als je dan ontwijkend gaat antwoorden, dan kweek je inderdaad geen vertrouwen. Als je er zelf luchtig mee omgaat en het zelf niet als een Big Deal ziet, dan is het voor de ander minder, of zelfs wel helemaal niet kwetsend.

Overigens zou ik zelf niet blij zijn als er zomaar dat soort foto's van me gemaakt worden, maar dat ben ik.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:17

_TS schreef:
Het is dus eigenlijk de vraag of je iemand vertrouwen kunt beschamen door iets niet te vertellen.

Ik vind van wel. Iemand iets niet vertellen is in mijn ogen hetzelfde als iemand niet vertrouwen met de waarheid.

En terwijl ik dit typ denk ik bij mezelf, waarom dan?

dus voordat ik met een inhoudelijke reactie kom moet ik er eerst dieper over nadenken of misschien kom ik er al typend wel uit.

Persoonlijk vind ik het niet vertellen van iets net zo erg als het liegen om iets, maar dan moet het wel iets zijn waar ik persoonlijk bemoeienis mee heb. Familieleden hebben sec gezien geen moer met jullie leven te maken, dus is het dan vertrouwen beschamen als je dingen uit jullie prive niet verteld, nee eigenlijk niet. Denkt de familie daar anders over? Die kans is heel reeel want voor hun is het waarschijnlijk wel een persoonlijk iets waar ze zich betrokken bij voelen.

Duivelse vragen stel je TS.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:23

Als ik iemand in mijn familie zou hebben zoals jouw man en ik zou er via-via achterkomen, dan zou ik best teleurgesteld zijn.

Ik zou geen probleem met het feit op zich hebben, maar wel met dat er dus niet open over is gedaan. Ik zou ook zoiets hebben van: als je wilt dat mensen er normaal over doen, geef dan zelf het voorbeeld, ongeacht sommigen hun reacties. Als iemand dan tegen me zou zeggen dat ze bv mijn broer hebben gezien in die outfit enz., zou ik behoorlijk schrikken en er meer van maken dan dat het is. Denk ik. Probeer me alleen in te leven, want in theorie is het allemaal makkelijker gezegd dan effectief gedaan als het zou voorvallen.

Het zou me dus wel raken ja, of dat echt terecht is, weet ik niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:36

Familie vertellen vraag je.
Dat vind ik een moeilijke.
Het ligt er nogal aan hoe toegankelijk die feestjes zijn.
Je schrijft dat je moet weten waar je op moet zoeken.
Mijn interesses liggen niet in die richting dus waarom zou familie het snel ontdekken? Zoiets Google je dan niet snel.
Dan zou ik zoiets hebben van wat een ander allemaal doet moet die lekker privé houden.

Of zijn het meer even heel dom omschreven foute vrijgezellen feestjes waar je man in een prinsessen jurkje een taart uitspringt met een toverstaf waar net ook jou broer aanwezig kan zijn bij wijze van?
Dus wel veel toegankelijkere feestjes.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 11:52

ik denk dat 'wij op bokt' zoiets moeilijk kunnen voorspellen of zeggen.

alles hangt af van de persoon tegenover je.

als 80% van de ouders geen probleem zou hebben met zoiets,zou je toch altijd enkele conservatievere mensen hebben die er wel een probleem van maken.
hoe die hun kinderen er dan mee omgaat tov je dochter,zal dan weer afhangen van het karakter van de ouders en dat van hun kinderen.

idem met vrienden/familie/kenissen.
familie zal het uiteindelijk wel accepteren denk ik,omdat er een familieband extra bij komt kijken.
die is vaak sterken dan 'een gevoel'.ook al heeft zoiets bij sommige mensen dan wat tijd nodig.
(ik veronderstel dat oudere mensen hier vaker problemen mee gaan hebben dan de jongere generatie,al kan je zoiets niet veralgemenen natuurlijk)

qua kenissen/vrienden.
als mensen je niet kunnen/willen aanvaarden zoals jullie echt zijn,zijn ze het dan waard om 'vriend' genoemd te worden?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:01

Maar dat laatste zinnetje kan net zo goed voor familie gelden tengeltje.
Als je familie je niet accepteerd zoals je bent of wilt zijn, moet je dan nog wel contact onderhouden met ze?
En hebben ze er dan alleen moeite mee als ze hem als vrouw zien, of is dat ook als hij "gewoon als man" door het leven gaat?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:13

maar vrienden waarmee het niet klikt daardoor kan je makkelijker loslaten.
familiebanden blijven soms knagen,waardoor dat verbreken vaak niet zo simpel is als gedacht en dit later terug komt opspelen(maakt niet uit aan welke kant).

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:23

Misschien heel raar.. maar even van de andere kant bekeken... iets kan ook zo raar zijn als je het zelf maakt. Om acceptatie van anderen te krijgen voelen jullie je verplicht er melding van te maken dat jouw man regelmatig in vrouwenkleding te vinden is.. ik bekijk het andersom.. Waarom zou ik mijn familie bijeen moeten roepen, om te vertellen dat ik elke week in een roze jurk loop? Normaliseren begint denk ik bij jezelf.. Dus tegen je dochter vertellen dat papa het fijn vindt in een jurk te lopen.. prima.. maar vertellen dat niet iedereen het weten mag, drukt juist de stempel die je niet wil hebben.. Door het gewoon terloops te laten vallen, en er verder niet moeilijk over te doen zou mijn inziens een betere tactiek zijn.. wat zou er gebeuren denk je als je dochter tegen haar vriendin verteld dat haar vader graag in een jurk loopt? Ik verwacht vrij weinig.. kinderen doen daar jn eerste instantie niet moeilijk over.. totdat mensen er een stigma op drukken..
Als jij doet alsof het de Normaal ste zaak van de wereld is, dan volgt de rest vanzelf.. degene die te bekrompen zijn, blijven dat toch.. hang daar je eigen geluk niet aan op!
Wat een ieder in de slaapkamer of op een feestje uitspookt, hoef je toch niet te delen met je familie of vriendin? Mocht je herkent worden kun je altijd nog met je hoofd hooggehouden aangeven dat jullie dit leuk vinden.. prima toch?
Ik ken een transgender.. er waren mensen die erg bekrompen waren en zijn dat gebleven.. maar ik heb zoiets, nou en? Foutje bedankt, verkeerde lijf.. voel jij je anders dan je eruitziet? Prima, jij bent jij!

_TS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-16 12:33

bruintje123 schreef:
Of zijn het meer even heel dom omschreven foute vrijgezellen feestjes waar je man in een prinsessen jurkje een taart uitspringt met een toverstaf waar net ook jou broer aanwezig kan zijn bij wijze van?
Dus wel veel toegankelijkere feestjes.

Op dit moment kun je alleen foto's vinden als je de moeite neemt om op dat specifieke feest een account aan te maken (dat stelt niks voor), en daarmee in te loggen en de foto's te zien. Het is dus niet zo dat je de foto's per ongeluk tegen kunt komen als je googled op een willekeurige afbeelding. Wel is hij vindbaar onder de artiestennaam. De kans is aanwezig dat hij meer bekend gaat worden als nu alleen binnen het wereldje. Nu is het verschil wel zo groot dat hij niet direct herkend wordt. We zijn wel eens als man en vrouw naar een feestje gegaan, en mensen die hem als vrouw kennen moesten wel 3 keer kijken om te zien wie hij was. Omgekeerd hebben we toen ook mensen leren kennen die hem later niet als vrouw herkende. Door gebruik van contour-make-up en een erg goede pruik is het verschil ook gewoon echt enorm groot.

Maar ja, die mensen zijn mensen die ons niet al heel lang kennen. Mijn moeder herkent me nog aan het einde van de straat door mijn manier van bewegen, en dat zal ze ook herkennen van mijn man. En dat zijn natuurlijk ook de dingen die niet te veranderen zijn.

Het is zo jammer dat het niet echt te pijlen is hoe iemand reageert. Je kunt het maar 1 keer goed doen, maak je de verkeerde beslissing dan is het ook niet zomaar weer oke. De vraag is of je dat moet willen. Bij vrienden denk ik inderdaad dat je dan geen energie moet steken in iemand die je niet wilt accepteren voor wie je bent. Maar familie vind ik toch anders. Met de meeste familieleden heb ik een goede band, en ik zou niet willen dat dit er tussenin zou komen te staan. Ook wil ik niet dat ik het niet vertel, ze er wel achter komen, en dat daarom tussen ons in zou komen te staan. Het is dus aan mezelf om uit te vogelen welk "risico" ik wil lopen daarin.

Daarin is het wel echt fijn te lezen hoe jullie dit zien, dat geeft toch een soort van een kijkje aan de andere kant.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:41

Heb er even over zitten denken.
En ook opgezocht wat tgirl eigenlijk is, ik wist het niet namelijk.

Ik heb geen kinderen, dus in die zin kan ik niet echt reageren als ouder, maar wel nadenken over hoe ik zou reageren.

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe groot het sesuele aspect is.
En dat zou voor mij wèl wat uitmaken .

Ik zou mijn hypothetische kind prima layen spelen bij een vriendinnetje wiens vader vrouwenkleding draagt. If bijneen vriendinnetje met 2 vaders. Of 2 moeders. Allemaal totaal geen probleem mee. Ook niet als er daadwerkelijk vrouwenkleding gedragen wordt waar mijn kind bij zou zijn.

De nuance zit voor mij in het al dan niet aanwezige seksuele deel.
Vrouwenkleding prima. Strings, leren pakjes, opgepompte boezem etc vind ik een groter probleem.
Dus vrouwenkleding an sich prima.
Vrouwenkleding die zeer duidelijk seksueel getint is: wel een probleem.

Overigens geldt dit net zo goed voir een vrouw die er zéér seksueel getint bij loopt. Of een man in mannenkleding met zeer duidelijk seksuele grondslag. (strakke leren pakjes met bepaalde stukken bloot, dat idee) ik denk dat jullie hier wel volgen welk type kleding ik bedoel. (hoef ik geen plaatjes te plaatsen)

Ik zou mijn kind van een jaar of 8 (en jonger en ouder) namelijk prima willen uitleggen dat er mensen zijn die niet aan het gemiddelde / de nirm voldoen. Die zich liever anders kleden en gedragen dan anderen.
Dat vind ik een zeer waardevolle les ook nog eens.
Maar kinderen van die leeftijd wil ik nog niet "belasten" of betrekken of uitgebreid spreken over seks.
En al helemaal niet de wat meer kinky varianten.
Dat komt iets later. En dan ook nog eerst algemeen over liefde, en "standaardseks" pas nòg wat later de meer uitzonderlijke variaties.
Wat dat aangaat wil ik ook niet dat mijn hypothetische kind van die leeftijd geconfronteerd wordt met bijvoorbeeld porno als ze bij een vriendinnetje gaat spelen. (bijvoorbeeld omdat pa of ma dat soort filmpjes kijkt waar de kinderen bij zijn)

Kortom: pa in vrouwenkleding prima, zolang het seksuele gedeelte achterwege blijft.

Hoe kinderen op elkaar zoyden reageren, en of het voor jouw dochter moeilijker wordt bijvoorbeeld in haar klas, daar is weinig over te zeggen.
Hangt érg af van hoe sociaal vaardig ze zelf is, hoe ze nu al ligt un de klas zeg maar. Hangt érg af van hoe de school ermee omgaat. Hangt af van het type mensen dat überhaupt op deze school komt, de omgeving etc. Op een zeer christelijke basisschool of juist een school met relatief veel islamitische leerlingen zal het anders gaan dan op een wat meer openbare school. Klein dorps vs wat meer stads kan verschil maken. Wat neer richting montessorischool of jenaplan vs standaard kan verschil maken. Maar ook dát hangt dan weer grootdeels af van de individuele leerkrachten op de school zelf.
Kortom, er valt zo op bokt weinig concreets over te zeggen, over joyw specifieke situatie.

Wat betreft vrienden en familie :
Vrienden: als die je al niet accepteren zoals je bent zijn het geen echte vrienden. Betekent natuurlijk niet dat ze dezelfde hobby moeten hebben, of per se filmpjes en foto's van optreedt hoeven te kijken.
Ik kan prímá vrienden zijn, goede vrienden zelfs, met iemand die spinnen houdt voor zijn hobby.
Maar please, betrek mij daar niet bij, zeg maar.
Kortom verzwijgen dat het je/jullie hobby is, zou ik het niet.
Sommige vrienden willen er wellicht graag meer over weten. Anderen willen er wellicht liever niet teveel over horen en zien.
Dat zou ik beide accepteren en waarderen.
Vrienden die jullie belachelijk maken om die hobby, vrienden die erover roddelen (erover praten is níét hetzelfde als roddelen) vrienden die jullie ineens niet neer uitnodigen of wat dan ook, tsja die kun je missen als kiespijn.
Soort van jammer dan, zeg maar.

Familie : ligt iets ingewikkelder, maar een beetje in lijn met wat ik over vrienden schreef.
Het lastige is dat je die minder makkelijk echt kunt laten voor wat ze zijn. Op de algemene familiedingen zoals verjaardagen, kerst etc zul je ze toch tegen komen
Ik zou het voor familie níét bewust verzwijgen.
Ik zou het een deel, waarvan he verwacht dat ze er open mee im kunnen gaan, het bewust een keer vertellen. Maar niet te groot maken
Dan wordt het langzaamaan vanzelf toch wel steeds bekender binnen de familie.
En dan hopen dat er niet teveel familieleden zijn die het echt niet accepteren.
En zelf proberen vrede te hebben met die enkeling die het inderdaad niet acceteerd. Dat diens keuze laten zijn. Want, hoe banketstaaf ook, ieder mág moeite hebben met keuzes die anderen maken.
Dus ook de oom die jou ineens niet meer uitnodigd voor een verjaardag. Hoe jammer ook.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 12:42

Weet je TS, je schrijft heel helder en ik zie het zomaar voor me dat jullie met je jaarlijkse kerstkaarten een heel bijzondere brief mee kunnen sturen aan de familieleden die het nog niet weten, eventueel vergezeld van een leuke foto van je man in een van zijn bijzondere outfits.

Tis zomaar een gedachtespinsel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:41

keshia schreef:
Misschien heel raar.. maar even van de andere kant bekeken... iets kan ook zo raar zijn als je het zelf maakt. Om acceptatie van anderen te krijgen voelen jullie je verplicht er melding van te maken dat jouw man regelmatig in vrouwenkleding te vinden is.. ik bekijk het andersom.. Waarom zou ik mijn familie bijeen moeten roepen, om te vertellen dat ik elke week in een roze jurk loop? Normaliseren begint denk ik bij jezelf.. Dus tegen je dochter vertellen dat papa het fijn vindt in een jurk te lopen.. prima.. maar vertellen dat niet iedereen het weten mag, drukt juist de stempel die je niet wil hebben.. Door het gewoon terloops te laten vallen, en er verder niet moeilijk over te doen zou mijn inziens een betere tactiek zijn.. wat zou er gebeuren denk je als je dochter tegen haar vriendin verteld dat haar vader graag in een jurk loopt? Ik verwacht vrij weinig.. kinderen doen daar jn eerste instantie niet moeilijk over.. totdat mensen er een stigma op drukken..
Als jij doet alsof het de Normaal ste zaak van de wereld is, dan volgt de rest vanzelf.. degene die te bekrompen zijn, blijven dat toch.. hang daar je eigen geluk niet aan op!
Wat een ieder in de slaapkamer of op een feestje uitspookt, hoef je toch niet te delen met je familie of vriendin? Mocht je herkent worden kun je altijd nog met je hoofd hooggehouden aangeven dat jullie dit leuk vinden.. prima toch?
Ik ken een transgender.. er waren mensen die erg bekrompen waren en zijn dat gebleven.. maar ik heb zoiets, nou en? Foutje bedankt, verkeerde lijf.. voel jij je anders dan je eruitziet? Prima, jij bent jij!

Dit bedoelde ik dus ook, maar je beschrijft het iets beter dan ik :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 15:43

Ik heb niet alles gelezen, zag wel je vraag over kinderen over de vloer.

Ik als ouder zijnde zou mijn kind zeker niet bij jullie dochter/thuis weghouden wel zou ik graag als ouder willen weten wat mijn kind eventueel te zien/horen krijgt om goed in te kunnen spelen op eventuele vragen van mijn kind.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:09

Even een ander punt:

Waarom zou je er voor kiezen om je familie/vrienden hiermee lastig te vallen? Dit is een onderwerp waar jij en je man blij mee zijn, prima, houden zo :-)

Alleen, waarom zou je dat willen delen met de rest van je familie/vrienden? Ik gebruik bewust het woord 'lastigvallen' eerder. Blijkbaar is het toch iets waar je zelf erg mee zit, anders had je dit niet onder een geheim SA gedaan. Misschien ben je er zelf toch niet zo gelukkig mee als je zelf denkt?

Moet je daadwerkelijk alles willen delen met je familie/vrienden? Standjes die je leuk vind in bed? Hoe vaak je het per dag doet? Of je een pijnlijke fistel hebt (die van Edwin Evers komt nog regelmatig langs op de radio, maar is dat verder iets wat je uitgebreid gaat bespreken?). Welke kleur ondergoed je draagt?

Of behoort dit tot iets dat gewoon past in de privesituatie van je eigen gezin? Iets tussen jou en je man waar je zelf blij mee bent, maar dat eigenlijk verder niemand ook maar iets aan gaat?

Je zegt zelf dat er wel foto's/filmpjes op internet staan, maar dat mensen dat alleen vinden als ze er gericht naar gaan zoeken (artiestennaam endergelijke). Wat zou dan het risico zijn? Als je gewoon je eigen leven hebt dan is de kans toch minimaal dat vrienden/familie/bekenden er per ongeluk op komen of het tegen komen?