Niet monogame relaties op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:49

Ik heb 7 jaar een open relatie gehad en ik vond dat erg fijn moet ik zeggen. Het is niet voor iedereen,maar ik heb er wel een ijzersterke relatie aan gehad en we zijn nu nog steeds ontzettend goede vrienden.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:54

Nies_ schreef:
Polygaam moet ik toch ook echt niet aan denken hoor. Zowel niet voor mezelf als voor degene waarmee ik ben. Ik vind ze op die programma's op tv nou ook niet heel gelukkig overkomen. Ze zeggen dat ze niet anders willen, maar ondertussen zie je toch een hoop spanningen en jaloezie. Nou weet ik natuurlijk ook wel dat wat je op tv ziet lang niet altijd de waarheid is, maar het schept toch een bepaald beeld.

Een open relatie of iets dergelijks heb ik niet perse iets op tegen. Dat zal denk ik meer van de ander afhangen, al weet je het nooit.

Het lijkt in polygame relaties op tv inderdaad vaak altijd alsof er 1 vrouw een beetje de buitenstaander is, of dat er juist maar 1 vrouw helemaal belangrijk is voor die man, terwijl de rest meer lijken op goede vriendinnen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze juist dit soort gevallen uitzenden. Ik vind het daarom ook erg jammer dat je vrijwel nooit een vrouw met meerdere mannen op tv te zien krijgt. Ik herinner me maar 1 geval waarbij een vrouw met 2 mannen op tv kwam, en dit was bij RTL Late Night. En helaas zijn in reality series vaak mensen van die ene tak van het mormoonse geloof waarvan ik de naam even kwijt ben te zien. Ik heb liever dat mensen een polygame relatie niet als een soort plicht vanuit het geloof zien, en er ook oké mee zijn dat een vrouw met meer dan 1 man gaat. Bij deze speciale versie van de mormoonse kerk lijkt het helaas zo te zijn dat er veel hokjesdenken plaatsvind. :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:03

Maanoogje schreef:
Bij deze speciale versie van de mormoonse kerk lijkt het helaas zo te zijn dat er veel hokjesdenken plaatsvind. :n

Hokjesdenken is een mooie definitie van 'kerk'.
Niets specifieks van deze.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:05

Huertecilla schreef:
Maanoogje schreef:
Bij deze speciale versie van de mormoonse kerk lijkt het helaas zo te zijn dat er veel hokjesdenken plaatsvind. :n

Volmondig mee eens, heb er helaas nog recente ervaring mee. En wij waren dan zelfs "braaf" monogaam. Alleen ongetrouwd samenwonend, ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:06

Als je als vrouw zegt "ik accepteer een open relatie", hoe vaak krijg je dan geen scheve blikken? Hoe open kan je daar voor uitkomen? Je hebt gelijk de stempel "dorpsmatras" te pakken bij wijze van spreken. Hoe weet je dat je een man aantrekt die er even volwassen in staat, en die je niet ziet als makkelijke snelle wip? Hoe weet je dat die eerlijk is naar zijn eventuele andere partner? Hoe ga je daarmee om?

Van mannen wordt zoiets makkelijker geaccepteerd, of dat lijkt toch zo.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:13

Huertecilla schreef:
Maanoogje schreef:

Klopt inderdaad, maar ik ben van Nederlandse gelovigen wat meer gewend dat ze hokjesdenken vrij weinig doen, of in ieder geval niet omwille van hun geloof. Het kan natuurlijk ook aan de regio liggen, of aan wat ik toevallig ontmoet. Misschien heb ik de streng gelovigen toevallig ontlopen in sociale interacties. Ik heb een Nederlands meisje met het mormoonse geloof redelijk goed gekend een tijdje geleden, en zij zelf was altijd heel open en legde alles met liefde uit. Ze vond het ook niet gek als wij haar niet begrepen, en het meest duidelijke aan haar gelovigheid was dat ze wel altijd met een rokje aanliep en niet met gvd zou schelden. Per ongeluk schelden deed ze wel :+
Qua relaties zal ze wel aan hokjesdenken hebben gedaan, in de zin van het hoort monogaam. Ik zelf heb hier een stuk minder moeite mee, maar ik betwijfel of ik het zelf aan zou kunnen, maar dit heeft ook puur met nare dingen van vroeger te maken. Misschien dat dit ook een interessant punt is om aan het verhaal toe te voegen, dat sommigen monogaam blijven omdat ze moeite hebben met het vertrouwen van anderen.

Varekaj schreef:
Als je als vrouw zegt "ik accepteer een open relatie", hoe vaak krijg je dan geen scheve blikken? Hoe open kan je daar voor uitkomen? Je hebt gelijk de stempel "dorpsmatras" te pakken bij wijze van spreken. Hoe weet je dat je een man aantrekt die er even volwassen in staat, en die je niet ziet als makkelijke snelle wip? Hoe weet je dat die eerlijk is naar zijn eventuele andere partner? Hoe ga je daarmee om?

Van mannen wordt zoiets makkelijker geaccepteerd, of dat lijkt toch zo.

Ik denk dat het van mannen alleen makkelijker geaccepteerd wordt als ze snel van de ene naar de andere gaan, niet als ze meerdere vrouwen en/of mannen tegelijk zouden daten/een relatie mee zouden hebben. Vrouwen hebben het in beide gevallen inderdaad wat zwaarder, maar in relatie termen denk ik dat het wel op een lijn licht qua hoe de rest van de maatschappij er vaak tegenaan kijkt. Ik vraag me daarom ook af hoe het die vrouw die met haar 2 mannen in RTL Late Night zat is vergaan na de uitzending. Haar directe omgeving (evenals die van haar beide mannen) wist er natuurlijk van, maar de rest van de buurt? En wat als ze gezellig met z'n 3en ergens naartoe zouden gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:20

Ik heb een homokoppel op FB waarvan ik ook via die weg heb ontdekt dat er sinds kort een 3e vaste partner in het spel is. Ok, in het begin had ik ook iets van "huh?". Intussen heb ik mijn aha-moment gehad en ben ik alleen maar blij dat ze op deze manier gelukkig zijn :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:22

mws -> Lzp

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:24

Maanoogje schreef:
Nies_ schreef:
Polygaam moet ik toch ook echt niet aan denken hoor. Zowel niet voor mezelf als voor degene waarmee ik ben. Ik vind ze op die programma's op tv nou ook niet heel gelukkig overkomen. Ze zeggen dat ze niet anders willen, maar ondertussen zie je toch een hoop spanningen en jaloezie. Nou weet ik natuurlijk ook wel dat wat je op tv ziet lang niet altijd de waarheid is, maar het schept toch een bepaald beeld.

Een open relatie of iets dergelijks heb ik niet perse iets op tegen. Dat zal denk ik meer van de ander afhangen, al weet je het nooit.

Het lijkt in polygame relaties op tv inderdaad vaak altijd alsof er 1 vrouw een beetje de buitenstaander is, of dat er juist maar 1 vrouw helemaal belangrijk is voor die man, terwijl de rest meer lijken op goede vriendinnen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze juist dit soort gevallen uitzenden. Ik vind het daarom ook erg jammer dat je vrijwel nooit een vrouw met meerdere mannen op tv te zien krijgt. Ik herinner me maar 1 geval waarbij een vrouw met 2 mannen op tv kwam, en dit was bij RTL Late Night. En helaas zijn in reality series vaak mensen van die ene tak van het mormoonse geloof waarvan ik de naam even kwijt ben te zien. Ik heb liever dat mensen een polygame relatie niet als een soort plicht vanuit het geloof zien, en er ook oké mee zijn dat een vrouw met meer dan 1 man gaat. Bij deze speciale versie van de mormoonse kerk lijkt het helaas zo te zijn dat er veel hokjesdenken plaatsvind. :n

Ja, klopt. Dat vertekent ook al natuurlijk. Zo'n streng gelovige relatie waarbij de man de baas is en er toch eigenlijk wel zo veel mogelijk kinderen moeten komen zit ik sowieso al niet op te wachten. :+

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:25

Varekaj schreef:
Ik heb een homokoppel op FB waarvan ik ook via die weg heb ontdekt dat er sinds kort een 3e vaste partner in het spel is. Ok, in het begin had ik ook iets van "huh?". Intussen heb ik mijn aha-moment gehad en ben ik alleen maar blij dat ze op deze manier gelukkig zijn :D

Ik denk dat het niet zo erg is om lichtelijk verrast te zijn. Het is denk ik hetzelfde als erachter komen dat iemand die je kent op mensen van hetzelfde geslacht valt. Doodnormaal eigenlijk, maar je moet dan even een kleine aanpassing in je hersenen maken omdat dat ene nu even anders zit, zelfs als je er niet veel bij stil hebt gestaan.

Nies_ schreef:
Maanoogje schreef:

Ja, klopt. Dat vertekent ook al natuurlijk. Zo'n streng gelovige relatie waarbij de man de baas is en er toch eigenlijk wel zo veel mogelijk kinderen moeten komen zit ik sowieso al niet op te wachten. :+

Nee, maar dat heeft denk ik ook voor een deel met je onafhankelijkheid te maken natuurlijk, en dat lijkt iets te zijn waar veel mensen met een open relatie juist veel waarde aan hechten. (Of ik moet het verkeerd zien.) Plus, wie wil er nu het gevoel hebben als babymachine te fungeren? :+

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:38

Ik meld mij ook! Heb een hele sterke relatie met mijn vriend en wij hebben daar ook nog een tijd een vriendin bij gehad. Driehoeksverhouding dus en in principe sexclusief. Wij wonen samen en zij woonde met haar 2 dochters ergens anders. Dat werd uiteindelijk te lastig. Nu kunnen we nog steeds erg goed met elkaar, maar is er geen relatie (of sex) meer.
Na deze relatie bleven we met zijn tweeën over en vonden we het idee van weer iemand erbij best lastig. Dus besloten even geen relatie erbij te willen, maar wel samen one night stands ed te doen. Wel altijd samen.
Nu evolueren we best wel. mijn vriend had altijd veel moeite met het idee van een andere man, maar dat wordt minder. het exclusieve gaat er een beetje af, maar alles moet wel open en bloot besproken worden. De relatie blijft prioriteit.

Om wat vragen te beantwoorden van mensen over het waarom. Bij ons heeft het twee redenen.
Ten eerste gewoon nieuwsgierigheid en beetje kinky zijn af en toe. We zijn dan weer geen swingers, want dat past ons niet zo. Uiteindelijk hebben we ook niet zo veel behoefte aan los van elkaar sex hebben met anderen. Het gaat veel meer om het samen een beetje spannend te maken.
Het tweede ding is misschien veel belangrijker: familie. Een polyamoureuze relatie geeft een enorm familiegevoel. Zeker als er ook nog kinderen bij betrokken zijn. Waarom dan niet gewoon kinderen krijgen? Nou, omdat het geen volwassenen zijn. Het is zo fijn om steun te hebben van meer dan 1 iemand. Echt een familiegevoel. Het vereist ook veel meer communicatie, hetgeen bij veel relaties toch lastig is volgens mij. Bij ons is alles bespreekbaar en dat is enorm fijn. En zoals Huertecilla zegt: je kan ook van meer kinderen houden. Dat is het echt. Het is familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:55

Maar onafhankelijkheid kan toch ook prima binnen een monogame relatie? Ik kan nog perfect functioneren zonder mijn partner, mijn leven staat niet stil omdat hij er (tijdelijk dan wel) niet is. Idem bij vrouwen van militairen, mariniers, noem maar op.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:58

Joolien schreef:
Maar vraagje dan aan de 'polygamen'/ niet-monogamen, waar draait het precies om? Enkel voor de seks, of voor gezelligheid, geborgenheid etc?
Bij niet monogaam komt gauw het idee naar voren(bij mij dan, wil niet perse generaliseren, maar heb het idee dat anderen daar vaak ook zo over denken?), dat het alleen draait om seks met anderen. Maar misschien is dat wat kortzichtig gedacht?

Om dit (voor mij) uit te leggen, kan ik die vraag het beste naar je terugkoppen. Waar draait de relatie met jouw partner om? Ik denk dat je een heel lijstje gaat opnoemen. Precies dat lijstje draait het bij mij in poly-amore relaties ook om. Het is niet dat ik in 1 partner iets mis of onvoldoende krijg waardoor ik op zoek ga naar dat in iemand anders. Ik ontmoet iemand, krijg er een klik mee, wordt verliefd. Zonder dat dit enig gevolg heeft voor de relatie die ik op dat moment al heb. Zoals al gezegd is: je gaat niet minder van je eerste kind houden, als je een tweede krijgt. Het enige is: je kunt minder tijd aan je eerste besteden als je er twee hebt. Dat wil nog wel eens een dilemma zijn.
Ik heb nu al enige jaren 1 partner, simpelweg omdat er geen tweede op m'n pad is gekomen. En misschien ook wel omdat ik er zelf op dit moment even niet open voor sta.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:58

Varekaj schreef:
Maar onafhankelijkheid kan toch ook prima binnen een monogame relatie? Ik kan nog perfect functioneren zonder mijn partner, mijn leven staat niet stil omdat hij er (tijdelijk dan wel) niet is. Idem bij vrouwen van militairen, mariniers, noem maar op.

Nee dat bedoelde ik ook niet! Ik heb zelf ook een monogame relatie, en ik voel me prima en onafhankelijk. Ik denk gewoon dat mensen die ervoor kiezen om geen monogame relatie te hebben juist een groter gevoel van onafhankelijkheid krijgen, maar dan meer omdat ze zich monogaam niet onafhankelijk kunnen voelen, terwijl wij dit wel zo ervaren. Tenminste, dit is mijn idee erbij. Ik denk ook dat het een bevrijdend gevoel kan geven om iets te doen wat in de maatschappij nog niet echt geaccepteerd is, maar je moet niet denken dat ik denk dat dit de enige reden is voor zo'n levensstijl. Het is eerder een bijeffect denk ik, evenals dat grote onafhankelijkheidsgevoel.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 07:48

Bedankt voor alle open en vriendelijke berichten iedereen!
Heel fijn om te zien dat mensen durven te vragen en anderen durven uit te leggen :)

maliejane

Re: Niet monogame relaties op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:20

Ikzelf ben echt van de monogame sexclusieve relaties. Ik zou mijn vriend niet willen delen en heb zelf geen behoefte aan iemand erbij. Ik houd ervan dat het voor ons beide speciaal blijft. Ik ben denk ik ook niet in staat om van 2 mensen tegelijk te houden op de manier waarop ik van mijn vriend houd. Daarnaast is voor mij houden van essentieel in een relatie en one night stands zijn daarom al helemaal niks voor mij O:)

Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over en zijn we gelukkig met zn 2tjes en hoeven we beide geen ander ;) Ben wel altijd heel nieuwsgierig ook naar anderen. Ik heb altijd het idee gehad dat open relaties meer te maken hadden met niet genoeg sex binnen de relatie en dat bij polygame relaties er toch altijd een soort scheve verdeling is waarbij de 1 toch meer van 1 van zn partners houd dan van de ander. Vind het daarom ook erg interessant om jullie verhalen te lezen en het van de andere kant te kunnen bekijken.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:29

Ik zal ook mijn verhaal hier delen: Heb al jaren een niet seksclusieve, soms polamoreuze relatie. De mate waarin de relatie 'open' is verschilt van moment tot moment, maar altijd in goed overleg.

Voor mij is liefde niet voorbehouden aan een persoon. Zoals al werd gezegd: je kunt ook van meerdere kinderen houden, zonder dat dat ten koste gaat van de liefde voor het eerste kind. In partnerliefde zie ik dat net zo. Nu is er even maar één lief, maar dat kan zo weer veranderen mocht er iemand op mijn/ons/zijn pad komen. Het is niet zo dat we hier naar op zoek zijn, in die zin is mijn relatie met mijn partner gewoon helemaal compleet en heb ik niemand anders nodig om het met hem fijn en goed te hebben. Het is wel iets waar we voor open staan omdat we weten en hebben ervaren dat het wel mogelijk kan zijn, en als je die liefde voelt het wel een verrijking van jou als individu kan zijn.

De praktische zaken zijn soms wel lastig. Ik woon samen met mijn partner en in mijn vorige polamoreuze relatie konden mijn partners de praktische tijdsinvestering niet los zien van de liefde voor hen, hierdoor werd liefde inderdaad gelijk aan de hoeveelheid tijd die ik in de partners kon/wilde steken en dat werkte voor mij en ons niet.

Wat betreft het niet seksclusief zijn: Voor mij zijn seks en relaties heel verschillende dingen. Ik vind seks binnen een relatie heel fijn, intiem en een teken van verbondenheid, maar het is niet te vergelijken met seks buiten een relatie. Dat is ook gewoon heel leuk, maar een voor mij heel andere ervaring. De seks die ik buiten mijn relatie heb is dus seks die mijn partner mij niet kan geven, maar ook niet iets wat iets zou moeten zeggen over onze relatie. Openhartige gesprekken met vrienden kunnen ook een aanvulling zijn op openhartige gesprekken met je partner, zonder dat het meteen zou moeten betekenen dat je een communicatieprobleem hebt binnen je relatie, of niet over alles zou kunnen praten. Voor mij is seks net zo.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:30

Ik ben ook zeker een monogaam type. Zou het niet fijn vinden een toekomstige vriend te delen en zou het ook niet tof vinden wanneer hij het prima vindt om mij te delen. Ik denk ook dat ik die houden van gevoelens maar voor 1 persoon kan hebben. Ik wil ook maar 1 paard omdat ik bang ben dat ik anders altijd eentje leuker vind dan de andere. :')

Wel begrijp ik het dat je seks los kan zien van een liefdes relatie. ik zou me nog wel een situatie kunnen voorstellen wanneer ik hem dat door wat voor reden niet kan geven en hem dat met een ander gun. Maar ergens hoop ik dat dat nooit nodig is want ik houd een partner stiekem graag voor mezelf. :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:08

Varekaj schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid, is dat dan voornamelijk om je bisexuele behoefte te voldoen? Dus het fysieke?

Ikzelf verkies monogamie maar respecteer zonder problemen andere vormen van relaties. Ik kan er alleen niet bij hoe je met een polyamoreuze relatie tijd genoeg vindt om alle contacten te onderhouden :')
:')

Om je vraag te beantwoorden.. Het is nu meer fysiek dan mentaal.. Mentaal zou m'n vriend niet accepteren.. Af en toe ben ik wel verliefd op een vrouw, maar doe hier niets mee.. Dit vanwege het feit dat ik dan geen relatie meer heb met m'n vriend..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:17

Huertecilla schreef:
rainbow8 schreef:
In het begin waren we monogaam..

Woon je nu met meer samen? Dus polygaam?
Nee? Met 1 partner, dan is dat nog steeds monogaam.

Wel/niet sexclusief, open of niet, is wat anders.

Idem polyamoor.

En dat heeft dan nog alle mogelijke combinaties die ook nog eens ver tijd kunnen verschuiven.

Interessante opmerking over geen tijd voor polyamoor. Dat zie ik niet. Kost het meer tijd om van 2 of 3 kinderen te houden dan van 1???
Liefde kost toch geen tijd? Dat is een emotie, een beleving.
JIj schijft dat je bi bent. Stel je komt een leuke vrouw tegen waar je van gaat houden. Dat hoeft helemaal niet in te houden dat je minder van je man gaat houden.
Ze trekt bij jullie in. Een polygame, polyamore situatie.
Stel je spreekt af geen sex buiten de relatie te hebben; dan hebben jullie een sexclusieve polygame, polyamore relatie.
Waarom zou dat meer tijd kosten????

Ik snap je punt HC.. Ik woon in principe samen.. Alleen doordeweeks ben ik alleen met m'n kinderen.. Vriend is alleen het weekend thuis.. Hij wil me in bed wel delen, mits hij erbij is.. Is hij er niet bij, dan vind hij het vreemdgaan..

Als ik verliefd word op iemand anders dan weet ik zeker dat hij dit nooit zal accepteren.. Hier hebben we het al eens vaker over gehad.. Laatst was hij voor z'n werk een weekend weg.. Er zou een vriendin komen, waarmee ik zeker te weten in bed zou belanden... Hier hebben we bijna ruzie over gehad.. We hebben de afspraak dat we niet sexen met een ander zonder dat hij of ik erbij is.. Ik ben inmiddels wel zover dat ik hierin aan het evolueren ben..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:53

Ik denk dat veel mensen er bij polyamoreuze relaties als vanzelf vanuit gaan dat iedereen een heel 'intense' relatie wil en zich achtergesteld zou voelen als een andere vrouw 'belangrijker' zou zijn.

Ik kom uit een monogame relatie van 10 jaar, waarvan 8 jaar huwelijk en ik weet nu dat één persoon nooit alle behoeftes van zijn of haar partner kan vervullen. Ik geloof ook niet in de ware, iemand die wèl alles voor jou zou kunnen zijn :n

Als er over een jaar of wat een situatie zou zijn waarin ik wel met een man ben, maar hij andere vriendinnen heeft. ...ik denk dat dat een verademing zou kunnen zijn. Ik wil niet meer verantwoordelijk zijn voor het complete geluk van een ander en ik kan ook prima gelukkig zijn in mijn eentje.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:57

Varekaj schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid, is dat dan voornamelijk om je bisexuele behoefte te voldoen? Dus het fysieke?

:')

Je geaardheid bestaat niet alleen uit het fysieke, ook de behoefte aan een geestelijke verbondenheid is onderdeel van je geaardheid. Seksualiteit is daar gewoon een onderdeel van.

Maar het kan moeilijk zijn om zo als bi ook te leven, soms, net als hetero, heb je niet alles in je relatie(s) wat je wel zou wensen. Als wat er wel is maar mooi en fijn is.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 09:57

Ik ben heel benieuwd naar de mensen die zeggen dat ze hun partner niet willen delen. Wat is het precies wat je niet wilt delen? En waarom niet? Ben gewoon benieuwd.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:07

phormicola schreef:
Als er over een jaar of wat een situatie zou zijn waarin ik wel met een man ben, maar hij andere vriendinnen heeft. ...ik denk dat dat een verademing zou kunnen zijn. Ik wil niet meer verantwoordelijk zijn voor het complete geluk van een ander en ik kan ook prima gelukkig zijn in mijn eentje.

Ik snap heel goed wat je hier zegt, maar zou je uberhaubt wel verantwoordelijk willen zijn voor iemand's geluk?

Ik wil met liefde bijdragen aan een ander zijn geluk, net als dat zij dat ook bij mij doen, maar er verantwoordelijk voor zijn zou voor mij wel beklemmend voelen. in open en gesloten relaties.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:13

tjaakje schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de mensen die zeggen dat ze hun partner niet willen delen. Wat is het precies wat je niet wilt delen? En waarom niet? Ben gewoon benieuwd.

In mijn geval de emotionele band die we samen hebben. Mijn man is mijn maatje en beste vriend, kent mij van binnen en buiten en ik hem ook. Ik zou het lastig vinden als er een derde partij bij kwam die op datzelfde niveau met mijn man een relatie zou willen. En andersom zou ik me niet voor kunnen stellen om zo'n band met een andere man te kunnen hebben.
Qua seks zou ik er nog minder moeite mee hebben als hij dat met iemand anders deed dan het hele emotionele/gevoels aspect.