Voordringende oudjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:13

haha wauw... nou zou ik ook wat over jou kunnen zeggen... maar dat doe ik niet... ik kan niet over je oordelen.. ik ken je niet... heb je ook nooit meegemaakt...

Knap dat jij dat wel over mij kan aan de hand van 1 berichtje door mij geschreven...

dit is gewoon mijn gevoel voor humor... like it or not... leven en laten leven...

Rocamor schreef:
Davina1402 schreef:
haha inderdaad... de bejaarden van tegenwoordig... Ze dringen inderdaad voor waar ze maar kunnen... :-)...

Wat mij ook opvalt is dat de vrouwtjes grijze postduif vaak ook narrig zijn echte zuurpruimen... Waar de mannetjes... vriendelijker zijn en soms ook echt humor hebben....

Soms sta ik echt paf van de reacties van die oudjes... post het ook wel eens op facebook.. haha wat ik mee maak in de supermarkt...

Laatst in de Lidl... stond het hele pad vol met pallets en dozen... Er kwam mij een oudere dame tegemoet... ik dacht laat ik beleefd aan de kant gaan voor deze oudere dame... En ik zeg vriendelijk... terwijl ze mij passeert... " ja het is vandaag een beetje vol he mevrouw"...

Kijkt ze me vernietigend aan... zegt ze... snibbig... "ja en die mensen doen ook maar hun werk"...

haha nou dan sta je ff met je mond vol tanden... ouwe feeks... haha heb ik natuurlijk niet gezegd...

Op FB had ik iets gezet in de strekking van... "je hoeft het niet op mij af te reageren dat je een rot leven hebt gehad ouwe graf tak.... " ...

Feeks, ouwe graf tak, grijze postduif... Je voelt je wel te goed voor deze wereld he?! Het straalt eraf

is mij overigens nog niet echt opgevallen, dat de ouderen voordringen. Ik ga er eens op letten hihi

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:21

Waar ik regelmatig moordneigingen krijg is van bejaarde touristen, die bij ons in de buurt op de campings staan.
2 von mijn paarden moet ik s' ochtends verwisselen en dus 1 van stal a naar stal b brengen en de andere van b naar a en dit is een stuk landweg waar je 60 mag...
Inmiddels is het zover dat ik van april tot oktober mijn tijden aangepast heb want de lieve oudjes rijden met zowat 80 mij en mijn paard van de sokken. .. alleen omdat de supermarkt om half 9 open gaat en ze dan maar ook echt dan direct met hun bonnetjes de krant moeten halen...
En dan heb ik het niet over een geval maar minstens 10 a 20 verschillende (soms racen ze ook achter elkaar aan )
Dus inmiddels zorg ik ervoor dat mijn jongens op zijn laatst om 8 aan de overkant zijn.

Leuk zijn ze ook als ze over het (afgesloten met verboden toegang bordje) hek klimmen omdat ze dan mooiere foto's van de molen kunnen maken... en je krijgt nog een scheldpartij omdat je eigen hond op zijn eigen terrein er niet van gediend is...

Ooooof: nr 3 in het rijtje : je wordt van alles en nog wat uitgemaakt omdat je net de paardjes op stal hebt en hun zich al de moeite gemaakt hebben om extra langs te rijden om de paarden te voeren met hun afval cq etensresten( incl in krantenpapier )... grrrr

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:22

Wij staken van de week met de kinderwagen over op het zebrapad, waarbij een oudere door wilt fietsen, maar waarbij ik zo iets had van ik loop door want wij hebben voorrang. De beste mevrouw moest dus even remmen waarop ze zeg: "wie was hier het eerst?!" dus ik : "ja mevrouw het maakt niet uit wie hier eerder is, wij steken over op een zebra pad dus wij hebben voorrang, regels zijn regels." de vrouw: "ja ik was er eerder want ik ben ouder! en niemand heeft tegenwoordig meer respect voor ouderen."

Als de we de regels zo gaan aanpassen dat we iemand die ouder is altijd voorrang moeten geven met alles wordt het wel lastig, eerst even kijken: Ben je ouder dan ik? ja? nou gaat u maar voor.

In de supermarkt gebeurt het hier ook regelmatig dat ze voordringen, of zeggen: "ik heb maar 2 dingen, ik kan wel even gauw voor"

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:25

sasja0705 schreef:
Waar ik regelmatig moordneigingen krijg is van bejaarde touristen, die bij ons in de buurt op de campings staan.
2 von mijn paarden moet ik s' ochtends verwisselen en dus 1 van stal a naar stal b brengen en de andere van b naar a en dit is een stuk landweg waar je 60 mag...
Inmiddels is het zover dat ik van april tot oktober mijn tijden aangepast heb want de lieve oudjes rijden met zowat 80 mij en mijn paard van de sokken. .. alleen omdat de supermarkt om half 9 open gaat en ze dan maar ook echt dan direct met hun bonnetjes de krant moeten halen...
En dan heb ik het niet over een geval maar minstens 10 a 20 verschillende (soms racen ze ook achter elkaar aan )
Dus inmiddels zorg ik ervoor dat mijn jongens op zijn laatst om 8 aan de overkant zijn.

Leuk zijn ze ook als ze over het (afgesloten met verboden toegang bordje) hek klimmen omdat ze dan mooiere foto's van de molen kunnen maken... en je krijgt nog een scheldpartij omdat je eigen hond op zijn eigen terrein er niet van gediend is...

Ooooof: nr 3 in het rijtje : je wordt van alles en nog wat uitgemaakt omdat je net de paardjes op stal hebt en hun zich al de moeite gemaakt hebben om extra langs te rijden om de paarden te voeren met hun afval cq etensresten( incl in krantenpapier )... grrrr

In dat geval zou ik eens naar de campingbeheerder stappen en je klachten deponeren.
Helpt dat niet, dan de wijkagent maar eens langssturen.

Jij hebt het niet over ergernisjes, maar over serieuze overtredingen!

Croo

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:34

Toen ik nog in een supermarkt werkte opende ik vaak de winkel op zaterdagochtend. Altijd stonden er oudere mensen te wachten ver voordat het tijd was en als je ook maar 1 minuut te laat was gingen ze al klagen. Volgens mij stonden hun horloges vroeger ofzo...

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:35

Shirley schreef:
sasja0705 schreef:

In dat geval zou ik eens naar de campingbeheerder stappen en je klachten deponeren.
Helpt dat niet, dan de wijkagent maar eens langssturen.

Jij hebt het niet over ergernisjes, maar over serieuze overtredingen!

Das n idee... zij het niet dat er 4 verschillende campings daar beneden zijn :D
Maarja, zoals gezegd, tijden heb ik aangepast.. ondertussen mijn hond geleerd te blaffen als n gek en een heel dun stroomdraad boven de gewone gespannt ( en tot nu toe is die succes verzekerd }> )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:09

verootjoo schreef:
VivaLaVida schreef:
Ik werk zelf met ouderen en alhoewel t voordringen mij niet opvalt, is het wel zo dat de meesten er niet tegen kunnen als je wat later of eerder bent (om bijv om te kleden savonds) terwijl ze eigenlijk niet weg hoeven of nog visite krijgen of iets dergelijks. En het begrip voor anderen (bijv als er een noodgeval is voorgevallen dus je bent later) dat verslechterd bij sommigen ook met de jaren.
Alsof de empathie slijt.
Misschien is het ook wel zo dat anderen je minder kunnen schelen als je oud bent :j

De empathie slijt niet, de hersenen wel. Mensen op leeftijd zijn nu eenmaal minder flexibel. En ook als je nergens heen hoeft is het vervelend als mensen ineens eerder of later komen met minder flexibele hersens :)

dat is precies wat ik er mee wil aangeven.
de empathie, het je kunnen verplaatsen in anderen word met de jaren (bij sommigen) steeds minder.
Als er een noodgeval is, word er eerst vaak aan zichzelf gedacht ('nu zijn ze bij mij later')
niet een kwestie van een naar karakter, maar het hoort (vaak) gewoon bij ouder worden.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:21

sasja0705 schreef:
Das n idee... zij het niet dat er 4 verschillende campings daar beneden zijn :D
Maarja, zoals gezegd, tijden heb ik aangepast.. ondertussen mijn hond geleerd te blaffen als n gek en een heel dun stroomdraad boven de gewone gespannt ( en tot nu toe is die succes verzekerd }> )

Klommen ze over stroomdraad heen eerst? :wow: Ik weet nu niet of ik respect moet hebben dat ze zoiets durven of ze voor gek moet verklaren dat ze zoiets durven.

VivaLaVida schreef:
Ik werk zelf met ouderen en alhoewel t voordringen mij niet opvalt, is het wel zo dat de meesten er niet tegen kunnen als je wat later of eerder bent (om bijv om te kleden savonds) terwijl ze eigenlijk niet weg hoeven of nog visite krijgen of iets dergelijks. En het begrip voor anderen (bijv als er een noodgeval is voorgevallen dus je bent later) dat verslechterd bij sommigen ook met de jaren.
Alsof de empathie slijt.
Misschien is het ook wel zo dat anderen je minder kunnen schelen als je oud bent :j

Dat laatste is zeker waar! Ik hoor vaak dit soort verhalen van mijn oma, die zelf noodgedwongen in een verzorgingshuis zit. Of nou, eigenlijk is ze in haar rolstoel nog aardig zelfstandig, ware het niet dat ze hulp goed kan gebruiken, maar toch alles behalve douchen graag overdoet. O:) Maar ze vind het ook maar vreemd dat er zoveel ouderen om haar heen zijn die het gewoon niet kan schelen wat anderen van ze vinden. Zij zelf wil er altijd graag netjes uitzien, en laat ook nog steeds haar haar krullen en verven. Ze vond zelfs de kapster die bij de zorg inbegrepen zat niet goed, dus liet ze haar oude kapper aan huis maar weer komen. Nu is dit gelukkig een schat van een vent, die haar ook altijd op maandag meeneemt naar het winkelcentrum, dus daar zijn wij als familie ook erg blij mee. Als ik naar mijn andere oma kijk zie ik ook precies waar mijn oma over klaagt, want zij is ook iemand die sowieso al niet veel gaf om haar uiterlijk en hoe haar huis erbij zat, maar nu helemaal niet meer. Veel ouderen voelen zich ook eenzaam, en daar worden ze chagrijnig van geloof ik. Oma in het verzorgingshuis heeft nog wel sociale contacten die ze zelf onderhoud (wel selectief mensen uitgezocht natuurlijk, want ze heeft geen zin in mensen die de hele dag over pillen praten en hoe slecht het eten wel niet is), maar mijn andere oma die nog in haar eigen huis woont lijkt het op de een of andere manier wel en niet te waarderen als je langs komt. Maar goed, ze heeft gelukkig nog wel een kat en een hond om haar altijd gezelschap te houden, maar het zou fijner zijn voor haar als ze nog wat ondernemender was en vaker buitenkwam.

Met de empathie kwestie heeft mijn ene oma moeite gehad op de andere manier. Zij had het juist nog heel veel, ook al is ze nu 80+. Ze heeft het af moeten leren omdat ze op een gegeven moment in het revalidatiecentrum zoveel ellende tegenkwam dat ze zich toch echt met zichzelf bezig moest gaan houden, anders werd ze alleen maar ongelukkiger. Maar goed, in veel gevallen klopt dat geloof ik wel dat ouderen zich niet goed meer in een ander kunnen verplaatsen.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:35

Ik word strondchaggerijnig van babyboomers die overal recht op denken te hebben en de jongere generatie continu af zeiken.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:02

Ik ben dolgelukkig met mijn zelfscanner in de Ah. Geen getrut aan kassa's geen gedoe met contant geld. Aanrader

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:09

Ha ha, wat een leuk onderwerp. Zelf een 55-plusser maar ik verbaas me ook over de (blijkbaar) onbedwingbare drang van een aantal ouderen om voor te dringen.
Twee jaar geleden naar de 50plus beurs geweest. Je wordt gewoon opzij geduwd door bejaarden. Maar ook onderling wordt er fors voorgedrongen en voor de voeten gelopen :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:13

Achja...wie weet hoe wij later zijn hahaha

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:36

Ik werk in een supermarkt in een dorp waarvan de meerderheid bejaard is. Dus ik kan elke keer weer genieten <3

Het voordringen bij de kassa is mij ook opgevallen, hoe ouder, des te meer haast lijkt het.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 21:42

Ik was afgelopen week in de Jumbo. Die is sinds kort vernieuwd en heeft nu ook scan kassa's. Ik was alvast mijn tas aan het inpakken en had de scan-ding al neergelegd bij de kassa, maar het meisje was nog met wat anders bezig. Hoor ik ineens een had geluid. Staat er een oude man met zijn scootmobiel heel hard te toeteren. Hij kon er gewoon langs heen rijden en ik ging door met inpakken en wachten op het meisje. Zegt die man: ik toeter naar je. 'ja wat wil je dan??' 'je kan er toch langs'?? Ik kon met niet voorstellen dat hij voor wilde bij de scankassa. Hij had ook niet zo'n ding.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:01

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:07

Ergste heb ik jaren geleden meegemaakt toen ik 20 was.
Met de boot van Goteborg naar Kiel. Toevallig stonden we helemaal vooraan omdat we 2 uur te vroeg waren. Nadat het hek openging om aan boord te gaan ben ik echt bijna onder de voet gelopen. Zo erg werd er geduwd. En dat terwijl er nog ruim 1.5 uur de tijd was om aan boord te komen.

Meest gekke was toen ik als student de tram instapte. Je hoefde niet voorin te stappen, kon ook achterin.
Netjes staan wachten totdat iedereen eruit was en terwijl ik instap word ik helemaal uitgescholden door een oudere dame dat die jeugd van tegenwoordig zo asociaal is en maar doet waar ze zelf zin in hebben. Dat ik voor in moest stappen enz.
Ik heb haar aangekeken en gevraagd of ze niet geleerd heeft van haar moeder om beleefd te zijn tegen anderen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:14

Deze mensen willen gewoon het stereotype van hun generatie in stand houden.
En het is best discriminerend van jou om te zeggen dat oudjes altijd voordringen.
Dat is hetzelfde als zeggen dat marokkanen altijd betrokken zijn bij gewelddadige overvallen. Foei.

Geintje natuurlijk.
Nee ouderen hebben soms een slachtoffer rol waar ze in kruipen. 'Jullie met die jonge benen kunnen makkelijk wat langer staan'.
Of ze zijn simpel weg brutaal. Die heb je er ook bij.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:17

Ik denk ook dat bij ouderen hun grenzen wegvallen, ze zijn ongenuanceerder en ongeremder, zoals mijn oma die denkt dat de mensen het niet horen als ze op 5 meter afstand over hen staat te praten :')

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:21

Pff over voordringen gesproken..
Ik snap best dat het frustrerend is, maar wat ik van de week meegemaakt heb, ging wel erg ver.

Ik werk sinds een week achter de kassa bij een supermarkt hier in de buurt.
Toen ik er een kassa bij riep gingen de klanten alvast naar die kassa om alles op de band te leggen.
We hoorden iemand zeggen "vindt je dat normaal?!" en iedereen dacht eigenlijk dat die twee mannen elkaar kenden en gewoon aan het ouwehoeren waren.
Maar ineens begon de ene man de ander met een fles wijn te slaan en klappen te geven.
Wat bleek nou, één van de twee had doorgedrongen.
Beide mannen waren in de 40/50..
Kon mijn ogen niet geloven, wat gaat de mensheid achteruit..

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:22

Damned schreef:
Ik denk ook dat bij ouderen hun grenzen wegvallen, ze zijn ongenuanceerder en ongeremder, zoals mijn oma die denkt dat de mensen het niet horen als ze op 5 meter afstand over hen staat te praten :')

Dat herken ik ook :') op een gegeven moment kennen ze geen schaamte meer ofzo. Mijn opa bijvoorbeeld zit in de wachtkamer in het ziekenhuis gewoon boeren te laten, om vervolgens voor de 6e keer in 5 minuten naar de receptioniste te lopen om te vragen of ze nou al een keer aan de beurt zijn.. schaam me altijd kapot als ik mee moet _O-

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:24

2 woorden: bejaarden + IKEA

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:29

Ik stond juist gister in de rij van de supermarkt met maar 1 product. Stond een oude vrouw voor mij met meer boodschappen. Ze zegt, wil je niet eerst? Heb je geen haast? Ze vroeg het alsof ze er al vannuit ging dat iedereen maar haast heeft tegenwoordig en ze stond me al helemaal stomverbaasd aan te kijken toen ik zei : neehoor ik heb geen haast, maar dankuwel." :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:33

Sleeper schreef:
Even omdat het me stoort. De meeste 55+ werken nog gewoon en hebben niet alle tijd van de wereld. Als je met 55 al oud genoemd wordt terwijl je dan nog 12 jaar moet werken klopt er iets niet. Volgens mij gaat het meer om de echte ouderen die niet meer werken.

Inderdaad... en dat zijn meestal ook de mensen die nog voldoende sociaal zijn, anders hadden ze die baan niet, en daarom dringen ze ook niet voor.
De echte ouderen die niet meer werken, tja, ik kwam ooit iemand tegen die klaagde dat de andere ouderen in het verzorgingshuis haar niet bij zich wilden hebben zitten in de eetzaal. 8)7 Die hadden alle plekjes al onderling verdeeld, en daar paste geen nieuwkomer bij.

Ik kan me voorstellen dat die dames zich misdragen als ze eens in een winkel komen, maar zelf maak ik zelden mee dat "oudjes" voordringen.

Handig om te weten: gewoon een winkel bezoeken is een crime als je met gesubsidieerd taxivervoer (vanwege handicap) gaat: de vervoerder moet van tevoren weten hoe laat je terug wil, en wee je gebeente als je dan niet klaar staat... Want als je zo'n taxi mist, is de regel vaak dat je dan pas een uur later opnieuw zo'n taxi kunt laten komen.
Dus soms hebben die mensen ècht een goede reden om haast te hebben.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:37

Het is mij eigenlijk nooit echt opgevallen of ouderen eerder voordringen. Maar ik maak me daar ook niet zo druk om, ik ga geen boodschappen doen als ik haast heb.

Tijdens mijn laatste zwangerschap moest ik een glucose tolerantie test doen. Dan moet je nuchter bloed laten prikken, dan een heel zoet drankje drinken en dan na 2 uur weer bloed laten prikken.
Ik had om 8 uur een afspraak daar, dus ik hoefde niet te wachten. En er zaten een hoop ouderen in de wachtkamer. Nou, er werd gelijk geprotesteerd dat ik een nummertje moest trekken en niet zo door mocht lopen :D

Mijn zoontje gaat 3x in de week met de taxi naar de revalidatie. Vaak zitten er dan ook ouderen in de taxi. Het valt mij op dat de dames vaker onrustig zijn en steeds op hun horloge kijken dan de heren :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:39

Ach, ik hoop maar dat ik vitaal genoeg oud word om als 75+er nog zelfstandig boodschappen kan doen. :D

Hier verderop zit een macdonalds met alle hangouderen uit de buurt. Waar meestal de jeugd de bende maakt, maken daar de oudjes er een bende van. Alle zooi laten ze gewoon op tafel staan. Zodra het taxibusje voor de deur stopt rennen alle oudjes de Mac uit en rent de nieuwe 'lading' oudjes naar binnen :')