Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:44

Reusje0504 schreef:
Emita schreef:
Haha mijn vriend heeft dezelfde hobby als TS! Hij is helemaal weg van insecten. Onder ons bed staan drie terraria met vogelspinnen, en hij heeft drie verschillende kolonies met exotische mieren. Hij wil nog allerlei soorten duizendpoten, en weet ik het wat nog meer (als het een insect is; is het goed)

Als we naar het bos gaan met de hond tilt hij elke omgevallen boomstam op om te kijken welke insecten eronder liggen.

Het is maar wat je leuk vindt... :')

Onder je bed????!!!! :7 :(:)

Wahaaaaaaaaaaaaaa! *rent een rondje door de kamer en heeft plaatsvervangend de kriebels*

AngeliqueB

Re: Help! Mijn vriend heeft een hobby...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 07:55

Leuk, zo'n insectenhobby!! Op dit moment heb ik 1 Australische flappentak (psg 9) en wat Afrikaanse slakken! Ook doodshoofdvlinders gehad, van rups tot vlinder, erg leuk! Voordeel is dat ze niet te lang leven, niet te veeleisend zijn, niet duur in onderhoud, niet veel plaats in beslag nemen in huis!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:00

Butterfly schreef:
amandananana schreef:
Omg die zweepspin wat verschrikkelijk TS! Ik heb onwijze medelijden met je. Ik ben in Thailand geweest vorig jaar en daar heb je ook van alles dat kroop en vloog, je wil niet weten hoe ik dagelijks mn hotelkamer in ging :')

Ik heb een idee :') ongeveer net zo horlepiepdansend als ik waarschijnlijk :j

Ow en voor alle lieve meelevende bokkers die geen foto's wilden zien: een foto van één van de miljoenpoten in link :D

http://i67.tinypic.com/2edd2dc.jpg

Die is ook mooi, welke soort is dit?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 08:19

Ach, een leukere (en vooral heel wat interessantere) hobby dan computers spelletjes spelen, toch TS? :D (zegt de mede bioloog)

Vogelspinnen daar trek 'k toch wel de grens :') laat staan onder je bed *gruwel*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:00

Emita schreef:
Onder ons bed staan drie terraria met vogelspinnen,

OK. DAT is er over.

*rent gillend weg* :=

Die maple moth is cute !

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:02

BRRR, wat een topic zeg. Ik zou dan echt met de vliegermepper in mijn hand zitten om te kijken of ze misschien ontsnapt zijn. Al lopen de rillingen ook over mijn rug bij muizen (helaas) en andere "ongedierte"
Nee, geef mij maar een kat of hond (of nog beter; kitten of puppy)

RESPECT!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:26

Haha, geweldig topic TS :D

Ik denk dat je er op zich wel aan kunt wennen.. ik vind het zelf ook best fascinerende beestjes (ondanks dat ze ook eng zijn..). Maar ze doen op zich niks toch? Pas als je vriend echt giftige beesten in huis zou halen zou ik me echt zorgen gaan maken :')

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:43

Brrr allemaal.
Mijn ex had 12 volwassen slangen, en telkens tig baby's. Ook kweekte hij met vogelspinnen, brrrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:45

Prachtig topic, mooi verhaal TS.
Zolang het niet giftig is of pijnlijk bijt vindt ik alles wel leuk.

Hier wandelende takken ( en het gewone spul, katten en honden en paard) , eigenlijk voor ons zoontje , maar ik heb er zoveel lol van.
Ik dacht dat ze maar ene jaar oud werden, maar inmiddels zijn ze anderhalf :D , en hebben we toch ook maar een paar eitjes uit laten komen ( dus wie wil, ik heb nog tien jonkies :D )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:54

Ik heb wel eens een bakje meelwormen laten vallen. Gelukkig gaan die niet zo hard. Sta je daar te grabbelen _O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:00

Ha leuk zo'n vriend! *Oeps* aan mij heb je niet zoveel... Maar toch leef ik wel een beetje met je mee: ik heb een huis vol telescopen staan, en die heb ìk niet in huis gehaald... nou ja, de laatste telescoop heb ik voor mijn echtvriend betaald, en afgelopen weekend bediende ik een zonnekijker...

maar mijn wederhelft vindt paarden ook eng... tenminste, als hij ze vast moet houden. Heel frustrerend toen ik wel eens een wedstrijd reed: ik hoefde er niet op te rekenen dat hij het paard even voor me zou vasthouden.
Vroeger vond hij alles eng wat hoger is dan een Haflinger, nu, sinds hij heeft gezien hoe razendsnel zijn vriend door zijn minihengst werd gehapt, is hij ook al bang voor alles wat kleiner is dan een Haflinger... >;)

Oh, heeft je vriend nog belangstelling voor wat wandelende takken nimfjes? De doodgewone PSG1 soort. O:)
Door de warmte waren wat meer eitjes uitgekomen dan mijn bedoeling was... :wow:

*Ziet TS gillend wegrennen*. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:55

Zoolgangster schreef:
Ha leuk zo'n vriend! *Oeps* aan mij heb je niet zoveel... Maar toch leef ik wel een beetje met je mee: ik heb een huis vol telescopen staan, en die heb ìk niet in huis gehaald... nou ja, de laatste telescoop heb ik voor mijn echtvriend betaald, en afgelopen weekend bediende ik een zonnekijker...

maar mijn wederhelft vindt paarden ook eng... tenminste, als hij ze vast moet houden. Heel frustrerend toen ik wel eens een wedstrijd reed: ik hoefde er niet op te rekenen dat hij het paard even voor me zou vasthouden.
Vroeger vond hij alles eng wat hoger is dan een Haflinger, nu, sinds hij heeft gezien hoe razendsnel zijn vriend door zijn minihengst werd gehapt, is hij ook al bang voor alles wat kleiner is dan een Haflinger... >;)

Oh, heeft je vriend nog belangstelling voor wat wandelende takken nimfjes? De doodgewone PSG1 soort. O:)
Door de warmte waren wat meer eitjes uitgekomen dan mijn bedoeling was... :wow:

*Ziet TS gillend wegrennen*. :+

Ik was eerst he :D :D dat had ik ook door de warmte had ik er opeens 14 ...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:00

Die takken mogen ook best hierheen maar dan worden ze wel opgevoerd.
Mits ze geen klimop gegeten hebben.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:11

Mijn zoon wil vreselijk graag een bidsprinkhaan. Hoe kom je aan die beesten?? Is er een websites waar die beurzen op worden aangekondigd?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:04

Kijk eens op de Marktplaats, worden gewoon aangeboden :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:10

Reusje0504 schreef:
Emita schreef:
Haha mijn vriend heeft dezelfde hobby als TS! Hij is helemaal weg van insecten. Onder ons bed staan drie terraria met vogelspinnen, en hij heeft drie verschillende kolonies met exotische mieren. Hij wil nog allerlei soorten duizendpoten, en weet ik het wat nog meer (als het een insect is; is het goed)

Als we naar het bos gaan met de hond tilt hij elke omgevallen boomstam op om te kijken welke insecten eronder liggen.

Het is maar wat je leuk vindt... :')

Onder je bed????!!!! :7 :(:)

Ja :') ik heb wel tegen hem gezegd dat als er een ontsnapt, hij een heeeeeeel groot probleem heeft :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:13

MariekeB schreef:
Prachtig topic, mooi verhaal TS.
Zolang het niet giftig is of pijnlijk bijt vindt ik alles wel leuk.

Hier wandelende takken ( en het gewone spul, katten en honden en paard) , eigenlijk voor ons zoontje , maar ik heb er zoveel lol van.
Ik dacht dat ze maar ene jaar oud werden, maar inmiddels zijn ze anderhalf :D , en hebben we toch ook maar een paar eitjes uit laten komen ( dus wie wil, ik heb nog tien jonkies :D )

Wandelende takken had ik vroeger ook! Prachtige beesten, maar ze planten zich voort met de snelheid van een stel konijnen.. Op het gegeven moment had ik er echt honderden en die baby's pastten door de kleine gaatjes van de bak heen waar ze in zaten. Dus op het gegeven moment vond ik ze ook in de keuken, badkamer en slaapkamer :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 13:17

Wajoo, wat gaan jullie hard! :wow:

Vanmorgen in bed: ik net wakker, lig nog te beseffen dat mijn vriend vannacht niet echt een tentje in de woonkamer had opgezet en die vervolgens in de fik had gestoken "want dat kon wel, kampvuurtje was leuk...".
Ligt hij dit topic te lezen! :') hij is nog sneller op Bokt dan ik :wow:

Over de miljoenpoten: ik heb geen flauw idee hoe ze heten. Mijn lieve schat is op dit moment het plaatselijke bos aan het omspitten op zoek naar inrichting voor het tweede terra, dus ik kan het nog niet vragen :P in elk geval een moeilijke naam waarvan ik betwijfel of het überhaupt uitgesproken kan worden.
Maar deze hebben we omdat ik een -mijn-oog-wil-ook-wat-mentaliteit- heb :D deze zijn qua kleur ook wel leuk. Maar er zit een verhaal aan deze beesten: ik kreeg, zoals in de OP al staat, een appje: mogen deze? Ze zijn een cm of 3 groot en ze zijn heel rustig en lusten banaan :') dus ik vond dat goed, banaan is goed! Kreeg ik een foto van toen ze bij mijn vriend thuis waren...zei ik 3 cm? De mannen hadden "betere" gevonden, die waren ook iets groter >;)

@Judith: _O- ik ben bang dat dat ook mijn toekomst wordt...

@Nine: <3 <3 <3 ik wil die! Ware het niet dat vriendlief door ging googlen en uiteindelijk alweer met "leuke" beestjes aan kwam :x

@Kuggur: dat hangt ervan af :P hij wil alles oppakken, dus hij mag bijvoorbeeld al niet naar Costa Rica op vakantie _O-

@Emita: :wow: :evaw:

@oomens: wij hebben definitely een andere definitie van schattig :j ik vind die kakkerlak op je foto vooral eh...hoe zeg ik dat netjes? Oké, ik zeg het gewoon: iieeehhhhh!

@NenaC: ik zei het nog zo! Moet ik je wat Vanish oxi max of iets in die strekking leveren? :(:)

@Natasja: precies, allemaal één pot nat. Teveel poten, te kriebelig :P het is jammer dat die van mij verkocht was voor ik mijn vriend leerde kennen. Misschien was er dan iets magisch gebeurd...

@chamion: my thoughts exactly! Ik wil wel een lief fluffy kitten <3

@IsaCalixa: ik wen er enigszins aan, ik durf er wel bij te zitten en te kijken. Maar zodra ze uit hun glazen hokje zijn is niets meer hetzelfde :x

@iedereen die mijn vriend nu wandelende takken aan wil smeren: ssssssst! _-:( DOE.HET.NIET! Het beeld dat Emita nu net schetst is precies waarom ik ze niet wil :')

@Fenrir: ieuw! Ieuw ieuw ieuw! Zo af en toe hoor ik als mijn vriend zit te voeren: hoo, blijf hier! _O-

Maar, ondanks zijn hobby is hij wel het beste dat me ooit is overkomen <3 <3
Idee! Hij heeft niets met cavia's, zal ik cavia's gaan fokken? ~~}>

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:25

Het oog wil idd ook wat daarom heb ik voor mijn soort (Aphistogoniulus corralipes) gekozen, maar andere soorten zijn ook welkom O:)
Anadenobolus monilicornis vind ik qua kleur ook wel leuk. En Trigoniulus macropygus.

Heeft je vriend alleen insecten ed. of ook nog andere dieren?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 13:40

Fenrir schreef:
Het oog wil idd ook wat daarom heb ik voor mijn soort (Aphistogoniulus corralipes) gekozen, maar andere soorten zijn ook welkom O:)
Anadenobolus monilicornis vind ik qua kleur ook wel leuk. En Trigoniulus macropygus.

Heeft je vriend alleen insecten ed. of ook nog andere dieren?

Hee! Dat zijn wel leuke kleurtjes :D ik moet direct denken aan "ook verkrijgbaar in de kleuren..." haha.

Hij heeft op dit moment alleen dat wat we nu in huis hebben, ik weet niet precies wat hij in het verleden allemaal heeft gehad, wel veel iig. Zal het hem zo even vragen als hij terug is! :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:48

Wij hebben een krab en kreeften. En hij wil mieren, een kameleon, een reuzeslak, sprinkhanen.. alles waar ik van gruwel. Ik ben gek op beesten.. met vier poten en een vacht!
Ik snap de interesse in de gruwels ook niet. :=

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:57

Oké..Ik zou ook continue de rillingen hebben... :brr: maakt niet uit hoe warm het buiten is...Al helemaal niet als het eten van ze (de krekels) naast me staan en in zo'n plastic bakje (wat echt nooit stevig genoeg kan zijn om ze allemaal binnen te laten....) brrr....Heb nu al de rillingen haha.

O en degene die vogelspinnen onder der bed heeft staan...Ik zou verhuizen..Zelf xD

Een reptiel kan ik handelen, kameleon hartstikke leuk (in een bak..) maar kakkerlakken? Hell nooo 8)7

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:00

haha wat leuk dit te lezen, allereerste TS sterkte met het wennen aan zijn hobby :P

Ik doe de opleiding dierenartsassistent en het 3e jaar is jaajaa , Terrarium!
Ik weet precies hoe je je voelt.. ik ben nog in de ik moet wennen aan alle vogelspinnenslangenmiljoenpotenengekko''s :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:13

Jeetje TS daar ben je mooi klaar mee :(:)
Mijn killerteam (hond en kat) willen je wel komen helpen als je er niet meer tegen kunt :D

Ik houd van alle dieren maar om ze in huis te halen moeten ze toch wel knuffelbaar zijn.

Aan de mensen met de niet-knuffelbare huisdieren: wat vinden jullie zo leuk aan deze dieren? Je kunt er toch vrij weinig mee?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:21

Fenrir schreef:
Die takken mogen ook best hierheen maar dan worden ze wel opgevoerd.
Mits ze geen klimop gegeten hebben.

Ze hebben liguster gegeten, is ook giftig... :Y)

Ik zou ze niet opvoeren aan een ander beestje... 1 takje zal nog gaan, maar het lijkt me toch niet aan te bevelen er teveel van te voeren.

Hier ooit meegemaakt dat een chinchilla een met klimop gevoerde ontsnapte wandelende tak (volwassen) oppeuzelde. Chinchilla vond het prima smaken, en kreeg er niets van.

Hier voer ik wat ik teveel heb aan eieren aan de diepvries, doe ik dat niet, en laat ik alles uitkomen, wordt het een groot drama van elkaar aanvretende wandelende takken, die dan ineens helemaal niet zo herbivoor meer zijn.