Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladygiroc schreef:Rivjenn schreef:Het gaat niet om het klagen, maar het blijft een gek idee. Je mag idd bijna nergens meer roken vanwege de volksgezondheid maar je mag wel de buren uitroken. Maar ja, dat is mijn mening blijkbaar. Bonje met de buren dat programma is wat overdreven hoor. En er zullen idd vast veel ergere dingen zijn maar ja. En het is niet zo dat de hele buurt op iedereen zit te klagen. Dit zijn wat voorbeelden door de tijd heen. En ik snap ook wel dat overal wel wat is. Het was maar een vraag maar jullie zijn het bijna volledig met elkaar eens. Duidelijk.
Dat is dan in ieder geval alweer een irritatie minder voor je.
Ik heb buren die buitenlands koken, ik ga af en toe half over mijn nek maarja, wat kan ik eraan doen?
Niks inderdaad, accepteren.
Alcoholisten stinken naar alcohol, sommige stinken naar zweet, bij veel negers ruik ik vaak kokos en bij rokers nicotine... so be it.
Dus jij vindt roken in je eigen tuin buiten de grenzen gaan superpony?
Rivjenn schreef:Wat ik zeg, je hoort mij verder nooit ergens over. Ik snap ook wel dat je bepaalde dingen in een wijk nou eenmaal hebt. En verder valt het hier best wel mee hoor. Lijkt nu een of andere achterstandswijk maar daar is het verre van. Ik vroeg me alleen af of er nog evt tips waren omdat ik het vies vind. Maar ja. Blijkbaar mag dat niet
Coentjuh schreef:Ladygiroc; daar ben ik het niet mee eens. Als ik alcohol zweet of kokos ruik, is dat niet altijd bepaald lekker, maar het ruikt niet 'ongezond'
superpony schreef:Ik gaf dieren slechts als voorbeeld.
Er bestaat zoiets als een hinderwet. Als dat echt overmatig rook zou zijn, maakt het helemaal niet uit of iemand zich verdedigt in eigen tuin te roken. Je hebt nou eenmaal buren.
Ik lees hier vooral eenrichtingsverkeer. Je mag niks zeggen tegen degene die rookt, want is in eigen tuin. Maar ik mag geen frisse lucht wensen in mijn eigen tuin?
Ik heb echt gerookt als een schoorsteen, maar altijd rekening gehouden met anderen. Nooit bij mn moeder die het vies vindt of mn zwaar gehandicapte broer.
Nooit bij ons in de zaak, ondanks dat ik toen nog in hun rook stond.
Het gekke is dat je eerst bijna overal mocht roken. Zo ook bij ons in de kapsalon. Niemand hield rekening met ons, zelfs niet toen ik bijv zwanger was.
Toen het verboden werd, kon iedereen zich opeens inhouden en werd er gewoon niet meer gerookt.
Je kan wel alles overdreven vinden, maar iedereen vindt iets anders prettig of vervelend.
Laatst zeiden buren tegen ons; wij houden niet van dieren. Zij mogen continu lawaai maken, kind mag lawaai maken, ze houden met niemand rekening. Maar blaft er een hond, is dat overlast volgens hun.
Maar ik kom ook ergens waar ze een flink feest geven in de tuin tot laat en er werkelijk niemand klaagt.
Het is wel degelijk zo dat als je verstandhouding goed is, je meer van elkaar ken hebben. Begint er eentje te zeuren, ga je je vaak ook sneller ergeren aan de ander.
Rivjenn schreef:Ik vroeg me alleen af of er nog evt tips waren omdat ik het vies vind. Maar ja. Blijkbaar mag dat niet
Ineke2 schreef:Zo dan lekkere sfeer hangt hier...
Persoonlijk zou ik het ook heel erg vinden als ik mijn huis niet lekker kan luchten... Sigaretten stinken gewoon enorm en ik prijs mezelf in de hemel dat ik die overlast niet ervaar.