elenaMM77 schreef:liekec schreef:
Dit vraag ik me ook af, als jij haar snelheid reed en zag dat zij naar rechts wil, dan kan je zonder problemen naar links zodat zij achter jou op het vlak kan invoegen. Zeker als je al halverwege rijdt volgens jouw verhaal. Dus waarom ging je niet naar links dan?
scherpte van de bocht bepaald de snelheid waarmee je uit de bocht komt.
CBR zegt erover dat bij een korte invoegstrook tenminste een snelheid van 90 kilometer verwacht wordt..
als het een scherpe opdraai is waar je max zo'n 50 rijd, dan zit je ruim over de helft van zo'n korte invoegstrook voor je die 90 bereikt hebt en je met een veilig snelheids verschil kunt invoegen..
Een achteropkomende auto mag ook verwachten dat je met ongeveer die snelheid in komt voegen..
in de achteruitkijkspiegel zag ze groen aankomen, ook al moet die eraf, je gaat er niet op met bijvoorbeeld de 60 waarmee je uit de bocht komt.. want als je de snelheid van de achteropkomende net iets verkeerd inschat dan is het homeles... de achteropkomende auto hoeft ook niet te verwachten dat je je auto met een lage snelheid gelijk erop kiepert..
de weg was verder leeg, maar niet achter haar
Je kunt met een losse auto veel harder de bocht uit komen dan veel mensen doen....
Aangezien TS niet opgeeft met welke snelheid ze op dat moment reed, behalve dat ze vol gas eruit kwam, maar dat zegt bar weinig. Als ik dat met de Pinda doe, gebeurt er bar weinig; met de Volvo of de Range Rover vliegen de straatkeien je om de oren en had die achteropkomende auto alleen een vage schim in zien voegen.........

Die zegt er het volgende over: