Jee wat een heftig verhaal!! Heel veel sterkte en blijf goed op jezelf passen. Maar zoals ik hoor heb je enkele mensen om je heen die meewerken dat is erg fijn hoe naar de situatie ook is
Heel veel sterkte, heftig als je moet vluchten! Probeer nu wel voor jezelf te kiezen, hoe moeilijk dat ook is. Misschien dat je vader dan wel hulp moet gaan aanvaarden.
Soms is zoiets als 112 bellen de grootste wake up call die iemand nodig kan hebben. Hoe rot het wellicht ook voelt en is, wie weet kan het vanaf nu voor alle partijen weer bergopwaarts gaan. Dat hoop ik echt. Dat jij veilig bent en de paarden uiteindelijk ook is goed om te horen.
Oh jeetje wat een vreselijk nare situatie. Ik hoop echt dat het snel weer een beetje rustig wordt voor je.
Hutcherson
Geplaatst: 16-09-16 11:37
Ik zou denk ik, (en das altijd makkelijk praten vanaf de bank) dat huisje aannemen waar jullie op azen. Ik zou wachten tot jullie erin kunnen en dan je vader inlichten dat je gaat verhuizen. Geef daarbij aan dat de paarden daar blijven, stel met hem een schema op wat de paarden voor verzorging moeten hebben. Dus hoevaak per dag eten, wanneer op de weide, stallen mesten etc. Hij wil niet dat ze verhuizen want ze horen daar, dan moet hij ervoor zorgen. Dat gaat hij niet doen waarschijnlijk, dus benoem dat de paarden daar blijven mits hij ze goed verzorgt. Ik denk dat het weinig slagingskans heeft zo, dus het is een kwestie van om de twee dagen even checken of paarden nog eten hebben, drinken hebben en de stallen gemest zijn. En anders spreek je je vader daarop aan.
Eigenlijk bedoel ik zeg maar dat je vader zich maar moet bewijzen om die paarden daar te houden. Hij moet ze dan verzorgen als hij ze zo graag daar wil houden. Waarschijnlijk wordt hem dat te veel of doet hij het gewoon niet. Na een week ben je daarachter of hij het wel of niet doet. En van een week zullen de paarden geen 30 kg afvallen en vel over been worden. Ga gewoon controleren of hij ze verzorgt ja of nee. Is de stal gemest, hebben de paarden voer gehad. Zo niet, dan voer jij ze en dan spreek je je vader daarop aan. geef hem nog 1 kans, en anders is de afspraak dat jij de paarden meeneemt. Zoek ondertussen wel een verblijfplaats voor de paarden bij jou in de buurt, of bij je moeder. Zodat je ze bijwijze van zo op kunt halen.
Maak duidelijk afspraken en spreek ook naar hem toe uit dat jij denkt dat hij die verzorging niet aan kan maar dat je hem een kans wil geven. Zet op papier wat er gedaan moet wordenen wat de consequentie is als hij het niet doet. Dan gaan de paarden daar weg.
Heel simpel. als hij akkoord gaat dan is het jammer als hij ze niet goed verzorgt. Dan gaan ze met jou mee. Denk dat je op die manier misschien het minste gezeur krijgt?
en verder heel veel succes in de situatie. Hij heeft weinig poten om op te staan want hij is psychisch en lichamelijk waarschijnlijk niet in staat de verzorging te doen dus dan zal een rechter oid beslissen dat je moeder verantwoordelijk is.
Heel veel sterkte ts... Het is misschien een goede zaak dat er nu vlug veel veranderd is en dat het niet kan blijven aanslepen. De korte pijn zeg maar.
spatter
Geplaatst: 16-09-16 14:42
TS heel heel veel sterkte
Hoe naar gisteravonds ook was, nu werkt je moeder wel mee en staan de paarden precies waar je ze graag wilt hebben en kunnen jullie dat huisje nemen . Hoe moeilijk het nu allemaal ook is, jij bent op de goede weg. Hopelijk komen je vader en moeder er nu verder samen uit en snappen ze dat ze van jou geen speelbal moeten maken
Antheman
Geplaatst: 16-09-16 15:04
Heftig hoor TS!
Maar erg moedig dat je gegaan bent en de paarden hebt verplaatst.