Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:34

Ayasha schreef:
Kuggur schreef:
De realiteit is dat als je een gezamenlijke huishouding gaat voeren je leven en dromen beinvloed gaan worden. En ja die invloed betekent soms beperking, compromissen. Geven en nemen weet je wel....
Als je dat niet bevalt kun je beter vrijgezel blijven, een partner die jouw dromen en prioriteiten exact matched bestaat gewoon niet.

Blijkbaar zijn er ook andere opties gezien ik gelukkig getrouwd ben en geen van ons twee is moeten stoppen met de hobby. :+ (wat mede de reden is dat we gelukkig getrouwd zijn.)
Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat ik ergens heb moeten compenseren of beperkt geweest ben. En ik hoop hij ook niet want dan zou ik me een verschrikkelijke partner voelen.

Idem! Ik wil niet compenseren of beperken en ik wil ook niet dat mijn partner dat hoeft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:34

Ayasha schreef:
Blijkbaar zijn er ook andere opties gezien ik gelukkig getrouwd ben en geen van ons twee is moeten stoppen met de hobby. :+ (wat mede de reden is dat we gelukkig getrouwd zijn.)
Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat ik ergens heb moeten compenseren of beperkt geweest ben. En ik hoop hij ook niet want dan zou ik me een verschrikkelijke partner voelen.

Maar niet iedereen kan dat financieel.

Als je thuis woont en een paard hebt, is dat anders qua kosten als dat je samen een huis koopt en daarna evt kinderen krijgt.
Mijn kinderen gaan voor mijn paard, ondanks dat ik heel gek op haar ben.
Maar als het financieel wat moeilijker zou worden zal ik haar toch zo verkopen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:36

De mijne heeft ook niks met paarden. Gaat soms wel braaf mee maar dan ook alleen omdat hij dat dan zelf wilt. Vasthouden en een aai gaan nog meer erop Ho maar! Haha, hoeft ook niet ind ieder zijn eigen ding. Heb hetzelfde als jou als ik erover praat luister hij altijd maar half, vind dat ik teveel heen ga/wil en vind het eigenlijk allemaal maar onzin. Ook mijn fotografie hobby is onzin haha. Enige voordeel vind hij dat ik er dan wat centjes mee verdien en paardrijden kost alleen maar geld.

Rijd al 16 jaar en dat gaat er ook echt niet meer uit, na 4,5 jaar heeft hij het wel geaccepteerd dat hij met een paardenmeisje is

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:36

beatje schreef:
Kuggur schreef:
De realiteit is dat als je een gezamenlijke huishouding gaat voeren je leven en dromen beinvloed gaan worden. En ja die invloed betekent soms beperking, compromissen. Geven en nemen weet je wel....
Als je dat niet bevalt kun je beter vrijgezel blijven, een partner die jouw dromen en prioriteiten exact matched bestaat gewoon niet.

Juist dat. Ts had geen paard en wel haar vriend.Paard word toch gekocht want Ts wil een paard.Verder heeft ze nog geen toekomst of zo maar wel wat ze wilt dat paard.Mening van Vriend word dus terzijde geschoven.
Iedereen heeft dromen en sommige zijn nu eenmaal in het dagelijkse leven niet realistisch. Kan je nog zoveel willen en dromen.

TS woont nog niet eens samen met haar vriend? Die heeft dan toch ook helemaal niets in de pap te brokken over wat zij wel of niet mag kopen met haar eigen geld? Het zou niet gekker moeten worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:38

Ze zijn toch ook nog helemaal niet zo ver?
Waarom zou TS dan nú niet mogen profiteren van het leven met haar hobby en vriendlief wel met de zijne. Of denk je dat games en bakken met geld aan kleding uitgeven wel een slim idé is zodra het financieel wat krapper wordt?
TS is niet de enige die dan zal moeten gaan nadenken. Ook de vriend. We horen nu natuurlijk maar één kant van het verhaal maar nu komt het over alsof TS al volop aan een tijd moet gaan denken die er nog niet is maar dat vriendlief wel lustig door mag gaan met de hobby.
In welke wereld is dat logisch of eerlijk? :)
Dat de ene al pas op de plaats moet maken voor een onbekende toekomst en de andere niet?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:39

Kuggur schreef:

TS heeft nog geen gezamelijke huishouding en hoewel haar vriend het heeft over kinderen in de toekomst hoor ik haar daar zelf niet over (of ik heb niet goed gelezen).
Ze is 19 jaar jong en wilde haar droom waar maken en dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:45

Kuggur schreef:
Ayasha schreef:
Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen.

Klopt, is mijn 'issue' ook. Met name omdat we 2 kinderen hebben. Daar moet je je leven zo enorm op aanpassen. Beide.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:46

Als jullie verwachtingen niet op elkaar zijn afgestemd dan is dat moeilijk. Heb je al eens aan hem gevraagd hoe hij het voor zich ziet? De komende maanden, maar ook jaren? Qua samenzijn, vrijetijdsbesteding en financieel.

Door dat eens te vragen kan je het naast je eigen verwachtingen en plannen leggen. Ik zou zelf niet direct jouw verwachtingen over hem heen spuwen. Eerst eens vragen en luisteren.

Je kan hem zodra je weet wat hij zoal verwacht proberen tegemoet te komen door b.v afspraken te maken over een vaste vrije avond samen, een gezamenlijke spaarpot voor uitjes en vakanties. En je best doen oprechte interesse te tonen in zijn liefhebberijen, b.v dat unieke special edition shirt van zijn merk dat geveild wordt.

Jullie zijn nog jong, en dan ligt er zoveel open. Je hebben een eigen leven, en hoe snel of hoeveel dat samenkomt is ook iets om samen eens over na te denken.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:50

Ayasha schreef:
Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen.

Dit inderdaad. Jeetje. Ik ben single en zal mijn paard echt niet aan de kant zetten. Een relatie moet een toevoeging aan mijn leven zijn, niet een vervanging voor de dingen die ik nu heb. En tsja, als dat betekent dat er niemand mijn hobby accepteert en ik dus nooit zal trouwen, dan zij dat maar zo. Ik ben er oprecht oke mee om geen (lange/vaste) relatie te hebben.
Daarentegen snap ik wel dat het voor veel mensen meer prioriteit heeft voor mij.
Laatst bijgewerkt door YellowGray op 13-09-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:51

Het kan in tegenstelling tot wat sommigen je hier willen doen geloven wel hoor YellowGray. ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:53

verootjoo schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind wel dat hier vaak wordt gezegd 'mijn paard is nu eenmaal mijn hobby en dat moet hij maar accepteren punt.'

In een relatie ben je nu eenmaal met z'n tweeën, het gaat natuurlijk nooit werken als de een dagelijks 2 uur bezig is met z'n hobby en de ander maar alles moet accepteren. Concessies doen is ook niks mis mee. Je bent niet alleen en als je nergens rekening mee wilt houden en de ander maar moet accepteren dat je maandelijks honderden euro's weggooit en nooit thuis bent kan je misschien beter gewoon geen relatie aangaan. ;)

Een paard is voor mij ook wel meer als een hobby, daar zit hem vaak het probleem denk ik. Mijn vriend kan in een meningsverschil ook zo'n dingen naar mijn hoofd gooien, maar laten we eerlijk zijn, een levend dier dat van je afhankelijk is, is niet te vergelijken met computerspelletjes.

Daarom is goed overleg wel belangrijk, want er zullen dus zeker momenten zijn dat mijn "hobby" voorgaat, mijn vier paarden zijn mijn verantwoordelijkheid en die neem ik serieus.

Geld is hier dan weer geen issue, mijn vriend heeft in die tien jaar nog nooit een cent bijgedragen aan de paarden. Dat wil ik zelfs niet :D

En dus plaats je jouw hobby weer boven die van je vriend... De paarden zijn meer dan zijn computerspelletjes. Ik snap wel dat sommige mannen daar niet zo blij van worden :o Want waarom is dat zo? Een hobby is een hobby, of je nu computerspelletjes speelt of op een paard rijdt.

Voor mensen die niks met paarden hebben zijn paarden een gebruiksvoorwerp, geen familielid.[/quote]

Dat probeer ik dus te zeggen... de paarden zijn geen hobby. Het zijn mijn huisdieren, mijn verantwoordelijkheid. Zeker omdat we ze aan huis hebben, is het gewoon een levensstijl. PaardRIJDEN is wel mijn hobby en die leg ik ook vaak aan de kant om tijd samen met mijn vriend door te brengen :j de paarden kan ik echter geen enkele dag aan de kant leggen.

Mijn vriend hoeft dat niet zo te voelen (doet 'ie ook niet :P ) maar ik hoop dat hij realistisch wel kan zien dat zijn computer niet doodgaat als hij er drie dagen niet naar omkijkt, en dat met de paarden wel zo is.

Maar goed, dat is bij ons gelukkig echt geen issue. Hij zegt op tijd wanneer de paarden hem de strot uitkomen. Ik serveer drankjes aan zijn vrienden op de lan party's en supporter als hij beste Civilization speler van de Benelux wil worden :P

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:54

Ayasha schreef:
Het kan in tegenstelling tot wat sommigen je hier willen doen geloven wel hoor YellowGray. ;)

Ik geloof er ook zeker wel in dat het kan :) Sterker nog, dat het niet eens moeilijk hoeft te zijn. Maar om even aan te geven dat mijn hobby hoger op het lijstje staat dan liefde.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:55

Mijn vriend vind het leuk (voor mij) en gaat eens in het halfjaar een keer mee maar daar blijft het ook bij.

Ik mijn hobby, hij zijn hobby en natuurlijk praten we er over "wat we vandaag gedaan hebben" maar ik hoef hem niet te vervelen met hele epistels over hoe het rijden exact ging met hele analyses over wat ik morgen ga doen.

Qua financiën, ik verdien mijn eigen geld en betaal daar mijn paard van. Hij geeft soms ook geld uit aan dingen waarvan ik denk "waarom?!". Ik woon niet met hem samen maar zolang de gezamenlijke kosten betaald kunnen worden en de spaarrekening een beetje wordt aangevuld is de rest toch lekker voor jezelf?

Ik wil misschien wel iedere dag naar mijn paard maar dat doe ik niet. Ze staat op volpension met een reden. Vind mijn paard heel lief maar heb een relatie met mijn vriend dus die heeft ook eens recht op mijn volle aandacht haha.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-09-16 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:57

Je bent 19 jaar en dan wil je nu al je leven en dromen aan gaan passen aan een kerel? :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:59

Ayasha schreef:
Dat is zo omdat het levende wezens zijn die niet voor zichzelf kunnen zorgen en waarvoor je een verantwoordelijkheid hebt. Mijn man heeft niks met paarden en die snapt heel goed dat het levende wezens zijn en geen gebruiksvoorwerpen. Iemand die zo over eender welk dier denkt wil ik sowieso niks mee te maken hebben.

Wat hier wellicht "schort" is dat de toekomstplannen niet overeenkomen. En dan pas je gewoon niet bij elkaar, compenseren is voor geen van beide goed, dat ga je elkaar verwijten. Ik kan me geen leven zonder paarden voorstellen, een man die me dat niet gunt zou hier dus ook geen optie zijn, niet omdat ik dat niet kan begrijpen maar omdat we dan simpelweg een te verschillende visie hebben op de toekomst en dan gaan we allebei niet gelukkig worden.

Ik verbaas me juist over hoeveel mensen het normaal vinden dat een relatie en beperking mag zijn op je leven en dromen. En ja, dat geldt ook voor TS haar vriend, daar moeten ze samen gaan uit komen. TS haar dromen mogen ook geen beperking zijn op die van de vriend. Is dat "onvermijdelijk" dan "moet" je IMO eerlijk zijn naar elkaar en elk een eigen weg gaan.

Geen beperking... Een kwestie van keuzes maken ;)

Ik wilde trouwen met mijn man, en had een paard. Hierdoor zouden wij elkaar bekant nooit zien thuis, niet samen eten, alleen maar naast elkaar slapen. Daarbij wilden wij een huis kopen en verdienden wij destijds niet genoeg om ons droomhuis te kopen en een paard te onderhouden. Dus ik heb de keuze gemaakt om te trouwen, een huis te kopen en samen te gaan leven.

Ik had ook de keuze kunnen maken niet te trouwen, huis te kopen en mn paard te houden. Maar dat heb ik niet gedaan.

Ik heb overigens het niet als beperkend ervaren.

Maar als dit allemaal nog nit aan de orde is, trouwen/samenwonen enzo, zou ik gewoon lekker mn paard houden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:01

Kijk en daar ligt 'm dus het verschil. :) Stél, for the sake of arguement, dat je het wel als beperkend zou ervaren, zou dat dan geen weerslag hebben op je relatie denk je?
Ik denk als ik mijn paarden zou moeten weg doen voor mijn relatie, dat altijd een weerslag zal blijven hebben omdat ik dat dus als een enorme beperking zou ervaren. En op termijn zou dat denk ik best wel gevolgen hebben voor de relatie.

En dát is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. :)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:01

Ik heb niet alles gelezen, maar wil toch reageren.

Mijn ex had niks met paarden, vond het maar onzin, lag liever op de bank te gamen en te drinken. ik heb dit incl samenwonen in een koophuis met een gezamelijke rekening, 6 jaar volgehouden. en steeds meer ging het wringen, je kan 1 van de belangrijkste dingen in je leven niet delen. uiteindelijk groeiden we uit elkaar, en dat had ook gebeurd zonder de paarden.

we pasten gewoon niet bij elkaar, nb wil toevoegen dat ik mijn paard al vanaf zijn geboorte heb en dat ik ook idd duidelijk ben geweest dat het paard nu eenmaal niet voor zichzelf kan zorgen,

inmiddels heb ik al 3 jaar een nieuwe vriend, zelfde paard is er nog steeds, mijn nieuwe vriend leert op hem rijden en heeft een jong paard gekocht die ik nu aan het trainen ben, en dat we dan ooit lekker samen kunnen rijden.
ik kan je wel vertellen dat ik nu veel gelukkiger ben als bij mijn ex. nu klopt alles veel meer intresses incl paarden maar ook de andere dingen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:02

KoudbloedKim schreef:
Mwah, ik kan me voorstellen dat je soms je blijdschap wil delen met je vriend en dat zou ook gewoon moeten kunnen. :o

Mijn man doet werk waar ik weinig van begrijp, ontzettend complex, maar toch wil ik graag van hem horen hoe het gaat, waar hij op dat moment aan is begonnen, of dat een beetje voorspoedig gaat, etc.
Ik vind dat niet meer dan normaal en je hoeft echt geen uren onafgebroken verhalen aan te horen, maar een beetje interesse is toch altijd wel fijn.

TS, misschien nog een keer goed met hem om de tafel gaan zitten, desnoods ook daadwerkelijk een tijd afspreken en dan zeggen wat je dwars zit.

Hier ben ik het ook mee eens. Het gaat om wederzijds interesse en blij kunnen zijn voor elkaar...of je de hobby/werk nou leuk vindt of niet. Je kunt dan ook blij zijn voor de ander.
Dan maar een half uurtje luisteren naar abracadabra van t werk, maar dat maakt wel dat de ander zich ook interessant voelt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:03

Solleke_Noah schreef:
Dat probeer ik dus te zeggen... de paarden zijn geen hobby. Het zijn mijn huisdieren, mijn verantwoordelijkheid. Zeker omdat we ze aan huis hebben, is het gewoon een levensstijl. PaardRIJDEN is wel mijn hobby en die leg ik ook vaak aan de kant om tijd samen met mijn vriend door te brengen :j de paarden kan ik echter geen enkele dag aan de kant leggen.

Mijn vriend hoeft dat niet zo te voelen (doet 'ie ook niet :P ) maar ik hoop dat hij realistisch wel kan zien dat zijn computer niet doodgaat als hij er drie dagen niet naar omkijkt, en dat met de paarden wel zo is.

Maar goed, dat is bij ons gelukkig echt geen issue. Hij zegt op tijd wanneer de paarden hem de strot uitkomen. Ik serveer drankjes aan zijn vrienden op de lan party's en supporter als hij beste Civilization speler van de Benelux wil worden :P

Maar paarden aan huis is anders, tuurlijk moeten die verzorgd worden. Maar het ging over een paard op een pensionstal. Dan hoef je in principe alleen te rijden, en dat paard gaat niet dood als je een paar dagen niet komt. Hij krijgt zijn voer en water dan toch wel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:07

Ayasha schreef:
Kijk en daar ligt 'm dus het verschil. :) Stél, for the sake of arguement, dat je het wel als beperkend zou ervaren, zou dat dan geen weerslag hebben op je relatie denk je?
Ik denk als ik mijn paarden zou moeten weg doen voor mijn relatie, dat altijd een weerslag zal blijven hebben omdat ik dat dus als een enorme beperking zou ervaren. En op termijn zou dat denk ik best wel gevolgen hebben voor de relatie.

En dát is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. :)

Ik heb de gevolgen jaren later nog niet gemerkt. Maar nu ziet mn leven er ook heel anders uit. Toen studeerde ik/werkte net, woonde ik thuis en had ik tijd zat. Nu werk ik, woon ik samen met mn man, heb ik een kind... Ik zou sowieso niet meer weten waar ik de tijd voor een paard vandaan moet halen. Ook al kunnen we het nu wel betalen :+ als ik wil komt er nu zo weer een paard, maar ik mis het niet meer.

Dus nee, geen beperking. Ook omdat ik de keuze zelf heb gemaakt. Ik ben niet gedwongen :P

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:10

verootjoo schreef:
Solleke_Noah schreef:

Maar paarden aan huis is anders, tuurlijk moeten die verzorgd worden. Maar het ging over een paard op een pensionstal. Dan hoef je in principe alleen te rijden, en dat paard gaat niet dood als je een paar dagen niet komt. Hij krijgt zijn voer en water dan toch wel

maar dat ligt toch wel aan de stal waar je staat, in de zomer worden de meeste wel binnen en buiten gezet maar in de winter vaak niet, tja dan krijgt hij wel eten maar geen aandacht of nog belangrijker, beweging. ik mest en voer bv zelf. moet dus wel elke dag. tenzij je iets met een stalgenoot regelt

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:15

oeeeh bah. Precies zoals je vriend zich gedraagt. Heb ik het uitgemaakt met m'n ex. Paarden kosten alleen maar geld blalbla, ik kom nooit op de eerste plek blabla. Ga fietsen man. Jij hebt je vrienden en ik mn paarden. en daar is t gat van de deur :evaw:

Ik vind dat hij zich gedraagt als een klein kind. Hij moet er maar aan wennen het is jou hobby, jij hebt ook een leven. Heeft hij een passie? iets dat hij graag wilt? Een dure auto ofzo, moet je is tegen hem zeggen: He! Als jij een dure auto wilt, dan hoeven we nooit aan kinderen te denken. Gaat al t geld in die auto zitten! ;)

Ik heb het geluk dat mijn vriend altijd wel mee wilt. Paardjes vasthouden, mee wandelen. Gaat mee naar het strand. en hij is zelfs mee naar horse event geweest.. :+

Edit Lieverd, je bent 19. kinderen kan je over 10 jaar (bijwijze van) ook nog aan kinderen beginnen met je vriend (of een andere)
Laatst bijgewerkt door Amigo_stan op 13-09-16 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:17

Citaat:

Dat is iets te makkelijk gezegd. Als je een paard hebt dat om een of andere reden meer verzorging nodig heeft dan eten en drinken dan kost het ook als ie in pension staat veel tijd. Ik heb een eczemer die 24/7 op de wei staat. Eten en water wordt door de staleigenaar geregeld, maar ik ben iedere dag op stal om haar deken en plekjes te controleren (of te repareren en in te smeren) en om krachtvoer met supplement te geven. Ook als ik niet helemaal fit ben en bijvoorbeeld geen zin heb om met mijn vriend de stad in de gaan ga ik wel naar stal om voor mijn paard te zorgen. En dat vindt hij weleens lastig. Dat het paard dan voor iets leuks doen met hem gaat, want blijkbaar ben ik niet te moe om naar mijn paard te gaan. De dagelijkse verzorging vind ik belangrijk, voor mijn paard is het beter als ik dat elke dag doe. Het is geen Playstation die je drie weken in de kast kan zetten en pas weer pakt als je zin hebt om te rijden. Als je een dier aanschaft heb je de verantwoordelijkheid om daar voor te zorgen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:20

Heeft hij zelf geen hobby's? Dan kan je je paard plannen als hij bezig is met zijn eigen dingen..

Mijn vriend vind paarden "wel leuk" maar hij heeft geen zin om altijd mee te gaan, en ook niet dat ik steeds lang van huis ben. Hij speelt rugby, dus ik probeer mijn trainingen met paard te plannen als hij rugby traint. Of als hij aan het werk is (hij heeft vaak ochtend diensten en ik S middags).

Eens in de zoveel tijd ga ik mee en moedig ik hem aan als hij zich aan het uitsloven is op het rugby veld. Eens in de zoveel tijd gaat hij met mij mee en moedigt hij mij aan te paard Als ik wedstrijd heb dan komt hij me ook enthousiast aanmoedigen.

Zo doen we allebei wat voor elkaar. We genieten er ook van om de ander gelukkig te zien met onze hobby. :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:20

Lekker volwassen dat hij zo tegen je tekeer gaat. Nee hij hoeft het niet leuk te vinden. Ok hij is bang prima, maar om dan lelijke dingen tegen je te gaan roepen... Ik snap dat je gekwetst bent en logisch dat je je daar niet zo maar overheen kan zetten. Ik krijg het gevoel dat je vriend meer dwars zit, misschien is hij bang niet meer op eerste plek te komen?

Mijn vriend had niets met paarden en heeft ook absoluut niet altijd zin om mee te aan en ja het duurt 'm snel te lang, maar hij gunt het mij en ondersteunt me als ik dat nodig heb. Hij heeft mij overgehaald om mijn paard te kopen als veulen. 'Alle paarden zijn stom, maar de jouwe is wel leuk' zegt ie dan. Met vreemde paarden durft hij niet zo veel, maar als hij mee gaat naar doet hij met álles met mijn ('ons') paard. Ze hebben een beetje een bromance Hij was echt de allerbeste groom die ik kon wensen toen we naar de hengstenkeuring gingen met mijn paard. <3 <3 <3
Hij vind het alleen niet leuk om 'saai' te moeten rondhangen terwijl ik aan het rijden ben etc. Dat begrijp ik, dat is ook zeer saai als je er niets mee hebt en dat verwacht ik dan ook niet van hem. Ook vind hij het niet grappig als hij uren thuis op mij zit te wachten :') duh..
Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen, ik ga af en toe met hem mee ga wielrennen of hardlopen en ondersteun hem in zijn hobby's. Ook probeer ik te zorgen dat hij er zo min mogelijk 'last' van heeft door op mijn vrije middagen naar mijn te paard te gaan en / of 's avonds niet al te vaak (erg) laat terug te zijn.