Het behandelen van klant en personeel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:46

purny schreef:
dees_daan schreef:
Als iemand staat te bellen en jou negeert kan je in sommige gevallen ook de klant na die persoon eerst helpen, komt daar commentaar op dan kan je aangeven dat je diegene niet in zijn/haar gesprek wilde storen.
Het is ook onbeschoft om iemand te sturen in een gesprek dus het is eigenlijk nog klantvriendelijk ook. Mensen die gewoon groeten daargelaten natuurlijk, soms is het niet mogelijk om op te hangen maar de manier waarop het gaat zegt vaak genoeg.

Nou nee hoor. Als een klant bellend voor m'n kassa sta help ik hem gewoon. Je kan het onbeschoft vinden maar hij is ook onbeschoft. Tenzij het een gesprek is met een arts maar als het gewoon een normaal gesprek is dan niet. Wil diegene niet gestoord worden tijdens het bellen? Dan belt ie maar mooi thuis of op straat.

Volgens mij snap je de strekking van mijn bericht niet helemaal.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 04:56

danzzz schreef:
heeft niks met buitenlander te maken. Hollandser dan mij kan je het niet krijgen en ik heb ook wel zulke dingen meegemaakt.

Ik moet het in Nederland nog mee maken :P Ik ben namelijk "gewoon huis tuin en keuken" Nederlandse, maar woon niet in Nederland.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:25

purny schreef:
Ik vraag me ook echt af en toe af of je als wajonger gewaardeerd word om je kwaliteiten en niet om de subsidie die ze voor jou ontvangen

Klanten kunnen dat niet zien en of je onder het personeel gewaardeerd word is meestal wel zichtbaar in hun gedrag naar jou toe ( en andersom!).

Als ik jou berichten wel eens lees heb je een laag zelfbeeld en dat is nergens voor nodig. Je bent wie je bent en als jij je collega's met respect behandeld hoor je dat ook terug te kunnen verwachten.

purny

Re: Het behandelen van klant en personeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:02

@Ineke. Ik bedoel meer als bedrijf zelf. Ik stuur je even een pb met mijn vraag waarom

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:23

De onrespectvolle manier waarop mensen medewerkers die ongeschoold werk doen behandelen. Bah. Soms merk je dat mensen echt op je neerkijken. Heb wel eens toen iemand zei van pfff doe je dit voor vast, tussen neus en lippen door verteld dat ik er mijn rechtenstudie van betaal. Toen veranderde opeens de hele houding en was het oooh leuk die uni zat mijn man ook. Echt schijnheilig. :oo

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:42

Ik kan me behoorlijk ergeren aan kassamedewerkers die alles zo kort mogelijk willen zeggen, zoals: bon bij?
En dan niet enkel over de bon maar eigenlijk bij alles wat ze aan de klant moeten vragen.
Ik moet mezelf dan erg beheersen want het liefst zou ik deze mensen willen verbeteren (Wilt u de bon mee?). Ik vind het namelijk ontzettend laks.. Hoe moeilijk is het om gewoon nette en volledige zinnen te vormen? Toen ik nog mijn bijbaantje achter de kassa had vond ik het mijn taak om mensen volledig en netjes te woord te staan.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:48

Wij hebben een schip en verzorgen zeil dagtochten, laatst hadden wij een leuke bruiloft aam boord. Bruidspaar gaf aan dat ze één gast hadden die veganist was en die ne gast had een enorme eisenlijst om uberhaubt mee te varen. Tsja dat kan gebeuren. Wij hebben echter geen grote keuken zoals in een restaurant en we moeten dus wel voor één gast alles uit de kast halen om het in orde te krijgen. Geen probleem, want wie betaalt die bepaald. Dus die ene gast was best een behoorlijke extra kostenpost voor dit bruidspaar. Tot de enorm grote verbazing van ons catering personeel duwt deze zogenaamde veganist de ene bitterbal na de andere bitterbal in haar mond. Het personeel durfde daar niets van te zeggen, maar ik heb hier wel een melding van gemaakt naar het bruidspaar. Ik vind dit dus echt schandalig, dat hun gast ze blijkbaar volstrekt onnodig op kosten heeft gejaagd.

Ook hebben wij een keer een groep chinezen aan boord gehad en dan merk je wel een enorm cultuur verschil. Rochelen en uitspugen voor je neus op de grond is blijkbaar normaal en daarnaast waren er een aantal gasten die het nodig vonden om het personeel letterlijk een tik op de vingers te geven als ze niet snel genoeg bedienden. Daar hebben wij ook de opdrachtgever ter plaatse op gewezen. Dat kan echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 10:59

Mer1980 schreef:
Wij hebben een schip en verzorgen zeil dagtochten, laatst hadden wij een leuke bruiloft aam boord. Bruidspaar gaf aan dat ze één gast hadden die veganist was en die ne gast had een enorme eisenlijst om uberhaubt mee te varen. Tsja dat kan gebeuren. Wij hebben echter geen grote keuken zoals in een restaurant en we moeten dus wel voor één gast alles uit de kast halen om het in orde te krijgen. Geen probleem, want wie betaalt die bepaald. Dus die ene gast was best een behoorlijke extra kostenpost voor dit bruidspaar. Tot de enorm grote verbazing van ons catering personeel duwt deze zogenaamde veganist de ene bitterbal na de andere bitterbal in haar mond. Het personeel durfde daar niets van te zeggen, maar ik heb hier wel een melding van gemaakt naar het bruidspaar. Ik vind dit dus echt schandalig, dat hun gast ze blijkbaar volstrekt onnodig op kosten heeft gejaagd.

Ook hebben wij een keer een groep chinezen aan boord gehad en dan merk je wel een enorm cultuur verschil. Rochelen en uitspugen voor je neus op de grond is blijkbaar normaal en daarnaast waren er een aantal gasten die het nodig vonden om het personeel letterlijk een tik op de vingers te geven als ze niet snel genoeg bedienden. Daar hebben wij ook de opdrachtgever ter plaatse op gewezen. Dat kan echt niet.

Wauw allebei die verhalen :oo Dat is echt heel erg, wat is daar uiteindelijk mee gedaan? (Vooral die laatste?)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:49

Ik weet niet wat het bruidspaar heeft gedaan met hun gast, dat is niet aan ons, wij zijn betaald voor onze diensten. Ze hebben aangegeven dat ze haar daarop aanspreken, voor ons is het daarmee afgedaan. Het is wel iets wat ik nooit meer vergeet ;)

Wat betreft de chinezen die zijn aangesproken door hun directie die aan boord was. Verder kunnen wij er niet meer mee. Het rochelen en spugen deden ze dan maar over boord. Tsja meer kun je ook niet.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 12:25

Ik werk in een ziekenhuis op de spoedeisende hulp en kan al hele boeken schrijven met verhalen...
Mensen die naast hun bed plassen / braken (met het opvangbakje op hun schoot), dronken patiënten die de hele tijd tegenwerken en onbeleefd/agressief zijn en de dag erna wanneer ze ontnuchterd zijn hun vuile pamper op de grond gooien, ... :+
Geen begrip dat een reanimatie voorrang krijgt op een oogprobleem, ...
Gelukkig zijn ze niet allemaal zo :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:32

Farjen schreef:
Ik werk in een ziekenhuis op de spoedeisende hulp en kan al hele boeken schrijven met verhalen...
Mensen die naast hun bed plassen / braken (met het opvangbakje op hun schoot), dronken patiënten die de hele tijd tegenwerken en onbeleefd/agressief zijn en de dag erna wanneer ze ontnuchterd zijn hun vuile pamper op de grond gooien, ... :+

Ik heb n keer op de SEH gezeten met iemand met een CVA.
Er kwam een man binnen die al weken last had van zijn zij. Hij werd boos omdat hij niet snel genoeg geholpen werd (CVA heeft voorrang) en opeens hoorde ik een van de SEH verpleegkundigen die het een beetje zat werd aan hem vragen: 'als u hier al weken last van heeft, wat doet u dan nu hier?'
Ik heb nog nooit zo hard mijn lachen moeten onderdrukken eerlijk gezegd :').

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:45

Ik werk in een Van der Valk waar ook regelmatig partijen worden gegeven, dat wil zeggen dat mensen een zaal (en dus ook personeel, waaronder ik) afhuren voor hun eigen feestgelegenheid (denk aan bruiloften, jubileum, recepties etc.). Vaak wordt er ook veel alcohol geschonken, en je kan eigenlijk al raden dat respect dan ver te zoeken is. Gelukkig is het bij ons wel goed geregeld wat betreft agressieve/asociale gasten, zodra we met een vinger aangeraakt worden, staat de leiding er boven op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:55

AmyII schreef:
Farjen schreef:

Ik heb n keer op de SEH gezeten met iemand met een CVA.
Er kwam een man binnen die al weken last had van zijn zij. Hij werd boos omdat hij niet snel genoeg geholpen werd (CVA heeft voorrang) en opeens hoorde ik een van de SEH verpleegkundigen die het een beetje zat werd aan hem vragen: 'als u hier al weken last van heeft, wat doet u dan nu hier?'
Ik heb nog nooit zo hard mijn lachen moeten onderdrukken eerlijk gezegd :').

Ik snap dat nooit :+ wees blij dat je zelf niet het belangrijkst spoedgeval bent

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:56

Mwah, ik begrijp dat de grootste spoedgevallen voor gaan, maar ik snap nog steeds niet waarom iemand die chronisch ziek is (en in 1 jaar 23 weken in het ziekenhuis heeft gelegen, verspreid over het jaar) altijd bij iedere nieuwe opname úren op de spoedeisende hulp moet liggen en wachten, total loss van het liggen op dat smalle bed met haar pijnlijke lijf. Toppunt was 7 uur, ondertussen vergaan van de pijn. Ik was woest. En dan begrijp ik prima dat iedere patiënt beoordeelt moet worden en dat ernstige gevallen altijd voor gaan (gelukkig maar), maar er is daar wel echt ruimte voor verbetering, in die spoed/opname structuur.

Zelf 5 jaar bij de appie gewerkt. Respect voor de mensen in winkels en horeca vind ik normaal. Maar ik verwacht het ook terug. Wat iemand al noemde hier: kortaf cassiere. Bon? Zegels? Jeetje. Vorm gewoon normale zinnen.

Gelukkig verder weinig meegemaakt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:11

Klopt de wachttijd kan inderdaad heel erg lang zijn... Mijn record is 13uur, met iemand met HI op de glucosewaardemeter thuis..

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:16

Er is maar een plek waar ik het niet erg vind om te wachten en dat is de EH in het ziekenhuis.Ik weet dan in iedergeval zeker dat ik niet op korte termijn doodga aan hetgeen ik voor binnen ben.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:25

Dat is ook een manier om er naar te kijken.. Ik geef me er altijd gewoon aan over. Heb inmiddels zo vaak met anderen op de SEH gezeten dat ik mijn telefoonlader bij me heb, een boekje en een tasje met wat drinken en eten :').

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:02

Het is vaak onwetendheid bij de seh.
Vaak komt de ambulance uit het zicht van de wachtkamer binnen en zien de mensen helemaal niet hoeveel ambulances er binnen zijn gekomen. En weten uiteraard ook de ernst niet van de patiënten die binnen zijn gebracht.
Vaak voelen de patiënten in de wachtkamer zich toch een soort van aan hun lot over gelaten en dan komt de ontevredenheid.
Bij het signaleren daarvan werkt het erg prima ze even simpel te woord te staan. Even op de hoogte te brengen dat er diverse ambulances binnen zijn gekomen.
Helaas mag je patiënten geen drinken aanbieden maar hun eventuele begeleiders wel. En ondanks dat ze dat ook zelf kunnen pakken scheelt het enorm als dat even aangeboden wordt. Even dat praatje. Even dat begrip getoond wordt dat het wachten niet prettig is.
En dat zonder fooi. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:06

Ik word eigenlijk altijd relatief snel geholpen hoor. Laatste keer was de wachtkamer zelfs overvol, maar we konden zo goed als gelijk door. Dingen als "onder het paard gelegen" en "rugby" doen het meestal toch wel goed. := Maarja op het moment dat er mensen op de SEH zitten met een vinger die misschien wel gekneusd is.. Dan is het niet gek dat je even zit te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:09

phormicola schreef:
Ik vind de wijze waarop je bediening en personeel behandelt een hele mooie indicatie van wie jij bent als persoon. Dus behandel ik ze zoals ik zelf behandeld zou willen worden. Ik ruim op als ik of mijn kind rommel maakt, ik ben vriendelijk en beleeft. Lijkt me niet meer dan normaal.

Dit vind ik nou een hele mooie. Als je met iemand in de supermarkt bent of op een terras zit en diegene doet enorm onvriendelijk is dat een mooie afspiegeling van iemands persoonlijkheid.

Ik doe altijd echt heel erg hard mijn best om vriendelijk te zijn. Ik heb een hele tijd in de supermarkt gewerkt en ik weet hoe veel het uit kan maken als iemand op een normale toon aan je vraagt waarom het bedrag op de bon niet helemaal klopt, of waarom er een actie niet afgeschreven is. Mensen die gelijk een scene gaan schoppen worden ook wel geholpen, maar op een hele andere manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:20

bruintje123 schreef:
Het is vaak onwetendheid bij de seh.
Vaak komt de ambulance uit het zicht van de wachtkamer binnen en zien de mensen helemaal niet hoeveel ambulances er binnen zijn gekomen. En weten uiteraard ook de ernst niet van de patiënten die binnen zijn gebracht.
Vaak voelen de patiënten in de wachtkamer zich toch een soort van aan hun lot over gelaten en dan komt de ontevredenheid.
Bij het signaleren daarvan werkt het erg prima ze even simpel te woord te staan. Even op de hoogte te brengen dat er diverse ambulances binnen zijn gekomen.
Helaas mag je patiënten geen drinken aanbieden maar hun eventuele begeleiders wel. En ondanks dat ze dat ook zelf kunnen pakken scheelt het enorm als dat even aangeboden wordt. Even dat praatje. Even dat begrip getoond wordt dat het wachten niet prettig is.
En dat zonder fooi. :+

Ik heb een tijdje de ontvangst en inschrijving gedaan in een SEH-post, en ik kan je verzekeren dat veel mensen het niet accepteren als antwoord dat er ambulances zijn aangekomen. Dan krijg je alsnog "ik was hier wel vóór die ambu hoor!" als repliek.
Mijn vriend is er zo eentje bijvoorbeeld. Hij zat op de SEH te wachten ivm mogelijk gebroken neus. Er komt later een "bekend" wielrenner binnen, die meldt zich aan en mag gelijk doorlopen. Ik kreeg het er bij mijn vriend écht niet in dat een netvliesloslating dringender is dan een mogelijks gebroken neus... Terwijl die loslating acute blindheid kan veroorzaken en een gebroken neus hooguit oncomfortabel is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:27

Mijn ervaring is dat veel het wel accepteren een enkeling niet.
Ik ben werkzaam geweest als beveilger bij de Seh. Nog soms.
En klantvriendelijkheid en uitleg was daar het sleutelwoord.
Natuurlijk tegen een knetter stoned of bezopen figuur werkt dat niet of compleet verward persoon.
Maar bij het grootste gedeelte van de mensen wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:30

ik was pas nog op de SEH van t UMC er daar staan idd beveiligers... Is dat echt nodig ja := wat erg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:36

Ik denk dat de locatie en het type ziekenhuis ook wel meespeelt. Ik zat in de hoofdstad in een klein ziekenhuis met geen eigen ambudienst, maar er kwamen wel ambu's bij ons aan. Dat kon gaan van een spoedgeval met loeiende sirenes en alles erop en eraan, maar ook gewoon een ambu die binnenrijdt met alleen de lichten.
Ons type "clienteel" was van het soort de HA is pas vanavond van dienst en ik heb nu keelpijn, dus ik ga naar de SEH. Ook nog als antwoord gehad "bij de HA moet ik gelijk betalen en de SEH stuurt de factuur op en ik heb nu geen geld dus..."
Nog zo'n mooie was een kerel die zijn baas had verteld dat ie een ongelukje had gehad en op de SEH zat om een dagje vrij te krijgen. Hij had alleen niet verwacht dat zijn baas daar ook een attestje van wou zien. Die hebben we wel wandelen gestuurd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:42

Ja dat is nodig.
Emotie doet rare dingen met mensen. Dat is wel een grote oorzaak van vervelend gedrag. Kom ik weer op wat ik eerder schreef. Te weinig uitleg. Het gevoel zich " in de steek gelaten" te voelen. Onbegrip.
Werkzaam op de Seh of AOA is het allemaal zo vanzelfsprekend (geworden) wat er gebeurt. Voor veel mensen is het nieuw. ZE raken in paniek en doen dan rare dingen. Vaak niet eens de patiënt maar die erbij is. In die paniek worden ze wat onhandig in hun vragen krijgs daardoor verkeerde antwoorden. Drie miscommunicatie is ontstaan en dan begint het.

Natuurlijk heb je ook gewoon dronken of vervelende mensen waar geen klap mee aan te vangen is hoe goed er ook gecommuniceerd wordt.

En dan heb je ook mensen met andere achtergronden.
Deze zijn veel meer familiair dan wij.
Maar met 15 op een kamer kan toch echt niet.
Maar er kan met ook weer uitleg en andere oplossingen ook daar herrie in de tent voorkomen worden.