Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Victory-Boy schreef:Soms denk ik wel eens aan emigreren, ja.![]()
De landen die mij erg trekken:
1. Met stipt toch wel Amerika
2. Canada
3. Australië
4. Nederlands Caraïben
En zo zijn er wel meer landen die me trekken, haha. Soms voor de natuur, soms voor het klimaat.
Wie weet gaan we binnen een paar jaartjes wel naar Amerika, maar aan de andere kant woon ik hier in Nederland ook al zo mooi.Australië zal het waarschijnlijk niet worden, omdat je dat land moeilijk in komt. En de Nederlandse eilanden in de caraïben weet ik nog niet zo goed, ben er nog nooit geweest dus misschien is het daar helemaal niet zo mooi.
Maar grootste kans dat het Amerika wordt.
) Dat zijn de dingen die ons redelijk tegenhouden.. En tegen de tijd dat we vloeiend Fins spreken, zijn wel alweer 20 jaar verder 
Puppetje schreef:Ik ben tijdelijk geëmigreerd. Ik woon voor een periode van 3 jaar op Sint Maarten vanwege het werk van mijn vriend.
Het klimaat is heerlijk, veel zon. Alles gaat hier redelijk relaxed, maar ik ben toch blij dat ik weer terug kan naar Nederland.
Het is in Nederland toch allemaal net even beter voor elkaar dan hier.
Het is wel een fantastische ervaring die niemand je meer afneemt.
Was je daar al eens op vakantie geweest of is dit je eerste keer daar?luuntje schreef:Curacao vond ik ook lekker warm.
Mensen wat minder aardig.
Puppetje schreef:Ik ben hier nu bijna 4 maanden. Ik werk niet en dat is even wennen. Ik mis mijn paarden heel erg, maar die 3 jaar maken we wel vol hoor.
De mensen zijn hier wel veel vriendelijker dan op Curaçao. Ook in het verkeer. Ze stoppen voor je als je wil oversteken of als je met je auto ergens achteruit rijdt. Dat is echt opvallend. Het is hier wel heel Amerikaans en dat vond ik op Curaçao weer minder.
__Sannne schreef:Is Australië juist niet een stuk makkelijker dan USA?
tengeltje11 schreef:leuk zoveel dromen.
hier droom ik er al jaren van.
vooral de rust,de natuur en het veel meer kunnen kopen met je geld dan hier spreken mij het buitenland aan.
hier vind je gewoon geen natuur meer,alles is dicht.
wij wonen nu 'landelijk',eerst buur op 500m en omgeven door natuurgebied,maar toch zie je overal wel huizen,piepkleine perceeltjes,en bv land bijkopen om te maaien lijkt een droom die onmogelijk is,want iedereen aast en jaagt op land waardoor het onbetaalbaar is/wordt.
een hoop wetten,regels en als je zelfstandig bent en hard werkt,wordt je door de staat bijna gestraft en moet je op allerlei manieren hopen geld afstaan door belastingen en taxen en .....
te gek voor woorden eigenlijk.
daarom spreekt het buitenland met aan.
Rebecca schreef:Lijkt mij wel wat, tuurlijk ben echt thuis waar ik woon. Heb hier alles en ben opgegroeid hier , maar ben een weekje in Duitsland geweest en ben eigenlijk wel verliefd geworden. Zoveel groen en ruimte , bevolking valt ook niet tegen. Als het kon ja dan was ik waarschijnlijk wel weggegaan
Zodoende ben ik twee maanden geleden, na het ophalen van mijn diploma, naar Spanje verhuisd.
Volgend jaar zullen we in verband met het werk van mijn vriend verhuizen naar het vasteland, en dan hopelijk in de buurt van de Pyreneeën.
superpony schreef:We hebben 3 jaar in Drenthe gewoond en toen miste ik mn familie al. Vond sommige stukken te vlak en te ''kaal''. Mijn moeder is 72 en mn broer is zwaar gehandicapt, dus zij kunnen niet zomaar naar ons reizen. OOk mn schoonloeder zit in een rolstoel.
) omdat je immers een hoefsmid en dierenarts nodig hebt. Stalbazen hebben doorgaans ook geen vreemde talen geleerd.
)__Sannne schreef:Is Australië juist niet een stuk makkelijker dan USA?