Bedrag babyshower

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:46

Oww eindelijk iemand die het zelfde denkt als ik!!
ik werd uitgenodigd voor zo iets. Ben niet gegaan. Meer omdat ik het iets onnodig vind..

Als het geboren is is het toch veel leuker om even op kraamvisite te gaan. En daarnaast verwachten ze kado van je mijn schoonzusters hadden toen bedacht kado van 40 euro iets wat ook nog eens onnozel was!!
ik heb gezegd dat ik voor leuk kraamkadootje ga en dat ik dit iets schieten. Nou dat werd niet met dank afgenomen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:02

Ik heb zelf geen baby shower gehad, dus weet niet of ik het leuk zou vinden.
Kraam bezoek vind ik best zwaar zeker als ze te lang blijven hangen, een kraam feest staat me tegen te collosaal.
Maar wat ik juist leuk vind aan kraam visite dat de mensen de tijd voor jou kindje nemen om te komen kijken....en wat ze dan mee nemen iets van 1 euro of iets groots dat verwacht ik niet van hun....

Ze zijn zelf gewoon heel welkom, de cadeau tjes zijn leuk maar hoef niet!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:15

Tja.. Het hangt gewoon sterk af van war je gaat doen met z'n allen. Als je ergens gaat eten dan zit je toch niet ver naast die 20 euro p.p.

Ik heb verschillende babyshowers gehad, en meestal organiseren vriendinnen van de zwangeren dit en wordt er inderdaad een eigen bijdrage gevraagd voor het geheel, en daarnaast neem je dan ook nog cadeautjes mee! Dus dan kan het best duur worden inderdaad. Maar goed, hoort er tegenwoordig wel bij.

Ik heb zelf twee maanden terug mijn eigen babyshower gehad. En ik vond het wel ontzettend leuk om verwend te worden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:31

Tulandro schreef:
Tja.. Het hangt gewoon sterk af van war je gaat doen met z'n allen. Als je ergens gaat eten dan zit je toch niet ver naast die 20 euro p.p.

Ik heb verschillende babyshowers gehad, en meestal organiseren vriendinnen van de zwangeren dit en wordt er inderdaad een eigen bijdrage gevraagd voor het geheel, en daarnaast neem je dan ook nog cadeautjes mee! Dus dan kan het best duur worden inderdaad. Maar goed, hoort er tegenwoordig wel bij.

Ik heb zelf twee maanden terug mijn eigen babyshower gehad. En ik vond het wel ontzettend leuk om verwend te worden.

Dat hoop ik toch niet.

verootjoo

Re: Bedrag babyshower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:36

Ik hoop t ook niet... Zo Amerikaans.
Zwanger zijn vond ik al erg genoeg, doe mij maar gewoon visite als t kind er is :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:36

Het is toch ook wat je er zelf aan uit wilt geven? Een babyshower is leuk, en wordt vaak wel erg gewaardeerd door de gene die geshowerd wordt zeg maar. Blije gezichten, gezelligheid, daar doe je het voor toch :) Het is een beetje hip geworden, maar uiteraard geen must.

Zelf zou ik er geen 20 euro voor over hebben, puur omdat ik daar gewoon geen geld voor (over?) heb. Ik vind een kadootje/dingetje rond (of onder) de 10 leuk zat.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:38

Ik ben ook wel verbaasd eigenlijk. Hier twee keer op een babyshower geweest maar daar werd het door familie georganiseerd en betaald. Net als een verjaardag/suprise party.

Ik ben wel blij dat het bij ons in de vriendenkring niet een trend is. Ik heb namelijk deze 4 maanden alleen al 8 baby's van vriendinnen mogen verwelkomen. Als dat 20 euro per keer was + kado + kado kraamvisite dan was ik nu blut geweest haha

Zelf in maart uitgerekend vd derde en nooit shower gehad. Ook geen behoefte aan. Liever intiem gezellig kraambezoek

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:41

Ik ben op verschillende babyshower geweest en heb er zelf 2 (!) Gehad. De bijdrage ligt aan wat we gaan doen.wij vieren her met de zwangere als verrassing om de komst van de baby te organiseren.
Heb 1 keer een high tea gehad. Volgens mij heb ik toen 20/25 euro ingelegd. Normaal leggen we 5/10 euro in. En nemen we zelf zelfgemaakte hapjes mee. Dus wat geld voor cadeautjes en wat te drinken. En dan maakt ieder nog iets lekkers. Cakejes, sandwiches, wraps etc.
Dus of het bedrag veel of weinig is ligt aan het programma. Als je het te veel vindt kun je dit aangeven bij de organisatie. Misschien zijn er wel meer mensen die het wat prijzig vinden. Na de shower ga je nog op kraamvisite en dan geef je weer een cadeau.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 11:31

Het is idd nu allemaal geregeld, want bleek niet de enige die er zo over dacht.
Het wordt nu 10 euro per persoon, wat ik een normaal bedrag vindt. Zo kan ik ook een leuk kraam cadeau kopen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:09

F_Orumster schreef:
Tulandro schreef:

Dat hoop ik toch niet.

Bij ons in de vrienden en kennissenkring toch wel. T wordt over het algemeen altijd gezamenlijk betaald.

Overigens maakt het mij niet uit hoe het georganiseerd wordt, het gaat er om dat de aanstaande mamma eens goed verwend wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:37

10 euro pp is een leuk bedrag idd :j

Ik riep zelf dat ik nooit een babyshower wou, maar toen ik het kreeg vond ik het toch wel echt heel tof: klein (ik was fysiek er slecht aan toe dus kon weinig drukte verdragen), alleen intimi én deden dingen die ik echt heel tof vond :)
Samen zijn met mijn beste vriendinnen als verrassing vind ik gewoon super tof! :D was toen ook 36 weken zwanger, was ook de laatste keer dat wij bij elkaar waren zonder promotie tot moeder. Vond het heel speciaal :)

En heb ook gewoon kraambezoek gehad, heerlijk :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:52

Goof schreef:
Ik snap het hele idee van een babyshower sowieso al niet. Je gaat op kraamvisite, met kado'tje. Moet je dan ook nog gaan vieren dat er een kind komt, met kado'tje?
Ik skip om die reden ook babyshowers. Oh, en om de 'neemeenbabyfotovanjezelfmee-spelletjes' :D

En toch kan het voor mama in spee heel fijn zijn.

Ik weet nog dat mijn vriendinnetje het allemaal niet meer zo zag zitten en toen waren wij daar ineens met cadeautjes en lekkere hapjes en drankjes..
Ze is een heel nuchter type, maar toch moest ze even huilen...

Spelletjes hebben wij niet gedaan.
Gewoon iedereen wat meenemen qua eten en drinken dan kan iedereen het zo duur maken als ze zelf willen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:55

daantjuhhh schreef:
Goof schreef:
Ik snap het hele idee van een babyshower sowieso al niet. Je gaat op kraamvisite, met kado'tje. Moet je dan ook nog gaan vieren dat er een kind komt, met kado'tje?
Ik skip om die reden ook babyshowers. Oh, en om de 'neemeenbabyfotovanjezelfmee-spelletjes' :D

En toch kan het voor mama in spee heel fijn zijn.

Ik weet nog dat mijn vriendinnetje het allemaal niet meer zo zag zitten en toen waren wij daar ineens met cadeautjes en lekkere hapjes en drankjes..
Ze is een heel nuchter type, maar toch moest ze even huilen...

Spelletjes hebben wij niet gedaan.
Gewoon iedereen wat meenemen qua eten en drinken dan kan iedereen het zo duur maken als ze zelf willen.

Het zou er daarom voor mij ook heel erg vanaf hangen wat je gaat doen. Gezellig middagje met de groep, beetje thee drinken en kletsen? Leuk! Vage spelletjes? Nee bedankt :evaw:

Ik hoop trouwens niet dat omdat het zo'n modeding is het wel een moetje wordt. Dat het een verrassing is maar dan ook weer niet omdat het 'hoort'? Haat het verrassingselement er wel een beetje uit natuurlijk :D