Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Momo2 schreef:Bang voor de dood ben ik niet.. maar wel voor de weg er naar toe, maar ik ben het me een beetje gaan voorstellen als bijvoorbeeld onder narcose gaan.. Ze vertellen je dat je een mooie droom uit moet zoeken en je gaat slapen, maar zekerheid om wakker te worden heb je niet!
Maar ik kan het ook heel dubbel vinden, omdat ik ook de ervaring heb op de weg naar het overlijden ze compleet in paniek was, schreeuwen, huilen.. Ze was al zo ver weg dat ze niet meer 'hier' was, maar ik vraag me dan af wat ze op dat moment gevoeld/gezien zou hebben?
Wat ik me ook afvraag, zijn er dan hier ook mensen die een bestandje op hun computer hebben, of een schriftje met dingen daar in staan hoe ze hun afscheid zouden willen? Ik zelf heb het wel gedaan.. er staan een aantal liedjes in, een lijstje met mensen die uitgenodigd zouden moeten worden, of ik gecremeerd of begraven wil worden.. Maar wel zo dat er altijd nog een aanpassing is voor familie.. Dat hun ook nog hun eigen draai er aan kunnen geven.
Maar ik heb het puur stel het gebeurt eens plotseling, ik wil mijn familie het dan niet moeilijker maken dan dat het al is, door hun zich af te laten vragen 'Wat zou ze gewild hebben? ' Of is dat heel gek?

Ik ben zelf enorm bang voor de dood, de weg naar de dood en voor de dood van mijn naasten. Ik hou al in het leven niet van onverwachte en spontane dingen omdat ik dan niet weet waar ik aan toe ben, dus zeker weten dat de dood je overkomt maar niet weten wat het inhoudt vind ik echt verschrikkelijk. Ik ben voornamelijk enorm bang voor het te vroeg dood gaan en dat ik dan de dingen niet gedaan heb die ik echt nog heel graag in het leven wil doen, zoals trouwen en moeder worden.
missanita84 schreef:ikzelf ben niet bang voor de dood ,maar dat mijn kinderen op jonge leeftijd hun moeder of vader moeten missen , of dat 1 van mijn kinderen dood zou gaan vreselijk,ik sta er opzich vrij nuchter in, maar als het op mijn kids aankomt dan niet, ik snap dat ze verdriet zullen hebben, maar dat wil ik ze besparen .. pff bizar
lieveli schreef:Goof schreef:Ik hoop dat er niets is hierna. Ik ben nu al moe van mijn leven, laat staan als ik daarna tot in de eeuwigheid nog ergens moet rondspoken. Pffff.
Tenzij.... ik kan reincarneren als huiskat. Dan doe ik dat misschien wel
Jaaa en dan wil ik jou hebben! Lust je sushi?
.
Ineke2 schreef:Ik ben niet bang voor de dood... Wel bang dat ik nog zólang door moet met leven. Heb leuke dingen meegemaakt maar over het algemewn genomen helaas veel en veel meer verdriet en pijn.
Ik ben moe, echt moe... Als het morgen zover zou zijn ben ik daar niet rouwig om.