Wat word er met een aangifte voor stalking gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 13:45

chimello schreef:
Succes in ieder geval :(:)

Dankjewel! :)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:48

Altijd melding/aangifte doen. Ik heb gelukkig wel hele goede ervaring met de politie, ze zijn de volgende dag langs geweest bij desbetreffend persoon en sindsdien heb ik geen bezoekjes/brieven/telefoontjes meer gehad. :)

En alles goed bijhouden, elke keer dat degene belt/langskomt/brieven schrijft opschrijven zodat je een lijst opbouwt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 14:37

_Christine schreef:
Altijd melding/aangifte doen. Ik heb gelukkig wel hele goede ervaring met de politie, ze zijn de volgende dag langs geweest bij desbetreffend persoon en sindsdien heb ik geen bezoekjes/brieven/telefoontjes meer gehad. :)

En alles goed bijhouden, elke keer dat degene belt/langskomt/brieven schrijft opschrijven zodat je een lijst opbouwt.

Dankjewel. Heb alle screenshots en ga ook een boekje maken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:42

Poeh, wat heftig zeg.. gestalkt worden. Lijkt me heel beangstigend.
Ik zou ook alles bewaren, foto's van maken etc. Echt zelf een dossier opbouwen. En elk incident melden bij de politie, laat je niet afschepen!

(ik weet dat het tokkie klinkt, maar ik denk dat een deel van mijn omgeving de behoefte zou voelen om deze persoon op te zoeken en goed duidelijk te maken dat hij er vooral mee moet stoppen zeg maar.. :') )

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:53

savannah030x schreef:
_Christine schreef:

Dankjewel. Heb alle screenshots en ga ook een boekje maken.

Politie heeft mij ook vertelt dat als hij mij zou volgen op straat ik bij het eerste beste huis moest aanbellen om te vragen of ik naar binnen mocht en dan moest ik direct de politie bellen. Als niemand open zou doen mocht ik 112 bellen. Nu had mijn stalker ook een verleden met vrouwenmisbruik etc. dus dat zal ook wel hebben meegewogen in hoe de politie heeft gereageerd in mijn situatie. Ze hebben me ook aangeraden geen deur open te doen als ik alleen thuis was en alleen de huistelefoon op te nemen als ik het nummer kende. Aan deze tips heb je misschien ook wel wat :)

SavannahNx

Re: Wat word er met een aangifte voor stalking gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 15:43

@_Christine
Ja, dan heeft hij een verleden en zijn ze extra allert maar heeft hij niks op zijn naam staan ligt het toch weer anders bij de politie. Wel fijn dat ze het zo voor jou oploste.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:54

Ts Ik wens je succes...hoop dat het zo oplost als het kwam.
( ik ga onstippen omdat ik me er te kwaad om kan maken door alle vervelende herinneringen.
destijds zijn alle aangiftes van mij en andere slachtoffers uit 4 provinties op een hoop gegooid en tja er kwam een werkstraf uit van 148 uur, dus ook niets waar je wat aan hebt)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 17:00

kwita schreef:
Ts Ik wens je succes...hoop dat het zo oplost als het kwam.
( ik ga onstippen omdat ik me er te kwaad om kan maken door alle vervelende herinneringen.
destijds zijn alle aangiftes van mij en andere slachtoffers uit 4 provinties op een hoop gegooid en tja er kwam een werkstraf uit van 148 uur, dus ook niets waar je wat aan hebt)

Dat begrijp ik. Heel erg vervelend. :(

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:05

savannah030x schreef:
@_Christine
Ja, dan heeft hij een verleden en zijn ze extra allert maar heeft hij niks op zijn naam staan ligt het toch weer anders bij de politie. Wel fijn dat ze het zo voor jou oploste.

Klopt, maar wel melding blijven maken! Je moet ergens beginnen, hoe vervelend en vermoeiend het misschien ook is.. Sterkte!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:16

De tip die de politie gaf aan dochter van vriendin van mijn moeder?

Verhuizen. Liefst zo ver mogelijk weg en liefst naar buitenland en blijf weg van social media en geef je adres en telefoonnummer alleen aan select klein groepje. Kaartje naar haar verstuurden wij bv via haar moeder. (Haar stalker had de intentie om haar dan maar dood te krijgen, als ze levend niet wou. Dus ze verhuisd, met vliegtuig moest je er komen)

Ja die man werd opgepakt, hij stond zelfs in de slaapkamer van haar moeder! Dus is opgepakt wegens inbraak. En.... Dat was het ook. Korte celstraf en zijn obsessie was niet verminderd.

Goede nieuws is wel dat na 20 jaar buitenland, de stalker zijn interesse verloor. Ze woont nu weer in Nederland en kan vrij leven gelukkig. Alleen maar lovende woorden hoor voor de politie, ze wouden echt graag meer doen en die eikel van de straat plukken en hebben haar ook altijd serieus genomen maar konden gewoon niets betekenen.

Bouw wel dossier een dossier op, mocht hij iets doen dan is de bewijsvoering tegen hem sterker. En je kan altijd de wijkagent vragen om extra rondje te maken langs je huis :) doen ze hier met liefde namelijk

Ik wens je veel sterkte toe en mocht je erg angstig worden, je kan ook hulp voor jezelf zoeken dan. Dat is het ergste, als je leven volledig beïnvloedt wordt door zo'n creep

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:27

Storm schreef:
Ik ben jaren geleden ook gestalkt. Ben ermee naar de politie gegaan en die hebben hem gebeld en flink aangesproken. Daarna niks meer van hem gehoord. Politie doet er echt wel wat aan.

Dit is ook mijn ervaring!

Politie kwam wel in actie, zijn dezelfde dag nog naar die jongen gegaan en hebben hem aangesproken op zijn gedrag waar zijn ouders bij waren.

Nooit meer last van gehad.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 13:03

Gelukkig meer goede dan slechte ervaringen hier :)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:27

ik ben 3 jaar geleden gestalkt en bedreigd geweest omdat ik iemand afwees.

Meerdere malen aangifte gedaan ervoor en ook screenshot's en dergelijke gemaakt. Meerdere profielen ook, net als jij. Stonden ook aan mijn werk, wisten mij te wonen evenals de rest van de familie, wisten waar mijn paarden stonden.

Politie deed hier ook niks zolang ik niet verkracht, ontvoerd of mishandeld werd.
Daarna heb ik er een aantal dagen voor uit getrokken om alles te blokkeren en dergelijke. Heb die persoon 'vriendelijk' verzocht om er heel snel mee te stoppen. Voor de rest ga ik me er niet over uiten via internet wat ik gedaan heb.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 17:17

rienne schreef:
ik ben 3 jaar geleden gestalkt en bedreigd geweest omdat ik iemand afwees.

Meerdere malen aangifte gedaan ervoor en ook screenshot's en dergelijke gemaakt. Meerdere profielen ook, net als jij. Stonden ook aan mijn werk, wisten mij te wonen evenals de rest van de familie, wisten waar mijn paarden stonden.

Politie deed hier ook niks zolang ik niet verkracht, ontvoerd of mishandeld werd.
Daarna heb ik er een aantal dagen voor uit getrokken om alles te blokkeren en dergelijke. Heb die persoon 'vriendelijk' verzocht om er heel snel mee te stoppen. Voor de rest ga ik me er niet over uiten via internet wat ik gedaan heb.

Snap ik. Hier indd weer een slechte ervaring met de politie gelukkig is het gestopt (?). Hele nare gestoorde jongens zijn dat. Walgelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 10:57

Maar weet je ook echt zeker dat hij niks maar dan ook niks verder van je kan vinden? Ik ben zelf geen stalker (Al grappen mijn vrienden wel dat ik bij de FBI zou moeten gaan), maar ik heb alleen een voornaam en een eigenschap/hobby/watdanook nodig om iemand zijn nummer, adres en dat soort dingen te kunnen achterhalen (waar ik uiteraard geen gebruik van maak). Ben je te vinden op de Gouden Gids? Of is je moeder/broertje/wie dan ook daar te vinden? Ik heb namelijk ooit iemand adres achterhaald door diegene z'n vrouw haar voornaam in te typen met de school waar zij werkte, waarna ik haar achternaam had en haar en haar man op de Gouden Gids zo kon vinden. Het is echt veel makkelijker dan je denkt. Pas op.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 19:30

Resistance schreef:
Maar weet je ook echt zeker dat hij niks maar dan ook niks verder van je kan vinden? Ik ben zelf geen stalker (Al grappen mijn vrienden wel dat ik bij de FBI zou moeten gaan), maar ik heb alleen een voornaam en een eigenschap/hobby/watdanook nodig om iemand zijn nummer, adres en dat soort dingen te kunnen achterhalen (waar ik uiteraard geen gebruik van maak). Ben je te vinden op de Gouden Gids? Of is je moeder/broertje/wie dan ook daar te vinden? Ik heb namelijk ooit iemand adres achterhaald door diegene z'n vrouw haar voornaam in te typen met de school waar zij werkte, waarna ik haar achternaam had en haar en haar man op de Gouden Gids zo kon vinden. Het is echt veel makkelijker dan je denkt. Pas op.

Nee wij staan allemaal niet in de Gouden Gids.
Gelukkig nu al een paar dagen niks binnen gehad/gehoord. Zou het nu klaar zijn...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:47

Ik hoop het voor je! :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:15

vuurneon schreef:
De tip die de politie gaf aan dochter van vriendin van mijn moeder?

Verhuizen. Liefst zo ver mogelijk weg en liefst naar buitenland en blijf weg van social media en geef je adres en telefoonnummer alleen aan select klein groepje. Kaartje naar haar verstuurden wij bv via haar moeder. (Haar stalker had de intentie om haar dan maar dood te krijgen, als ze levend niet wou. Dus ze verhuisd, met vliegtuig moest je er komen)

Ja die man werd opgepakt, hij stond zelfs in de slaapkamer van haar moeder! Dus is opgepakt wegens inbraak. En.... Dat was het ook. Korte celstraf en zijn obsessie was niet verminderd.

Goede nieuws is wel dat na 20 jaar buitenland, de stalker zijn interesse verloor. Ze woont nu weer in Nederland en kan vrij leven gelukkig. Alleen maar lovende woorden hoor voor de politie, ze wouden echt graag meer doen en die eikel van de straat plukken en hebben haar ook altijd serieus genomen maar konden gewoon niets betekenen.

Bouw wel dossier een dossier op, mocht hij iets doen dan is de bewijsvoering tegen hem sterker. En je kan altijd de wijkagent vragen om extra rondje te maken langs je huis :) doen ze hier met liefde namelijk

Ik wens je veel sterkte toe en mocht je erg angstig worden, je kan ook hulp voor jezelf zoeken dan. Dat is het ergste, als je leven volledig beïnvloedt wordt door zo'n creep

Gelukkig, hier komt de ideoot nog steeds langs na 10 jaar (ben 5x verhuisd ook in Het buitenland) hij is niet meer gevaarlijk tot dus ver maar wel altijd aanwezig bij het komen en gaan van de blaadjes.
Ook mijn ouders valt hij nog wel eens lastig met bellen en insluipen struint dan op mijn oude kamer rond.
politie hier is echt laks en laat het zo ze denken dat het wel doodbloed!
dat verschilt enorm per regio denk ik.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 16:22

@kwita jeetje.. Maar als je ouders hem betrappen en de politie bellen doen ze dus niks?!