chimello schreef:Succes in ieder geval
Dankjewel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Christine schreef:Altijd melding/aangifte doen. Ik heb gelukkig wel hele goede ervaring met de politie, ze zijn de volgende dag langs geweest bij desbetreffend persoon en sindsdien heb ik geen bezoekjes/brieven/telefoontjes meer gehad.
En alles goed bijhouden, elke keer dat degene belt/langskomt/brieven schrijft opschrijven zodat je een lijst opbouwt.
savannah030x schreef:_Christine schreef:Altijd melding/aangifte doen. Ik heb gelukkig wel hele goede ervaring met de politie, ze zijn de volgende dag langs geweest bij desbetreffend persoon en sindsdien heb ik geen bezoekjes/brieven/telefoontjes meer gehad.
En alles goed bijhouden, elke keer dat degene belt/langskomt/brieven schrijft opschrijven zodat je een lijst opbouwt.
Dankjewel. Heb alle screenshots en ga ook een boekje maken.
kwita schreef:Ts Ik wens je succes...hoop dat het zo oplost als het kwam.
( ik ga onstippen omdat ik me er te kwaad om kan maken door alle vervelende herinneringen.
destijds zijn alle aangiftes van mij en andere slachtoffers uit 4 provinties op een hoop gegooid en tja er kwam een werkstraf uit van 148 uur, dus ook niets waar je wat aan hebt)
savannah030x schreef:@_Christine
Ja, dan heeft hij een verleden en zijn ze extra allert maar heeft hij niks op zijn naam staan ligt het toch weer anders bij de politie. Wel fijn dat ze het zo voor jou oploste.
Storm schreef:Ik ben jaren geleden ook gestalkt. Ben ermee naar de politie gegaan en die hebben hem gebeld en flink aangesproken. Daarna niks meer van hem gehoord. Politie doet er echt wel wat aan.
rienne schreef:ik ben 3 jaar geleden gestalkt en bedreigd geweest omdat ik iemand afwees.
Meerdere malen aangifte gedaan ervoor en ook screenshot's en dergelijke gemaakt. Meerdere profielen ook, net als jij. Stonden ook aan mijn werk, wisten mij te wonen evenals de rest van de familie, wisten waar mijn paarden stonden.
Politie deed hier ook niks zolang ik niet verkracht, ontvoerd of mishandeld werd.
Daarna heb ik er een aantal dagen voor uit getrokken om alles te blokkeren en dergelijke. Heb die persoon 'vriendelijk' verzocht om er heel snel mee te stoppen. Voor de rest ga ik me er niet over uiten via internet wat ik gedaan heb.
Resistance schreef:Maar weet je ook echt zeker dat hij niks maar dan ook niks verder van je kan vinden? Ik ben zelf geen stalker (Al grappen mijn vrienden wel dat ik bij de FBI zou moeten gaan), maar ik heb alleen een voornaam en een eigenschap/hobby/watdanook nodig om iemand zijn nummer, adres en dat soort dingen te kunnen achterhalen (waar ik uiteraard geen gebruik van maak). Ben je te vinden op de Gouden Gids? Of is je moeder/broertje/wie dan ook daar te vinden? Ik heb namelijk ooit iemand adres achterhaald door diegene z'n vrouw haar voornaam in te typen met de school waar zij werkte, waarna ik haar achternaam had en haar en haar man op de Gouden Gids zo kon vinden. Het is echt veel makkelijker dan je denkt. Pas op.
vuurneon schreef:De tip die de politie gaf aan dochter van vriendin van mijn moeder?
Verhuizen. Liefst zo ver mogelijk weg en liefst naar buitenland en blijf weg van social media en geef je adres en telefoonnummer alleen aan select klein groepje. Kaartje naar haar verstuurden wij bv via haar moeder. (Haar stalker had de intentie om haar dan maar dood te krijgen, als ze levend niet wou. Dus ze verhuisd, met vliegtuig moest je er komen)
Ja die man werd opgepakt, hij stond zelfs in de slaapkamer van haar moeder! Dus is opgepakt wegens inbraak. En.... Dat was het ook. Korte celstraf en zijn obsessie was niet verminderd.
Goede nieuws is wel dat na 20 jaar buitenland, de stalker zijn interesse verloor. Ze woont nu weer in Nederland en kan vrij leven gelukkig. Alleen maar lovende woorden hoor voor de politie, ze wouden echt graag meer doen en die eikel van de straat plukken en hebben haar ook altijd serieus genomen maar konden gewoon niets betekenen.
Bouw wel dossier een dossier op, mocht hij iets doen dan is de bewijsvoering tegen hem sterker. En je kan altijd de wijkagent vragen om extra rondje te maken langs je huisdoen ze hier met liefde namelijk
Ik wens je veel sterkte toe en mocht je erg angstig worden, je kan ook hulp voor jezelf zoeken dan. Dat is het ergste, als je leven volledig beïnvloedt wordt door zo'n creep