BloemBloem schreef:Wat een wonder Brainless!
Yep en heb er nu 3
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ze moet continu worden bezighouden om tevreden te zijn, heeft tonnen geestelijke stimulans nodig.... Hartstikke leuk, maar na 2 jaar alles zelf doen gaat dat je echt wel opbreken.
Nu denkt ze nog dat ze mama overal bij nodig heeft, maar elke dag gaat dat ook een stukje soepeler.
als werkende mama van 2. Mijn zoontje is 4 en gaat sinds februari naar school. Is op woensdagmiddag en vrijdag vrij en een dochter van 8 maanden.
is puur mijn gevoel, want er zijn zat kinderen die er graag heen gaan. Bedoel ook niet dat het slecht is om ze er heen te brengen. Weet ook niet wat het is maar ik breng mijn kind liever naar m'n moeder
dan weet ik zeker dat het goed gaat. Ben een beetje een controlfreak en wil m'n kind niet graag achterlaten bij mensen die ik niet goed ken. verootjoo schreef:Ik heb een kindje van drie maanden. Heb nu nog twee maanden verlof en dan ga ik drie dagen werken. Minder kan niet op mijn werk en mijn functie en afdeling.
Zoontje gaat dan naar mijn moeder. Ik vind een kdv een beetje zieligis puur mijn gevoel, want er zijn zat kinderen die er graag heen gaan. Bedoel ook niet dat het slecht is om ze er heen te brengen. Weet ook niet wat het is maar ik breng mijn kind liever naar m'n moeder
dan weet ik zeker dat het goed gaat. Ben een beetje een controlfreak en wil m'n kind niet graag achterlaten bij mensen die ik niet goed ken.
Zahlina schreef:Hier een huismoeder die langzaam maar zeker in een eigen bedrijf binnen rolt. Deze week bij de notaris om een vrijgestelde vennootschap en daaronder mijn eerste eigen bv op te zetten.
Ik heb altijd gezegd, als ik kinderen krijg stop ik met werken, de oudste is nu ruim 3, de jongste 2 19 maand.
De oudste gaan sinds kort 3 ochtende naar de peuterspeelzaal, de tweeling zal in febr 2017 gaan.
Voordeel van een eigen bedrijf is dat ik mijn eigen tijd kan indelen, voor zover de planning dat toelaat.
Het enige wat ik moet verdienen is het schoolgeld van de kinderen, van mijn partner zijn inkomsten leven we, maar goede school is hier zo prijzig dat ik dit op mij heb genomen (straks met 3 kids op school zijn de kosten ong 1250 euro per maand)
Ik heb elke ochtend hulp in huis zodat ik aan het werk kan en de kids en huishouden verzorgt wordt.
Ik realiseer me dat als ik in nederland had gewoond ik waarschijnlijk in een hele andere situatie zou hebben gezetten en mijn partner en ik beide full time aan het werk waren, kids allemaal al vanaf jonge leeftijd naar de opvang.
Keet schreef:Tot de komst van ons zoontje werkte ik 40 uur. Na mijn verlof ben ik terug gegaan naar 32 uur en nu nog elke week 8 uur ouderschaps verlof. Dus werk nu 3 dagen.
Gups gaat niet naar een KDV. Wij zijn zelf dus 4 dagen thuis en 1 dag gaat hij naar Opa en Oma.
Voor zijn "sociale contacten"(voor zover een kind sociaal is natuurlijk) gaan wij regelmatig naar het mamacafe in het dorp
) toch vind ik dat niet te vergelijken met een KDV
verootjoo schreef:Zahlina schreef:Hier een huismoeder die langzaam maar zeker in een eigen bedrijf binnen rolt. Deze week bij de notaris om een vrijgestelde vennootschap en daaronder mijn eerste eigen bv op te zetten.
Ik heb altijd gezegd, als ik kinderen krijg stop ik met werken, de oudste is nu ruim 3, de jongste 2 19 maand.
De oudste gaan sinds kort 3 ochtende naar de peuterspeelzaal, de tweeling zal in febr 2017 gaan.
Voordeel van een eigen bedrijf is dat ik mijn eigen tijd kan indelen, voor zover de planning dat toelaat.
Het enige wat ik moet verdienen is het schoolgeld van de kinderen, van mijn partner zijn inkomsten leven we, maar goede school is hier zo prijzig dat ik dit op mij heb genomen (straks met 3 kids op school zijn de kosten ong 1250 euro per maand)
Ik heb elke ochtend hulp in huis zodat ik aan het werk kan en de kids en huishouden verzorgt wordt.
Ik realiseer me dat als ik in nederland had gewoond ik waarschijnlijk in een hele andere situatie zou hebben gezetten en mijn partner en ik beide full time aan het werk waren, kids allemaal al vanaf jonge leeftijd naar de opvang.
€1250 per maand?? Mijn hemel, in Curaçao wonen toch ook arme mensen, hoe doen die dat
Zahlina schreef:verootjoo schreef:
€1250 per maand?? Mijn hemel, in Curaçao wonen toch ook arme mensen, hoe doen die dat
De meeste kinderen gaan naar gewoon openbaar onderwijs, vaak papiamentstalig. Er zijn een klein aantal nederlandstalige openbare scholen, allemaal katholiek of protestants en 1 geloofsvrije. De laatste zou een optie kunnen zijn voor ons maar daar er ieder jaar voor 1 klas met 30 kids, 800 aanmeldingen zijn heb ik alvast de moed opgegeven en de kinderen aangemeld voor priveschooling.
Ik krijg gelukkig wel korting omdat we meerdere kinderen hebben, 1 kind op deze school kost 12.000,- per jaar.
Maar het kan nog erger, de international school kost na groep 2, 2400,- gulden per maand per kind.
BloemBloem schreef:Keet schreef:Tot de komst van ons zoontje werkte ik 40 uur. Na mijn verlof ben ik terug gegaan naar 32 uur en nu nog elke week 8 uur ouderschaps verlof. Dus werk nu 3 dagen.
Gups gaat niet naar een KDV. Wij zijn zelf dus 4 dagen thuis en 1 dag gaat hij naar Opa en Oma.
Voor zijn "sociale contacten"(voor zover een kind sociaal is natuurlijk) gaan wij regelmatig naar het mamacafe in het dorp
Hartstikke leuk natuurlijk zo'n Mamacafé ( alhoewel dat aan mij absoluut niet besteed is) toch vind ik dat niet te vergelijken met een KDV

Blue_Eyes schreef:BloemBloem schreef:Vergeet niet dat het vooral het sociale aspect heel belangrijk is om ze in contact te brengen met hun leeftijdsgenootjes.
Ach... Vanaf 2 jaar naar de psz krijgen ze ook voldoende sociale contacten hoor... Die van mij zijn in ieder geval heel sociale meiden geworden.

BloemBloem schreef:Ieder zn ding toch
Wij waren erg gelukkig met het KDV, voor zowel sociaal en pedagogisch aspect.
Samen eten, samen spelen, samen slapen
Daf schreef:BloemBloem schreef:Ieder zn ding toch
Wij waren erg gelukkig met het KDV, voor zowel sociaal en pedagogisch aspect.
Samen eten, samen spelen, samen slapen
Maar dan neem ik aan dat jullie kozen voor kdv omdat het 'moest" ivm werken. Psz is toch meestal als extra bedoeld en niet als opvang als je moet werken (of je moet precies die uren werken).

in moeten huren. Van 9 tot 12 was voor mij als werkende moeder niet haalbaar