Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kukkie schreef:Aha. Nog raar. Maargoed.... zouden jullie het maandelijks wel op kunnen hoesten? Dan is het een kwestie van half jaartje flink sparen.
sneeuwpop schreef:Kinderen hoeven idd niet duur te zijn, maarals ik in de klas kijk, dan zie je wel grote verschillen en dan vooral bij de kinderen waarbij de ouders er nooit zijn vanwege het werken en kinderen die relatief weinig krijgen en toch wel met een schuin oog kijken naar de kinderen die het wel krijgen en dan vooral "wat in is". Je ziet dat ze zich toch wat buitengesloten voelen.
En wat kost een kind... dat hangt van zoveel aspecten af. Vooral ook hoe het kind is. Wil een kind paardrijden of dammen...en zo zijn er 1000den verschillen waar een kind gelukkig van wordt.
En ook hoe je er als ouders in staat, sommige "doen de kinderen erbij", terwijl wij heel veel van ons leven hebben veranderd. Wij hebben er heel bewust voor gekozen en zijn ook bewust met de opvoeding bezig.
Hij is verwent, net als mijn nichtje trouwens, maar gedragen zich niet verwent.
Ook met de keuze van school en zwemles, hebben wij voor wat verder weg gekozen, omdat wij denken dat die manier van lesgeven beter bij hem past.
Yvette81 schreef:Ik heb geen idee wat de kinderen kosten. Boodschappen doe je toch wel. Dus eten ze gewoon mee. Ik weet niet wat het ons extra kost. Ze eten boterhammen, beetje groente en vlees, drinken ranja... Krijgen bergen speelgoed als ze jarig zijn. Ze zijn niet gratis maar financieel merkten we geen verandering met de komst van ons eerste kindje.
De kinderopvang is wel een hele grote kostenpost. Die kost ons een kapitaal. Denk dat de kinderen nu meer kosten aan kinderopvang dan wanneer ze ooit gaan studeren.
Wij sparen nu niets voor de kinderen. Mogelijk als de opvang kosten lager worden dat we wel voor ze kunnen gaan sparen.
BloemBloem schreef:Yvette, en je vergeet voor het gemak even de luiers![]()
kwita schreef:Yvette81 schreef:Ik heb geen idee wat de kinderen kosten. Boodschappen doe je toch wel. Dus eten ze gewoon mee. Ik weet niet wat het ons extra kost. Ze eten boterhammen, beetje groente en vlees, drinken ranja... Krijgen bergen speelgoed als ze jarig zijn. Ze zijn niet gratis maar financieel merkten we geen verandering met de komst van ons eerste kindje.
De kinderopvang is wel een hele grote kostenpost. Die kost ons een kapitaal. Denk dat de kinderen nu meer kosten aan kinderopvang dan wanneer ze ooit gaan studeren.
Wij sparen nu niets voor de kinderen. Mogelijk als de opvang kosten lager worden dat we wel voor ze kunnen gaan sparen.
Ik vind het een beetje vreemde post,
een kleintje kost ook geld, zeker als er een ziekte of allergie is, opvang nu kost minder dan de studie later.En die kleine schoentjes kosten bijna net zoveel als die van jezelf en dan koop ik ze bij van haren
Geloof mij , mijn schoonzusje heeft 3 sutderende kinderen en ze betalen zich blauw
Een ingueur, een arts, en een academische pabo voor speciaal onderwijs in opleiding.
Alleen de kamer 's al 350 ,450 en 650 per maand. colege gelden,studie bijnodigheden en gewoon het onderhoud van eten etc.
En dan zijn het gemakkelijke studenten, die zelf ook zich uit de naad werken voor een zakcentje extra....onderschat het niet.
Stel je kind heeft een droom,missie, gave of een talent dan wil je toch ook dat het daar zijn werk van kan maken...natuurlijk kun je lenen maar hoe is dan de start van jou kind zijn toekomst en volwassen leven?