Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Wat is er nou leuk aan dronken worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:14

Maar mars, hoe kan ik ergens niet op letten als het letterlijk om me heen hangt, al lallend en brallend?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:16

Ben ik dan de enige met zulke "tolerante" lang leve de lol vrienden? := Ik ben wel eens met een vriendin mee op stap geweest dat zij en al haar andere vrienden die mee waren de hele avond aan de coke zaten. Ikzelf heb niet genomen, ze hebben 1x gevraagd of ik ook wilde en dat was het. En ik had evengoed een hartstikke leuke avond. En hetzelfde geldt voor alcohol. Het komt regelmatig voor dat één van mijn vrienden of ikzelf een avondje niet of weinig drinken maar echt niemand die je erover hoort hoor :=

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:18

Deze week was toevallig in het nieuws dat hoogopgeleide ouderen veel drinken. Ik zie het om me heen, hoogopgeleid of niet, wij wonen in Spanje tussen veel mensen die al of niet vroeg met pensioen zijn. Al in de eerste weken viel ons op hoe vroeg op de dag de fles op tafel kwam en nu we hier zes jaar wonen, zien we veel dronkenschap om ons heen. Vooral de Engelsen zijn er kampioen in.

De Spanjaarden drinken omdat een wijntje lekker is bij het eten, een glas bier heerlijk tegen de dorst, maar ik zie zelden drankgebruik buiten de maaltijden om. Engelsen daarentegen maken er een sport van om zo snel mogelijk dronken te zijn, hoewel ik ze natuurlijk niet allemaal over een kam mag scheren.

Juist daardoor drinken wij zelden meer, hoewel ik best af en toe een glas wijn neem in een restaurant. Mijn man gebruikt altijd pijnmedicatie en drinkt dan sowieso niet. Gek genoeg merk ik hier vaak meer respect voor ons niet-drinken, dan dat men het saai vindt. En ja, soms zelfs jaloezie, dat je het ook fijn kan hebben zonder 10 glazen bier op een avond.

Er zit meer alcoholverslaving onder de mensen dan we vaak denken en dat begint vaak vooral omdat men, zeker ook jongeren, erbij wil horen.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 21-08-16 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:19

Vaak wordt er wel over gezeurd ja, als je niet drinkt. Iets wat ik niet snap, want wat kan jou het schelen of iemand wel of niet drinkt :?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:19

Vraag mij af wat voor feesten jij opzoekt die zooo erg zijn dat de dronken mensen jouw hele avond verpesten. Dan vraag ik me af of je wel het juiste feest opzoekt. Heb al heel wat kroegen, feesten, festivals meegemaakt maar nog nooit zo erg dat een ander dat evenement voor mij kon verzieken. Maak er zelf wat leuks van ipv zo te zwartkijken.
Ik ken bepaalde feesten waar bvb veel speed xtc gebruikt wordt, is dan weer niet mijn ding. Dus dan zoek ik een ander evenement op wat wel bij me past. Kan ik wel eindeloos gaan chagerijnen of zwartkijken, maar daar krijg je geen leukere avond van :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:24

Ik vind een wijntje wel lekker, twee wijntjes ook wel trouwens.
"Oh Sharon dit shotje moet je ook proeven!"
"Zit nog maar een bodempje in de fles, kan wel.."
"Oh die is er ook! Wil je ook een wijntje? Ik drink er wel eentje mee!"

En voor je het weet heb je een arsenaal aan drank op waar de Gall&Gall jaloers op is.

Soms gebeurt het gewoon, ik ga nooit uit met de bedoeling om in de goot te eindigen. Echter krijg je soms een fijn gevoel na een aantal drankjes, even wat losser, net wat meer durven, meer energie, kan erg lekker zijn, even helemaal niks en lekker los. Kan dat ook zonder drank? Ja tuurlijk zou dat kunnen, maar als je graag een wijntje of 1, 2 of 3 flessen wil, waarom niet? Er zijn mensen die roken, drinken en drugs gebruiken, gewoon lekker laten leven en ieder z'n ding laten doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:24

Ik vind het altijd raar als mensen zeggen ja ik heb alcohol nodig om meer mezelf te kunnen zijn en laten zien, ja sorry maar normaal gesproken durf je niet op iemand af te stappen dus je bent niet helemaal niet jezelf. Ik dans ook, maar ik drink niet.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:26

Ja en ik drink en dans wel. En echt niet omdat ik dan mezelf kan laten zien of wat dan ook. Gewoon omdat ik het lekker vind :+

Ik snap niet zo goed waarom beide partijen hier (incl ikzelf hoor) zich eigenlijk zo aan het verdedigen zijn :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:26

Ik heb het overigens nergens over alle feesten...
Ik heb wel als voorbeeld de plaatselijke feesttent genoemd, wat ik heen ging voor een bepaalde band waar ik fan van was, maar van een koude kermis thuis kwam (en dat lag niet aan de band ;) )
Ik heb het over mensen die lallend terug komen en hier over/halverwege/beneden aan de dijk lopen.(dat is afhankelijk hoe goed ze nog op hun benen kunnen staan ;) )
Helemaal prima, doe wat je wil doen, maar val er een ander niet mee lastig, en dat gebeurt vaak wel...

Plaatselijke voetbalclub kampioen? Ik hoef echt niet naar dat feest te gaan :n

En als jij (algemeen) met een paar glaasjes op gewoon gezellig bent en geen overlast bezorgt, dan ben jij niet de persoon waarop ik doel.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:26

Smee__ schreef:
Ben ik dan de enige met zulke "tolerante" lang leve de lol vrienden? := Ik ben wel eens met een vriendin mee op stap geweest dat zij en al haar andere vrienden die mee waren de hele avond aan de coke zaten. Ikzelf heb niet genomen, ze hebben 1x gevraagd of ik ook wilde en dat was het. En ik had evengoed een hartstikke leuke avond. En hetzelfde geldt voor alcohol. Het komt regelmatig voor dat één van mijn vrienden of ikzelf een avondje niet of weinig drinken maar echt niemand die je erover hoort hoor :=

Dit herken ik heel erg. Het zou ook helemaal geen probleem moeten zijn. Ik dronk vroeger regelmatig, nu eigenlijk nooit meer. Maar af en toe dan zit je ineens met een groep em dan gaan die wijntjes erg hard. Ik moet dan ook altijd hard lachen als je iedereen langzaam aan dronken ziet worden en alleen maar meer ziet lachen en grappen. Ik snap de lol er wel van, zelfs als een vriend echt te diep in het glaasje heeft gekeken.

Heb zelf wel een aantal keer gezien bij bepaalde mensen dat ze echt dramatische drinkers waren. Agressief en emotioneel of gewoon overal kotsen. Daar zeg ik de volgende dag dan ook wat van. Als iemand te dronken is stuur ik diegene meestal naar bed toe. Want ik ben altijd degene die de zooi opruimt :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:29

Smee__ schreef:
Ja en ik drink en dans wel. En echt niet omdat ik dan mezelf kan laten zien of wat dan ook. Gewoon omdat ik het lekker vind :+

Ik snap niet zo goed waarom beide partijen hier (incl ikzelf hoor) zich eigenlijk zo aan het verdedigen zijn :+

Mee eens, laat elkaar lekker dronken worden of lekker nuchter blijven. Het gaat nu inderdaad meer op een verdedigingstopic lijken.. :+

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:31

Ik heb geen problemen als mensen laveloos zijn, ik loop er met een boog omheen of, als ze laveloos en in hun eigen kots liggen, vind ik het gewoon sneu...maar ik spreek iemand er niet op aan ofzo.

Maaaaarrrrr...wat vergeten wordt, is dat het alcoholprobleem in NL groter is dan veel mensen denken en/of toegeven. Als je drank NODIG hebt om te ontspannen, het leuk te hebben of gewoon omdat het een gewoonte is en dus elke dag drinkt, ben je eigenlijk al een alcoholist. Ik zie het veel in de generatie van 50-ers en 60-ers....daar wordt echt veel gedronken, dagelijks. En waar ik ook veel problemen mee heb zijn de mensen die dan toch achter het stuur gaan zitten. Want ja...ik heb een paar wijntjes/biertjes op maar ik kan er tegen dus dan kan ik best rijden.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:31

LadyMadonna schreef:
Maar mars, hoe kan ik ergens niet op letten als het letterlijk om me heen hangt, al lallend en brallend?

De andere kant oplopen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 10:32

Danielleeee_ schreef:
LadyMadonna schreef:

De andere kant oplopen?

Dus ik moet me aanpassen aan iemand die z'n grenzen niet kent? Omgekeerde wereld toch?
Maar goed, ik pas me aan, want ik ga er niet heen...

En dat verdedigen hoeft niet... Mijn vraag is duidelijk, wat is er leuk aan... Ok, het losser worden kan ik inkomen, minder remmingen, ala, maar het rem kwijt raken... Nee.... Ik snap het niet en heb nog geen argumenten gezien die me overtuigen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:35

Maar waarom zou iemand jou moeten overtuigen? Je vind het niet leuk, anderen wel... Leven en laten leven. Ik vind bvb geen reet aan kinderen, vreselijk en niemand gaat mij kunnen overtuigen er een te nemen. Maar als ik in de dierentuin loop kan ik ervoor kiezen om te gaan zeuren en zeiken dat er zoveel kinderen rondlopen, of ik negeer ze en richt me op hetgeen waar ik voor kom en de mensen waar ik mee ben.
Je ergeren is een keuze.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:39

Waarom het leuk is? Tja, wij beleven altijd de grootste avonturen of doen ongelofelijk domme dingen als we dronken/aangeschoten zijn. Zorgt vaak voor een heerlijk ongeremde sfeer en wat extra grote lol.

En natuurlijk kunnen we ook gek doen en lol hebben zonder alcohol. En we gaan vaak ook niet Dior tot we echt kachel zijn.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:40

LadyMadonna schreef:
En dat verdedigen hoeft niet... Mijn vraag is duidelijk, wat is er leuk aan... Ok, het losser worden kan ik inkomen, minder remmingen, ala, maar het rem kwijt raken... Nee.... Ik snap het niet en heb nog geen argumenten gezien die me overtuigen...

Als ik je reacties zo lees, wíl je volgens mij ook helemaal niet overtuigd worden. En dat hoeft ook niet, want er staat nergens in de wet dat het verplicht is om dronken te worden of dronken mensen leuk te vinden ;)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:42

Mars schreef:
Maar waarom zou iemand jou moeten overtuigen? Je vind het niet leuk, anderen wel... Leven en laten leven. Ik vind bvb geen reet aan kinderen, vreselijk en niemand gaat mij kunnen overtuigen er een te nemen. Maar als ik in de dierentuin loop kan ik ervoor kiezen om te gaan zeuren en zeiken dat er zoveel kinderen rondlopen, of ik negeer ze en richt me op hetgeen waar ik voor kom en de mensen waar ik mee ben.
Je ergeren is een keuze.

+1

Hier sluit ik me helemaal bij aan, mooi verwoord :j

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:48

LadyMadonna schreef:
Danielleeee_ schreef:
De andere kant oplopen?

Dus ik moet me aanpassen aan iemand die z'n grenzen niet kent? Omgekeerde wereld toch?
Maar goed, ik pas me aan, want ik ga er niet heen...

Maar zou je dat willen? Waarom zou je overtuigd willen worden dat laveloos worden leuk is?

Het is ook gewoon zo dat iemand die zichzelf niet kan gedragen vaak voor anderen niet gezellig Is. Vroeger kon ik me ook erg misdragen, vallen over stoelen, vallen op straat, tegen palen aanlopen. Ik vond het toen hilarisch, maar anderen voelden plaatsvervangende schaamte en stuurden mij naar huis. Pas toen ik de dag erna mijn blauwe plekken had gespot, snapte ik waarom ze me naar huis stuurden. En daar ging ik dan weer op zondag met een bloemetje richting degene die mij thuis had gebracht. :+ dat overmatige drinken was toen snel klaar.

Maar dit Is nog steeds een groot verschil met iemand die wat aangeschoten of dronken is. Ik vind het altijd grappig om mensen in zo'n staat te zien en ga daar altijd gesprekken mee aan: kijken wat voor nuttigs er nog uit komt :D :+

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:49

Tja het gebeurd gewoon.
Seks word beter.
De rust in je hoofd dan denk je nergens meer over na.

En voor de rare dingen(die je anders nooit zou doen) die je dan doet waar je later met gelach op kan terug kijken :')

En de ene word van 3 biertjes of glazen wijn al dronken en de andere kant een hele krat of hele fles wijn leeg drinken en is nog niet echt dronken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:51

Op mijn 16e een keer te veel gedronken, besloten dat het de lol en de koppijn niet waard was. Op latere leeftijd een aantal mensen waar ik heel veel om gaf verloren door drunk drivers en dus een grondige hekel gekregen aan mensen die te veel drinken. Dan haak ik af en dat laat ik ook even heel goed merken. Geef ook rustig de mensen die ik ken en die met een borrel op toch denken te kunnen rijden een waarschuwing, of je belt een taxi of ik bel de politie. Helaas al een aantal keren gedaan omdat mensen hun verantwoording niet nemen. Misschien denken dan sommigen hier dat ik te ver ga maar als je je lievelingsneef in honderd stukjes op het asfalt ziet liggen omdat iemand al om twee uur ladderzat met 100 door de bebouwde kom reed dan snap je het wel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:52

ik vind t niks aan, al ging ik er wel altijd fantastisch van dansen :')

Tegenwoordig neem ik een glaasje op, thuis op de bank en val ik heerlijk in slaap :Z
Doe ik alleen als mijn man thuis is hoor, voor hetzelfde geldt is er wat met de kleine meid

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:55

Ik heb altijd al, als ik een lastig gesprek moet voeren met vl bijvoorbeeld.
Neem ik altijd 1 a 2 wijntjes van te voren.
Het helpt je net even over de drempel heen zegmaar. :+

SchemerdierJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:57

Dronken zijn is leuk, dronken rijden is echt een no go.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:01

Leven en laten leven.

Mijn man drinkt graag bier. Ik drink nooit alcohol.
Soms teveel en vind ik hem vervelend worden. Zelf heeft hij dat niet door.

Ik denk dat 'teveel' drinken niet bewust gaat.
Voor de omgeving kan het wel lastig zijn.