Niet drinken, roken, uitgaan enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:06

lieveli schreef:
Ik vraag me af, de mensen die niks doen.... Beschouwen jullie jezelf als introvert?

Totaal niet. Ik krijg ook altijd super verbaasde gezichten als ik zeg dat ik niet drink. Niemand gelooft het. Ik ben juist heel spontaan en open en doe altijd heel veel dingen. Dus introvert absoluut niet haha

Urbanus

Re: Niet drinken, roken, uitgaan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:16

Ik bedoelde meer niks doen als in niet uitgaan. Roken en drinken heeft niks met introvert en extravert te maken natuurlijk. Ook raar als mensen verbaasd zijn wanneer je als extravert niet drinkt. Heb ik nog nooit meegemaakt :')

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:16

lieveli schreef:
Ik vraag me af, de mensen die niks doen.... Beschouwen jullie jezelf als introvert?

Oh ja, 100%
Ik heb een hekel aan mensen om me heen (buiten partner en kinderen). Heb slechts 2 goede vriendinnen, 1 woont in Duitsland, de ander woont ongeveer een anderhalf uur verder op. Verder wel veel "bekenden" maar vriendschappen hoeven van mij niet zo, kost me veel te veel energie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:53

xApple schreef:
mignonne2403 schreef:
Jaa, heel herkenbaar!!
Ik ben dan nog niet zo oud als sommige anderen hier (17), maar ook ik heb nog nooit gedronken/gerookt etc. terwijl veel leeftijdsgenoten elk weekend zich lam zuipen.. Wel ben ik 1x mee uit geweest omdat het verplicht was met een uitwisseling :') Maar dat was dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Ik moet nog 1 jaartje dan begint het 'studentenleven' en sommige mensen vinden het toch maar vreemd dat ik niet van plan ben te gaan feesten :+ Denk niet dat ik ooit een feesttype wordt, ben liever zo snel mogelijk weer thuis altijd :j

Haha je mag ook nog niet drinken dus dat gaat goed :') :D

Ik kan me echt slecht voorstellen dat mensen het echt niet leuk vinden om uit te gaan. Lekker dansen op muziek die je zelf echt leuk vindt, mensen om je heen met wie je kan lachen, nieuwe mensen ontmoeten enzo.. Gaan jullie dan gewoon niet naar de minder goeie feestjes? Ik ga ook niet naar dancefeestjes oid
want die muziek en mensen liggen mij niet zo. En gaan jullie wel naar feestjes van vrienden/familie waarbij het 03.00/04.00/05.00 wordt?

Ieder zijn ding natuurlijk maar denken jullie nooit; mis ik niet iets? En dit bedoel ik allemaal echt niet alsof ik het veroordeel hoor ik ben oprecht benieuwd omdat ik het zelf wel enorm zou missen.

Dit vind ik altijd zo apart, alsof wel doen de standaard is.. :P Maar ik snap je vraag wel hoor.

Naar een discotheek vind ik echt verschrikkelijk. Dus, ja, écht niet leuk. De sfeer is zo makkelijk, jongens die je denken te kunnen regelen enzo. Nee echt niets voor mij :')

Een pub of kroeg (of een normale avond, niet met feesten) vind ik dan wel weer gezellig. :)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:54

xApple schreef:
mignonne2403 schreef:
Jaa, heel herkenbaar!!
Ik ben dan nog niet zo oud als sommige anderen hier (17), maar ook ik heb nog nooit gedronken/gerookt etc. terwijl veel leeftijdsgenoten elk weekend zich lam zuipen.. Wel ben ik 1x mee uit geweest omdat het verplicht was met een uitwisseling :') Maar dat was dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Ik moet nog 1 jaartje dan begint het 'studentenleven' en sommige mensen vinden het toch maar vreemd dat ik niet van plan ben te gaan feesten :+ Denk niet dat ik ooit een feesttype wordt, ben liever zo snel mogelijk weer thuis altijd :j

Ik kan me echt slecht voorstellen dat mensen het echt niet leuk vinden om uit te gaan. Lekker dansen op muziek die je zelf echt leuk vindt, mensen om je heen met wie je kan lachen, nieuwe mensen ontmoeten enzo.. Gaan jullie dan gewoon niet naar de minder goeie feestjes? Ik ga ook niet naar dancefeestjes oid
want die muziek en mensen liggen mij niet zo. En gaan jullie wel naar feestjes van vrienden/familie waarbij het 03.00/04.00/05.00 wordt?

Ieder zijn ding natuurlijk maar denken jullie nooit; mis ik niet iets? En dit bedoel ik allemaal echt niet alsof ik het veroordeel hoor ik ben oprecht benieuwd omdat ik het zelf wel enorm zou missen.

Ik hou wel van een feestje hoor! Alleen die clubs word ik gewoon ongelukkig van, een festival vind ik wel leuk en feestjes bij mensen thuis vind ik ook gezellig. Maar het hele indrinken en hete gedoe in zo'n club? Nee dankje :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:54

Volgens mij bestaan er geen discotheken meer...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:57

Een club dan :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:06

Clubs kúnnen heel leuk zijn maar ze vallen of staan met hun deurbeleid.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:15

xApple schreef:

Wat je daar beschrijft klinkt als mijn persoonlijke hel.

Nee ik heb niet het idee dat ik wat mis, ik heb een heel andere invulling van mijn leven, ik pak af en toe eens een concertje mee, maar verder blijf ik liever thuis bij mijn kinderen en partner.
Nee, wij gaan niet naar feestjes van vrienden/familie, simpelweg gezien familie in Nederland woont en wij niet, en wij geen oppas willen voor onze (7) kinderen. Daarnaast ga ik niet vrijwillig in een kleine ruimte zitten met mensen die alcohol drinken (de concerten waar ik heen ga zijn doorgaans niet het type waar gedronken wordt, en zo wel kan ik altijd nog weg lopen en ergens anders gaan staan) dus dan houdt het al snel op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:24

xApple schreef:
mignonne2403 schreef:
Jaa, heel herkenbaar!!

Precies wat jij beschrijft vind ik verschrikkelijk :') dansen heb ik een hekel aan, mijn muzieksmaak draaien ze in geen enkele club, mensen om me heen met wie ik kan lachen heb ik genoeg en hoef ik niet voor uit te gaan. En nee, ik kom nooit pas na drieën thuis, dan ben ik al in slaap gevallen en zo niet is de volgende dag ook aan gort.

En ik heb nooit het idee gehad dat ik wat heb gemist :+ nieuwe mensen ontmoet ik liever niet tijdens het uitgaan.

Het is overigens ook niet zo dat ik dan altijd maar alleen thuis op de bank zit. Ik spreek vaak zat af met vrienden, ga vaak naar t theater oid.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:26

Nog niet het hele topic doorgelezen, maar hier nog een lotgenoot :)) . Ik drink en rook ook niet en uitgaan doe ik ook nooit; ik houd er gewoon allemaal niet van :n . Laat naar bed, daar kan ik niet tegen en drank en roken... Mij niet gezien!

Ik heb het ook nooit gemist. Ik ging liever met een vriendin naar de bioscoop, dan dat ik stevig aan het feesten was.

Of ik een introvert ben? Alles behalve dat! Ik ben juist een extrovert :)

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:31

Geryon schreef:
xApple schreef:

Dit vind ik altijd zo apart, alsof wel doen de standaard is.. :P Maar ik snap je vraag wel hoor.

Naar een discotheek vind ik echt verschrikkelijk. Dus, ja, écht niet leuk. De sfeer is zo makkelijk, jongens die je denken te kunnen regelen enzo. Nee echt niets voor mij :')

Een pub of kroeg (of een normale avond, niet met feesten) vind ik dan wel weer gezellig. :)

nee hoor ik mis helemaal niks. vind het vreselijk.
Dansen op muziek die ik zelf leuk vind? nee hoor dat wordt in clubs niet gedraaid. :n
Verjaardagen van vriendinnen kan best eens laat worden, maar dan alsnog vind ik gezellig op de bank zitten met snacks en drankjes gezelliger dan zo'n feest in de tuin waar ze 50 tot 100 mensen uitnodigen en je de jarige niet eens te spreken krijgt.
nieuwe mensen ontmoeten? ten eerste ben ik daar al heel slecht in, ten tweede, hoe ontmoet je nou echt mensen als de muziek zo belachelijk hard staat? kan elkaar niet horen dus een fatsoenlijk gesprek zit er niet in.

Op de vraag of ik introvert ben, ja dat ben ik. Maar weet niet of mijn afkeer tegen deze dingen daar echt mee te maken heeft, dat is gewoon persoonlijke smaak.
Dat ik introvert ben betekend dat ik het wel heel gezellig kan hebben met mensen maar na een tijdje weer even moet opladen in mn eentje.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:35

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:36

xApple schreef:

Eh nee :') Of nouja, natuurlijk denk ik dat ik iets mis. Maar dat is ook iets wat ik wíl missen :)
Ten eerste hou ik al niet van muziek. Soms iets rustigs klassieks op de achtergrond kan ik wel hebben, maar in het algemeen houd ik er niet van. Dan staat die muziek op feestjes vaak ook nog eens zó hard dat het zeer doet aan je oren én dat je andere mensen niet kan verstaan. Ik vind het leuk om met mensen te praten als ik ze zie :+ Daarnaast heb ik het niet zo op dronken mensen.

Laatst bijvoorbeeld een avond met vrienden waar het vrij laat werd. We hebben uitgebreid gebarbecued, een uurtje gewandeld en gekletst om het eten wat te laten zakken. Daarna nog een tijd gepraat met z'n allen, en dan niet over koetjes en kalfjes maar echt over je grote dromen. Oja, en een vriendin had nog een statistisch probleem op haar werk en een vriend van me is leraar. Die heeft midden in de nacht nog een hyper enthousiast statistiek college gegeven :D Daarna met z'n allen blijven slapen en nog wat liggen kletsen vanuit bed.
We hebben echt dubbel gelegen van het lachen én serieus dingen gedeeld en elkaar gesteund waar het nodig was. Heerlijke avond :) Verder spelen we ook regelmatig samen spelletjes, en gaan we binnenkort weer met z'n allen op vakantie. Enorm veel zin in *\o/*

Edit; Ik zie het net als een verschil in sport ofzo. Ik heb ook niet het idee dat ik (omdat ik paardrijd) het badminton of roeien enorm mis. Dat zijn gewoon een van de sporten die niet bij me passen, dus maak ik een andere keuze. Zoiets :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-16 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:41

Pff dacht altijd dat ik de enige was, woon in een kleine buurt en al mijn vrienden drinken dan ook, elk feestje lopen er wel een paar straalbezopen bij en elk feestje krijg ik dan ook weer de vraag moet je niks drinken.. Heb het altijd super gezellig met ze, maar als mensen te dronken worden ga ik gewoon lekker naar huis. Ik vermaak me ook prima zonder de alcohol, vaak beter zelfs..
Nadeel is wel dat je je soms net beetje anders voelt, als ik mensen mee vraag naar de film ofzo is dat toch wel een uniek iets, er word tegenwoordig bijna niks meer georganiseerd waar geen alcohol bij inbegrepen zit, toch jammer.
Ben over het algemeen wel een introvert persoon, maar ook een beetje afhankelijk van de dag en mijn stemming :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:45

Blijheid schreef:
Dus ik denk eerder andersom; De mensen die uitgaan en vooral in ruimtes met veel muziek hun vrienden zien, mis je dan niet iets? De diepere gesprekken, echt jezelf blootgeven (figuurlijk dan wel :+ ) in plaats van koetjes en kalfjes, heb je die dan wel?

Waarom moet het ene het andere uitsluiten? :) mensen die stappen zijn echt niet (allemaal) oppervlakkige sletten die gefixt willen worden....

Merk vooral dat mensen die niet stappen best neer kijken op mensen die het wel doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:49

Gianti schreef:
Blijheid schreef:
Dus ik denk eerder andersom; De mensen die uitgaan en vooral in ruimtes met veel muziek hun vrienden zien, mis je dan niet iets? De diepere gesprekken, echt jezelf blootgeven (figuurlijk dan wel :+ ) in plaats van koetjes en kalfjes, heb je die dan wel?

Waarom moet het ene het andere uitsluiten? :) mensen die stappen zijn echt niet (allemaal) oppervlakkige sletten die gefixt willen worden....

Merk vooral dat mensen die niet stappen best neer kijken op mensen die het wel doen

Ik had het al verwijderd, was inderdaad wat overdreven gesteld :) Maar het was echt bedoelt als vraag. Net als apple vraagt of ik niks mis, vraag ik me af of zij niks mist :)

edit; en oppvlakkige sletten die gefixt willen worden, dat is echt iets wat jij er van maakt, dat heb ik nergens zo gezegd en is ook absoluut niet mijn mening. Ik kijk zeker niet neer op mensen die stappen, ik ben alleen blij dat ik niet mee hoef :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-16 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 13:52

Blijheid schreef:
Gianti schreef:

Ik had het al verwijderd, was inderdaad wat te extreem gesteld :) Maar het was echt bedoelt als vraag. Net als apple vraagt of ik niks mis, vraag ik me af of zij niks mist :)

edit; en oppvlakkige sletten die gefixt willen worden, dat is echt iets wat jij er van maakt, dat heb ik nergens zo gezegd en is ook absoluut niet mijn mening.

Klopt maar dat kwam door voorgaande reacties dat ik dat erbij zei :) hadden even een enter tussen gemoeten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:00

Ik ben absoluut een introvert. Op stal gaan was me altijd te druk. Ik ga wel naar feestjes dat mijn man niet steeds alleen moet gaan maar luide muziek en mensen zijn voor mij erg vermoeiend.

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:06

introvert.. ja!
ik ben het liefst thuis met man en kind en vind drukte niks.
heb twee vriendinnen en naar een bioscoop oid ga ik ook nooit, ben liever thuis waar het rustig is

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:08

Blijheid schreef:

Ik zie mijn vrienden veel, soms gaan we uit maar we gaan ook vaak zat wat anders doen. Gewoon een drankje doen op een terrasje of filmpje kijken bij iemand thuis, uit eten enz. Op die momenten kan je de diepere gesprekken voeren... ik ga ook met een aantal vriendinnen naar de sportschool waar we dan ook weer andere gesprekken kunnen houden.
Het is gewoon een heel ander soort lol vind ik.

Ik ben juist wel erg van het uitgaan, maar heb zelf veel vrienden die dat (net zoals jullie) wat minder vinden. Ik kan dus helaas niet zo vaak als ik zou willen... maar ga denk ik toch eens in de 2 weken uit (En soms meerdere keren per week). Drugs en roken heb ik nog nooit gedaan. Dat hoeft voor mij niet. Alcohol vind ik wel erg leuk!

Dat je niet kan praten in een club of kroeg is jiet waar hoor. Ik houd altijd hele gesprekken met iedereen.
Laatst bijgewerkt door snuffie123 op 21-08-16 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:08

Hier ook een, nog nooit gerookt, drugs gebruikt, naar een club of kroeg geweest etc. Drank ooit een paar slokken geprobeerd maar ik vond het smerig.

Het enige uitgaan wat ik wel heel leuk vind zijn concerten. Dat zou ik het liefst elke week doen.

Ik ben wel extrovert.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:12

Ik vind het altijd zo jammer dat je meteen als 'raar' wordt beschouwd als je niet graag uitgaat (voor het gemak versta ik daar nu onder: dansfeesten. Feesten van vriendengroepen vind ik dan wel weee leuk als het gezellig zitten en drinken is).
Ik ben 21 en als ik iemand vertel dat ik niet uit ga vragen ze nog net niet wat er mis met me is. Dat vind ik een beetje jammer, dat is hetzelfde als iemand tegen mij zegt dat ze niet van dieren houden ofzo en ik vraag wat er mis met ze is.

Roken doe ik ook niet, vind ik ook niet nodig. Alcohol drink ik wel op zijn tijd, maar niet overmatig. Gewoon 1 à 2 drankjes per keer. Ik ben maar 2 keer een beetje aangeschoten geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:15

snuffie123 schreef:
Blijheid schreef:

Ik zie mijn vrienden veel, soms gaan we uit maar we gaan ook vaak zat wat anders doen. Gewoon een drankje doen op een terrasje of filmpje kijken bij iemand thuis, uit eten enz. Op die momenten kan je de diepere gesprekken voeren... ik ga ook met een aantal vriendinnen naar de sportschool waar we dan ook weer andere gesprekken kunnen houden.
Het is gewoon een heel ander soort lol vind ik.

Ahja. Het verschil is denk ik dat mijn vrienden allemaal zo'n 2 uur bij me vandaan wonen (denk Nijmegen-Amsterdam-Delft-Groningen-Eindhoven), dus we zien elkaar 1 a 2x per maand, en dan eigenlijk altijd een hele dag of we blijven slapen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:58

xRaisin schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat je meteen als 'raar' wordt beschouwd als je niet graag uitgaat (voor het gemak versta ik daar nu onder: dansfeesten. Feesten van vriendengroepen vind ik dan wel weee leuk als het gezellig zitten en drinken is).
Ik ben 21 en als ik iemand vertel dat ik niet uit ga vragen ze nog net niet wat er mis met me is. Dat vind ik een beetje jammer, dat is hetzelfde als iemand tegen mij zegt dat ze niet van dieren houden ofzo en ik vraag wat er mis met ze is.

Roken doe ik ook niet, vind ik ook niet nodig. Alcohol drink ik wel op zijn tijd, maar niet overmatig. Gewoon 1 à 2 drankjes per keer. Ik ben maar 2 keer een beetje aangeschoten geweest.

Ik zou je ook raar aankijken hoor maar dat komt gewoon omdat ik me maar heel moeilijk voor kan stellen dat iemand het niet zou willen, zeker als je zo jong bent. Maar each to it's own toch? Ik zou ook raar kijken als iemand niet van dieren zou houden, ik denk zelfs dat ik helemaal geen vrienden heb die niet van dieren houden := Allemaal crazy catladies en catmen in mijn leven!