Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Onverklaarbare, gekke dingen die zoekraken en weer opduiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:52

Haarelastiekjes :j Ik denk dat die ook altijd verdwijnen door freak wormholes, terug naar hun thuisplaneet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:59

karuna schreef:
Ik heb ook sokken weesjes. Die gaan in een aparte bak. Eens in de zoveel tijd spit ik die door. En blijven er maar een paar weesjes over. Maar die zijn al jaren wees dus ben bang dat die geen tweeling broertje meer hebben.

Geld raak ik gelukkig niet kwijt maar vind het ook niet, iets eens verkeerd neerleggen gebeurd me ook wel. Maar juist van wege mijn chaotische hoofd ben ik vrij precies in vaste plekken. Visualiseer idd ook mijn bewegingen om te kunnen achterhalen waar ik ben geweest. Vind voor anderen om die reden ook vaak dingen terug.

Maar juist dit soort rare ik weet zeker dat ik er vaak gekeken heb en het lag er toen echt niet zaken maken me soms horendol. 8)7

Mijn moeder kan ik niet meer vragen ;( die is nu een jaar dood en daarvoor een lange tijd dementerend. En ja zij was inderdaad ster in dingen terug vinden. Omdat mijn vader en ik beiden warhoofdig zijn nogal. Maar ook zij had soms dingen die echt weg waren en later volledig in het zicht stonden te zwaaien.

Ik baal nu nog van mijn spijkerbroek. Nieuw gekocht alleen ietsje te lang. En nu is ie spoorloos. Weer alles nagezocht van de week omdat ik op zoek was naar een trui die ik na een vreemd verlopen weekend niet meer had gezien. Had al gebeld naar de plek waar ik gestrand was maar daar was die ook niet. Die dook uiteindelijk wel op op een gekke plek ook weer. Maar nog steeds geen spijkerbroek. :n

Heb je die spijkerbroek niet gewoon gestreken en in de kast gelegd??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 10:02

Nee is nieuw en moest nog kleiner gemaakt worden. Ik heb een verstelbak daarvoor. En daar lag hij ook tot ik een paar weken geleden de slaapkamer heb heringericht. Bak is dicht van de ene naar de andere kant van de kamer verplaatst en nu is hij weg. De andere broeken lagen er nog wel in maar deze niet meer. Pas pas geleden zijn alle kasten leeggeweest. Uitgezocht en opnieuw ingericht ivm afvallen. Daar zat hij dus ook niet tussen.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:26

Bij mij is het altijd dat mijn moeder het vind. Ik raak om de haverklap dingen kwijt, ik kan 20 keer op een bepaalde plek kijken, daar ligt het dan 20 keer niet en zodra mijn moeder kijkt ligt het er toch 8)7

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:34

Vanmorgen was ik een bakje kwijt die ik al maanden lang in mijn tas bewaar, en elke dag gebruik.

Nergens meer te bekennen vanmorgen, dus ben heel benieuwd waar en wanneer het weer opduikt...... <<)

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:21

Ik heb trouwens ook regelmatig iets wat er ook wel op lijkt. Iets wat je niet nodig hebt zie je iedere keer op dezelfde plek liggen en zodra je het nodig hebt is het nergens meer te bekennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:31

Ik was na de laatste training mijn sportbroekje kwijt. Maand later had ik hem weer nodig. Kwijt, hij lag niet waar hij hoorde. Kast overhoop, tassen overhoop. Helemaal nergens. Ik dacht vast kwijtgeraakt in de kleedkamer. Week later ga ik hardlopen wil mijn andere broekje pakken en wat ligt er in de kast? Je raadt het al, mijn sportbroekje dat kwijt was. :+

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:55

Indy_Mouse_9 schreef:
Haarelastiekjes :j Ik denk dat die ook altijd verdwijnen door freak wormholes, terug naar hun thuisplaneet.

Amen!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 12:08

Ik ben vaak mijn parkeerschijf kwijt. Terwijl ik weet dat hij in zijvlakken auto moet liggen. Kan je hem niet vinden en de volgende dag ligt hij wel waar hij hoort te liggen. Heel apart

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:44

Dat heb ik met mijn afstandsbediening gehad. Ik heb er twee en een van de twee was ineens spoorloos, dus ik heb weken lang elke dag werkelijk overal gezocht in mijn kleine appartement, keukenkastjes, sokkenlade, hele bank uit elkaar getrokken en in die tijd de tv steeds met de hand aangezet en de hoop maar opgegeven. Word ik op een ochtend wakker, ga op de automatische piloot op de bank zitten en zet de tv aan... MET DIE AFSTANDSBEDIENING! Lag hij dus spontaan weer op zijn vaste plekje op de bank. Ik geef de schuld aan de bankkababouters :j

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:54

Oh zo herkenbaar! Hier met een rollijn van de honden. Dagen lang gezocht en uiteindelijk een nieuwe rollijn gekocht. Volgende dag vinden we de rollijn terug in een hondenmand waar we zeker al 2x in hebben gekeken.

Leuk topic!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:57

Ooit eens op passen op huis en dieren van kennis. 1e dag een fles wijn open getrokken en een glaasje gedronken. 2e dag ; fles weg ! Nergens te vinden.
Na een paar dagen kijk ik in de koelkast ; fles wijn terug, alleen nog dicht en helemaal vol ! Snap er tot nu toe nog niks van :')
Verder geen mens dat de sleutel van dat huis in bezit had !

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:12

Pas is weer gevonden! Bij mijn vriendin thuis, bij de toilet voor in het huis...natuurlijk net 3 uren nadat ik maar besloten heb voor de zekerheid mijn pas te laten blokkeren en een nieuwe aan te vragen -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:17

Niet iets wat mij is overkomen maar wel een kennis van me. Hij was z'n paspoort kwijt. Alles doorzocht, werkelijk alles....Geen paspoort. T gebeurde ook op een vervelend moment , een paar weken voor vertrek naar Pakistan en dat paspoort was gebruikt om alle visums en andere benodigde documenten aan te vragen. Stapt Bas aan het einde van het weekend weg ineens de auto in met z'n paspoort! Paspoort lag bij vriend Klaas in het zijvak van de auto.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:45

kimmetje26 schreef:
Ik ben vaak mijn parkeerschijf kwijt. Terwijl ik weet dat hij in zijvlakken auto moet liggen. Kan je hem niet vinden en de volgende dag ligt hij wel waar hij hoort te liggen. Heel apart

Had ik vorige week ook, het hele zijvak uitgeruimd en goed tegen de binnenkant aangevoeld... Niets!
Ik ben maar opzoek gegaan naar een andere parkeerplaats, want de vorige keer had ik (ander verhaal :+ ) een prent van bijna €100
Mijn man heeft ook het hele vak nagekeken... Niets!
Zitten we eergisteren in de auto en ik kijk nog even in dat vak, ja hoor, vind ik hem toch tegen de binnenkant aangeplakt 8)7

Ik ben ook vorig jaar ook de sleutel (enige sleutel die we hadden) van de trekker kwijt geraakt. Alles maar dan ook alles nagezocht en tot de conclusie gekomen dat ik hem in het zand verloren ben. Mijn man heeft het contact maar "gemodificeerd", dus nu kunnen we starten met een schroevendraaier :')
Vind ik de sleutel na een half jaar weer onder de bank in de gang. Waarschijnlijk uit mijn zak gevallen toen ik nodig naar de wc moest := . Maar het domme is dat ik ook altijd onder die bank goed stofzuig omdat in de gang altijd heel veel zand naar binnengelopen word. Blijkbaar moet ik dus nog beter schoonmaken :o

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:04

Ik heb dit dus ook, op onverklaarbare wijze zijn ze dan ineens terug te vinden. Zo ben ik nu nog steeds het pasje voor de vuilnis kwijt. Heb inmiddels al een nieuw, maar ga er vanuit dat ie opeens weer opduikt.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:15

OK....Hier nog een,.....altijd van alles kwijt....maar....mijn oma had daar een geweldige tip voor...Kind zei ze,je moet gewoon de Heilige Antonius aan roepen....???? Ja,zei ze,je zegt gewoon Heilige Antonius beste vrind,geef dat ik mijn...bijv bril, of telefoon weer vind [ laatste had ik dus voor het gemak maar even op de kaas in de koelkast gelegd]..bedankt Antonius!!!! Wat zal hij niet gedacht hebben!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:20

Ik heb dit altijd met mijn ringen. De ene draag ik al 6jr en de andere nu een jaar. Beide zijn al regelmatig dagen/weken weggeweest om later op een totaal onlogische en onverwachte plek op te duiken. In het begin maakte ik me er super druk om maar inmiddels weet ik dat ze toch wel terugkomen dus laat ik ze lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:29

Ik was mijn telefoon kwijt tijdens een 'road trip' in Egypte... Find my iPhone aan, teruggereden etc. Maar steeds bleef dat balletje maar meerijden...
Wij heel die auto overhoop gehaald, in de deuren gekeken etc. Kijk ik terwijl we terugrijden naar huis weer... zit hij in de deur! En mijn hoesje had van die studs erop dus het KAN niet dat ik dat niet gevoeld heb! Zo maf...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:44

Wat herkenbaar dit.

Jaren terug wilde ik een stuk gaan wandelen, dus jas aan, sjaal om en muts op. Zie ik dat de kooi van de parkieten nog open staat en eentje kan ik er niet vinden. Vervolgens draai ik mij om en zie het raam open staan en ik ren in paniek naar buiten. Overal gezocht, in bomen geklommen en onder struiken gelegen, zonder resultaat.

Kom ik vervolgens erg verdrietig binnen en loop door de hal langs de spiegel. 3 maal raden wie er op mijn Unoxmuts zat ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:17

Vliendertje schreef:
Ooit eens op passen op huis en dieren van kennis. 1e dag een fles wijn open getrokken en een glaasje gedronken. 2e dag ; fles weg ! Nergens te vinden.
Na een paar dagen kijk ik in de koelkast ; fles wijn terug, alleen nog dicht en helemaal vol ! Snap er tot nu toe nog niks van :')
Verder geen mens dat de sleutel van dat huis in bezit had !

Hier zou ik toch niet over klagen.. O:) :):)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:18

GELD !
Mijn geld raakt altijd op onverklaarbare manier kwijt, van mijn bankrekening en contant..
Geen idee waar het blijft..

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:22

Ik ben al 6 weken mijn bruine rijbroek kwijt. Ik wordt er gek van. Mijn vriend vind het errug grappig :-).
Wordt vervolgd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:30

Duhelo schreef:
Ik had zo een logische plek voor mijn schooldiploma's ... ik ben inmiddels 10 jaar afgestudeerd en ze al zeker 8 jaar kwijt...

Idem! Na school direct werk gevonden. Kopie van mijn diploma's gemaakt. Diploma's op de meest logische plaats weggelegd, maar waar die nou ook alweer is... :o?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:33

hier idem,en 'blij' dat het ook op andere plaatsen gebeurd.

2 keer legendarisch en echt te onverklaarbaar.

mijn man zijn polo van de brandweer.
moet hij naar de brandweer en vindt zijn polo niet.
ik wist zeker dat hij gewassen en gestreken was,dus zou hij in zijn kast moeten zitten.
samen echt 10 keer heel de kasten doorzocht(normaal liggen alle polo's mooi op een stapel),niet te vinden,grote kast,stapel strijk,wasmand,.....alles doorzocht.
(met ons 2 dus),nergens te bespeuren.

heel vreemd,maar kom.

weken later komt mijn man plots de keuken binnen,zegt hij van 'weet je wat nu bovenaan mijn stapel polo's lag?mijn brandweer polo'.....

ik had hem daar niet gelegd,dat ding ook niet meer gezien sinds hij verdwenen was en plots lag hij helemaal bovenaan in de kast.
het is gewoon niet mogelijk dat wij hem beiden elke keer gemist hebben.....

idem met een dunschiller.

ik heb 1 goeie dunschiller,ligt altijd op dezelfde plek.
plots niet meer.
spoorloos.
er komt niemand anders in ons huis,dus ook niemand die hem ergens anders gelegd kan hebben.
enkele maanden later trek ik de schuif open,ligt die dunschiller plots terug op zijn normale plek.
ding maanden niet gezien.....

onverklaarbaar toch zo'n dingen?